Historik
Föregående · 17 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Farsang: Det var väl inte mer än rätt då han tappade pucken i PP. Men visst bra moral på #52
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Modo 2024-10-14
Peja: Jag såg andra halvan typ av modo/Luleå. Och visst hade dom chanser, men den stora känslan fram till 0-3 var ändå att modo var blöta i avsluten. Påminde väldigt mycket om Brynäs året man åkte.
En del spel i anfall, men fick inte in pucken.
Hoppas att krutet är blött även ikväll.
Men vi får ge dom någon jinx inför matchen. Så stort fokus på Brynäs och att genomföra matchen bra.
Edit. Katten är gäst i veckans podd av Shot the puck oxå.
En del spel i anfall, men fick inte in pucken.
Hoppas att krutet är blött även ikväll.
Men vi får ge dom någon jinx inför matchen. Så stort fokus på Brynäs och att genomföra matchen bra.
Edit. Katten är gäst i veckans podd av Shot the puck oxå.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Malmö 2024-10-12
munkas: Är en match bara 3:e perioder?
Brynäs var väl rätt bra i andra perioden?
Eller gills inte det när Brynäs spelar bra.
Nu får du släppa negativitetsknappen lite iaf. Och berömma Brynäs när man gör en bra period, inte bara när man gör en dålig.
Det vet jag att du kan😉😉
Brynäs var väl rätt bra i andra perioden?
Eller gills inte det när Brynäs spelar bra.
Nu får du släppa negativitetsknappen lite iaf. Och berömma Brynäs när man gör en bra period, inte bara när man gör en dålig.
Det vet jag att du kan😉😉
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Gavve: Statistik ljuger aldrig..
Men den med att målvakt blockerar. Den är djupare, hur vill lagen spela? Vill man ha zonstart med tek?
Schröder kom in i zon igår och sköt rätt i magen, såg ut som han ville ha tek, visserligen i andra så det är långt att byta.
Men när Brynäs i mitt tycke bygger på att antingen runda mål eller komma in på främst högerkanten och vända upp på back som ska då helst skjuta.
Är det mest effektivt?
Jag vet inte, har inte den kunskapen.
Men man blir lätt sne när man ser samma typ av anfall för ofta och det inte leder till något alls.
Där har tränarna en uppgift att lösa.
Oskar fick ändå ut mer i kämpande och spel igår tyckt jag. Även nära mål.
Sen måste Kopacka träffa mål i PP. Skjuter han och missar så är ju pucken ur zon varje gång. Liite irriterande..
Men den med att målvakt blockerar. Den är djupare, hur vill lagen spela? Vill man ha zonstart med tek?
Schröder kom in i zon igår och sköt rätt i magen, såg ut som han ville ha tek, visserligen i andra så det är långt att byta.
Men när Brynäs i mitt tycke bygger på att antingen runda mål eller komma in på främst högerkanten och vända upp på back som ska då helst skjuta.
Är det mest effektivt?
Jag vet inte, har inte den kunskapen.
Men man blir lätt sne när man ser samma typ av anfall för ofta och det inte leder till något alls.
Där har tränarna en uppgift att lösa.
Oskar fick ändå ut mer i kämpande och spel igår tyckt jag. Även nära mål.
Sen måste Kopacka träffa mål i PP. Skjuter han och missar så är ju pucken ur zon varje gång. Liite irriterande..
+ 4
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Supportern: Det viktiga är att man inte bara snurrar runt i zon och får långa anfall. Det måste leda rill nått oxå. Hur många heta chanser är det efter allt snurr?
En handfull? Oavsett så är det för enkelt att försvara sig.
Joel sa det bra. Brynäs måste vara snabbare med uppspel, komma med fart så att det inte blir uppställt varje gång.
En handfull? Oavsett så är det för enkelt att försvara sig.
Joel sa det bra. Brynäs måste vara snabbare med uppspel, komma med fart så att det inte blir uppställt varje gång.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
OveJärnkrok: Det ligger ju på tränarna oxå att träna så som dom vill att laget ska spela.
Eller gör spelarna tvärtom mot vad avtalat?..
Eller gör spelarna tvärtom mot vad avtalat?..
Brynäs IF > Sv: Brynäs - Leksand 2024-10-10
Sportnisse: Ja, #10 och #11 måste upp ur källaren nu..
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Ni som har lite PL intresse.
Lyssna på senaste avsnittet med Mellan Raderna.
"Korvätartävling i Ullared"
Dom här är som Femtefemman. Fast roligare.
Senaste är ett galet roligt avsnitt.
Jag håller lite, lite på Liverpool, annars så är jag måttligt intresserad av PL.
Men dessa missar jag aldrig.
Fast Unitedfans ska lyssna på detta i samband med nått lugnande. För dom är inte snälla..
Lyssna på senaste avsnittet med Mellan Raderna.
"Korvätartävling i Ullared"
Dom här är som Femtefemman. Fast roligare.
Senaste är ett galet roligt avsnitt.
Jag håller lite, lite på Liverpool, annars så är jag måttligt intresserad av PL.
Men dessa missar jag aldrig.
Fast Unitedfans ska lyssna på detta i samband med nått lugnande. För dom är inte snälla..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9382}: Anmälas kommer det inte att göras..
Pga att "alla" var eniga i att den är felaktig så kommer dom vara riktigt säkra att det är rätt nästa gång.
Man lär ju inte köra över domaren en gång till iaf.
Man kommer inte ta egna beslut som denna gången. Gör dom det så lär det bli liv i luckan..
Pga att "alla" var eniga i att den är felaktig så kommer dom vara riktigt säkra att det är rätt nästa gång.
Man lär ju inte köra över domaren en gång till iaf.
Man kommer inte ta egna beslut som denna gången. Gör dom det så lär det bli liv i luckan..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jo, jag hade ju det.
Men har svårt att vara långsint. Och nu när Brynäs är I SHL igen så fick det bli såhär😜😜
Men har svårt att vara långsint. Och nu när Brynäs är I SHL igen så fick det bli såhär😜😜
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-10-05
{5647}: De som fällde var: Josefin Mallmin, Nathalie Stenmark, Hans-Göran Elo, Ulf Lindgren, Gunilla Andersson Stampes och Maria Furberg.
Fredrik Emvall som spelat hockey i modern tid anmälde sig skiljaktig. Damhockey framöver
Finns att läsa beslutet. Om du orkar ta reda på sanningen..
Fredrik Emvall som spelat hockey i modern tid anmälde sig skiljaktig. Damhockey framöver
Finns att läsa beslutet. Om du orkar ta reda på sanningen..
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Stefan R 63: Absolut är det skillnad.
Du jämförde med FBK matchen.
Tror inte att FBK är nöjda med sin match igår heĺler..
Sen är det hur man förlorar.
Såg direkt igår att man spelade på ett annat sätt. Mer avvaktande. Blir så när man möter ett lag som Växjö.
Brynäs är inte i den positionen att man kan köra över eller runt Växjö, speciellt inte i första mötet för säsongen.
Denna matchen får bli en läropeng. Det är det viktigaste.
Du jämförde med FBK matchen.
Tror inte att FBK är nöjda med sin match igår heĺler..
Sen är det hur man förlorar.
Såg direkt igår att man spelade på ett annat sätt. Mer avvaktande. Blir så när man möter ett lag som Växjö.
Brynäs är inte i den positionen att man kan köra över eller runt Växjö, speciellt inte i första mötet för säsongen.
Denna matchen får bli en läropeng. Det är det viktigaste.
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Gavve: Fälls han här så kan man ta bort domarna.
Edit. Man granskar, finner en tvåa
Ska man gå från att fria från femma till att stänga av?
Då gör man det inte lätt för domarna.
Då kommer dom att ta en 5:a på allt och granska.
Matcherna bli 5 timmar långa.
Det enda som talar mot CED är att han lyfter högra skridskon. Det kan dom ta han på.
Fy satan för att vara domare om det sker.
Där kan man prata på pinsam nivå isf.
Man gör ett så dåligt jobb på isen efter en granskning.
Dom lär ju inte dömma en match mer..
Det sista var ironi...
Eller dom kanske självmant hoppar av pga att dom inte blir betrodda.
Edit. Man granskar, finner en tvåa
Ska man gå från att fria från femma till att stänga av?
Då gör man det inte lätt för domarna.
Då kommer dom att ta en 5:a på allt och granska.
Matcherna bli 5 timmar långa.
Det enda som talar mot CED är att han lyfter högra skridskon. Det kan dom ta han på.
Fy satan för att vara domare om det sker.
Där kan man prata på pinsam nivå isf.
Man gör ett så dåligt jobb på isen efter en granskning.
Dom lär ju inte dömma en match mer..
Det sista var ironi...
Eller dom kanske självmant hoppar av pga att dom inte blir betrodda.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Stefan R 63: Pinsamt eller ej.
Om man tror att man ska orka vara påslagen varje match, speciellt i en lada där man typ aldrig vunnit. Så funkar inte människan.
Gör Ni en perfekt arbetsdag varje dag?
Detta var en bra förlust. Nu har det gått några matcher där det har flutit på. Bra det. Men det gör det inte varje match...
Det som är viktigt nu är hur Gälla reagerar på matchen.
Kan han få laget att återgå till spelet som var innan, då är det ingen fara. Och det tror jag han kan.
Då kommer vi få se ett annat Brynäs nästa match.
Nu är det färdigdeppat.
Se framåt. Var en stolt Brynäsare !!!!
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
Om man tror att man ska orka vara påslagen varje match, speciellt i en lada där man typ aldrig vunnit. Så funkar inte människan.
Gör Ni en perfekt arbetsdag varje dag?
Detta var en bra förlust. Nu har det gått några matcher där det har flutit på. Bra det. Men det gör det inte varje match...
Det som är viktigt nu är hur Gälla reagerar på matchen.
Kan han få laget att återgå till spelet som var innan, då är det ingen fara. Och det tror jag han kan.
Då kommer vi få se ett annat Brynäs nästa match.
Nu är det färdigdeppat.
Se framåt. Var en stolt Brynäsare !!!!
FORZA BRYNÄS❤️❤️❤️
+ 6
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
xxx BIF xxx: Tyckte samma, att den gick mitt i mål
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Växjö - Brynäs 2024-10-05
Cardigan Daffipoff: Missat allt försnack och även härinne. Varför saknas Katten?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erat: Ja, det är så otroligt flamsigt. Alldeles för högt tempo för att orka lyssna mer än kanske 30 min.
Önskar att man drog ner på längden.
När man inte har segment med varje lag där man går igenom situationen med laget utan blir så flytande så blir det "flamsigt"
Men jag är väl för gammal för målgruppen..
Heino är ju den med bäst insikt iaf.
Önskar att man drog ner på längden.
När man inte har segment med varje lag där man går igenom situationen med laget utan blir så flytande så blir det "flamsigt"
Men jag är väl för gammal för målgruppen..
Heino är ju den med bäst insikt iaf.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Absolut. Kollade på Hockeykväll, och Jonas Andersson var inte nådig mot HV spelaren som "fixade" matchstraffet. Det är ju inte ens utvisning. Där ser man ju vad skridskoskickliga spelare betyder. Brynäs iår hamnar ju aldrig i sådana situationer ännu iaf.
Spelar på ett modernt sätt. Kul att 3 gamla storfiler kan implementera ett så bra spel.
För det var ju kritiken mot Brynäs tränare förra året.
Läste lite dina inlägg i modoboken.
Silverberg har ju på ett annat sätt förberett sig på att komma hem. Framförallt mentalt, han är ju redan inne i spelet. Ganska vanligt att det tar längre tid för spelare att vänja sig.
Förutom för Katten då. Helvete va bra han är.
Spelar på ett modernt sätt. Kul att 3 gamla storfiler kan implementera ett så bra spel.
För det var ju kritiken mot Brynäs tränare förra året.
Läste lite dina inlägg i modoboken.
Silverberg har ju på ett annat sätt förberett sig på att komma hem. Framförallt mentalt, han är ju redan inne i spelet. Ganska vanligt att det tar längre tid för spelare att vänja sig.
Förutom för Katten då. Helvete va bra han är.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Armbågen tog rejält på hakan. En riktig tjuvsmäll. Därför som Berra satt och vilade på sidan lite. Det var en rejäl knock, även fast det inte var farligt.
Men så tydligt det blir utan repriser. Inget ljud på publiken. Helt tyst. Konstigt att höra..
Men så tydligt det blir utan repriser. Inget ljud på publiken. Helt tyst. Konstigt att höra..
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Peja: Femtefemman år man ta med en hjullastarskopa med salt.
Alla har varit sitt lag, Diehard..
Och Mårthen är nog den största "Brynäshataren" I Sverige.
Så vad han säger om Brynäs är lika mycket värt som kattlådan.
Olausson är ju så opartisk om Luleå så det blir komiskt, har ju total hybris.
Fimpen är nog den som jag tycker är mest opartisk.
Och skönast.
Absolut bäst var Ahlbrandt. När han slutade så blev det en flamshockeypodd.
Alla har varit sitt lag, Diehard..
Och Mårthen är nog den största "Brynäshataren" I Sverige.
Så vad han säger om Brynäs är lika mycket värt som kattlådan.
Olausson är ju så opartisk om Luleå så det blir komiskt, har ju total hybris.
Fimpen är nog den som jag tycker är mest opartisk.
Och skönast.
Absolut bäst var Ahlbrandt. När han slutade så blev det en flamshockeypodd.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Silfverkroken: Ja du har rätt I hur du tänker.
Med sin position i laget nu så kan fokusera på att göra det "lugnare".
Lyssnade ni på Nedsläpp idag?
Sasse pratade med Oskar, som pratat med Gälla om sin situation på isen. Gälla sa bara, ta det lugnt vet vad du kan. Oskar har inte hört den kommentaren på flera år av en tränare. Säker på att han kommer bli skitbra senare i vinter.
Underbar poäng ikväll👍👍
Med sin position i laget nu så kan fokusera på att göra det "lugnare".
Lyssnade ni på Nedsläpp idag?
Sasse pratade med Oskar, som pratat med Gälla om sin situation på isen. Gälla sa bara, ta det lugnt vet vad du kan. Oskar har inte hört den kommentaren på flera år av en tränare. Säker på att han kommer bli skitbra senare i vinter.
Underbar poäng ikväll👍👍
+ 12
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Silfverkroken: Har inte varit så här glad över hockey sen Jesus gick i blöjor.
Sen, jag såg bara 3:e. Men Rödins "ilska" över målet tycker jag om. Mamma ser oxå att han tar i i matchen på ett sätt som man inte sett i SHL på 3-4 år.
Verkar ha bestämt sig för att detta ska gå bra.
En på detta sätt ilsken Rödin är en nyttig Rödin.
Man har saknat denna versionen länge...
Sen, jag såg bara 3:e. Men Rödins "ilska" över målet tycker jag om. Mamma ser oxå att han tar i i matchen på ett sätt som man inte sett i SHL på 3-4 år.
Verkar ha bestämt sig för att detta ska gå bra.
En på detta sätt ilsken Rödin är en nyttig Rödin.
Man har saknat denna versionen länge...
+ 2
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2024-10-01
Zappaholic: Anton Hansson och Svedman ska ha livstidskontrakt. Vilka gubbar för Brynäs👍👍
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsbrynäs: Jo självklart.
Säger sig själv. Blandade ihop dom..
Säger sig själv. Blandade ihop dom..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Hörde på en podd med GM Peter Jakobsson i LHC. Man pratade om Linus Fröberg som var i Brynäs.
Peter erkände att han var lite inblandad i att han lämnade Brynäs. Men erkände oxå att det var ett fel. Han hade mått bättre av att vara kvar i Brynäs.
Så detta med att ta rätt beslut om sin karriär måste vara jättesvårt. Man måste trots allt förstå Nordh son chansar.
Peter erkände att han var lite inblandad i att han lämnade Brynäs. Men erkände oxå att det var ett fel. Han hade mått bättre av att vara kvar i Brynäs.
Så detta med att ta rätt beslut om sin karriär måste vara jättesvårt. Man måste trots allt förstå Nordh son chansar.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JawKee: Den utvisningen som Örebro åkte å i samband med Lindblom. Det ville Brynäs kompensera.
För fy satan va dåliga man var närmaste typ 5 minuterna efter det. Då kände man igen Brynäs 2022.
Var skiträdd att man skulle backa av och bara bevaka, man gjorde inget rätt. Ingen fart ingen intensitet. Ett bättre lag hade tagit vara på det och ändrat matchen.
Vet ej vad som gjorde att man vaknade igen, men skönt att man inte släppte in Örebro i matchen.
Nu har man poäng och seger. Viktigt.
För fy satan va dåliga man var närmaste typ 5 minuterna efter det. Då kände man igen Brynäs 2022.
Var skiträdd att man skulle backa av och bara bevaka, man gjorde inget rätt. Ingen fart ingen intensitet. Ett bättre lag hade tagit vara på det och ändrat matchen.
Vet ej vad som gjorde att man vaknade igen, men skönt att man inte släppte in Örebro i matchen.
Nu har man poäng och seger. Viktigt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: Ja där tycker jag Sasse är fel ute. Bara för att vi fick VS så klev vi upp 1 plats.
På en spelare som är helt ny, kommer från en sämre säsong, och inte spelat sen april.
Han lutar sig själv, och kan bli grinig och lite "trångsynt" om det inte går som han tänkt.
På en spelare som är helt ny, kommer från en sämre säsong, och inte spelat sen april.
Han lutar sig själv, och kan bli grinig och lite "trångsynt" om det inte går som han tänkt.
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
JawKee: Nu när jag äntligen kan se matcherna.
Så förstår jag mer vad ni är inne på...
Jag har mina förväntningar inställda på att klara kontraktet iår, utan kval. Lyckas det så är jag nöjd.
Med dom förväntningarna så tyckte jag nog ändå att Bobby gjorde det bra igår, inte jätte men bra.
Syntes att det var nervöst och jobbigt i andra, när man kom helt fel mest hela tiden..
Sen i tredje så bevakade väl LHC mest och därför så fick Brynäs övertaget på ett annat sätt.
Jag ser ändå oerhört fram mot Örebro, den kommer visa åt vilket håll säsongen kommer gå.
Poäng är ett måste, inte krav, men måste.
Det är skillnad på det tycker jag.
Så förstår jag mer vad ni är inne på...
Jag har mina förväntningar inställda på att klara kontraktet iår, utan kval. Lyckas det så är jag nöjd.
Med dom förväntningarna så tyckte jag nog ändå att Bobby gjorde det bra igår, inte jätte men bra.
Syntes att det var nervöst och jobbigt i andra, när man kom helt fel mest hela tiden..
Sen i tredje så bevakade väl LHC mest och därför så fick Brynäs övertaget på ett annat sätt.
Jag ser ändå oerhört fram mot Örebro, den kommer visa åt vilket håll säsongen kommer gå.
Poäng är ett måste, inte krav, men måste.
Det är skillnad på det tycker jag.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
SuneMangs: Ja det kommer att bli en rejäl huvudvärk för Alcén -26 när kontraktet går ut.
Då krävs det 1 år i taget, och inte 2års kompiskontrakt.
Där är nog första rejäla testet hur sentimental Alcén är.
Samma nästa år med Kinvall. Vilken lön och position kräver han?
Anton blir nog lättare med position iaf, redan iår så ser man ju att han en annan plats.
Då krävs det 1 år i taget, och inte 2års kompiskontrakt.
Där är nog första rejäla testet hur sentimental Alcén är.
Samma nästa år med Kinvall. Vilken lön och position kräver han?
Anton blir nog lättare med position iaf, redan iår så ser man ju att han en annan plats.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
{10638}: Om vi tyckte att Brynäs var lite illa ute i vår match. Och var lite negativa.
Gå in och läs på Modos sida...
Tar hellre vår förlust än deras..
Gå in och läs på Modos sida...
Tar hellre vår förlust än deras..
+ 7
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Peja: Som nån skrev tidigare.
VS såg väldigt len ut i slutminuterna när man jagade.
Dansade på blå, med kontroll och hittade pass perfekt.
Bra gjort med tanke på att det är första matchen sen slutet av april.
VS såg väldigt len ut i slutminuterna när man jagade.
Dansade på blå, med kontroll och hittade pass perfekt.
Bra gjort med tanke på att det är första matchen sen slutet av april.
+ 8
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Har dom haft ett samlat anfall på 2 perioder nu eller?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Forsberg 1978: Tyvärr kan Sanny få rätt om #11....
+ 2
Föregående · 17 · Nästa