Historik
Föregående · 6 · Nästa
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Roman Josi gör hattrick mot Slovakien. Ingen större skräll haha
+ 1
Övrig sport > Sv: Tennis
mattias - 74: Synd på Alcaraz frånvaro bara. Helt upplagt för Sinner tyvärr.
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Jag hade lite bråttom med min glädje. Matchen mot Österrike kan bli deras räddning.
+ 2
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Och nu är regerande världsmästarna USA borta från spel i kvartsfinalerna.
...eller?? 🤣
...eller?? 🤣
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: Självsäkerheten hos fansen inför säsongen 2015-16 när Söndsvall Blå gör comeback i HA. Säsongen innan hade Timrå IK placerat sig på en mindre smickrande tiondeplats i tabellen. Nu skulle Sundsvall äntligen få visa vilka som var papporna i rummet.
Hur detta gick?
Ja, Timrå IK gjorde en ganska beskedlig insats och placerar sig 8:a. Sundsvall Hockey? Klappsämst och sist i ligan, 30 poäng sämre än räddningsplankan på plats 12 den här säsongen, IF Björklöven.
Resultatet av denna totala okunskap som genomsyrat klubbens verksamhet genom alla tider ser vi resultatet av idag. Fansen slog sig för bröstet "om sin ekonomi". Bla, bla, bla.. och ett par säsonger senare går man i konkurs och klubben har inte hämtat sig än.
Hur detta gick?
Ja, Timrå IK gjorde en ganska beskedlig insats och placerar sig 8:a. Sundsvall Hockey? Klappsämst och sist i ligan, 30 poäng sämre än räddningsplankan på plats 12 den här säsongen, IF Björklöven.
Resultatet av denna totala okunskap som genomsyrat klubbens verksamhet genom alla tider ser vi resultatet av idag. Fansen slog sig för bröstet "om sin ekonomi". Bla, bla, bla.. och ett par säsonger senare går man i konkurs och klubben har inte hämtat sig än.
+ 5
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Både Slovakien - Tjeckien och Sverige - Norge blir ju viktiga derbymatcher där utgången på förhand är mer än oviss.
Mitt tips: Tjeckien vinner efter OT 3-2. Sverige vinner 3-1.
Mitt tips: Tjeckien vinner efter OT 3-2. Sverige vinner 3-1.
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Match 2 Avalanche-Vegas och Cale Makar kommer inte till spel heller i match 2 vilket måste ses som en ordentlig försvagning för Colorados pp-spel till att börja med. Men han är ju en stor del av lagets spel så hans frånvaro innebär en kraftig försvagning av laget vilket kanske öppnar för ytterligare en skräll ikväll?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Andersson: Att man som "proffessionell" idrottsförening väljer att gå ut i en officiell tablå (Sundsvalls Tidning) och försöker "mildra" den här situationen som man helt ensamma är ansvariga för övergår mitt förstånd. Hur jävla dumma i huvudet kan man bli?
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Ett riktigt vidrigt exempel på en "fotbollsklubb" som går stenhårt på en "vi och dom"-attityd. Fy fan vad förbannad jag blir. Sånt här måste stävjas. Hoppas att den här jävla piss-klubben äntligen ska åka ur. BAAAH!!!
+ 2
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Vi får 2-0 Carolina i början som du säger, sen biter mycket riktigt Habs ifrån i enorma Bell Center men trycket hjälper inte mer än att man tar matchen till OT. Där visar Carolina klass och avgör i period fem. Sen orkar inte Montreal hitta den energi som krävs och det rinner ifrån i match 4 till Carolinas fördel.🤣😎
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Jag kan inte se Montreal kunna hota Carolina på en enda punkt i spelet. Det ska bli intressant att se hur laget skavkunna hantera farten i Carolinas spel som hittills varit det som vunnit väg för dom. Habs blir nollade här. 4-0 Carolina.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Norge fortsätter med en hög press mot Kanada vilket närapå tar laget till ledning på nytt, men Eriksen lyckas med konststycket att missa helt öppet mål. Status quo inför tredje perioden.
Kanada drar på sig en sjukt onödig too many players utvisning i slutet och dramatiken fortsätter.
Kanada drar på sig en sjukt onödig too many players utvisning i slutet och dramatiken fortsätter.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Norge ger sig inte då man återtar ledningen genom Noah Steen till 3-2.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Scheiffele gör sitt andra mål till 2-2 och jag tror att Norge kan sluta hoppas på poäng ingen hockeyintresserad person i hela världen hade trott skulle komma.
+ 1
Tre Kronor > Sv: Hockey VM 2026
dempa: Det går bra för Norge mot Kanada men hur pass taggade är transatlanterna inför dagens uppgift? 2-0 Norge är ingen jätteutmaning men målen ska ju göras också.
Gynnar detta Sverige, som inte har mött Norge ännu?
Det går fort i hockey. Kanada reducerar genom Scheiffele.
Gynnar detta Sverige, som inte har mött Norge ännu?
Det går fort i hockey. Kanada reducerar genom Scheiffele.
+ 1
Fotboll > Sv: The Championship
Rip Kirby: Det startades ju minst sagt ett drev av lustiggöranden av olika slag efter Southamptons smått episka fadäs. Det är faktiskt helt omöjligt att begripa hur man ens tänker tanken att göra vad man nu gjorde. Amatörernas afton. Dom man har sympatier för är ju lagets supportrar. Fan vad jag skulle känna mig lurad och förd bakom ljuset.
Fotboll > Sv: The Championship
mattias - 74: Southampton klantar till det så det står härliga till och klastas ut ur PL-kvalet efter en "spionskandal". Så sjukt amatörmässigt!
"Playoffmötet mellan Southampton och Middlesbrough blev uppmärksammat världen över.
En person tillhörande Southampton avslöjades med att spionera på Kim Hellbergs sista träning inför matchen.
Enligt BBC försökte personen fly in till en närliggande golfklubb för att byta kläder i hopp om att inte upptäckas.
Det ledde till stor frustration hos svensken efter att Southampton till slut vann mötet.
– Det är helt enkelt orättvist, sade Hellberg på presskonferensen efter uttåget."
Middlesbrough, som Southampton slog ut på vägen till finalen, får finalplatsen istället.
Southampton har överklagat beslutet. Det är väl stort lycka till på den känns det som.
"Playoffmötet mellan Southampton och Middlesbrough blev uppmärksammat världen över.
En person tillhörande Southampton avslöjades med att spionera på Kim Hellbergs sista träning inför matchen.
Enligt BBC försökte personen fly in till en närliggande golfklubb för att byta kläder i hopp om att inte upptäckas.
Det ledde till stor frustration hos svensken efter att Southampton till slut vann mötet.
– Det är helt enkelt orättvist, sade Hellberg på presskonferensen efter uttåget."
Middlesbrough, som Southampton slog ut på vägen till finalen, får finalplatsen istället.
Southampton har överklagat beslutet. Det är väl stort lycka till på den känns det som.
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Vi har övertid i game seven där Buffalo kvitterade helt rättvist. Det kändes som en tidsfråga när 2-2 skulle sitta och frågan är vad Martin St. Louis ska göra för att sitt lag ska kunna hantera ett hårt checkande Buffalo som ser både större och starkare ut.
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Vi har ett ribbskott från Montreal som från ingenstans hittar krafter att anfalla och den andra änden av rinken fortsätter Buffalo sätta hög press på ett Montreal som helt saknar energi att spela offensiv hockey. Detta kommer aldrig hålla.
Och där kommer också kvitteringen. Rasmus Dahlin - vem annars och vi har 2-2!
Och där kommer också kvitteringen. Rasmus Dahlin - vem annars och vi har 2-2!
+ 1
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
Rip Kirby: Buffalo har satt hög press genom hela den andra perioden och man har verkligen Montreal "on the ropes" som det heter och hade det inte varit för Montreals målvakt Dobes hade det varit kvitterat för länge sen.
Montreal behöver lyfta sitt försvarsspel ordentligt annars blir man uppätna av Buffalos tyngd i anfallsspelet. Sen duger det inte att ge bort pucken hela tiden. Man får försvara sig hela tiden och hamnar längre och längre ner vid eget mål. Det är som att man ber om att få släppa in ett mål. Skärpning!
Montreal behöver lyfta sitt försvarsspel ordentligt annars blir man uppätna av Buffalos tyngd i anfallsspelet. Sen duger det inte att ge bort pucken hela tiden. Man får försvara sig hela tiden och hamnar längre och längre ner vid eget mål. Det är som att man ber om att få släppa in ett mål. Skärpning!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Game seven mellan Buffalo och Montreal startar strax och vi har en väldigt rolig ändring i Montreals roster för ikväll:
"No changes for Buffalo tonight. Kapanen comes in for Veleno for Montreal."
Ska bli kul att se Oliver spela en match för Montreal till att börja med, men att det också är en game seven gör ju det till något extra häftigt. Lycka till!
"No changes for Buffalo tonight. Kapanen comes in for Veleno for Montreal."
Ska bli kul att se Oliver spela en match för Montreal till att börja med, men att det också är en game seven gör ju det till något extra häftigt. Lycka till!
+ 5
NHL > Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Game seven i Buffalo, New York, är inte långt borta nu. Någon fler än jag som är sjukt taggad? #GoHabsGo
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: Alldeles oavsett eventuell kostnad och det tråkiga faktumet att inte kunna se matcher från VM kan vi nog kallt konstatera att USA knappast kommer kunna försvara sin VM-titel från ifjol. För herregud vad chanslösa man är mot Finland. 5-1 till Suomi efter två perioder.
Motor > Indianapolis 500
En av de mer klassiska motorsporttävlingarna som finns är Indy 500. Fakta om banan och själva tävlingen:
"Indianapolis Motor Speedway i Indianapolis, Indiana, USA är världens näst äldsta ännu existerande tävlingsbana för motorsport. Indianapolis Motor Speedway är också den största sportarenan i världen efter publikkapacitet med sittplats för cirka 257 000 åskådare. Banan ägs av Penske Entertainment."
Kvalet avgjordes precis nu och vi har en svensk förare i tät och i favoritposition då Felix Rosenqvist lyckades hålla den högsta medelhastigheten på ett varv, vilket är sättet man "avgör" själva kvalet. För den som inte har en anong om självas banan och hur den ser ut så är det alltså en slags "ovalbana" med två långa raksträckor där bilarna når absolut maxfart och två kurvor där farten naturligtvis inte kan vara fullt lika hög. Men det innebär alltså att man förarna mer eller mindre har plattan i mattan exakt hela tiden. Ett helt galet sätt att framföra en bil på.
Men nu ikväll så vinner då Rosenqvist kvalet efter att ha landat den högsta medelhastigheten 232,599 mph. Översatt i vårt räknesätt blir det alltså 374 kmh. 3 7 4 kmh. Heelt jävla galet om man frågar mig.
Lite mer om tävlingens status:
"I USA är tävlingen Indianapolis 500 en av motorsportårets stora händelser. Här kördes även formel 1, Indianapolis Grand Prix 1950–1960 och USA:s Grand Prix 2000–2007. En annan känd tävling som körs på banan är Brickyard 400. Från och med 2008 kör MotoGP en årlig deltävling på banan, som därmed arrangerar tre evenemang varje säsong."
Ett sammandrag från kvalet. Rosenqvist sätter sin tid ganska tidigt i tävlingen, men hans varv är verkligen värda att titta på. Jag tror inte någon kan fatta hur jävla fort man behöver köra för att sätta en sån kvaltid. Truly amazing!
www.youtube.com/watch?v=o4JgLjPnxRI
Finalen går av stapeln den 24/5, alltså nästa söndag.
"Indianapolis Motor Speedway i Indianapolis, Indiana, USA är världens näst äldsta ännu existerande tävlingsbana för motorsport. Indianapolis Motor Speedway är också den största sportarenan i världen efter publikkapacitet med sittplats för cirka 257 000 åskådare. Banan ägs av Penske Entertainment."
Kvalet avgjordes precis nu och vi har en svensk förare i tät och i favoritposition då Felix Rosenqvist lyckades hålla den högsta medelhastigheten på ett varv, vilket är sättet man "avgör" själva kvalet. För den som inte har en anong om självas banan och hur den ser ut så är det alltså en slags "ovalbana" med två långa raksträckor där bilarna når absolut maxfart och två kurvor där farten naturligtvis inte kan vara fullt lika hög. Men det innebär alltså att man förarna mer eller mindre har plattan i mattan exakt hela tiden. Ett helt galet sätt att framföra en bil på.
Men nu ikväll så vinner då Rosenqvist kvalet efter att ha landat den högsta medelhastigheten 232,599 mph. Översatt i vårt räknesätt blir det alltså 374 kmh. 3 7 4 kmh. Heelt jävla galet om man frågar mig.
Lite mer om tävlingens status:
"I USA är tävlingen Indianapolis 500 en av motorsportårets stora händelser. Här kördes även formel 1, Indianapolis Grand Prix 1950–1960 och USA:s Grand Prix 2000–2007. En annan känd tävling som körs på banan är Brickyard 400. Från och med 2008 kör MotoGP en årlig deltävling på banan, som därmed arrangerar tre evenemang varje säsong."
Ett sammandrag från kvalet. Rosenqvist sätter sin tid ganska tidigt i tävlingen, men hans varv är verkligen värda att titta på. Jag tror inte någon kan fatta hur jävla fort man behöver köra för att sätta en sån kvaltid. Truly amazing!
www.youtube.com/watch?v=o4JgLjPnxRI
Finalen går av stapeln den 24/5, alltså nästa söndag.
Länkar:
Indianapolis Motor Speedway ? WikipediaplayFelix Rosenqvist: Dags att vinna Indy 500Indianapolis 500 2026 resultat, IndyCar - Flashscore.sefacebook
Indianapolis Motor Speedway ? WikipediaplayFelix Rosenqvist: Dags att vinna Indy 500Indianapolis 500 2026 resultat, IndyCar - Flashscore.sefacebook
Föregående · 6 · Nästa