mikenomad

23250 inlägg · 32164 besäkare

Historik

· 181 ·
Timrå IK > Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2019-10-12
mattias - 74: Vi är redan väl medvetna om det 👻

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Kerstin_k: Du tycker inte vårt pp och vår spets är ganska ok som den är då? I min värld går EK före Palmen varje dag i veckan, är det nåt som skulle tillföra i det här laget så är det gå till jobbet varje dag-karaktär. Euforiska in the zone-spelare är vi bortskämda med.

Edit: Skulle ju svara janneH, inte kärran

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8839}:?

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - Modo 11-10-19
MrLöven: Västeråstorsk mot AIS, kanske kvällens bästa. Nu får gärna Bofors torska i morgon också så bygger vi för ett e4 norr-race 😉

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
OlliJanne: Sant men förhoppningsvis har Nubben lärt sig lite av det och är bättre förberedd den här gången. Kanske inte spikar ett HA-lag inför nästa säsong redan i januari...

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Veteranolle: Bra att både de och vi vann mot toppkonkurrenter ikväll. Även om serieseger är målet skulle jag inte grina jättemycket över att bli tvåa heller. Lite av ett drömläge att möta ett upphausat hybris-Löven i en allsvensk final.

Nå, jävligt långt dit. Ovanstående var oerhört hypotetiskt, verkligen inget jag förutspår. Det hoppas jag överste jinxguden förstår

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Västerås IK 2019-10-09
Jåkkinen: Ser sjukt illa ut

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: De lever i sitt eget universum där uppe. Twin Peaks

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Puckat: "Modano Lucano"

Låter som en av de tre tenorerna

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: 🙏

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sven85: Du ställer en fråga. Jag svarar nej.

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Matsg: Ja Löven känns som starkaste laget hittills. 23/10 möter vi dem borta

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Japp, deras första 0-poängare. Mot nykomlingarna

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nevink: Glöm inte att de har demontränarnas demontränare

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sven85: Heja er, ni charmar verkligen hockey-Sverige! Älskar att ni är så stolta och glada efter den största förnedringen ett svenskt elithockeylag åkt på det här årtusendet 😂

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Är du moderator härinne nu?

Ni har försäsongavancerat till SHL. Var nu nöjd med det istället för att ta ut bitterheten över att ni i vanlig ordning inte räcker till när det blir på riktigt och håll dina syrligheter i er bok. Seså, sjas

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-10-04
Synct: Det handlar inte om att "se ner" på en motståndare, det handlar om att det nånstans i bakhuvudet gror en känsla av att det ordnar sig mot vissa lag. Och att man då ger 99%. Det är vad vi bevittnar ikv

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-10-04
Synct: Klart som fan att det är en inställningsfråga. Tycker du killarna tuggar på som i onsdags i derbyt?

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-10-04
Synct: Det är väl klart som fan att det underskattas även på seniornivå. Undrar vem som spelar dum här

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-10-04
Nisse på Mon or: Pinsamt förutsägbart

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-10-04
Öndulat: Du är rädd för att motivation ska slå klass.

Vore inte första gången det skedde. AIK och Hovet väcker dessutom inga sköna minnen för en Timråit

Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2019-10-04
{8399}: Hur kan du tolkat det så?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8671}: Javisst. Strålande gener. Den värste sixfingermotherfuckincrybaby världen skådat

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: Japp. Ser att supportrarna skramlat till nya hjälmar åt laget
Uppladdat:

500x0-screenshot20191003210115.jpg


Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-10-02
Öndulat: 😂😂😂
Nordic hillbillies, Öhman

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gavelo: Jaja, knappast en match där domarn var i fokus igår så som du skriver är väl utvisningar hit el dit inget att orda om den här gången.

För vår del är det skönt att vinna men jag skulle må ännu lite bättre om vi producerade även i 5-5. Som nån skrev här, kan bli jobbigt när pp börjar hacka för oss annars. Spelmässigt vidhåller jag dock att vi igår var det klart bättre laget

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gavelo: Det är ju så här att man ska bli utvisad om man förtjänat det, dvs spelat oschysst. Modo ÄR ovårdade, det är sedan gammalt.
Finns liksom inget rättvisetänk i det, i antalet utvisningar som ska fördelas mellan lagen.
Annars tycker jag du summerade er insats ganska bra längre ner. Håller med ang. Björn, hans stämpel som superdemontränare måste snart ifrågasättas på allvar

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Kulltorp: Håller med, igår var vi bättre än Modo på alla plan. 2-1 efter 2 perioder var ett skämt, väldigt smickrande siffror för Modo. För att inte tala om allt de kom undan med, domarn hade kunnat plocka ut betydligt fler Modoiter

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smetovish: Ledsen att säga så om en gammal Timråhjälte men Sanny är tyvärr en fjant

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vackert ❤️
Uppladdat:

500x0-screenshot20191001140925.jpg


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Modo krossar KHK ikv. Vet inte om det är bra el anus inför onsdag? 🤔

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Börjar veckan med en nostalgibild från de mörka åren, fusionen. Vilka känns igen?
Uppladdat:

500x0-screenshot20190930073029.jpg


Timrå IK > Sv: BIK Karlskoga - Timrå IK 2019-09-29
Smokey: Hoppas det inte är nåt allvarligt med Brattis. Annars var gårdagens avgjort skönaste besked att vi inte står och faller med honom

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: "Han är för bra för oss"

Jaha, det var ju också ett sätt att se på saken. Märkligt sätt dock. Så om han väljer att stanna så ska vi tacka nej? Så bra spelare vill vi inte ha

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: }: Backlunds kommentar på frågan hur det här kommit fram att han fått nys om nåt oegentligt och därefter gjort som journalister, dvs grävt lite låter ju sådär proffsigt. Att han liksom lekt Columbo...

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Jadu, här ligger mer än en kennel begravd. Som utomstående vet man ju inte ett smack så jag finner det lönlöst att spekulera. Dock oerhört intressant att följa framledes, vilka lik som grävs upp och vilka som grävs ner....

Timrå IK > Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Kulltorp: Ja alltså, 7-1 segrar är eg bara bra om man är i desperat behov av målskillnaden. I nästan samtliga övriga fall är såna segrar genomgående av ondo i ett längre perspektiv. Absolut inte karaktärsdanande och moralstärkande, snarare tvärtom. Och har man ballongskalle redan sedan tidigare, ja då är det riktigt svårhanterat

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Fast i artikeln verkar Torp hetast för Oskarshamn. Men vore onekligen jävligt synd om söndag blir sista gången i rödvitt

Timrå IK > Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Kulltorp: Ok, vi är smetigt jämnbra med övriga lag i 5-5 men sticker ut i spets, special teams och moral. Ja jag kan hålla med men vill lägga till stabilt målvaktsspel.

Har verkligen ingen anledning att klaga på ovanstående, känns jävligt lovande.

Hellre stabilt grisspel där poängen trillar in än tokdominans i vissa matcher med bländande spel och storseger varvade med återkommande bottennapp och storförluster

Timrå IK > Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
Öndulat: 😂
Säger som knylan, hatsegrar är jävligt mysiga 🤗

Timrå IK > Sv: Karlskrona HK - Timrå IK 2019-09-27
nils: Nä precis, en massa tråkjobbiga grålag på bortaplan och ändå idel segrar. Lovar jävligt gott


Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Vart vill du komma?

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: Men nej! Har du inte tillgång till media? Står ju överallt att det handlar om ekonomiska affärer som inte stämmer med Timrås etik och moral

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Då vet jag inte vad vi har diskuterat här nedanför eftersom det är ungefär exakt vad jag framhärdat. Vi är mao överens

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Så din inställning är alltså rätt klar: tjejer ska inte spela hockey. Bra, då vet vi

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Ok, jag bemötte det faktum att du svarade på mitt inlägg om tjejers och killars lika möjligheter att spela hockey med orden att det inte håller. Inte helt lätt att förstå att det var media i allmänhet du kommenterade

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rytter: Nu skenar du lite, det är inte där jag för resonemanget. Vilka löner etc som betalas. Jag skriver om möjligheten att få utöva sin sport oavsett om man är kille eller tjej. Du tycker alltså inte att det håller att hävda att det bör vara lika för båda könen? Det säger en del om dig, mindre smickrande

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Det däremot är en bra fråga, dock en tidsfråga. Men om du har missat det så sker en stor samhällsförändring överlag nu, vi har det lite jobbigare vi vita medelålders män jämfört med våra föregångare. Vilket sannerligen är på tiden. Det är ingen fråga huruvida en förening ska erbjuda aktiviteter för båda könen eller inte. Det är självklart att de ska det i den mån intresset finns. Men finns inte alternativet så är det ju svårt att skapa intresset. Men Timrå som förening får bidrag för att driva sin verksamhet och det är väl rimligt att det ska komma bägge könen till godo

Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8839}: Det är ingen svår fråga alls. Vill man spela hockey ska man ha möjlighet att göra det oavsett om man är tjej eller kille

· 181 ·
Om mikenomad
Hejar på: 0x20-timraiklogosvg.png Timrå IK

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Sydost om Modin-Zetterberghallen