NuMo

19767 inlägg · 38865 besökare

Historik

· 123 ·
MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

J F K:

 

Jag tänker inte gå i polemik med dina bestämda uppfattning i frågan, men jag har min.

Pelle Bäckman hade aldrig låtit någon maska sig genom en match.

Tyvärr fick jag rätt i att släpper vi in ett mål så kan vi lika gärna ge dem ett till på en gång.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

J F K:

Nog unnar jag honom målet, att han spelar som han gör är ju en ledarfråga enligt mig.


MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

modomille:

NYLLET!

Det var fan på tiden.


MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

Rytter:

Vi spelar faktiskt disciplinerat bra, lägger ofta sarg ut, eller lyfter utpucken ur egen zon.

Fast vi skulle behöva ett mål till innan djurgårde gör sitt. Vi vet ju att vi dippar när det andra laget gör mål och ofta kommer ett till i baken som ett brev på posten.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

NuMo: 

Bra spel av Modo i det nummerära underläget, eller om DIF var ovanligt tama kanske.  Vi får direkt en chans att se det.


MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

J F K:

Jo, det gick ju bra och när de väl fick in pucken framför mål missade de den lika mycket som vi.

Fast just att vi har så svårt att övertygande vinna lösa puckar framför eget mål tycker jag är ett genomgående problem.

Dif sätter tryck å oss nu och i tidsnöd så fungerar inte våra uppspel speciellt bra. Jag känner att vi behöver få upp den knuten snart.


MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

S-vikaren:

Sen får vi problem i egen zon igen. Roche går på kropp ute vid hörnet men tittar på puck och sen så är han borta vilket skapar oreda i en halvminut.


MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

NuMo:

Nättinen gör ett riktigt bra pass och Torp gör mål.

Alla skall växa!


MoDo Hockey > Sv: DIF-Modo

MODO Hockey (White)

4th Line
27. Öberg, Peter
14. Öhman, Victor
13. Nordgren, Niklas
 
57. Djuse, Emil
 

3rd Line
23. Nättinen, Joonas
26. Påhlsson, Samuel
11. Önerud, Simon
 
41. Hedman, Oscar
38. Torp, Nichlas
 

2nd Line
12. Olofsson, Victor
62. Hari, Janos
31. Possler, Gustav
 
3. Lehtivuori, Joonas
29. Persson, Dennis
 

1st Line
10. Skröder, Per-Åge
88. Nylander Altelius, William
51. Kempe, Adrian
 
77. Roche, Travis
5. Ahnelöv, Jonas
 

Goalies
37. Reideborn, Adam
30. Ullmark, Linus

Extra Players
87. Brashear, Donald  (RW)
 
Head Coach:  Forsberg, Anders Assistant Coach:  Alavaara, Jan-Axel

MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Patrik Källstr:

Fast jag är garanterat enögd emellanåt, så det skall jag inte förneka.

Jublar emellanåt när en idiot i det andra laget blir brutalt överkörd av en av våra spelare och gärna mer eller mindre utburen.

Rent generellt vill jag dock inte ha huvudskador, framförallt inte på våra spelare.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Patrik Källstr:

 

Det känns som en rejäl generallisering som drar alla över en kam.

 

Det här handlar ju snarare om hur svensk hockey tänker stävja hjärnskakningar och hur de lyckas låta bli att göra det.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Monno:

Ja, tyvärr är det så.

Beskedet från domarbasen och DN denna säsong är att:

1. Det är ok att tackla någon i huvudet om det är lågt.

2. Det är ok att hoppa in tacklingar mot huvudet.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

spud: 

Ja, det indikerar att det inte finns så mycket tanke bakom. Eller så var det precis tvärtom. Att de tänkte att det var bra att dribbla. En felaktid slutsats bevisligen.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

J F K:

Man kanske inte skall klaga på straffarna för mycket för om de hade gått in så hade man ju varit nöjd. men jag tycker det är på tok för mycket finlir. Fjams! 

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Bad_Brett:

Skröder duger inte som straffskytt. Han skall vara spontan.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Rytter:

Vi blir för avvaktande i OT, ungefär som om det finns något att förlora.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Blake:

Än finns det 20 sekunder att förlora på.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Sawchuk:

JAAAA!

Possler är inne igen, som en annan Bengt-Åke Gustafsson.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Rytter:

Brashear borde inte fått komma in i det här läget. Han är så sugen att försöka provocera fram något som gör att han kan få göra sitt jobb.  Att någon skulle falla från hans klubba är inte konstigt.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Blake:

Nu gör vi ju som vanligt igen. Vi tappar allt spel, bara för att de fått in en. det är ju makalöst vilka fånstirrare vi blir.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

spud:

Färjestad måste vara van de usla sargstudsarna, för de har studsat så där lite då och då.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Monno:

Men så skall man göra mål. I sista sekunden av Possler!


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Monno:

Ojojoj, vad Brashear vill mycket. På tok för långt byte i sin jakt på kött, men vi lyckades faktiskt skapa tryck.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Monno:

Ja, du tolkar det rätt. Jag är ironisk mot DN.

Jag inte tror att det blir någon avstängning, ens om DN granskar den.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Monno:

Ja, det är ingen tvekan om att han hoppar in tacklingen för att nå så högt upp han kan mot korte Hari. Men är det verkligen riktigt förbjudet? Nä, det tvivlar jag på.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Blake:

Nu ar Ledin i intervju, iofs. i en annan match, men ovaket av kommentatorn att inte passa på och fråga om Brashear. ;) Det hade blivit en klassiker.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Bad_Brett:

 

Vi vinner inte första pucken, vi vinner inte andra. Men tredje. det är ju positivt i alla fall.

 

Jag vinner gärna den här matchen orättvist.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Monno:

Det är en i vårat bås som börjar koka inombords.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Blake:

 

Va i helv!!!

 

Varför tror vi att vi är Sovjetunionen?

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Rytter:

Färjestad verkar ju tro att det lönar sig att skjuta. Att de inte tar Modos koncept att floppa in puckar in framför mål i stället.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Rytter:

I försvarszonen ser det inte bra ut,  men det börjar öppna sig lite hos Färjestad också när vi kontrar. Ett visst hopp.

Nu får vi en utvisning på oss så nu klämtar väl klockan ändå.


MoDo Hockey > Sv: Tungviktsmöte, Rond 1. Färjestad - Modo 2014-12-04

Blake:

Ja, en såspassning och vi fick tillbringa en onödig minut i egen zon och jaga.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sven Sewage:

Tre poäng är tre poäng.


MoDo Hockey > Donald Brashear

Känns som att vi skulle behöva ha en tråd om fenomenet Donald Brashear inom svensk hockey.

 

Sitter just nu och ser på senaste Hockeykväll. Nyss såga jag Godmorgons sportpanel och blir förvånad över att man inte helt klarar av att ringa in varför Modo (Foppa) gjort som de gjord iom. den värvningen.

 

Challe i Hockeykväll säger som många andra att "hockeyexperter" att Brashear mer eller mindre kommer att bli avstängd resten av säsongen om han gör någonting.

 

Jag fattar inte resonemanget. Kommer det att gälla andra disciplinära regler just förDonald Brashear? Det är inte bli min omedelbara slutsats i alla fall.

Om han slåss med någon så bör det väl bli ungefär samma straff som om vem som helst i SHL gjort det.

 

D.v.s. Om han slänger handskarna och gör två slag i luften. 5-8 matcher. Om han inte slänger handskarna och slår ner sin motståndare. 5-8 matcher. Om han tacklar någon som har huvudet lågt, just i huvudet: Noll matcher.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71
ULTIMAVICI: Det skulle ju vara en glad överraskning. han lär vara spelsugen.

MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

Sawchuk: Jag sa att jag inte hunnit med att läsa ditt inlägg.  Det missade du - Så lite. Kommer tillbaks, ifall ditt mål i en debatt är det.   Såklart med medföljande nedlåtande uttryck mot person osv. Enligt önskemål.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71
Sawchuk: Hmm? 

Jag ber om ursäkt.  Nu har jag inte orkar läsa ditt inlägg helt eftesom jag jobbar.(kommer att göra det när jag arbetat klart.) men det är ju inte nödvändigt vad jag förstår. Status är ju redan fastställt. (Från dig.) - Sändare och mottagare.

 

När inte kommunikation fullbordats tillfredställande så beror det på dessa två orsaker. För sakens skull så  tar jag på mig ansvaret som sändare. Att läsa mellan raderna tar jag inte ansvar för.

 

Än en gång Ber om ursäkt. Vi får väl be Modo att läsa din manual, så fixar dert sig nog med tiden.


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

Sawchuk: Tack för den informationen.

 

Gå gärna tillbaks och svara på min fråga, ifall du känner att du kan.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

Monno:

Jag håller med.

 

Här har vi en spelare som offensivt gör 80%. Här är en mental spärr. Foppa skulle tänka att: Vafan vad bra. Det är bara 20% kvar, det fixar jag. Det svåra är redan förbi.  Medan Nettinen verkar tycka. : Jaha.  Otroligt. Nu är jag nästan förbi. Sen då? Och då är det förs sent. 

 

Rent generellt är det här skillnaden mellan en som har en växel till och en som inte har det. Den egna tanken om sig själv och  självförtroendet om att man kommer att lösa det.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

Sawchuk: Jag hoppas inte du missförstår min tanke och analys.

 

Men.

 

Vad/vilka är spelets grunder? Går de att läsa någonstans?

 

Finns det någon påtagligt brist  i Modos "skola" (Från hockeygym-A-lag.) som skiljer sig från den "Svenska grundskoleutbildningen" angående spelets grunder jämfört med någon annan utbildning?

 

Om så. Kan man få veta vad det är?

 

Finns det anledning att tro att Modos utbildare/tränare inte lär ungdomarna dem?

 

Utanför det vanliga: Skall det finnas något "utanför det vanliga", eller skall man bara fortsätta följa någon godkänd internationell mall?

 

Frågan är såklart utstuderad. jag tror att de flest tycker att det är här Modos inflytande om spets skall finnas. Något unikt.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

McFire: Ja, och jag är sur över att ledning och ledare är så nöjd över situationen. 

 

Men de vet ju bättre än jag, men det är jag som väljer att gå på match eller inte.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

J F K:

ja det är en svår fråga som egentligen inte är så svår, men som ändå aldrig kommer att hända.

Vi kommer att fortsätta utbilda individer och utveckla deras personliga kompetens.  Att utveckla endast för sitt lags utveckling kan ge resultat, samtidigt som det driver juniorer från Modo.


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

McFire: Ja, det kanske är modellen.

Vi supportrar firar efter varje match eftersom AF tycker att det är så bra.

Men det måste ju låte höra sig utåt till media osv.

HURRA! Vi förlorade bara med två mål mot ett lag vi måste vinna mot. Dags att fira. Supportrara träffs på XXxxXXxx.


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

J F K:

Du har såklart rätt.  men Modo har ju börjat prata om att man måste utbilda juniorerna så at det finns en likriktning, dvs. en förbeedelse för speli A-lag för juniorer.

AFs hockeyidiologi skall alltå genomsyra inte bara A-laget, utan även hela organisationens tänk. Jag, som socialist förstå tanken, men den är svårgenomförd eftersom det hämmar fritt tänkande och fritt försök mot fritt tänkande.

Tänk bort min passus om socialism tack. För det tvärtomma gäller ju ifall man inte tänker socialistiskt. Det blir svårt att bli ett lag.

Jag vill itne att vi skall bygga med ett spelsystem som genomsyrar hela organisationen fårn ung till gammal.

Jag vill att vi utvecklar varje individs kompetens till fullo. Såklart måste det göras i smråd med laget. 


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71
J F K: Vårt PP duger inte för fem öre.

MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

J F K:

Alturistisk är ju ett stor ord och om sanningen skakll fram så ligger ju det begreppet just i det du efterlyser. "utbildning till att bli seniorer".

Jag pratar om det motsatta. Att tillåta det unikaför at nå spetskompetens.

De båda begreppen måste smältas samman på ett bra sätt, där "utbildningen" måste begränsas mot varje individs unika talang.


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

J F K:

Jag vänder mot själva likriktningskonceptet.

Hardy och Waltin hade torpedsystemet som de ville genomsyra hela Djurgårdens organisation. Tur att det inte blev så.

Juniorer skall utbildas till att göra annorlunda. Vart spelideologin ligger att ta hänsyn till är nästa prioritet.


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71
J F K:o Precis. "Spela" skrev jag, men menade spela teater.

MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

Gusse:

Det tråkiga är att jag känner mig apatisk om om vi får PP eller inte. Våra mål verkar vara slumpmässiga och går itne att förutse. 

Redigerad kommentar


Men om vi skall amalysera varför vi inte får utvisningar mot oss.


Vi har för förutsägbart spel. Det blir för lätt att ställa in ett försvar mot oss och det räcker med styrspel till vi tappar pucken.


När vi tappar pucken så är det friläge för det andra laget.


Vi är för mesiga i manman spelet.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Modo-HV71

J F K:

Hyfsat bra tackling på Fiala. Men han valde att kliva upp i stället för att fortsätta spela.


· 123 ·