Osj02

1074 inlägg · 48 besäkare

Historik

1 ·
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Och på en skämmig 12 plats, endast före de totala ouppnåeliga bottennoteringarna Plastsjö och Örebro, så hittar vi … trumvirvel … Skellefteå!! Vars märke ”upplevs som både kladdigt och platt”.
Inte svårt att instämma i den faktabilden. Jag vill minnas att den sanningen också har noteras på detta forum för rätt länge sedan. Äntligen är det nu också tydligt offentliggjort. Kanske för att en viss Sanny bytt tidning …
Man blir glad, som vissa säger 🙂

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Vad ska man säga, domarnivån är …. #@#%@kr§🤬.
Som vanligt. Ske alltid nyttjat detta och kommer undan hela tiden.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Ja, vilken enorm skillnad i vårt PP mot Ske PP. Klasskillnad om man ska vara ärlig

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Jag tror vårt PP blir sämre och sämre

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Tar matchen slut innan publiken tar slut 🤔

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Filmaren Lindberg gör som man gör i Ske, faller lätt. Klart man blir förbannad

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Det ser verkligen inte bra ut nu i sjätte, kan det gå på mer än ett sätt?

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Zappaholic: Ja eller hur. Krama gamla lagkamrater tugget går högfrekvent

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Fy fan så dålig utvisning på Laaksonen när Okuliar släpper sin klubba 🤓

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Bryggman sätter in en blind side på Shinnimin men som vanligt är det väl Shinnimins eget fel

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ok första, vi är klart vassa i offensivzon men har mindre tid där än Ske. Andra blir viktigt att vi inte hamnar så djupt i egen zon som vi gör emellanåt. Ske kändes som att dom blev fundersamma efter 1-1. Favorittrycket känns nog tydligt hos dom.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Jävlar vilken pungspark!

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Han faller lätt den vite killen

Skit också

Jaaaaa

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Nu då PP, kanske vår chans idag

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Känns inte som en slutspelsmatch

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ja, ja. 0-0 efter två perioder. En slitsam andra period. Bra försvarsspel + Ward men sen rätt tomt. Frölunda äger mittzonen och mycket tid i offensiv zon, vi ser långsamma ut. Passningsspelet i uppspelen kommer ofta fel. Tröttare än Frölunda..

1-0 så ändras matchbilden

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ser inte så bra ut i andra så här långt i alla fall.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Efter omstarter är vi oftast rätt bleka, så även idag

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Ingen bra andraperiod idag heller. Bra box ändå. Vi brukar ju kunna köra hårt i tredje

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Vi skapar inget framåt här i andra. HV checkar fast oss i egen zon. Ändå leder vi skotten i andra med 2-1

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Abboteffekten avtog snabbt minsann!

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Larmi är ju vinnaren i den här matchen


Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Straffar, puh 😓

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Och utvisning, dubbel som tur är

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Jävla skit

Nu blir det åka av


Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Farligt varje gång deras första femma är inne men deras övriga har vi bättre spel än


Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Mål eller inte mål, ??

Jaa. Bra domslut och motivering

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Kunde lika gärna stått 3-0

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ja, snyggt och en pp
Fult slag på hälsenan av elak värmlänning

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Vi ser lite tröga ut.
PP nu

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Färjestad, nån form av djup grop har man ramlat ner i!



Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
BJ#21: Man blir vansinnig 😫 Dubbelvansinnig 😫

PINSAMT

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: tredje ser ut att vara ännu sämre än andra

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Nu ni, djävla onödigt, vi spelar som i höst igen 🫣
Momentum hos HV

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
BJ#21: Andra är över, HV var bättre än första men vi är klart sämre med uselt PP. Nya tag och ny inställning till tredje

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
BJ#21: 2-4, inte bra! Nu är vi bekväma

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Vi ligger under med skotten (7-8), det är bra då vinner vi!

PP, PP, PP …… man ger upp!

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Ja, tror samma. Har ju varit med förr och vips så står det 4-3 och det blir nerv. Gäller att hålla intensiteten uppe så tar vi det

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Är det vi som är bra eller HV som är dåliga, eller en kombo?
Tycker vi gick ner oss efter 3-0.

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Nu 3-2, kontakt!
Viktigt mål innan paus.

DIF har haft en mycket högre intensitet i andra och det har gett resultat

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Osj02: Nu såg jag också honom

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Har inte sett Engsund på isen, kör vi på 5 backar?

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
BJ#21: Hyfsat snyggt, lite CCCP minsann 💪

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ett snille från 08 som tänder en pyro! Hur tänkte nu denne kan man ju undra?

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Tre riktiga hockeymål idag, inget fladder, flipper eller benstudsar utan riktiga mål. Tyder på att vi börjar hitta rätt och skapar bättre chanser
Vi äter oss in i matchen stegvis och höjer nivån, tycker va var rätt jämna idag, ingen direkt dipp

1 ·
Om Osj02
Hejar på: 0x20-luleahockeylogosvg.png Luleå HF

Erfarenhet: 20. Hall of Fame

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(