mikenomad

23247 inlägg · 32163 besäkare

Historik

· 158 ·
Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Messias : Hur gick det för Plant förresten, finns det uppgifter om det?

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Kulltorp: Framförallt Dahlén måste steppa upp, det är lite Man or Mouse-läge där nu framåt. Vi vet att han har potential till det förstnämnda, för 3 år sedan bokstavligen bar han oss på sina axlar mot super-Leksand och sedan ett SHL-lag. På isen, i båset, i omklädningsrummet och inte minst medialt. Det är den Jonte vi behöver se nu.

Med det här och trots det jag skrivit om helgens matcher så är jag inte jätterolig, de här båda matcherna var så otroligt mycket viktigare för Löven. Vi var dessutom ganska brandskattade på folk.

Det jag menar är att Löven är våra främsta utmanare och som jag ser det är det endast en matchserie mot dem som skulle kännas äckligt oviss. SHL-chansen är fortfarande en osannolikt påtaglig realitet för oss och med tanke på att vi kommer vinna serien är vi favoriter

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Annars, efter att ha sovit på saken, så står jag fast vid det jag tyckte igår. Jag tycker vi viker undan och blir lite mjuka, små, när vi möter Löven. Det känns solklart mentalt och jag förstår inte de som hellre möter Karlskoga i ett slutspel. Väljer de sistnämnda 11 ggr av 10 före Löven. Vi har ett jätteövertag på griskatterna och sett över 7 matcher finns inte på världskartan att de skulle rubba oss. Löven däremot, där är det psykisk uppförsbacke från 1:a nedsläpp. Jämför man spelare för spelare har de dessutom ett starkare lag än Karlskoga, deras problem har väl snarare varit att få ihop lapptäcket. Mkt talar för att de är på väg att få det nu, lagom tills det gäller

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
{297}: Jag tycker det är fint av vk att de låter alla i vår Herres hage uttrycka sig och nå ut. Även de med mentala funktionshinder. På riktigt, sådär illa kan ju inte en normalbegåvad människa skriva?! 😂

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Sputnik: Nä det finns ingen anledning till panik eller begravningsstämning. Som jag skrev så är resultatet inte superviktigt för oss. Vi sitter ju i den fabulösa sitsen att vi kan se samtliga återstående grundsäsongsmatcher som försäsong, träningsmatcher inför slutspelet. Så är det faktiskt. Så med det sagt är det kanske bara lite nyttigt med mark-känning för det här laget

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Modano: Önskar att jag kunde känna mig lika säker men jag tycker det är väl mkt handväskor och kiss i byxan när vi möter lite riktigt motstånd. Hoppas det är formsvacka, tristess, väntan på allvaret etc

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
{9348}: Är det så alltså?

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Zäta75: Vi flyttade upp från Sthlm 1976 och jag började följa Timrå på allvar säsongen 81/82. F.ö då vi torskade med 0-10 hemma mot Löven. Knökfulla läktare, var där med farsan och led hela matchen. Båda lagen låg i topp inför den matchen med sedan rasade vi och åkte sedermera ur

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Zäta75: Måste nästan fråga dig hur långt bak din hockeyhistoria sträcker sig? Alla som varit med ett tag och som sett Timrås möten även den här säsongen vet att Löven är något av en mardrömsmotståndare och att de har ett klart mentalt övertag på oss

Vi blir a l l t i d lite mindre när de gröngula står på andra sidan. Undantaget första säsongerna när de gått upp från div 1 har det sett ut så.

De är det lag jag absolut sist vill möta i ett slutspel. Deras energistölder kommer fortsätta, domarna kommer inte förändra sin syn på dem. Det blir upp till oss att hantera det och hittills har vi inte hittat nyckeln till det. Våra stjärnor har dessutom en förmåga att vika ner sig mot dem.

Mkt oroväckande och här har Freddan o co verkligen något att jobba med!

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Zäta75: Samtidigt ser jag inte slutresultatet som det avgjort viktigaste utan det faktum att vi går all in nu i 3:e och visar lite cojones

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
JoseGonzales: Det hade jag också gjort, även utan den här fadäsen. Sänka spelare är ju lite av er specialgren

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Zäta75: Vet inte om vi har så mycket bättre lag "på papperet". Däremot har vi fått ihop en jävla grupp, ett lag. Det är vår främsta styrka. Det som oroar är att vi verkar få jobbigt när det inte bara går som på räls

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Andersson: Ja det är väl BIK isf. Och möter tusen gånger hellre dem än Löven i bäst av 7 mot SHL. Jag håller Löven som favoriter till SHL trots säsongen och hur den sett ut

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Zäta75: De lever inte på tur, de har ett solklart mentalt övertag på oss

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Zäta75: Förutsatt att vi går till final så hoppas jag vi slipper Löven där. De är våra absoluta mardrömsmotståndare och har så varit sett över tid också. Tror de är de enda som skulle kunna rubba oss över 7 matcher, ja de skulle t.om vara favoriter

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Heisenberg: Till veckan står det på hemsidan


Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Lub:
Jag hoppas verkligen inte det där målet stulit lika mycket energi från laget som det gjort av oss supportrar

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
{297}: Fast inte betydde det som mest ikväll väl? Perfekt resultat och en nyttig bitchslap från Löven. Inga skador, det här går vi stärkta ur 💪

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Nisse på Mon or: Vänta tills anmälningarna efter matchen haglar in

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
Woody Jokinen: Man har lite puls inför en Timråmatch. Det var inte igår

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
JonteD: Min absolut främsta förhoppning är att vi inte drar på oss några skador. Därutöver hoppas jag att vi står upp bra och gör två bra matcher. På tredje plats kommer resultatet, poängen känns inte som poängen i de här båda matcherna

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK back-to-back
{297}: ikväll vinner Löven med 5-1

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Kenttäs min när han presenteras för oss och det går upp för umeåjesus att han missat en transantlant 😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Mike Keenan: Den här killen har spelat med Dahlén så han är praktiskt taget Timråfostrad

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Olli Hahl: Saknas ca 13500 kr alltså. Ingen fler som har nån kommande skatteåterbäring eller arv att nalla av?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Nubben har ju som specialitet att leverera en hel hög med nyförvärv när han väl agerar. Vore lite småmysigt med en sådan fredags-pk inför kvällens match

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: För det första står det väl inte mellan dem, Kyle är ju bara en HS-skröna. Vilket jag hoppas för jag håller inte med dig. Tar mkt hellre Versailles och är säker på att Nubben gjort sin hemläxa ang honom isf. Det är ju knappast en panikvärvning

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TD: ?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jim80: 😂

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Kan bli galna matcher mellan er och Modo 😍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkz: Allsvenskan är inte kattskit, tror ni kan trivas här

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
KB: Man fylls av ödmjukhet inför en stor människa när man läser den artikeln

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7814}: Spontant känner jag check på den. Ett noname för mig men det säger inget, gillar CV:t

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{7814}: Är det ett skämt så är det åtminstone för långsökt för att jag ska fatta. Så då kanske du är seriös?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9255}: Och så har Styf/Omark till sist fått snöret hos grannen. In med Magnus Sundquist ist

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9348}: Så kan det nog vara ja. Men annars är det lite som med fotbollen där polaren alltid sagt att alla lag som vill någonstans behöver en "-vić":are i laget

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9348}: Sant. Jag har bara en fablesse för hockeynamn som slutar på "-inen", "-anen", "-älä" etc

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
jessy: En etablerad finsk back som kan städa i egen zon samt är ett offensivt hot i pp där han kan stå vid blå och dunka in sina tunga slagga. Lämplig ålder ca 29 år

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Villervalla: Cigg och snus hålls jag inte med men jag hyvlar lite av kaffeförbrukningen så jag dunkar in 4 st för det vore ju förjävligt om vi stod där med 14996 sålda i morgon och uteblivet nyförvärv

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Men lilla gubben, lugn i bussen nu. Det handlar väl inte om tappat fotfäste, det vägs ju bara för eller emot eftersom det är spekulationer som redan lyfts av media och andra

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9348}: Ja Nubbz senaste "SHL-lag" var verkligen ett fuskbygge i ordets rätta bemärkelse. När sedan posten han gick all in på och la nästan hela pengapungen på, målvakten, visade sig vara den som svek värst så höll det såklart inte. Dock är jag ff av uppfattningen att vi borde kunnat klarat kvalet. Vi tog det till en 7:e avgörande och var inte borta där heller. Och här lastar jag till stor del Freddan. Hade han vågat spela Brattis långt tidigare tror jag vi hade spelat i SHL även säsongen efter

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jag vet inte vad TD syftar på men om det är så att han med ordning bakåt menar att Nubben behöver stärka upp med en stabil pjäs innan slutspelet så håller jag med. Vi seglar iväg nu men precis som han skriver så är just vårt tabelläge ganska ointressant. De andra lagen har släppt oss. Jag menar inte att de förlorar medvetet mot oss, dock tror jag inte det är mot oss de går all in. Löven till helgen är däremot av en annan dignitet då det mot dem och t.ex Karlskoga gäller att bygga ett momentum inför slutspelet. Vår position i tabellen har de lagen garanterat slutat bry sig om för länge sedan. Vi måste se upp så att vår överlägsenhet inte slår tillbaka mot oss när det sedan väl gäller

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Och med det sagt så kommer det inte att ske

Timrå IK > Sv: Väsby IK - Timrå IK 2021-02-03
Söderöver: Vi snittar alltså drygt 2,5 p/match. Sjukt

Timrå IK > Sv: Väsby IK - Timrå IK 2021-02-03
11:e raka. Eller 27:e på de 29 senaste om man vill. Jaha. Det är en period kvar visst. Jaja, vi vinner 🥱

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Synct: Same same

Timrå IK > Sv: Silly Season 2020-2021
Knylan: Verkar vara en skröna, finns inget på hela Internet om det

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timråhej: Tror ST missuppfattat, vad jag förstår har han fått böter + 3 matcher

Timrå IK > Sv: Väsby IK - Timrå IK 2021-02-03
Knylan: Det är väl pga det närmast osannolika spelschemat där de 3 andra mötena betades av direkt efter varandra

· 158 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen