Historik
Föregående · 20 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Timråik123456: Modano behövs. Att läsa hans urkukningar är underhållning på hög nivå och en del av upplevelsen på HS. Alla inlägg behöver inte vara välgrundade resonemang.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Jag förstår verkligen inte vad som sker. Vart är pressmeddelandena? Om inget kommer i dag så är det 2 vardagar och 4 dagar totalt till laget samlas, minst 9 spelare som ska presenteras under den här tiden (förhoppningsvis).
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Öndulat: Tror att det är såhär resten av laget kommer att se ut. Spelarna med hjärta, spelare med stark karaktär och lovande ungdomar med driv. Är tveksam på hur många utlänningar vi kommer att se, men någon form av spets måste in.
Tror vi kommer att värva:
En STOR defensiv back
En förstecenter som touchat på spel i NA från typ Finlands/Schweiz liga
En forward som skjuter på allt med okej skott, finne? Tjeck?
Tror vi kommer att värva:
En STOR defensiv back
En förstecenter som touchat på spel i NA från typ Finlands/Schweiz liga
En forward som skjuter på allt med okej skott, finne? Tjeck?
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
hanzon: Nja. Klubbikon såklart, men på vilka grunder skulle han vara en bra andratränare till Freddan? Fredrik har en del taktiskta brister, är svag i matchningen och har problem med att ta beslut för att förändra matchbilden. Pelle har varit junioransvarig i en förening utan A-lag, att ha honom som ett komplement till Freddan ger inte mycket mer än en bra kille i båset. Men på sikt vill jag att Pelle ska ha en roll i klubben.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
{8399}: Nej, han skulle ta ett sabbatsår och tänka över sin framtid. Han hade inte fått något anbud, enligt Hockeypuls livesändning för ett par dagar sen.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
roger_sundsvall: Enligt vad jag har hört så har han pratat med HV och Linköping, men att det lutar åt Linköping. Men som alltid, ta det med en nypa salt.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Synct: Jag förstår att han vill hålla oss på halster, ha kakan och äta den. Som jag förstår det så är kontraktet skrivit så att det är bara Freddan som har en out-klausul men inte klubben. Men i det här läget borde Nubben sätta ner foten och berätta för Fredrik att han ska ta något av de andra alternativen och inleda rekryteringen av nya tränare. Förstår också att man inte vill sparka honom, då är man väl tvungen att betala honom kontraktet ut om han tar sportchefsjobbet?
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Knylan: Absolut, så är det. Däremot så är jag övertygad om att fler än en heltidsanställd skulle ge bättre förutsättningar, där kan man börja. Helst någon som har relevant hockeyutbildning, eller en fystränare.Vill inte se att man anställer typ Anderas Molinder i det här läget, men i framtiden kan detta vara ett sätt fasa in och ut nya människor. Pär Styf och Per Hallin är två namn som skulle kunnat ha fasas in i juniorverksamheten efter aktiv karriär t ex.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Hockfan: Tvivlar tyvärr inte på vad du säger. Om jag ska vara ärlig ser jag hellre 10 år i HA men med en juniorverksamhet i topp som kommer att vara en garanti för slagkrafitga lag.I dag i allafall, vi får se hur jag känner i september..
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Jockz: ”Stackars oss, lilla föreningen som gör så gott vi kan!! Skellefteå får ju mer pengar från kommunen och vi missbedömde att inte halva Västernorrland tyckte en satsning på att utveckla hockeyn i regionen och ett damlag var relevant när vi med nöd och näppe har en SHL-trupp...” vi har en juniorsatsning med Thord Johansson som enda heltidsanställd medan lag som t ex HV har en låååångt mer utvecklad juniorverksamhet utan att vara helt beroende av att kunna lyfta talanger nerifrån.
Jag ser hellre att man slänger minst 5 miljoner av de påstådda 18 på att heltidsanställa typ 6 juniorutvecklare. Fystränare, tekniktränare, mentala tränare, läxhjälp, tre heltidstränare, skillcenter, fler träningsytor. Juniorerna som kommer till Timrå ska vara vassast i Sverige, J20 och J18 ska alltid vara med och slåss om guldet. Nu är nog det inte är så lätt som jag tror, men att ha Tårtan som ensam ansvarig på J20 (på heltid) är konstigt när vi lever på att producera talanger och plocka upp dom. Något vi har lyckats med, men J20 var två förluster från att åka ur högsta serien och spelar kval vartannat år. Jakob Hellsten och Emil Lindblom lämnade. Kom igen, det är dags att sluta tycka synd om sig själv och visa handlingskraft. Se möjligheterna istället för hindren.
Jag ser hellre att man slänger minst 5 miljoner av de påstådda 18 på att heltidsanställa typ 6 juniorutvecklare. Fystränare, tekniktränare, mentala tränare, läxhjälp, tre heltidstränare, skillcenter, fler träningsytor. Juniorerna som kommer till Timrå ska vara vassast i Sverige, J20 och J18 ska alltid vara med och slåss om guldet. Nu är nog det inte är så lätt som jag tror, men att ha Tårtan som ensam ansvarig på J20 (på heltid) är konstigt när vi lever på att producera talanger och plocka upp dom. Något vi har lyckats med, men J20 var två förluster från att åka ur högsta serien och spelar kval vartannat år. Jakob Hellsten och Emil Lindblom lämnade. Kom igen, det är dags att sluta tycka synd om sig själv och visa handlingskraft. Se möjligheterna istället för hindren.
+ 15
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Tikarn97: ”Finns det någon chans att följer med Timrå ner i Hockeyallsvenskan?
– Absolut finns den möjligheten. Jag har inte stängt några dörrar. Jag älskar Timrå och trivs jättebra här, men man måste också tänka på sig själv och vi får se hur allt blir. Just nu är man bara less.”
Hoppas..
– Absolut finns den möjligheten. Jag har inte stängt några dörrar. Jag älskar Timrå och trivs jättebra här, men man måste också tänka på sig själv och vi får se hur allt blir. Just nu är man bara less.”
Hoppas..
+ 4
Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Röda Tallen: Något som vi kan trösta oss lite med är att J20 kvalade sig kvar. Hade de förlorat sitt kval så att vi inte haft något lag i J20 Superelit i och med vår degradering. Då hade vi haft det myyyyycket tufft att bygga underifrån.
+ 4
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
{8756}: Han vek sig för frugan och stack till Ängelholm.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
RasmusVS:
2005 antogs det som officiellt klubbmärke igen, 2012 beslutades det att Örnen skulle fasas ut och 2016 togs beslutet att örnen skulle bort helt.
www.st.nu/artikel/sport/timra-ik-tar-tillbaka-tallarna
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=5151946
www.timraik.se/artikel/9wgkaj7iq-43ei1/timra-iks-klubbmarke
2005 antogs det som officiellt klubbmärke igen, 2012 beslutades det att Örnen skulle fasas ut och 2016 togs beslutet att örnen skulle bort helt.
www.st.nu/artikel/sport/timra-ik-tar-tillbaka-tallarna
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=5151946
www.timraik.se/artikel/9wgkaj7iq-43ei1/timra-iks-klubbmarke
+ 5
Timrå IK > Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Eugen Sandberg: Det ska ha något planerat, men jag vet inte vad.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kan tipsa om att medlemmar i supporterklubben får 15 spänn rabatt på biran i ståplatspuben. Det är tydligen inget Supporterklubben får gå ut med i annat än slutna sällskap för att Timrå IK skulle isåfall riskera sitt serveringstillstånd. Medlemskapet kostar en hundring. Är man inte medlem och inmundigar fler än 6 bärs under kvalet så är det så dags att bli medlem - det betalar sig självt.
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8629}: Eller kör man Timrå Hej, odödlig klassiker som klacken gillar.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Smokey: Alla biljetter är reserverade till Supporterklubben till och med 08.00 dagen innan match. Står på deras hemsida:
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{8399}: Antingen tillåta spark eller döma bort alla mål där pucken går via foten. Enkelt och konsekvent.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Jag tycker ändå att vi bara borde köra Klubbmärket. Och att det är en regel att på hemmatröjorna får sponsorer bara ha vita logotyper, dom i fallet med NHK. Den får gärna vara blå och grön på vita bortatröjan, men på hemmatröjan är den gräslig.
För övrigt, hur kan ett företag som också bedriver reklambyrå ha en logotyp med så fula färger? Blått och grönt är inte bästa kompisar för ögonen direkt.
För övrigt, hur kan ett företag som också bedriver reklambyrå ha en logotyp med så fula färger? Blått och grönt är inte bästa kompisar för ögonen direkt.
+ 3
Timrå IK > Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TimraStockholm: Paradoxalt med tanke på att vi slog rekord i ”bästa inledning av en nykomling”.
Föregående · 20 · Nästa