Historik
Föregående · 10 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Viktigaste beskedet var nog att Källgren verkar funka riktigt bra.
+ 19
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Linköping - Brynäs - säsongspremiär
Kopenga Kickass: Borde ju kunna räknas som filmning.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malken: Såg inte matchen men tråkigt att läsa Ludvig Perssons betyg. Han såg ju rätt stabil ut i första matchen. Hur illa var det egentligen tycker ni som tittade? Målvaktssidan bara måste fungera om vi skall hänga kvar. Utan Claras insatser så undrar jag om vi vart i SHL nu.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Jag skulle snarare säga att det är en väldigt svårbedömd trupp. Kommer återvändarna att leverera som vi hoppas? Kommer Kopacka att vara samma succe i SHL som i HA? Hur kommer Källgren att fungera? Men viktigast: Kommer det att vara harmoni i gruppen? Kan verkligen bli fågel, fisk eller mittemellan.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Metalman: Jag har sagt det förrut. Och säger det nu igen: Stäng ligan som då givetvis innehåller lag som DIF, AIK, BIF, Leksand, Frölunda, osv men defintitivt inte lag som Växjö, Oskarshamn mm. Men kanske lag som BIK, Rögle, Björklöven.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kristoffer Öhrn: Någon skrev i GP för några år sedan att nu är det derbystämning i Scandinavium igen när Brynäs kommer på besök. Blev dock ganska snabbt borttaget av nån överordnad politruck. I GP får man bara hylla Frölunda (och absolut inte Brynäs då många retar sig på att vi är ganska många Brynäsfans som faktiskt har Västra Frölunda som postort).
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Framförallt så är det mindre risk. Att han fungerar i HA är väl en etablerad sanning efter förra sässongen. Skall man då chansa på en något lägre lön för att etablera sig i SHL? Om det inte lyckas, var står man då? Kanske detta var bäst för alla parter? Vi är skyldiga honom stort tack för insatserna den gågna sässongen i alla händelser.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu blir det derbystämming i Scandinavium igen med massor med Brynäsfans på läktaren. Räknar med rekordmånga till hösten.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malken: Det är huvudet på spiken. Precis som du beskriver har dagens topplag i SHL lyckas ha lagom bra spelare som inte försvinner. Frågan är bara hur de bär sig åt. För någon slump kan det inte vara när det sett ut så som du beskriver i decenier.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Har väl tyckt att Sanny var rätt OK för att vara FBK:are men nu har han brännt alla broar känns det som.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Det kan man undra. Ser ut som att Brynäs spelade 2:a med nerverna utanpå. Ändring nu annars går detta åt f-n.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Tänk om Sanny själv skulle få litet vattenstänk i sitt vaxade skägg. Ett öde värre än döden. Klart han reagerar...
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10491}: Det är väl klart att Djurgårdarna i situationsrummet gör allt för att det skall bli Djurgåren som tar SHL-platsen. Detta är nog inte det sista vi ser.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Vi möter Nybro med den skickligaste tränaren i Allsvenskan. DIF möter Björklöven som är i andra ändan av skalan tränarmässigt...
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Förstår det. Men det är väl mest Samulesson som ger mig kalla kårar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Lika stora eller små växlar som av vinsterna mot BIK tidigt på sässongen. antar jag...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Har vi inte förlorat mot Nybro? Håller med om att BIK är det bättre laget om man ser till spelare. Men Samuelsson är en lurig gubbe. Oändligt mycket mer meriterad än Gällstedt dessutom.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Nja, möte nog hellre BIK än Nybro. Samulesson ger mig kalla kårar. Bäst vore ju Kalmar förståss men svårt att tro att de vinner 3:e mot BIK.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bert Robertsson skall tydligen vara på plats och titta på matchen. Hejar han på sin son så hejar han ju indirekt på Brynäs. När fan blir gammal blir han religös.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Fundera på varför Brynäs var ineffektivt. Känner vi inte igen tendensen från de senaste säsongerna när man bombar på mot en formlig köttmur framför mål? Brynäs saknade tyvärr nycklar för att dyrka upp detta. Kanske ingen slump att det stod en SHL-tränare i Nybros bås, eller vad tror du? Detta inger mer oro än Lindbäcks prestationer (förlusten igår kan inte skyllas på honom även om han kanske inte var lysande).
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Grattis Tommy S till en tränarseger. Du fick Brynäs att se ut som det gjort de senaste åren i SHL.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: De riktiga oken är tillbaka!!!!! Tror fan att man hamnar i HA när man fuskar med oken men nu ser de riktiga ut att vara tillbaka. Gör aldrig om detta misstag Brynäs. Nu kan man med tillförsikt betrakta återresan till SHL.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Å andra sidan har jag all respekt för att detta är deras yrke och att de på ganska kort tid måste optimera inkomsterna i möjligaste mån.
Sen tycker jag egentligen inte att en hockeyklubbs själ utgörs av vare nuvarande eller tidigare spelare eller övrig klubborganisation för den delen, utan i grund och botten av oss fans. Och skulle nån här inne skriva att de t ex. p g a nedflyttning börjar hålla på FBK så skulle jag tro att de antingen skämtade eller trollade för så svekfull kan ingen vara.
Sen tycker jag egentligen inte att en hockeyklubbs själ utgörs av vare nuvarande eller tidigare spelare eller övrig klubborganisation för den delen, utan i grund och botten av oss fans. Och skulle nån här inne skriva att de t ex. p g a nedflyttning börjar hålla på FBK så skulle jag tro att de antingen skämtade eller trollade för så svekfull kan ingen vara.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Men för att en spelmodell av det slag du förespråkar "snabb och tekniskt" så måste spelarmaterialet vara i alla fall på en jämförbar nivå med motståndet. Då duger det inte med lågbudgetsatsningar*.
*Med lågbugetsatsning avses även när en väl tilltagen budget spenderas felaktigt.
*Med lågbugetsatsning avses även när en väl tilltagen budget spenderas felaktigt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Stefan R 63: Man kan naturligtvis aldrig garantera att man går upp trots en jättesatsning men man kan nästan garantera motsatsen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Stefan R 63: Går vi inte upp på en gång så tror jag det blir väldigt svårt att gå upp överhuvudtaget inom överskådlig tid. Finns ingen anledning att dra ut på helt nödvändiga beslut. Hur skall man ens kunna bygga ett nytt lag om inte kompetensen finns hos de som idag är ansvariga? Ryck av plåstret med en gång.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Jaha, där rök både min och många andras "hemmaplan". Trodde jag skulle slippa uppleva detta under min livstid. Känns sådär att närmaste arena numera är Kristianstad om jag skall tro eniro.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Nej det fanns inte på kartan. Men nu har vi sett terrängen och den ser inte riktigt ut som kartan. Kanske kommer han att lyfta under våren, vad vet jag? Har vi råd att chansa? Det är frågan. Om det är sant som det skrivs här med en MV-tränare på deltid så känns det upplägget inte 100% professionellt av en SHL-klubb måste jag säga.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Skillnaden är väl att Manner har ett proven track record som tränare och det kan man väl inte säga att Alcén har i sin roll. Att hålla sig undan media i den rollen är inte OK oaktat lagets prestation. Tycker också att det kanske gnälls litet väl mycket på forumet men med dagens tabellposition så vill vi nog veta hur sportchefen ser på läget.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Anfallspelet såg OK mot Rögle och IKO och fick OK längd i anfallen men igår så klarade man inte alls av Luleås presspel. Oaktat en felaktig utvisning så var detta nog mer matchavgörande. Heder åt Bertilsson som fick in en rak höger på fuskaren i alla fall.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Långt till Gävle från Göteborg men jag tröstar mig med att det är närmare till Ängelholm...
Föregående · 10 · Nästa
Herregud vilken jäkla back som Johan Alcén värvat in."
skriver Sanny i Expressen.
Det var väl en evig tur att det där laget ni vet, tackade nej till honom...