Historik
Föregående · 11 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lesky: Vi är väl många som smyghejat på Capitals pga att Bäckis spelar där. Slut med det nu för min del i alla fall.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: De skulle spela med blå-gula band (som i Ukrainas flagga inte Sveriges) idag kan jag tycka.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brooklyn forever: Sant. Men att man har ett styrspelsbaserat försvarspel behöver inte automatiskt betyda att man alltid är på defensiven. Det tycker jag Brynäs från tid till annan faktiskt har demonstrerat. Man åker inte hem och ställer upp bara för att man tappar pucken utan man gör en avvägning mellan att omedelbart försöka återerövra den eller att bege hemåt och ställa upp i mittzon. Sista matchen var det litet si och så med detta i andra och tredje även om man för all del vann. Men i andra matcher har man gjort detta riktigt bra.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Det kan jag hålla med om även på ett generellt plan. Tandvärk, Corona, Börsfall och bränder t ex....
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Finns absolut inget som säger att man generellt inte kan ta sig hur långt som helst med en defensiv som bygger på styrspel. Vi har nån form av övertro på presspel (läs: tok-presspel) i Sverige och tror att det är enda vägen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9382}: Har alltid sagt att ligan skall stängas för gott. Dock med delvis andra lag än idag.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Biffer: Har nog aldrig sett någon live som skjuter som Brendl. Hästspark som också träffar rätt från ingen vinkel alls. Detta från att strax innan stått och vilat med ena armbågen på sargen. Ungefär samma mönster man kunde se hos "Drutten" i BHC när det begav sig men han räknades väl till och med som stråt vassare än superfemman när han var i CCCP. Inte säker på att han sköt lika hårt som Brendl dock.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pigalle: Hela M låter något utöver det vanliga. Innan pandemin så var det en gång det var så men då var det tomt mellan klacken och N höger. Gången därefter så spreds det en länk där vi oorganiserade Brynässupportrar kunde boka M vänster.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nån som vet hur man bokar platser på M-sektionen i Scandinavium den 11/12? Är det nån hemlig länk man måste veta om? Hela M är utspärrad på Ticketmaster.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Samtidigt kan jag känna att man saknar tålamod i försvarsspelet både i egen zon och i mittzon. Särskilt de matcher där man börjar med riktigt bra anfallsspel men utan att få utdelning. Man får efter en 10 minuters spel väldigt bråttom att snabbt anfalla igen om och om igen utan att spela klart i egen zon. Därför behöver det inte alls vara fel med förstärkning på fwd-sidan.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Hjärndött var ordet. Är inte något jag vill att Brynäs skall stå för överhuvudtaget.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8975}: Nog kunde väl Molin agerat annorlunda med 30 sek kvar i Djurgårdens zon?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Eller så kommer höga krav från storvulna visioner om fyra guld på tio år. Eller var det tio guld på fyra år? Kommer inte riktigt ihåg...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Litet försiktigt så dristar jag mig till att undra om det inte är bättre att lägga pengarna på spelare än på ytterligare ledare och chefer i olika lager?
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Inte bara förra året utan en längre tid så har Brynäs varit dåliga på att stänga ner matcher. Därför är det ett gott tecken att man tydligt går in för att stänga ner under de sista tio när man leder med två mål. Fegspel tycker somliga. Klokspel tycker jag.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Roger var inte lika röd i ansiktet som vanligt. Har han börjat resignera?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Om det är ledande spelare som är missnöjda med även denna tränare och ser sig tvungna att gnälla hos "starka röster" i föreningen, så kanske det kan vara dags för dessa att på allvar rannsaka sig själva.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Klockan är nog slagen för JA misstänker jag. Men hoppar man på jobbet under närmast kuppartade former så får man nog skylla sig själv (om jag nu misstänker rätt). Synd för egentligen tillhör jag dem som länge försvarat hans plats i truppen som ett rejält irritationsmoment för motståndarna.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Låter ju lovande. Att få Rödin emot sig som tränare innebär nog att tiden är utmätt. Tror det är betydligt viktigare att detta funkar än enstaka förvärv.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Jaså Sanny tycker att Brynäs är en kvalkandidat. Då börjar det ju kännas riktigt hoppfullt faktiskt.
+ 7
Brynäs IF > Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Silfverkroken: Just LHC vs BIF går att spela på vad gäller vilket av de två som har bäst slutplacering i tabellen. De har samma odds (1,96).
F ö så är oddsen för SM-guld 33 för Brynäs just nu. Sämst har IKO med 160. Får se hur oddsen ser ut i November...
F ö så är oddsen för SM-guld 33 för Brynäs just nu. Sämst har IKO med 160. Får se hur oddsen ser ut i November...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Sant, men han kan ju skratta hela vägen till banken om man tvingas byta ut honom. Har inget mot honom som person - tvärtom, men man börjar ju undra vad som ligger bakom när han först får en orimligt lång förlängning som spelare, för att sedan få ett orimligt långt kontrakt som nybörjare i en sportchefsroll.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Uppriktigt orolig
Ove Myling: Hörde att Pernilla Wahlgren skulle bli GM och Horace Engdahl SC. Men det lät alldeles för seriöst så jag tror att det blir Fantomen och Grodan Boll istället.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Eftersom det tydligen räcker med en anklagelse för att stänga av någon från sitt arbete så kanske man skulle anmäla Leifby själv för något? Då borde han enligt sin egen logik stängas av från Aftonbladet. Eller är han som journalist att betrakta som en medborgare höjd över varje misstanke?
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Fuskar man med oken så brukar det gå dåligt.
Under åttiotalet så tog man bort oken helt och en lång ökenvandring inleddes. 1993 så vann man åter SM-guld och då var oken tillbaka om än på röda tröjor. Dagens ok saknar den gula randen mot ärmen och påminner om de riktigt fula replikatröjorna som fanns på 90-talet. Ren tröja eller reklam är inte så viktigt men oken får inte vara felaktiga.
Under åttiotalet så tog man bort oken helt och en lång ökenvandring inleddes. 1993 så vann man åter SM-guld och då var oken tillbaka om än på röda tröjor. Dagens ok saknar den gula randen mot ärmen och påminner om de riktigt fula replikatröjorna som fanns på 90-talet. Ren tröja eller reklam är inte så viktigt men oken får inte vara felaktiga.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Satt och kollade på Växjö - Örebro och reflekterade över att för första gången på länge kunde jag titta avslappnat och njuta av matchen även om inget av lagen är några favoriter precis. Tror och hoppas att Rögle tar hem det hela till slut.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Scopulus: Trodde jag skulle vara gladare än vad jag är. Känner en enorm lättnad men tycker uppriktigt synd om HV71. All tänkbar skit till de åsnor och fårskallar som tänkt ut detta system att ett SHL-lag obönhörligen skall ut. Övertygad om att detta HV71 hade krossat såväl Timrå som Björklöven mfl. Kommer att hålla tummarna för HV i HA nästa säsong.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hockeyguru: Här kommer svaret på din fråga:
Dessa skall ingå i en stängd proffsliga:
Brynäs
Leksand
AIK
Djurgården
Frölunda
Färjestad
HV71
Malmö eller Rögle
Sen finns några bubblare. 10 eller 12 lag sammanlagt.
Dessa skall ingå i en stängd proffsliga:
Brynäs
Leksand
AIK
Djurgården
Frölunda
Färjestad
HV71
Malmö eller Rögle
Sen finns några bubblare. 10 eller 12 lag sammanlagt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Haha.. Wikegård är fortfarande livrädd för Stig Salming.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hockeyguru: Vad har du för stöd för det påståendet annat än att "Sverige är för litet"? Kan man driva SHL idag så kan man driva den som en stängd proffsliga frikopplad från Svenska hockeyförbundet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pelle Borås: Kommer också att sakna matcherna i Jönköping om HV åker ur men jag kan leva med det bara jag får se Brynäs i Scandinavium. Sen tycker jag att hela "kvalserien" är ett stort skämt. Skall man nu han en öppen liga (vilket jag inte tycker) så borde i alla fall de bästa i HA få mäta sig mot de sämsta i SHL innan man skickar ut något lag från SHL. För att citera Tommy Sjödin så är det här en jävla pajasregel som nån jävla pajas hittat på.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Hoppas alla HR-personer tar sig en funderare kring rekryteringsbyråer.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9456}: Ja, han utstrålar allt annat än nybörjare i sin tränarroll.
+ 5
Föregående · 11 · Nästa