mikenomad

23250 inlägg · 32164 besäkare

Historik

· 180 ·
Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
JonteD: Nope, sitter i hotellbaren och gör det 😎

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
Kulltorp: Ja. Det var den. De fick känna på blindtexten

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
Hinner bara kliva av tåget och gå ett par hundra meter iförd min Timråhalsduk när första erbjudandet kommer. Utanför en butik står en samling tjejer varav en av dem ropar efter mig "Vill du följa med mig hem?" samtidigt som kommentarer kring min vackra halsduk fälls 😂

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
Knylan: Håller med. Så här långt räcker de två främsta utmanarna Bofors och Västerås inte riktigt till som jag ser det. Inför säsongen kändes Mora starka också men de har jag avpolleterat

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
Knylan: Ja på den tiden var Löven sannerligen det röda (gröna) skynket. Modo som fiende var inte uppfunnet än.

Minns en annan match, i div 1 norra (tror jag det var) hemma i ladan. Lövensupportrarna kom med nedan nämnda ramsa tryckt på tröjor. Vi vann med, vill jag minnas, 3-2. Uddamålet i vilket fall. Avgörande mål gjordes av trollgubben Rolle Westin när han från sarghörnet skickade 2-3 Lövenspelare att köpa korv med extra räka på innan han la in pucken

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
josha840: Ja jag vet. Förstår missförståndet, med "säsongen därefter" menar jag återstoden av säsongen efter den matchen. Vi sjönk som en sten och åkte som sagt ur

Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
I ämnet "Tidiga seriefinaler mot Björklöven" har jag inga höjdarminnen. Värst är nog säsongen -81/82.

Inför matchen den där höstdagen -81 låg lagen senationellt 1:a och 2:a i dåvarande elitserien. Laddat toppmöte och en match som publikmässigt konkurrerar med den berömda "spränga grindarna"-matchen mot Brynäs i början av 70-talet. Mest ståplats och fullständigt utsålt, kaosartat knökfullt på läktarna.

Jag var där med min salig far, stod bredvid och hoppade för att försöka se nåt. Så började målen trilla in. För Löven. Jag minns matchen som ett enda långt lidande, pappa vägrade gå. Man går inte förrän det är slut! Slutresultat? 0-10.

Säsongen därefter handlade mest om Pekka och Bullas supande och slutade med att vi åkte ur.

Ikväll är jag på plats på bortastå och jag har väntat länge på revanchen....

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ingen Westerlund i IKO iaf, de har precis värvat Torp

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Röda Tallen: Håller med. Frölunda verkar lida av beslut och separationsångest

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nån här som är på plats i Umeå på onsdag?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge:
Uppladdat:

500x0-screenshot20191021192406.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: 😉

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Nä men du tog mig på utmattning 😏

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Det är en tweet, inte en krönika. Han skriver en kort kommentar som i sammanhanget bör vara underförstått är en egen personlig känsla av hur han bedömer Brynäs utifrån nuvarande status. Hur de skulle stå sig i ett ev kval.

Så. Nu kan vi snart doktorera i ämnet.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Han gör precis som du, en bedömning och antar utifrån nuvarande kunskap. Men sånt är kanske endast ok om du gör det? Eller om den som gör det siar positivt kring Brynäs? 🤔

Lindgren "påstår" inget, det är du som läser in det. Antagligen eftersom du ständigt blir så oerhört provocerad varje gång kritik riktas mot Brynäs

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Det är ju DU som missar hela poängen. Ditt senaste inlägg är en enda stor motsägelse. Du skriver å ena sidan att det är poänglöst att i det här skedet sia kring huruvida Brynäs spelar kval till våren el inte och hur det då kan se ut. Fine....men nu handlar ju sport och sportjournalistik till en stor del om det. Att utifrån här och nu-kunskap gissa framtida resultat, i närtid men även på lite sikt.
För du gör ju det själv lite längre ner. Bedömer det som osannolikt att IKO spelar om guldet el att vi slåss i botten av HA till våren. Men att ni förmodligen spelar minst kvartsfinal. Vad baserar du det på? Varför uttalar du dig ens om det? Du vet ju inget om det. Med din logik i beaktande

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Idag för 2 år sedan
Uppladdat:

500x0-screenshot20191021082014.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Ni har ett SHL-lag som f.n suger rätt kraftigt, där krisstämpeln hänger i luften. Oavsett några hyggliga insatser ligger ni pyrt till. Det ser hela hockey-Sverige utom möjligen du. Utifrån det kan man sia, inget annat. Hur tänkte du då? Det är ju tydligen dig man ska be om V75-raden, det verkar ju vara du som har förmågan att se hur Brynäs spelar i mars

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det skadade ju inte att Tingsryd vände i sista minuten och slog Västerås på bortaplan heller

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sanny "jag skriver bara om SHL och hjärnskakningar" överraskar:

"Veckans… Hiss

Det är en sanslös utveckling och start på säsongen som Timrås Albin Lundin haft med imponerande 23 poäng på elva matcher. Lundin leder poängligan tre poäng före kedjekamraten och storstjärnan Jonathan Dahlén. Tredjelänken i kedjan, Jens Lööke har svarat för 14 poäng vilket betyder att kedjan totalt gjort 57 poäng (!) på elva matcher.
Albin Lundins tidigare poängbästa notering är från 2017-2018 när han svarade för 16 poäng på 51 matcher och fortsätter kedjan producera i en någorlunda takt kan antingen Dahlén eller Lundin sätta tidernas poängrekord i Hockeyallsvenskan.
Det går såklart att argumentera att Lundins enorma poängskörd ligger i att han spelar vid sidan Jonathan Dahlén men det vore såklart att förringa Lundins prestation.
Ser jag till spelare SHL finns det många som skulle må bra av att landa in i Hockeyallsvenskan och få känna ett lugn och en stor tillit för att utvecklas.
Vad gäller Jonathan Dahlén är min fulla övertygelse att han skulle vara en stjärna även i SHL.
Så bra är han."

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Eller så är din retorik, om du inte tar ironi till nya nivåer nu, fullständigt befängd. Enfaldig. Med din logik kan vi ju lägga ner all form av analyserande kring vilka som förväntas prestera och inte. Vilket lag som ser ut att ha störst chans till SM-guld och vilka som riskerar åka ur. Lindgren siar utifrån hur Brynäs presterar n u. Inget annat. Och just nu ser Brynäs jävligt kassa ut för att vara ett SHL-lag. DET är fakta. Men med ditt resonemang kan vi lägga ner en stor del av sportjournalistiken. Då är det helt logiskt att säga att IKO har lika stor chans att vinna SM-guld till våren som FBK har. För nåt annat kan vi ju inte veta i dagsläget

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Ok, ironi. Jag missade det. Det var en nivå över min t.om

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
goleafs: Jadu, själv tajjar jag inte till vår insats på hovet för några matcher sen heller

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
goleafs: Jo det är ju det. Här sitter vi mest och är frustrerade över att laget inte riktigt tar sig ur svackan och börjar bjuda på lite propagandahockey

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
goleafs: Året vi gick upp hade vi som jobbigast mot Västervik och Troja-Ljungby typ

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: Gladhockeylaget blöven håller 0-0 i tredje mot uppsala

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Du är ju precis så dum som alla skriver

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: Bedrövligt, man skäms nästan. Lyllos Umeåpubliken

Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
mikenomad: A3 heter det visst däruppe

Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Vi fortsätter vinna tighta matcher. Vet inte vad som är bäst i slutändan, om det fortsätter så och vi står i en allsvensk final. Känslan är ju ff att spelet lämnar mkt i övrigt att önska och att några 5-0 segrar skulle vara sköna.

Samtidigt är ju det i nuläget ett riktigt lyxproblem, treorna ramlar in i strid ström och vi har tillsammans med Löven gjort ett litet miniryck. Dessutom kan det ju faktiskt vara nog så karaktärsdanande att inte räkmackevinna men ändå vinna i det här skedet av serien.

På onsdag är jag på plats i T3 med äldsta dottern. Förutsättningarna så här långt in i säsongen kunde knappast varit mer raffinerade

Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Heisenberg: Vi är inte i närheten av att ha det spel och den stabilitet Modo och Löven har i sig. Modo är förmodligen precis så bra nu som förhandstipsen sa, seriens bästa lag. Vi däremot, med det här spelet lever vi på lånad tid

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Alltså Löven är bra i år, inget snack. Men 6-1 borta mot SSK väcker snarare frågan hur pinsamt jävla usla kringlorna är

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: Skulle få värvningen av Madsen att framstå som en färgstark, kittlande profilvärvning

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: Nej bevare mig

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
JonteD: Nu tror jag du misstolkar herminatorn lite. Med all respekt för dina krigserfarenheter

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Sputnik: Undrar hur coolt SHL börjar kännas nere i Oskarshamn? De har väl inte riktigt studsat tillbaka efter 0-12 😂


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Kulltorp: Vafalls? Gnäller Nubben? Vafan begär han egentligen

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Hassan: Jupp, jag skrev f.n. Så det är färskvara, min önskan. Dvs baserad på Modos 3 senaste matcher typ

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Hassan: Eftersom du ställer frågan så.....jag skulle vilja behålla våra inspelade poäng men byta spel med Modo f.n

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
En känsla jag har hittills och som jag även hade säsongen -17/18 är att vi haft flyt och mött andra lag i "rätt" lägen. Det kan ju naturligtvis komma sig av att man håller på ett lag som råkar vinna flertalet matcher men många ggr kan jag känna tvärtom och påfallande ofta blir matchresultaten de förväntade mot bakgrund av såna här känningar

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Synct: Det finns en gemensam nämnare där ja 🤔

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Knylan: Vi saknar kanske nåt men inte fan är det grundspel. Man vinner inte en uppsjö ickeglamouröst genomförda matcher och delar serieledning efter 10 matcher utan ett väl fungerande sådant

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
RasmusVS: Väcker minnen från en bortamatch mot SSK i dåvarande superallsvenskan (vill jag minnas det var) när vi slagit dem med 8-0 hemma 😁

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
OlliJanne: Själv tycker jag det är värdelöst om vi inte slår AIS med minst 4 mål OCH att samtliga mål är snygga!

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
T T: Jupp. Men ska vi förbi behöver vi plocka in 4 mål också och det känns inte sannolikt.

Däremot anmärkningsvärt att oslagbara superlaget Löven släpper 2 pinnar hemma mot Västervik. Nästa onsdag är jag på plats i Umeå, hoppas vi svarat upp bra mot Uppsala och Mooora innan

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Måste säga att hela historien luktar unket. Först slår man på stora trumman, kallar till pk och lynchar Jörgen. Verkar handlingskraftig och tvärsäker.
Sedan åker locket på och inget händer. För plötsligt passar det sig inte alls att ta nåt via media, en bedömning man inte gjorde några dagar innan när offentlig verbal arkebusering uppenbarligen passade alldeles utmärkt.
Och allt ligger på is för att oj, advokaten var visst inte hemma. Hmmmmm ok......🤔

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Rytter: Jag tycker engagemanget är gulligt. Lite Greta-style, nästa steg är att uppmana till skolstrejk om de inte skärper sig 💪

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
danne80: Tänkte du att det är bäste målskytt som definierar en kompetent lagkapten?

Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
JonteD: Han kom in i slutet av den säsongen och var riktigt bra vill jag minnas.

· 180 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen