Historik
Föregående · 180 · Nästa
Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
JonteD: Nope, sitter i hotellbaren och gör det 😎
+ 1
Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
Hinner bara kliva av tåget och gå ett par hundra meter iförd min Timråhalsduk när första erbjudandet kommer. Utanför en butik står en samling tjejer varav en av dem ropar efter mig "Vill du följa med mig hem?" samtidigt som kommentarer kring min vackra halsduk fälls 😂
+ 3
Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
Knylan: Ja på den tiden var Löven sannerligen det röda (gröna) skynket. Modo som fiende var inte uppfunnet än.
Minns en annan match, i div 1 norra (tror jag det var) hemma i ladan. Lövensupportrarna kom med nedan nämnda ramsa tryckt på tröjor. Vi vann med, vill jag minnas, 3-2. Uddamålet i vilket fall. Avgörande mål gjordes av trollgubben Rolle Westin när han från sarghörnet skickade 2-3 Lövenspelare att köpa korv med extra räka på innan han la in pucken
Minns en annan match, i div 1 norra (tror jag det var) hemma i ladan. Lövensupportrarna kom med nedan nämnda ramsa tryckt på tröjor. Vi vann med, vill jag minnas, 3-2. Uddamålet i vilket fall. Avgörande mål gjordes av trollgubben Rolle Westin när han från sarghörnet skickade 2-3 Lövenspelare att köpa korv med extra räka på innan han la in pucken
Timrå IK > Sv: IF Björklöven - Timrå IK 2019-10-23
I ämnet "Tidiga seriefinaler mot Björklöven" har jag inga höjdarminnen. Värst är nog säsongen -81/82.
Inför matchen den där höstdagen -81 låg lagen senationellt 1:a och 2:a i dåvarande elitserien. Laddat toppmöte och en match som publikmässigt konkurrerar med den berömda "spränga grindarna"-matchen mot Brynäs i början av 70-talet. Mest ståplats och fullständigt utsålt, kaosartat knökfullt på läktarna.
Jag var där med min salig far, stod bredvid och hoppade för att försöka se nåt. Så började målen trilla in. För Löven. Jag minns matchen som ett enda långt lidande, pappa vägrade gå. Man går inte förrän det är slut! Slutresultat? 0-10.
Säsongen därefter handlade mest om Pekka och Bullas supande och slutade med att vi åkte ur.
Ikväll är jag på plats på bortastå och jag har väntat länge på revanchen....
Inför matchen den där höstdagen -81 låg lagen senationellt 1:a och 2:a i dåvarande elitserien. Laddat toppmöte och en match som publikmässigt konkurrerar med den berömda "spränga grindarna"-matchen mot Brynäs i början av 70-talet. Mest ståplats och fullständigt utsålt, kaosartat knökfullt på läktarna.
Jag var där med min salig far, stod bredvid och hoppade för att försöka se nåt. Så började målen trilla in. För Löven. Jag minns matchen som ett enda långt lidande, pappa vägrade gå. Man går inte förrän det är slut! Slutresultat? 0-10.
Säsongen därefter handlade mest om Pekka och Bullas supande och slutade med att vi åkte ur.
Ikväll är jag på plats på bortastå och jag har väntat länge på revanchen....
+ 13
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Röda Tallen: Håller med. Frölunda verkar lida av beslut och separationsångest
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Det är en tweet, inte en krönika. Han skriver en kort kommentar som i sammanhanget bör vara underförstått är en egen personlig känsla av hur han bedömer Brynäs utifrån nuvarande status. Hur de skulle stå sig i ett ev kval.
Så. Nu kan vi snart doktorera i ämnet.
Så. Nu kan vi snart doktorera i ämnet.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Han gör precis som du, en bedömning och antar utifrån nuvarande kunskap. Men sånt är kanske endast ok om du gör det? Eller om den som gör det siar positivt kring Brynäs? 🤔
Lindgren "påstår" inget, det är du som läser in det. Antagligen eftersom du ständigt blir så oerhört provocerad varje gång kritik riktas mot Brynäs
Lindgren "påstår" inget, det är du som läser in det. Antagligen eftersom du ständigt blir så oerhört provocerad varje gång kritik riktas mot Brynäs
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Det är ju DU som missar hela poängen. Ditt senaste inlägg är en enda stor motsägelse. Du skriver å ena sidan att det är poänglöst att i det här skedet sia kring huruvida Brynäs spelar kval till våren el inte och hur det då kan se ut. Fine....men nu handlar ju sport och sportjournalistik till en stor del om det. Att utifrån här och nu-kunskap gissa framtida resultat, i närtid men även på lite sikt.
För du gör ju det själv lite längre ner. Bedömer det som osannolikt att IKO spelar om guldet el att vi slåss i botten av HA till våren. Men att ni förmodligen spelar minst kvartsfinal. Vad baserar du det på? Varför uttalar du dig ens om det? Du vet ju inget om det. Med din logik i beaktande
För du gör ju det själv lite längre ner. Bedömer det som osannolikt att IKO spelar om guldet el att vi slåss i botten av HA till våren. Men att ni förmodligen spelar minst kvartsfinal. Vad baserar du det på? Varför uttalar du dig ens om det? Du vet ju inget om det. Med din logik i beaktande
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Ni har ett SHL-lag som f.n suger rätt kraftigt, där krisstämpeln hänger i luften. Oavsett några hyggliga insatser ligger ni pyrt till. Det ser hela hockey-Sverige utom möjligen du. Utifrån det kan man sia, inget annat. Hur tänkte du då? Det är ju tydligen dig man ska be om V75-raden, det verkar ju vara du som har förmågan att se hur Brynäs spelar i mars
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det skadade ju inte att Tingsryd vände i sista minuten och slog Västerås på bortaplan heller
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sanny "jag skriver bara om SHL och hjärnskakningar" överraskar:
"Veckans… Hiss
Det är en sanslös utveckling och start på säsongen som Timrås Albin Lundin haft med imponerande 23 poäng på elva matcher. Lundin leder poängligan tre poäng före kedjekamraten och storstjärnan Jonathan Dahlén. Tredjelänken i kedjan, Jens Lööke har svarat för 14 poäng vilket betyder att kedjan totalt gjort 57 poäng (!) på elva matcher.
Albin Lundins tidigare poängbästa notering är från 2017-2018 när han svarade för 16 poäng på 51 matcher och fortsätter kedjan producera i en någorlunda takt kan antingen Dahlén eller Lundin sätta tidernas poängrekord i Hockeyallsvenskan.
Det går såklart att argumentera att Lundins enorma poängskörd ligger i att han spelar vid sidan Jonathan Dahlén men det vore såklart att förringa Lundins prestation.
Ser jag till spelare SHL finns det många som skulle må bra av att landa in i Hockeyallsvenskan och få känna ett lugn och en stor tillit för att utvecklas.
Vad gäller Jonathan Dahlén är min fulla övertygelse att han skulle vara en stjärna även i SHL.
Så bra är han."
"Veckans… Hiss
Det är en sanslös utveckling och start på säsongen som Timrås Albin Lundin haft med imponerande 23 poäng på elva matcher. Lundin leder poängligan tre poäng före kedjekamraten och storstjärnan Jonathan Dahlén. Tredjelänken i kedjan, Jens Lööke har svarat för 14 poäng vilket betyder att kedjan totalt gjort 57 poäng (!) på elva matcher.
Albin Lundins tidigare poängbästa notering är från 2017-2018 när han svarade för 16 poäng på 51 matcher och fortsätter kedjan producera i en någorlunda takt kan antingen Dahlén eller Lundin sätta tidernas poängrekord i Hockeyallsvenskan.
Det går såklart att argumentera att Lundins enorma poängskörd ligger i att han spelar vid sidan Jonathan Dahlén men det vore såklart att förringa Lundins prestation.
Ser jag till spelare SHL finns det många som skulle må bra av att landa in i Hockeyallsvenskan och få känna ett lugn och en stor tillit för att utvecklas.
Vad gäller Jonathan Dahlén är min fulla övertygelse att han skulle vara en stjärna även i SHL.
Så bra är han."
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Huge: Eller så är din retorik, om du inte tar ironi till nya nivåer nu, fullständigt befängd. Enfaldig. Med din logik kan vi ju lägga ner all form av analyserande kring vilka som förväntas prestera och inte. Vilket lag som ser ut att ha störst chans till SM-guld och vilka som riskerar åka ur. Lindgren siar utifrån hur Brynäs presterar n u. Inget annat. Och just nu ser Brynäs jävligt kassa ut för att vara ett SHL-lag. DET är fakta. Men med ditt resonemang kan vi lägga ner en stor del av sportjournalistiken. Då är det helt logiskt att säga att IKO har lika stor chans att vinna SM-guld till våren som FBK har. För nåt annat kan vi ju inte veta i dagsläget
+ 1
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Vi fortsätter vinna tighta matcher. Vet inte vad som är bäst i slutändan, om det fortsätter så och vi står i en allsvensk final. Känslan är ju ff att spelet lämnar mkt i övrigt att önska och att några 5-0 segrar skulle vara sköna.
Samtidigt är ju det i nuläget ett riktigt lyxproblem, treorna ramlar in i strid ström och vi har tillsammans med Löven gjort ett litet miniryck. Dessutom kan det ju faktiskt vara nog så karaktärsdanande att inte räkmackevinna men ändå vinna i det här skedet av serien.
På onsdag är jag på plats i T3 med äldsta dottern. Förutsättningarna så här långt in i säsongen kunde knappast varit mer raffinerade
Samtidigt är ju det i nuläget ett riktigt lyxproblem, treorna ramlar in i strid ström och vi har tillsammans med Löven gjort ett litet miniryck. Dessutom kan det ju faktiskt vara nog så karaktärsdanande att inte räkmackevinna men ändå vinna i det här skedet av serien.
På onsdag är jag på plats i T3 med äldsta dottern. Förutsättningarna så här långt in i säsongen kunde knappast varit mer raffinerade
+ 8
Timrå IK > Sv: Mora IK - Timrå IK 2019-10-19
Heisenberg: Vi är inte i närheten av att ha det spel och den stabilitet Modo och Löven har i sig. Modo är förmodligen precis så bra nu som förhandstipsen sa, seriens bästa lag. Vi däremot, med det här spelet lever vi på lånad tid
+ 9
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
Alltså Löven är bra i år, inget snack. Men 6-1 borta mot SSK väcker snarare frågan hur pinsamt jävla usla kringlorna är
+ 8
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
En känsla jag har hittills och som jag även hade säsongen -17/18 är att vi haft flyt och mött andra lag i "rätt" lägen. Det kan ju naturligtvis komma sig av att man håller på ett lag som råkar vinna flertalet matcher men många ggr kan jag känna tvärtom och påfallande ofta blir matchresultaten de förväntade mot bakgrund av såna här känningar
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Almtuna IS 2019-10-16
T T: Jupp. Men ska vi förbi behöver vi plocka in 4 mål också och det känns inte sannolikt.
Däremot anmärkningsvärt att oslagbara superlaget Löven släpper 2 pinnar hemma mot Västervik. Nästa onsdag är jag på plats i Umeå, hoppas vi svarat upp bra mot Uppsala och Mooora innan
Däremot anmärkningsvärt att oslagbara superlaget Löven släpper 2 pinnar hemma mot Västervik. Nästa onsdag är jag på plats i Umeå, hoppas vi svarat upp bra mot Uppsala och Mooora innan
+ 3
Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
Sputnik: Måste säga att hela historien luktar unket. Först slår man på stora trumman, kallar till pk och lynchar Jörgen. Verkar handlingskraftig och tvärsäker.
Sedan åker locket på och inget händer. För plötsligt passar det sig inte alls att ta nåt via media, en bedömning man inte gjorde några dagar innan när offentlig verbal arkebusering uppenbarligen passade alldeles utmärkt.
Och allt ligger på is för att oj, advokaten var visst inte hemma. Hmmmmm ok......🤔
Sedan åker locket på och inget händer. För plötsligt passar det sig inte alls att ta nåt via media, en bedömning man inte gjorde några dagar innan när offentlig verbal arkebusering uppenbarligen passade alldeles utmärkt.
Och allt ligger på is för att oj, advokaten var visst inte hemma. Hmmmmm ok......🤔
+ 4
Föregående · 180 · Nästa

