NuMo

20733 inlägg · 39000 besäkare

Historik

· 9 ·

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Znark:

Bra AIK mål. Det gjorde de bra.

Tur att vi gjorde mål innan. Vi har jokern ännu så länge.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Tuppen:

WOW!

Vilket mål. Sist Kelleher till Fotz, men även de innan.

Det här kan avgöra.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Sebbe är otrolig. Hans skridskoåkning verkar aldrig ta slut.

Svarten gillar inte modos spel på slutet där han tycker vi skvätter med pucken och det är ju ingen fel analys

Vi måste ta tag i det igen, inte låta AIK ta över initiativet..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Willow: Ja, vi tycker olika. Inget mer med det.

Men jag vill ju precis som alla att vi övertygande vann. Men med tanke på hur det varit så är jag ändå nöjd.

Vi har chansen att vinna trots allt. Och jag tycket inte att vi inte är förtjänta av ledningen.

Bjersa superbra jobb i BP. Nu är det fem mot fem igen. Det var lugnt. Hoppas vi får en bättre kontroll över puckinnehavet nu.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
grimiss:

Vi spelar ju typiskt bortaplansspel. Defensivt för att ta vara på chanserna. Det har ju gått bar och så får vi måler emot oss. Det är inte helt oväntat även om vi hade bra kontroll.

Att vi har självförtroendet att växla om till anfall är ett bra tecken. AIK skall inte bestämma scenariot.

Nu leder vi igen och har PP.

Jag tror itne vi kommer att "ge nort" den här matchen. Men det kan gå hur som helst. Jag tycker dock själv att vi har lite favör.

Nu PP AIK. Ja, det här blir en slutspelskamp.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Gavelo:

SEBBE!

Vi fortsatte att spela bra och trots att det gic khit och dit så kör vi framåt.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
MorganaLefaey:

I avgörande matchen mot Timrå när vi slutligen vann SM-finalen så orkade jag inte stå på min plats längre. nerverna gjorde kaos. jag gick ut i kulvertarna, promenerade omkring och tittade flyktigt på tv bilderna. Ett par till gjorde samma, kanske en del av dem av ointresse, men knappast någon av dem pga. den inre passionen jag hade. Det är jag säker på. Mina kompisar förstod mig, men även de var förvånade. När jublet bröt ut så hörde jag det från korridoren, det var fantastiskt. Det var oroligt! Det var det bäst jag någonsin hade hört. Det var som att vara inne i magen på en val.

I efterhand: Jag vet inte om jag gjorde rätt. Jag vet inte om det hade varit bättre att se det som hände ute bland alla andra. För mig var det det bästa jag hade känt. Jag är nöjd med det.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Gavelo: Ja, du ser. Det är kanske hans sätt att ta hand om de inre kriserna.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Willow:

Såklart så skulle det kännas bra om vi gjorde 2-0, men som du säger. Laget föredrar tålamod.

Ett enda lusigt mål är ingenting. man väljer verkligen inte att chansa och så länge AIK är så här disharmoniska så är det bättre att vänta på chansen.

Man gör säker vad man kan det vore skönt om man gjorde ett mål och tog över det här. Det är ju ganska 50/50 just nu, vilket är bra på bortaplan.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Willow:

Alla har en egen personlig reaktion och beteende på hur man reagerar på olika saker. Ibland har alla samma mål och samma förhoppningar och vi uttrycker det på olika sätt, allt från negativt, till positivt.

Min morfar så alltid. Det är lika bra man dör så fort som möjligt. Då visste man att han var i fightingmode..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Gavelo:

Du är som mig. Man har en önskan om allt vore bra.

I det här fallet så tänker i alla fall jag: Vad hade vi innan, vad har vi nu.

Vad har vi mot vårt motstånd?

Enligt mig så ligger vi på plus i båda kategorierna.

Så enligt mig så spelar vi bra, men framförallt så spelar vi betydligt bättre än vi gjort under säsongen.

Så det finns en tendens enligt mig. Och det är bättre än förr.

Sen kan man ju ändå tänka platt.

Vi spelar dåligt. Oavsett om vi har en uppåtgående tendens och att vi leder helt välförtjänt.

Hua! Vilken bra räddning av Werner. Det måste räknas.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Svarten förklarar att han känner att AIK inte lyckas göra som det man förväntade sig. Sätta press och sätta motståndarna i tidsnöd. Modo lyckas motarbeta det till sin fördel.

Tänker samma själv.

Allt kan hända, det är bar ett mål, men hade jag velat ha ett önskescenario så är det det här.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Vargen:

Själv ser jag möjligheterna i det här läget. Vi spelar gediget och står emot AIKs förmodade galenhockey första tio-femton.

Nu kommer det att bedarra.

Vi vinner perioden med 1-0 allt är bara bonus. Men inte oförtjänt.

Bra räddning av Werner i sista sekunden.

Jag tror vi kommer att ta över det här varefter.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Tuppen:

Haha! Det måste ha varit åtta spelare inne i målgården. Otroligt svårt att få in pucken då, superbra av MoDo, härlig offensiv av AIK.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
JoJo2613:

Är det så så är det ett felbeslut. Det tänkte nog inte domarna.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
bengt88:

Utvisning, vilken jäkla otur. Ren olycka.

Men men. Nu måste vi fixa det och växa. Även om vi inte klarar det så kommer vi inte vika ner oss den här matchen verkar det som.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Vargen:

Galningen Gästrin tar en onödig utvisning just när vi hade momentum. ;)

Haha! Triggar dig bara.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
grimiss:

Snyggt av Topping. Vilket mål, vilket anfall, vilken publik. OCH: Vilka fina riktiga ord från Svarten.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
JoJo2613:

Du fyller ut det han säger med dina egna tankar och värderingar. Om jag göra samma så hamnar vi ju på helt olika platser så vem av oss har rätt? Jag hör inte vad du känner.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
JoJo2613: Tråkigt att du har så svårt att lyssna på en av våra stora kulturbärare.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
JoJo2613:

Haha! Inte mig emot. Jag har inga som helst problem med hans kommentering.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - AIK : Kvartsfinal 3 på Hovet 2026-03-20
Costanza:

Griserisgrejjen är ju från Malmös storhetstid mot MoDo. Lahtinens griseritaktrik hade ju inte fungerat utan överstegrisen Daniel Rydmark som såg ut som en svärmorsdröm och fjortisarnas fuktproblem. Så allt är inte hur det ser ut. (Finns ju något begrepp, både på svenska och engelska, men just nu så är det oreda i mina tankar.)

Dagens MoDo är inte i närheten. Inte ens om man skulle sätta in en griskulting. ;)

Café > Sv: Puffes frizon för god musik
puffe4:

Han firar såklart!

USA har tyvärr sett till att det är svårt att hitta den här videon nuförtiden.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Costanza:

Frågan är om AIK klarar av att hålla i tyglarna nästa match. Går det så går det, men det kan verkligen ge MoDo alla möjligheter till kontringar eftersom vi antagligen kommer att vara mer baktunga för att inte låta dem skölja över oss.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Zource:

Nu kan det bli fult på slutet inte för att det där var så farligt, men AIK logiskt nog borde börja markera nu.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Heyerdal:

Gick det ett båtben för Pooley? Vi får väl se.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Vikingmodo : Kelleher är verkligen bedrövlig åt fel håll.

Men det positiva är ju framåt och det behövs ju.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Framnäs:

Vi spelar ju just nu helt rätt i anfallszonen. Ingen brådska, pucken till nästa lämpliga spelare, ingen desperat vilja att ta meningslösa avslut. Sånt äter tid. Vi maler ner dem.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Costanza:

Kelleher gör mål från överallt. Men det var bra spel hela tiden och vi jobbar med platsväxlingar och spelare framför mål.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Gavelo: Håller med om att vi inte har ett perfekt omställningsspel, men vi får ut pucken ur zonen och emellanåt så har vi bra omställningar. Inget av det är ett minus.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Supertrött: Håller med. Nu steppar en del upp.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Zource: Ja, rasen enäggstvilling skall man inte ha förutfattade meningar om.

Deras barn tvekar nog inte.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Willow:

Ja, målet var välförtjänt, håller med dig. Bra gjort allt, men hade det varit i vårt mål?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Gavelo: Haha! Jag ser knappt matchen. Nu läste jag och höll med om din analys, då gör vi mål igen. Den som uppfann reprisen var ett geni.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Lite jobbigt att se Modo just nu. Vi spelar plötsligt Karlinhockey. Försiktigt nästan passivt hemåt och på utsida i anfallzonen. Dessutom så

Va fan! MÅÅÅÅÅL. Mitt i textandet igen. Berg skjuter och målvakten gör en tavla.

Det behöver vi.

När vi anfaller och pucken går mot en back så tar vi försvar i stället för att trycka framåt och behålla trycket. Det är som att stå och skita.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Gusse:

Han står inför ett viktigt val. Gör något eller vara som hittills, som inte lyckats. Det är slutspel. Offra sig är det enklaste och det som krävs i ett slutspel, fast det kan göra ont. Men det kan ju, gratis, vara ett sätt att komma in i det också.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Costanza: För att inte tala om 5-0. Det är sen 1921.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Vargen:

Snyggt PP av AIK.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Bad_Brett:

Såklart. Jag har skrivit upp det så att vi ingen kommer undan.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Kelleher går mot mål åt båda hållen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Framnäs: Om det är Oscar du menar, vilket det borde vara, så hade jag större förhoppningar om en positiv utveckling.

Men straffar verkar han kunna.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Costanza:

Gillar vin. Rött, vitt och brännvin. Rosé om det bjuds. Sen får det nog vara bra med vin, tar gärna annat. Punschpraliner t.ex.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Costanza: Du kan din alkohol! ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Costanza: Jag kör rött. Hade inte råd med vitt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
smyl:

Tycker vi spelar riktigt bra. Visst ett par misstag som kunde slutat olyckigt, Berglunds dåliga puckmottagning framför vårt eget mål t.ex. Men Berlund har offrat sig med täck framför mål och varit högst delaktig i vårt första mål.

MÅÅÅÅÅÅÅLLLLL! Kelleher! Måns, vem annars? Fitz den osjälviske och Kelleher.

Bjerselius hade ett riktigt bra byte där han själv under lång tid under ett byte själv lyckades hålla pucken kvar i anfallzoonen.

Bengtsson som gjorde en genialisk passning som borde ha blivit mål.

I övrigt ser det stabilt ut. AIK är ju vassa, men de kommer inte till så lätt.

Jag är nöjd.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
smyl:

Kellleher, den som egentligen inte skall driva pucken mot offensiva blå, men nu gjorde han ju helt rätt. Berglund som aldrig är med, men nu var han med och Måns som aldrig är bra, nu var han bra.

Dessutom har vi vunnit massor av tekningar, vi hade bra PP.

Nu blir det dock upp till bevis i BP. Det ser giftigt ut, men vi offrar oss.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - AIK Kvartsfinal 2 2026-03-18
Costanza:

Måns är bra bra han.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Men nu jäklar är trådarnas tråd aktuell igen. ;)

· 9 ·
Om NuMo
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE