Historik
Föregående · 5 · Nästa
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Zource: Du skulle inte kunna sluta med ett antal "enter-slag" på tangentbordet i slutet av dina inlägg för att förgylla dina alltid så givande kommentarer?
Det blir så mycket smidigare att läsa texten om det inte är onödig "luft" eller tomrum i inläggen. Tack på förhand.
Det blir så mycket smidigare att läsa texten om det inte är onödig "luft" eller tomrum i inläggen. Tack på förhand.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kenttäcam: 11-1 till CSKA, som på den här tiden var lika med det sovjetiska landslaget. Ett landslag som under den här tiden inte gick att slå. Bland annat vann man nio raka världsmästerskap, vad det nu var värt på den här tiden. Men samtliga länder utanför Kanada/USA deltog ju med sina bästa trupper.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Kvartsfinalerna som följer:
Kanada - USA
Finland - Tjeckien
Norge - Lettland
Schweiz - Sverige
Kanada - USA
Finland - Tjeckien
Norge - Lettland
Schweiz - Sverige
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Schweiz avgör i tomt mål och vi "slipper" Finland i kvarten. Återstår att se vad det är värt bara haha
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Finland känns för övrigt som klassen bättre än Sverige i det här mästerskapet. Vi har 2-2 i nuläget. Bara att hoppas på att Schweiz hittar krafter att avgöra.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Passningen från Crosby till Cellibrinis 2-2 mot Tjeckien. Herr-e-gud!
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74:
"Det kanadensiska löftet Gavin McKenna, som spelar sin ishockey för Penn State, har varit favorittippad i flera år, men Stenberg har närmat sig. En monstersäsong med 33 poäng i SHL, JVM-guld och ett VM-deltagande där Stenberg tillhör en av Tre Kronors bästa spelare har plötsligt öppnat upp racet till förstaplatsen.
Mats Sundin, som numera är president of hockey operations i Toronto Maple Leafs, slickade sig säkert runt munnen när han såg Stenberg mot Slovakien.
Toronto äger som bekant förstavalet i sommarens NHL-draft.
Skulle han våga välja svensken som etta? Vill han det?
Tänk att få veta vad Sundin tänker just nu.
Det har ju bara hänt två gånger, Mats Sundin 1989 och Rasmus Dahlin 2018, att en svensk valts först.
Huruvida det vore det bästa för Stenbergs karriär, att följa i deras fotspår, känns tveksamt. Det kommer vara en behagligare resa att bli tvåa.
För Stenberg kommer, om han tingas etta, få utstå en press som få 18-åringar upplevt.
Dels i egenskap av draftetta, dels för att han kommer spela för Toronto Maple Leafs; den tuffaste och mest krävande hockeymarknaden i hela världen.
Allt skärskådas i detalj.
Mats Sundin vet det bättre än någon annan."
I den här artikeln baxnar jag över okunskapen, dumheten, ja, hela idiotin att måla upp Toronto som den enda klubben i hela jävla hockeyvärlden som skulle våga ha krav på sina spelare. Är man verkligen ensamma om att ställa höga krav på se spelare man avlönar? Kom igen här nu, vi är inte helt dumma i huvet.
Men att ha förmånen att kunna välja mellan draftettan McKenna och Stenberg som redan nu presterar riktigt bra på A-nivå i VM som junior torde göra jobbet både lite lyxartat som komplicerat att "tvingas" välja bort någon.
"Det kanadensiska löftet Gavin McKenna, som spelar sin ishockey för Penn State, har varit favorittippad i flera år, men Stenberg har närmat sig. En monstersäsong med 33 poäng i SHL, JVM-guld och ett VM-deltagande där Stenberg tillhör en av Tre Kronors bästa spelare har plötsligt öppnat upp racet till förstaplatsen.
Mats Sundin, som numera är president of hockey operations i Toronto Maple Leafs, slickade sig säkert runt munnen när han såg Stenberg mot Slovakien.
Toronto äger som bekant förstavalet i sommarens NHL-draft.
Skulle han våga välja svensken som etta? Vill han det?
Tänk att få veta vad Sundin tänker just nu.
Det har ju bara hänt två gånger, Mats Sundin 1989 och Rasmus Dahlin 2018, att en svensk valts först.
Huruvida det vore det bästa för Stenbergs karriär, att följa i deras fotspår, känns tveksamt. Det kommer vara en behagligare resa att bli tvåa.
För Stenberg kommer, om han tingas etta, få utstå en press som få 18-åringar upplevt.
Dels i egenskap av draftetta, dels för att han kommer spela för Toronto Maple Leafs; den tuffaste och mest krävande hockeymarknaden i hela världen.
Allt skärskådas i detalj.
Mats Sundin vet det bättre än någon annan."
I den här artikeln baxnar jag över okunskapen, dumheten, ja, hela idiotin att måla upp Toronto som den enda klubben i hela jävla hockeyvärlden som skulle våga ha krav på sina spelare. Är man verkligen ensamma om att ställa höga krav på se spelare man avlönar? Kom igen här nu, vi är inte helt dumma i huvet.
Men att ha förmånen att kunna välja mellan draftettan McKenna och Stenberg som redan nu presterar riktigt bra på A-nivå i VM som junior torde göra jobbet både lite lyxartat som komplicerat att "tvingas" välja bort någon.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Nej, det är ju inte direkt Hellberg som bjuder Slovakien på friläget som ger målchansen.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Der svenska "försvarsspelet" visar sin rätta nivå IGEN och vi har 1-0 Slovakien.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
SPOODI: Nåja, vi ska väl spela om det först, men Sveriges chans till seger ser jag som väldigt liten. Nu kommer jag inte vara alls särskilt besviken. Nej, snarare skadeglad åt Samhallsystemet som varit dömt att misslyckas redan från början.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
dempa: Du har rätt. 39 poäng av an back är mer än godkänt, särskilt i ett lag som haft tydliga offensiva problem hela säsongen. Jag vet inte varför jag skrev som jag skrev. Jag kollade i vilket fall inte upp fakta innan.
Ja, jag följer Leafs och borde "ha koll". Nu har Torontos säsong varit allt annat än positiv och då är det lätt att enbart fokusera på vad som varit dåligt. Jag kunde liksom aldrig se att OEL ändå gjorde en såpass bra säsong TROTS att så många andra spelare inte nådde nöjvärd nivå.
Men igen, klantigt att måla upp en svensk back som misslyckad. My bad.
Ja, jag följer Leafs och borde "ha koll". Nu har Torontos säsong varit allt annat än positiv och då är det lätt att enbart fokusera på vad som varit dåligt. Jag kunde liksom aldrig se att OEL ändå gjorde en såpass bra säsong TROTS att så många andra spelare inte nådde nöjvärd nivå.
Men igen, klantigt att måla upp en svensk back som misslyckad. My bad.
+ 1
Café > Sv: Puffes frizon för god musik
mattias - 74: Originalet är bäst och man älskar ju Bon Scott ;)
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: OEL har haft en rätt usel säsong i Leafs också, ändå tar man ut honom?
+ 2
Motor > Sv: Indianapolis 500
Rip Kirby: 10 varv kvar att köra av 200 och i mål skiljer det på sin höjd ett par meter till Rosenqvists fördel. Det är små marginaler det!
Motor > Sv: Indianapolis 500
Rip Kirby:
"34-årige Felix Rosenqvist från Värnamo vann Indy 500 i maj 2026. Man brukar uttrycka det med orden: ”han skrev in sig i historieböckerna”.
Men nej, här är det ännu större. Felix Rosenqvist kommer precis som Kenny Bräck och Marcus Ericsson få sitt ansikte ingraverat i segertrofén.
Felix vann med 0,233 sekunders marginal före David Malukas.
Tvåan var förstås otröstlig och partade om otur och att han gjorde allt vad han kunnat för att vinna.
Hade Felix Rosenqvist tur som vann?
Nej, absolut inte.
Det här hade ingenting med tur att göra.
Det Felix Rosenqvist gjorde på sista varvet kan bara en handfull människor i hela världen klara av. Bara de allra, allra bästa racerförarna i världen.
Det var en enastående insats"
"”Vilken bil. Vilket team”
Först över mållinjen var Felix Rosenqvist, efter ett sinnessjukt drama.
Han vann med två hundradelar. Ingen vinnare på 110 år har vunnit med så liten marginal.
– Vilken bil. Vilket team, sa Felix från sin bil efter att han kört över mållinjen."
"34-årige Felix Rosenqvist från Värnamo vann Indy 500 i maj 2026. Man brukar uttrycka det med orden: ”han skrev in sig i historieböckerna”.
Men nej, här är det ännu större. Felix Rosenqvist kommer precis som Kenny Bräck och Marcus Ericsson få sitt ansikte ingraverat i segertrofén.
Felix vann med 0,233 sekunders marginal före David Malukas.
Tvåan var förstås otröstlig och partade om otur och att han gjorde allt vad han kunnat för att vinna.
Hade Felix Rosenqvist tur som vann?
Nej, absolut inte.
Det här hade ingenting med tur att göra.
Det Felix Rosenqvist gjorde på sista varvet kan bara en handfull människor i hela världen klara av. Bara de allra, allra bästa racerförarna i världen.
Det var en enastående insats"
"”Vilken bil. Vilket team”
Först över mållinjen var Felix Rosenqvist, efter ett sinnessjukt drama.
Han vann med två hundradelar. Ingen vinnare på 110 år har vunnit med så liten marginal.
– Vilken bil. Vilket team, sa Felix från sin bil efter att han kört över mållinjen."
Länkar:
Det här hade ingenting med tur att göra | Magnus Nyström | ExpressenFelix Rosenqvist vinner Indy 500 | Motor | Expressen
Det här hade ingenting med tur att göra | Magnus Nyström | ExpressenFelix Rosenqvist vinner Indy 500 | Motor | Expressen
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
ELFBIF: Nej, nu krävdes det ju ett Kanada som kunde prestera sina offensiva kvalitéer och på det viset gjorde man skillnad. Sverige har väl i stort sett bara Lucas Raymond uppe på den nivån.
+ 1
Övrig sport > Sv: Tennis
mattias - 74: Haha det där var en riktig rensare. Men Fritz är i mina ögon duktigt överskattad.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Precis. Hur det går för Norge spelar mindre roll sett till deras spelschema där man möter redan avsågade Danmark och Sveriges möjligheter att gå förbi är väldigt små.
Hur Slovakien spelar är helt avgörande för om Sverige går vidare eller inte. Slovakien har kvar att möta Kanada och Sverige. Kanada slåss med Tjeckien om gruppsegern. Därför är en läggmatch mot Slokavien helt otänkbart.
Sveriges möjligheter att gå vidare avgörs om Slovakien förlorar mot Kanada och vi får en direkt avgörande match mot dom i Sveriges sista gruppmatch. Då går Sverige vidare som gruppfyra och får möta antingen Schweiz eller Finland i kvartsfinal där det bara är att önska Sverige stort lycka till.
Hur Slovakien spelar är helt avgörande för om Sverige går vidare eller inte. Slovakien har kvar att möta Kanada och Sverige. Kanada slåss med Tjeckien om gruppsegern. Därför är en läggmatch mot Slokavien helt otänkbart.
Sveriges möjligheter att gå vidare avgörs om Slovakien förlorar mot Kanada och vi får en direkt avgörande match mot dom i Sveriges sista gruppmatch. Då går Sverige vidare som gruppfyra och får möta antingen Schweiz eller Finland i kvartsfinal där det bara är att önska Sverige stort lycka till.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mattias - 74: Fotbollen skiter jag fullständigt i. Varför dom misslyckas får nån annan svara på.
Sundsvall Hockey har varit och kommer alltid förbli en klubb som saknar traditioner att lyckas på en hög nivå. Jag tror att gamla playoff 3 är så långt man gått någon gång med sitt A-lag. Ja, säsongen 1987-88 kommer laget på sjätte plats i gamla Allsvenskan och man går därigenom direkt till Playoff 2 där man ställs mot Tyringe.
Playoff 2, säs. 1987-88:
IF Sundsvall Hockey - Tyringe SoSS 5–4 (2–1, 3–3, 0–0) Publik: 795
Tyringe SoSS - IF Sundsvall Hockey 4–3 (1–0, 1–2, 2–1) Publik: 2 635
IF Sundsvall Hockey - Tyringe SoSS 7–5 (1–1, 2–1, 4–3) Publik: 946
I playoff 3 har man ska sägas "oturen" att ställas mot VIK Hockey (Västerås IK för den som inte har koll) och förlorar två raka matcher. Ett Västerås som lite senare går vidare till och vinner kvalserien och går upp i Elitserien.
Playoff 3, säs. 1987-88:
IF Sundsvall Hockey - IK VIK Hockey 1–5 (0–0, 5–0, 1–0) Publik: 1 241
IK VIK Hockey - IF Sundsvall Hockey 8–3 (3–1, 2–0, 3–2) Publik: 5 221
För det första, man har ett i stort sett obefintligt stöd bland supportrar. De enda matcher man taggar till i varje säsong är mot Timrå IK i SCA-cupen. Det är bara då man möts. Nu lyckades man vinna hela den försäsongsturneringen för första gången under förra säsongen. En cup man arrrangerat i ca. 50 år. Den gången mot lag som i huvudsak mönstrade J20-spelare. Meriterande, eller hur?
Sundsvall Hockey har varit och kommer alltid förbli en klubb som saknar traditioner att lyckas på en hög nivå. Jag tror att gamla playoff 3 är så långt man gått någon gång med sitt A-lag. Ja, säsongen 1987-88 kommer laget på sjätte plats i gamla Allsvenskan och man går därigenom direkt till Playoff 2 där man ställs mot Tyringe.
Playoff 2, säs. 1987-88:
IF Sundsvall Hockey - Tyringe SoSS 5–4 (2–1, 3–3, 0–0) Publik: 795
Tyringe SoSS - IF Sundsvall Hockey 4–3 (1–0, 1–2, 2–1) Publik: 2 635
IF Sundsvall Hockey - Tyringe SoSS 7–5 (1–1, 2–1, 4–3) Publik: 946
I playoff 3 har man ska sägas "oturen" att ställas mot VIK Hockey (Västerås IK för den som inte har koll) och förlorar två raka matcher. Ett Västerås som lite senare går vidare till och vinner kvalserien och går upp i Elitserien.
Playoff 3, säs. 1987-88:
IF Sundsvall Hockey - IK VIK Hockey 1–5 (0–0, 5–0, 1–0) Publik: 1 241
IK VIK Hockey - IF Sundsvall Hockey 8–3 (3–1, 2–0, 3–2) Publik: 5 221
För det första, man har ett i stort sett obefintligt stöd bland supportrar. De enda matcher man taggar till i varje säsong är mot Timrå IK i SCA-cupen. Det är bara då man möts. Nu lyckades man vinna hela den försäsongsturneringen för första gången under förra säsongen. En cup man arrrangerat i ca. 50 år. Den gången mot lag som i huvudsak mönstrade J20-spelare. Meriterande, eller hur?
Länkar:
Division I i ishockey 1987/1988 ? WikipediaKvalserien till Elitserien i ishockey 1988 ? Wikipedia
Division I i ishockey 1987/1988 ? WikipediaKvalserien till Elitserien i ishockey 1988 ? Wikipedia
+ 2
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: En helt galet dominant back. Bye-bye Avalanche om man inte får tillbaka Makar i spel.
+ 2
Fotboll > Sv: Premier League
mattias - 74: En rätt rejäl målvaktstabbe bakom målet. En sjukt dyrbar sådan pengamässigt...
Föregående · 5 · Nästa