Historik
Föregående · 3 · NästaNä nu köper vi en MÅLVAKT!!!
Tur eller otur, det är för ojämt.
Och en riktig klassback TACK!
Ser på tempen att bara några få anställda i TIK har sponsrat med en femhundring, borde ju vara så att samtliga anställda i TIK och Conferera föregår med gott exempel och skänker en femhundring.
Men det kanske kommer...
Kostiainen: Ja det verkar ramla på bra med slantar, och nu är det 2st spelare som är aktuella igen.
Berglund: Tik har även gjort 2st olika paket för företag 25.000kr eller 5.000kr. Riktgit bra erbjudande båda två med matchbiljetter på köpet.
Det var verkligen på tiden att tik lanserade detta, redan många företag som är positiva till detta, så det kommer att komma in en hel del slantar på detta. Men funderingen kvarstår, är det bara en spelare till som är aktuell. Eller kan man få fortsatta drömma om en klassback och en målvakt som spikar igen.
KniveN: BIM box ab, och Bimpex ab.
VERKSAMHET / ÄNDAMÅL | ||||
| Bolaget skall bedriva restaurangverksamhet med försäljning av hälsoinriktade maträtter, juicer, hälsodryck och kosttillskott. | ||||
Verkar väl som om hon skall driva BIM restaurangen som skall öppna igen?
Olle: Ja vad han skall göra på en forward plats, jo lämna plats åt en bättre back... Torp är en total livsfara så fort han har pucken i egenzon, även en livsfara utan puck så fort han är inne på isen.
Jag tycker det är en klar förbättring på backspelet när Högström inte har spelat och med ett byte av Torp så tror jag på ett betydligt stabilare försvarsspel, och då oavsett vilken back som ansluter. Skulle gärna byta ut honom mot Moe.
stoff:
Om det nu var en forward dom skulle presentera, så vill jag istället se en stabil back, samtidigt som Torp får spela forward resten av säsongen om ingen vill överta honom istället.
fredriko74:
Ett rykte idag sa Pasi Petriläinen, men kan ha något kvar att ge på elitserienivå?
Blizzard: Sonnenber förlorade sin gloria när han pratade i media om att han ville hit, och gav sken av att det var Timrå som inte tog hit honom...
Problemet hela tiden var Sonnenbergs knä, han kunde inte spela. Han blev erbjuden kontrakt men drog sig ur själv i sista stund.
Men visst grymt saknad av oss alla!!!
Tapatalk är en grymt bra App med 20.000 olika forum.
Modo och DIF är med på den men hittar ej Timrå IK...
Vi vet att vi kan! Och nu skall laget till slutspel, ja snacka om att spänna bågen lite väl hårt. Hur kan man jämföra säsongen 2009-10 med denna då låg man 4 poäng från slutspelsplats och nu 12 poäng.
Ja om detta är det bästa dom kan lyckas med på kansliet så är jag den förste att lyfta på hatten och säga grattis till Guldägget...
Start - Timrå IK
Hur tänkte du Linkan? Varför inte gå dom formella vägarna om du nu ville ha hem Sebbe till Timrå??? Mycket märkligt av Linkan, men allt som görs i TIK liknar ju Cirkus Skratt!
Sebbe kommer inte att komma till TIK iår.
Ja ledningen sitter kvar på sina stolar, och dom väntar på att Perra ska kasta in handuken och säga upp sig. Varken CE eller TJ tycks vara nöjd över hans jobb, men dom vill slippa lönekostnaden och hoppas på att han säger upp sig.
Det finns tydligen många planer på kansliet men inga slantar att implementera dom. Och allt prat om sponsorer hit och sponsorer dit, det är knäpptyst från Timrå IK. Dom har inte tagit kontakt med några sponsorer och frågat efter mera pengar till tex spelare. Dom kanske inte har råd med telefonsamtalet heller... Finns till och med en huvudsponsor som har velat gå in med pengar men ingen förfrågan har kommit från TIK.
Har för mig att det var sundsvalls rester som ville bryta sig ur sammarbetet, och bildade IF Sundsvall elller något sådant.
"Vad fanns kvar i Timrå då? Jo en förening vid namn Sundsvall/Timrå Hockey, med ett A-lag och A-juniorer med samma namn och pojklagshockey under namnet Timrå ungdom. Dessutom en oerhört tung skuldbörda. Styrelsen kom att ledas av en i sammanhanget ny förmåga vid namn Jan Söderström, surströmmingssaltare från Tynderö. Trots att Sundsvallsdelen var borta beslutade man att inte byta namn på representationslaget eftersom ”Sponsorerna” föredrog att laget kallades Sundsvall/Timrå."
Gubben behöver ej grävas upp, han är fortfarande aktiv...
Det måste ha varit hemmamatchen mot Mora som förlorades med uddamålet.
"Fortsättningsserien gick det bättre och Sundsvall/Timrå vann 13 av 14 matcher och seglade in i play off med gott själförtroende. I play off 1 ställdes laget mot Gotlands största ishockeystoltheter efter bröderna Loob, Roma IF. Två uddamålssegrar räckte till play off 2 mot allsvenska Mora. En storseger med 8-2 på bortaplan höjde hockeytemperaturen men i returen vann MIK med uddamålet. Avgörande matchen på bortaplan tog Mora hem med 5-3 och det var färdigspelat för S/T."
Men villl Timrå ha lite pondus så för vi X-tra allt med Tamminen, sedan om det fungerar vet man ju inte innan man har prövat. Men en sak är säker Timrå kommer att synas i media med Tamminen i båset.
Eller vad menar du med klubbkänsla???
Det är ju Sebbe själv som vill lämna, tydligen ett grymt kontrakt han fått, men det kanske du vet redan?
3-5 miljoner kr för 14 matcher + ev kvalserie, det är ju för bra för att vara sant...
Varför ska du ersätta honom med en back? Vi ska ju ha ett par stycken producerande forwards, vi gör ju bara 1-2mål/match då behöver vi ju forwards och inte backar. Gabbe kan spela back sedan så är ju Halonen tillbaka. Sebbe ut Halonen in, blir ju precis som det varit halva säsongen.
Köp forwards, finns det inga så sälj ändå. sebbe försvinner ju annars efter denna säsongen och då pratar vi kaffepengar istället.
Sälj och bygg inför nästa säsong.
Om vi skall klara kvalserie eller inte kan väl inte enbart bero på Sebbe, för om han blir skadad så är det alltså kört... Halonen är ju tillbaka nu så då är det ju bara att sälja, annars så skulle dom ju ha tagit in en back tidigare också under säsongen.
Skogs skulle jag hellre se som forward.
Dom vill fortfarande ha honom.
Hur är det nu för tiden, finns det något mera transferfönster?
Eller är det detta som kommer att vara de spelare som skall klara av kvalserien?
trött på att sälja. Jag är trött på handlingsförlamingen i timrå, gör vad som helst bara det händer något...
att inte sälja nu och få in 3miljoner i klubben, när vi har sparat hela säsongen verkar ju helt sjukt. bättre sälja nu och sikta in sig på kvalserien för att sedan kunna ta nya tag när ekonomin ser betydligt bättre ut...
Han lär ju försvinna nästa säsong ändå och då blir betalningen något helt annat.
Redigerad kommentar
Hur kan man sitta och fundera på om man skall sälja en spelare för 3-5miljoner kr?
Det är väl bara att sälja direkt, och försöka leta nya spelare. Tydligen så finns det ett färdigt kontrakt och har så gjort i några veckor, som ger Timrå IK flera miljoner istället för att man får ett par hundratusen nästa säsong av NHL...
Men linkan kanske har tappat bort papperen?
SÄLJ!!!
Full fart framåt, tätt bakåt.
Redigerad kommentar
Sonnenberg är ju en stor tomte som lovar att skriva på kontraktet före kl 19.00 för att sedan ångra sig när Linkan får tag i honom kl 23.00 på kvällen. Knä eller familj, ja det var nog båda...
Att Timrå inte kan presentera fakta i media så vi slipper alla spekulationer är ju ett under i sig. Timrås stil locket på.
Pärssinen diskbråck, slut med hockeyn. Ny sportchef i TIK?
Pitten för skadad för att kunna stå, varför han öppnar båsdörren vet ingen.
Hallonen vill spela, men för trasig...
Hallin, Larsson samma lika vill spela men kommer att gå sönder igen. Larsson har provat på is men foten håller ej.
Sonnenberg var klar, skulle skicka påskrivet kontrakt, inget kontrakt kom och linkan ringde upp honom. Svaret blev ingen hockey denna säsongen, han kunde ej, sedan om det var knät eller familjen vet ingen...
Tränaren pratar bara om självmord för föreningen om inga spelare ansluter snabbt, han har så rätt. Men vad bidrar han med själv???
Grymt jobbigt att vara TIK supporter. Känns som hela organisationen har gett upp för denna säsongen. Men undrens tid kanske inte är förbi?
Perra ger ett totalt menlöst intryck både i båset och vid utfrågningar, svaret är ungeför vad skall jag göra, utan spelare. Vid en konkret fråga varför man sätter ihop 3st centrar i en kedja blir svaret... Det blir nog bra.
We are safe and sound in Sweden! Team gave us a great apartment to stay in! We are so tired!! First game tomorrow!!
2010/01/10: Rene Bourque scored in Calgary's 3-2 shootout victory over Vancouver Saturday night. Bourque now has 16 goals and 36 points on the season. Jamie Lundmark got his second goal of the season as well in this contest. Lundmark also scored the shootout winner.
Men han har fortfarande varit ljumskskadad i september, så det är ju bara att hoppas att han håller ihop om han nu kommer till timrå.
Jamie Lundmark saw limited action during preseason before a groin pull kept him out for the last several weeks. He recently began practicing with the Preds again, but at this point is a ways behind players who have been playing competitive hockey for almost a month.
Hoppas bara att ljumsken håller, tydligen så har han missat mycket av säsongen pga ljumsskada.
Lundmark will play for Milwaukee of the AHL. He suffered a groin injury while skating in late September and has been out ever since. He signed a two-way contract so he will make $105,000 in the minors
Jamie Lundmark
Tränaren kommenterar hans flytt så här: “Our team has always been about commitment, and commitment to each other, and we don’t want anybody in our locker room who isn’t committed, and committed to their teammates. That’s fine, we’ll move forward.
Han skall visst ha någon twitter också där han saknar fru och barn.
From reading his twitter account, didn’t seem like he was interested in playing in Milwaukee. Whenever the team had a few days off he’d fly to wherever his wife and children are. And him and his wife did say a few times earlier this season how he should be in Nashville instead of Milwaukee. Good riddance to Mr. Lundmark for all I care!
Hoppas nu att han inte är klar för någon annan klubb bara, får Linkan ihop detta så blir jag lite imponerad faktiskt!
Redigerad kommentar
Nu försvann Rosa också...
Tror ingen vill komma till Timrå, och Murley försvinner dessutom.
nä men vi kör med mumbo jumbo istället, så alla förstår vad det handlar om.
1000kr frågan: Vad är diagnosen?
- Det är en vanlig stege på honom nu.
- Han ska börja och testa sig. ...
Det var inte helt klart i går, men i dag blev det helt klart.
- Det var nog inget att ta fel på.
Vad är det som är klart?
Läkaren Örjan Fröjd:
- Jag är inte på plats, men jag vet att han fick en klubba i ansiktet i slutet av matchen.
Hur länge Pär Styf blir borta är oklart.
- Det är en vanlig stege på honom nu. En hjärnskaknings-stege. Han ska följa den då...
Han missar några matcher då?
- Han ska börja och testa sig. Får han huvudvärk och bla-bla-bla... Det finns ett klart sätt för det där. Jag det inte helt i huvudet.
Hur mådde han då?
- Han hade lite huvudvärk och så där i dag. Det var inte helt klart i går, men i dag blev det helt klart.
- Det var nog inget att ta fel på.
Hur ser det ut i övrigt med skador inför matchen?
- I övrigt är det nog som det var förut med den biten.
Redigerad kommentar
Vision
Timrå IK skall genom brett engagemang, sportsliga resultat och god ekonomi vara en förebild för svensk ishockey på elitnivå.
Kärnvärden
- Engagemang
- Glädje
- Offensiv
- Respekt
- Resultat
- Ödmjukhet
Föregående · 3 · Nästa