Historik
Föregående · 214 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Sillysäsongsnacktråd
knaskamilla: Vet inte om detta redan hittat in på HS. Men [url=www.thestar.com/NASApp/cs/ContentServer?pagename=thestar/Layout/Article_Type1&c=Article&cid=1124833812342&call_pageid=1044442959412&col=1044442957278]här[/url] är en intressant artikel om bakgrunden till Pierre Hedins flytt från Toronto.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dream Team: Katrina hindrar ju inte vissa att bete sig som idioter.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Tappara 050829
Gusse: Var Salomonsson verkligen på isen. Jag såg aldrig till han.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Tappara 050829
yaqop: 1200-nånting sas det väl om jag inte missminner galet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Tappara 050829
Nalle Sjuh: Nu har jag dålig koll på åldrarna på grabbarna men Hellström, Enström & Molinder gjorde inte bort sig. Tyngst hade väl Hellström på sin centerplats i kedjan mellan Touminen och Molinder. Enström var sig lik från de j-20 matcher jag sett. Speedig & ettrig helt enkelt och fungerade bra tillsammans med Morten Grenn och Peter Öberg. Öberg som köpt nån burk med teknik nånstans för det kom en del läckerheter från hans sida. Dags att blomma ut månne.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Tappara 050829
Paddan: Det var ju bättre än väntat det där. 4-2 till MoDo. Den som överraskade mest var #43 och lugn nu alla ni i nipstan, det var INTE Jansson som hade den tröjan utan Andreas Molinder.
Stabilt backspel och Krizan var bra. Framåt såg det rörigt och ostrukturerat i inledning men blev bättre ju längre matchen led då även pucktempot ökade.
Tappara spelade lite småfult men Andersson hade koll och plockade en 2+10 samt en 2+5+20(?!?!) för checking from behind.
2 spelare (en i vardera laget) åkte även ut för den nya Kalle Anka-regeln i svensk ishockey. Det kommer bli cirkus runt skjuta puck över sargen-regeln det kan jag lova.
Stabilt backspel och Krizan var bra. Framåt såg det rörigt och ostrukturerat i inledning men blev bättre ju längre matchen led då även pucktempot ökade.
Tappara spelade lite småfult men Andersson hade koll och plockade en 2+10 samt en 2+5+20(?!?!) för checking from behind.
2 spelare (en i vardera laget) åkte även ut för den nya Kalle Anka-regeln i svensk ishockey. Det kommer bli cirkus runt skjuta puck över sargen-regeln det kan jag lova.
Café > Sv: Ny DM platta till hösten
Dream Team: "Violator" (-90) och "Songs of Faith and Devotion"(-93) hade väl samma "tema" medans "Ultra" (-97) var lite för experimentell. Men går dom tebax till tidigt 90-tals sound så blir det kul.
Bäst vore om dom gjorde en "Music For The Masses" (-87) igen. Den skiva är deras bästa.
Jag och en DM-frälst polare snackade om att DM skulle göra en liknande konsert so den Iron Maiden gjorde. Dvs bara spela låtar från deras 4 första skivor Speak & Spell (-81), A Broken Frame (-82), Construction Time Again (-83) och Some Great Reward (-84). Vi började göra låtlistor som dom skulle köra mm. Vi kom fram till att en Pipeline och Ice Machine i Globen vore dom hörvärdaste låtarna.
Bäst vore om dom gjorde en "Music For The Masses" (-87) igen. Den skiva är deras bästa.
Jag och en DM-frälst polare snackade om att DM skulle göra en liknande konsert so den Iron Maiden gjorde. Dvs bara spela låtar från deras 4 första skivor Speak & Spell (-81), A Broken Frame (-82), Construction Time Again (-83) och Some Great Reward (-84). Vi började göra låtlistor som dom skulle köra mm. Vi kom fram till att en Pipeline och Ice Machine i Globen vore dom hörvärdaste låtarna.
Café > Sv: Ny DM platta till hösten
claesw: För DM var det det svarta och melankoliska som var kännetecknet för 90-talet.
Café > Sv: Ny DM platta till hösten
Stigsson: Inte blir det nåt "back to the 80´s" inte. Däremot 90´s. Den kommer att vara ganska mycket Violator över det hela och premiärsingeln Precious, som snurrar rätt ofta på P3, tyder på det.
Det blir även en konsert i feb/mars om man fattat saken rätt. Då ses vi väl i Globen.
Det blir även en konsert i feb/mars om man fattat saken rätt. Då ses vi väl i Globen.
Café > Sv: Roliga länkar
Paddan: Om ni har lite att göra...
En sk preview nedan (klickbar bild)
[url=www.onahorse.com/][bild]http://jimmiethescumbag.cliche-host.net/images_2/horse.gif[/bild][/url]
En sk preview nedan (klickbar bild)
[url=www.onahorse.com/][bild]http://jimmiethescumbag.cliche-host.net/images_2/horse.gif[/bild][/url]
Länkar:
http://www.onahorse.com/
http://www.onahorse.com/
Café > Sv: Ingemar Stenmark
Per HApps: Du får nog specificera dig lite. Det fanns ju flera "årsmodeller".
Jag hade väl alla (pga min Handarbetsaffärsägande moster) liggande i en låda hos farsan innan dom skänktes till Lettlands Vänner i samband med flytt. Den snyggaste var en gul med blåa renar och snöflingor på. Passade skitbra till min blå Stratos-täckjacka och Salomonhandskar.
Jag hade väl alla (pga min Handarbetsaffärsägande moster) liggande i en låda hos farsan innan dom skänktes till Lettlands Vänner i samband med flytt. Den snyggaste var en gul med blåa renar och snöflingor på. Passade skitbra till min blå Stratos-täckjacka och Salomonhandskar.
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Resultat MotoGP
Melandri (från andra led) och Sete tog starten men Rossi trängde sig snabbt upp i tätstriden. Hayden och Caprirossi jagade bakom. Snart så började Melandri att tappa och Hayden försökte istället hänga på de två i täten. Men han fick aldrig kontakt och isället kom Barros och Capirossi ikapp. Rossi tog över täten men kunde inte rycka ifrån Sete som istället gick om med 5-6 varv kvar och lyckades få en sekund på #46. Men några misstag gjorde att Rossi fick kontakt igen och när det var 2 varv kvar så går Rossi sedvanligt om. Då såg Sete ut att tappa lusten lite men det var nog maskinrelaterat då han med bara 3-4 kurvor kvar får soppatorsk och bryter. Barros kom sakta upp sig genom fältet och såg ut att gå emot en 3:e plats men kunde inte hålla emot oin emot slutet. Capirossi körde sakta upp sig och Loris kunde ta 2:a platsen. Biaggi kom emot slutet på racet och var klart snabbare sista halvan av racet (hårdare däck???) och kunde från att legat på en 10-11:e plats i inledningen på sista 3 varven köra om Melandri, Hayden & Barros. Och när Sete torskade dit så fick han en pallplats.
Melandri (från andra led) och Sete tog starten men Rossi trängde sig snabbt upp i tätstriden. Hayden och Caprirossi jagade bakom. Snart så började Melandri att tappa och Hayden försökte istället hänga på de två i täten. Men han fick aldrig kontakt och isället kom Barros och Capirossi ikapp. Rossi tog över täten men kunde inte rycka ifrån Sete som istället gick om med 5-6 varv kvar och lyckades få en sekund på #46. Men några misstag gjorde att Rossi fick kontakt igen och när det var 2 varv kvar så går Rossi sedvanligt om. Då såg Sete ut att tappa lusten lite men det var nog maskinrelaterat då han med bara 3-4 kurvor kvar får soppatorsk och bryter. Barros kom sakta upp sig genom fältet och såg ut att gå emot en 3:e plats men kunde inte hålla emot oin emot slutet. Capirossi körde sakta upp sig och Loris kunde ta 2:a platsen. Biaggi kom emot slutet på racet och var klart snabbare sista halvan av racet (hårdare däck???) och kunde från att legat på en 10-11:e plats i inledningen på sista 3 varven köra om Melandri, Hayden & Barros. Och när Sete torskade dit så fick han en pallplats.
| 1 | V. Rossi (ITA) | Yamaha | | 43:56.539 | ||
| 2 | L. Capirossi (ITA) | Ducati | | 1.7 | ||
| 3 | M. Biaggi (ITA) | Honda | | 2.4 | ||
| 4 | A. Barros (BRA) | Honda | | 4.1 | ||
| 5 | N. Hayden (USA) | Honda | | 4.3 | ||
| 6 | M. Melandri (ITA) | Honda | | 11.1 | ||
| 7 | C. Edwards (USA) | Yamaha | | 13.5 | ||
| 8 | C. Checa (ESP) | Ducati | | 19.3 | ||
| 9 | T. Bayliss (AUS) | Honda | | 27.1 | ||
| 10 | M. Tamada (JPN) | Honda | | 27.2 | ||
| 11 | K. Roberts (USA) | Suzuki | | 27.5 | ||
| 12 | S. Nakano (JPN) | Kawasaki | | 27.9 | ||
| 13 | J. Hopkins (USA) | Suzuki | | 29.2 | ||
| 14 | A. Elias (ESP) | Yamaha | | 29.5 | ||
| 15 | A. Hofmann (GER) | Kawasaki | | 29.7 | ||
| 16 | S. Gibernau (ESP) | Honda | | out |
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Resultat 250cc
Regndroppar hotade i början men det påverkade aldrig loppet nämnvärt.
Här körde Pedrosa taktiskt i början och hade däck kvar på slutet för att kunna rycka ifrån. Lorenzo låg i täten hela tiden men kunde inte hänga på sin landsman när det drog ihop sig. Stoner och De Angelis kubbades om sista pallplatsen länge men Stoner tog 3:e plats. Nicklas Cajback tog sig imål på en godkänd 24:e plats på sin undermåliga Kurz Yamaha.
Regndroppar hotade i början men det påverkade aldrig loppet nämnvärt.
Här körde Pedrosa taktiskt i början och hade däck kvar på slutet för att kunna rycka ifrån. Lorenzo låg i täten hela tiden men kunde inte hänga på sin landsman när det drog ihop sig. Stoner och De Angelis kubbades om sista pallplatsen länge men Stoner tog 3:e plats. Nicklas Cajback tog sig imål på en godkänd 24:e plats på sin undermåliga Kurz Yamaha.
| 1 | D. Pedrosa (ESP) | Honda | ||||
| 2 | J. Lorenzo (ESP) | Honda | 1.4 | |||
| 3 | C. Stoner (AUS) | Aprilia | 4.2 | |||
| 4 | A. De Angelis (SMR) | Aprilia | 5.3 | |||
| 5 | H. Aoyama (JPN) | Honda | 6.3 | |||
| 6 | A. Dovizioso (ITA) | Honda | 6.5 | |||
| 7 | S. Porto (ARG) | Aprilia | 25.5 | |||
| 8 | R. De Puniet (FRA) | Aprilia | 32.2 | |||
| 9 | R. Locatelli (ITA) | Aprilia | 34.0 | |||
| 10 | S. Guintoli (FRA) | Aprilia | 35.6 | |||
| 11 | J. Smrz (CZE) | Honda | 51.8 | |||
| 12 | A. West (AUS) | KTM | 52.0 | |||
| 13 | A. Debon (ESP) | Honda | 58.2 | |||
| 14 | R. Rous (CZE) | Honda | 58.8 | |||
| 15 | S. Jenkner (GER) | Aprilia | 58.9 |
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Resultat 125cc
Här ryckte Luthi ifrån start och ledde mer över en sekund. Men dom bakom kom ikapp då Luthi överhettade bakdäcket i mitten av loppet. Men när det mulnade på och började regna mot slutet så kunde han öka igen och till slut vinna. Kallio och Simoncelli bytte plats några gånger på sista varven men Mika drog längsta strået.
Här ryckte Luthi ifrån start och ledde mer över en sekund. Men dom bakom kom ikapp då Luthi överhettade bakdäcket i mitten av loppet. Men när det mulnade på och började regna mot slutet så kunde han öka igen och till slut vinna. Kallio och Simoncelli bytte plats några gånger på sista varven men Mika drog längsta strået.
| 1 | T. Luthi (SUI) | Honda | ||||
| 2 | M. Kallio (FIN) | KTM | 3.2 | |||
| 3 | M. Simoncelli (ITA) | Aprilia | 3.3 | |||
| 4 | S. Gadea (ESP) | Aprilia | 7.7 | |||
| 5 | L. Zanetti (ITA) | Aprilia | 14.4 | |||
| 6 | F. Lai (ITA) | Honda | 25.1 | |||
| 7 | M. Di Meglio (FRA) | Honda | 25.2 | |||
| 8 | M. Poggiali (SMR) | Gilera | 25.5 | |||
| 9 | G. Talmacsi (HUN) | KTM | 25.7 | |||
| 10 | J. Simon (ESP) | KTM | 26.0 | |||
| 11 | A. Iannone (ITA) | Aprilia | 26.4 | |||
| 12 | A. Bautista (ESP) | Honda | 30.3 | |||
| 13 | A. Espargaro (ESP) | Honda | 30.4 | |||
| 14 | S. Cortese (GER) | Honda | 30.8 | |||
| 15 | S. Bradl (GER) | KTM | 33.8 |
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Paddan: Det är inte konfirmerat. Men det var troligen det då han tappade fart i kurvan för att sedan när han rättade up kunde puttra en bit innan han ställde hojen emot Armco-räcket och gick emot depån.
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Paddan: Nån i Sete´s team har gjort bort sig. Sete får soppatorsk med 3-4 kurvor kvar av racet.
Rossi är überjävlig, 1:a igen. Capirossi kör in på 2:a och Biaggi kör upp sig ordentligt från 10-11 till en 3:e position.
Rossi är überjävlig, 1:a igen. Capirossi kör in på 2:a och Biaggi kör upp sig ordentligt från 10-11 till en 3:e position.
Golf > Sv: Tiger Woods PGA Tour 2005
A couple was on their honeymoon, laying in bed, about ready to consummate their marriage, when the new bride says to the husband, "I have a confession to make, I'm not a virgin."
"That's no big thing in this day and age," her husband replies.
The wife continues, "Yeah, I've been with one other guy."
"Oh yeah? Who was the guy?" he asks.
"Tiger Woods." replies his wife.
"Tiger Woods the golfer?" the husband asks. "Yeah. Well he's rich, famous and handsome. I can see why you went to go to bed with him."
The husband and wife then make passionate love. When they get done, the husband gets up and walks to the telephone.
"What are you doing?" asks the wife.
"I'm hungry. I was going to call room service and get some food," her husband replies.
"Tiger wouldn't do that," she says.
"Oh yeah? What would Tiger do?"
"He'd come back to bed and do it a second time."
The husband puts down the phone and goes back to bed to make love with his wife a second time. When they finish, he gets up and goes over to the phone.
"What are you doing?" she asks again.
"I'm still hungry so I was going to get room service to get some food," her husband responds.
"Tiger wouldn't do that."
"Oh yeah? What would Tiger do?" he asks.
"He'd come back to bed and do it one more time," his wife replies.
The guy slams down the phone and goes back to bed and makes love to his wife one more time. When they finish he's tired and beat. He drags himself over to the phone and starts to dial.
The wife asks, "Are you calling room service?"
"No," he responds. "I'm calling Tiger Woods to find out what the par is for this hole!"
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Poffa: Blir det blött race i 250 så vinner West på KTM om han startar. Kan ej minnas att jag sett han i nån resultatlista från träning & kval.
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Poffa: Jo det var lite för mycket viftande där ett tag. Sen om Simoncelli var värst vette fan. Luthi och Passini var väl värst.
Men spännade race trots allt.
Men spännade race trots allt.
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Salle: Efter att ha lyssnat (med slutna ögon) på Warm-upen i MotoGP-klassen så är det väl dags att tippa.
MotoGP:
1. Gibernau
2. Rossi
3. Hayden
250cc
1. Pedrosa
125cc
1. Simoncelli
MotoGP:
1. Gibernau
2. Rossi
3. Hayden
250cc
1. Pedrosa
125cc
1. Simoncelli
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Ingen bok och whiskyn är tagen så bara sista biten på Fletch sedan kudden för att orka upp till morgonens Roadracing.
ZZZ zzz ZZZ
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]
ZZZ zzz ZZZ
[url=www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeper.gif&user_id=19][bild]http://www.hockeysnack.com/user/files.php?showfile=sleeperthumb.gif&user_id=19[/bild][/url]
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Ball Kong... Buuuu!!! Tur för dig att det är sent och att pilsnern till pizzan fick sällskap av en namne och lite 10-årig Black Ribbon.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
westerlind: Du har nog fått nåt om bakfoten. Frisco och BHK... Skulle inte tro det va.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Dom två gubbarna är otroliga. Dom har alltid balkong eller loge-platser och dom klagar på allt och alla. Det spelar ingen roll om deras lag får motståndarna att se ut som gröna grodor eller muppar för den delen. Dom hittar alltid nån eller nånting att klaga på. Dessutom med en anings glimt i ögat så dom kan skratta åt eländet. Har beundrat dom två sen jag var liten.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: O Ja... Det krävs mer än bara rå talang för att få fram den rätta typen för denna "förening".
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Albert Hall: Fjäska för BHK! Tro mig, det behöver jag inte.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Sen skulle jag inte betala 250 spänn för att se Foppa spela back för den delen.
Café > Sv: Just nu på tv!
Snart dags för The King of Aliases att ta sig an en stort journalistiskt uppdrag i en modern klassiker, Fletch.
Här är några av de Alias som Irwin 'Fletch' Fletcher använder sig av i Fletch och Fletch Lives.
Här är några av de Alias som Irwin 'Fletch' Fletcher använder sig av i Fletch och Fletch Lives.
Ted Nugent
Arnold Babar
Dr. Rosenpenis
Dr. Rosenrosen
Dr. Rosen
John Cocktolstoy
Mr. Poon
Igor Stravinsky
Fletch F. Fletch
Gordon Liddy
Don Corlione
Alan Stanwyk
Harry S. Truman
Mattress Police
Geometry Fletch
Mary Poppins
Nostradamus
Baba au Rum
Jane Doe
Peggy Lee Zorba
Victor Hugo
Henry Himler (Hank Himler)
Billy Jean King
Eldridge Cleaver
Claud Henry Smoot
Peter Lemonjello
Ed Harley
Elmer Fudd Gantry
Bobby Lee Swartz
Arnold Babar
Dr. Rosenpenis
Dr. Rosenrosen
Dr. Rosen
John Cocktolstoy
Mr. Poon
Igor Stravinsky
Fletch F. Fletch
Gordon Liddy
Don Corlione
Alan Stanwyk
Harry S. Truman
Mattress Police
Geometry Fletch
Mary Poppins
Nostradamus
Baba au Rum
Jane Doe
Peggy Lee Zorba
Victor Hugo
Henry Himler (Hank Himler)
Billy Jean King
Eldridge Cleaver
Claud Henry Smoot
Peter Lemonjello
Ed Harley
Elmer Fudd Gantry
Bobby Lee Swartz
Motor > Sv: Svensk 14-åring får roadracingkontrakt.
Även Aftonbladet har snappat upp Filips framfart.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,679130,00.html
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,679130,00.html
Motor > Sv: Svensk 14-åring får roadracingkontrakt.
Salle: Filip Backlund skall synas i ett reportage i SVT´s Landet Runt 18.15 idag. Denna 15-åring har slagit både VM-förarna Johan Stigefeldt och Robin Harms i 600-klassen iår (Gelleråsen) och har fått ett Wildcard till 600 EM. Detta är svensk roadracings största talang i modern tid.
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
MotoGP
Ingen Rossi i 1:a led. Biaggi först 10:a. Bästa Kawasaki, Nakano, bara 11:a. Gropiga Brno har ställt till med problem för vissa. Men det kan inte vara däcken då Ducati och främst då Capirossi var snabb redan på morgonträningen.
Ingen Rossi i 1:a led. Biaggi först 10:a. Bästa Kawasaki, Nakano, bara 11:a. Gropiga Brno har ställt till med problem för vissa. Men det kan inte vara däcken då Ducati och främst då Capirossi var snabb redan på morgonträningen.
| 1 | S. Gibernau (ESP) | Honda | | 1:57.504 | |||
| 2 | N. Hayden (USA) | Honda | | 1:57.551 | |||
| 3 | L. Capirossi (ITA) | Ducati | | 1:57.685 | |||
| 4 | V. Rossi (ITA) | Yamaha | | 1:57.875 | |||
| 5 | M. Melandri (ITA) | Honda | | 1:57.999 | |||
| 6 | C. Checa (ESP) | Ducati | | 1:58.165 | |||
| 7 | A. Barros (BRA) | Honda | | 1:58.223 | |||
| 8 | J. Hopkins (USA) | Suzuki | | 1:58.277 | |||
| 9 | C. Edwards (USA) | Yamaha | | 1:58.323 | |||
| 10 | M. Biaggi (ITA) | Honda | | 1:58.337 | |||
| 11 | S. Nakano (JPN) | Kawasaki | | 1:58.490 | |||
| 12 | M. Tamada (JPN) | Honda | | 1:58.610 | |||
| 13 | T. Bayliss (AUS) | Honda | | 1:58.662 | |||
| 14 | A. Hofmann (GER) | Kawasaki | | 1:58.793 | |||
| 15 | A. Elias (ESP) | Yamaha | | 1:58.818 | |||
| 16 | N. Aoki (JPN) | Suzuki | | 1:59.495 | 21 | ||
| 17 | K. Roberts (USA) | Suzuki | | 1:59.734 | |||
| 18 | J. Ellison (ENG) | Blata | | 2:00.529 | 23 | ||
| 19 | R. Rolfo (ITA) | Ducati | | 2:00.879 | 21 | ||
| 20 | R. Xaus (ESP) | Yamaha | | 2:01.535 | 22 | ||
| 21 | F. Battaini (ITA) | Blata | | 2:02.585 | 21 | ||
| 22 | J. McWilliams (GBR) | Aprilia | | 2:04.663 | 3 |
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
250cc
Inget speciellt i 250-klassen. Möjligen Hector Barbera nere på 12:e.
Inget speciellt i 250-klassen. Möjligen Hector Barbera nere på 12:e.
| 1 | J. Lorenzo (ESP) | Honda | 2:02.261 | ||||
| 2 | D. Pedrosa (ESP) | Honda | 2:02.264 | ||||
| 3 | C. Stoner (AUS) | Aprilia | 2:02.468 | ||||
| 4 | A. Dovizioso (ITA) | Honda | 2:02.493 | ||||
| 5 | R. De Puniet (FRA) | Aprilia | 2:02.813 | ||||
| 6 | S. Porto (ARG) | Aprilia | 2:02.822 | ||||
| 7 | A. De Angelis (SMR) | Aprilia | 2:02.851 | ||||
| 8 | H. Aoyama (JPN) | Honda | 2:03.131 | ||||
| 9 | Y. Takahashi (JPN) | Honda | 2:03.529 | ||||
| 10 | S. Guintoli (FRA) | Aprilia | 2:03.759 | ||||
| 11 | R. Locatelli (ITA) | Aprilia | 2:03.851 | ||||
| 12 | H. Barberá (ESP) | Honda | 2:03.973 | ||||
| 13 | S. Corsi (ITA) | Aprilia | 2:04.302 | ||||
| 14 | J. Smrz (CZE) | Honda | 2:04.486 | ||||
| 15 | C. Davies (ENG) | Aprilia | 2:04.674 | ||||
| 16 | A. Ballerini (ITA) | Aprilia | 2:05.224 | ||||
| 17 | A. Baldolini (ITA) | Aprilia | 2:05.360 |
Motor > Sv: Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
Resultat från dagens kvalificering.
125cc
Väntade namn i toppen förutom Sandro Cortese som är en 15-åring, från Tyskland trots sitt spanskklingande namn, med bara 9 GP-starter (15:e som bästa position) bakom sig.
125cc
Väntade namn i toppen förutom Sandro Cortese som är en 15-åring, från Tyskland trots sitt spanskklingande namn, med bara 9 GP-starter (15:e som bästa position) bakom sig.
| 1 | T. Luthi (SUI) | Honda | 2:08.635 | ||||||
| 2 | M. Pasini (ITA) | Aprilia | 2:08.781 | ||||||
| 3 | M. Kallio (FIN) | KTM | 2:08.875 | ||||||
| 4 | M. Simoncelli (ITA) | Aprilia | 2:08.986 | ||||||
| 5 | G. Talmacsi (HUN) | KTM | 2:09.045 | ||||||
| 6 | S. Cortese (GER) | Honda | 2:09.205 | ||||||
| 7 | F. Lai (ITA) | Honda | 2:09.472 | ||||||
| 8 | L. Pesek (CZE) | Derbi | 2:09.533 | ||||||
| 9 | T. Koyama (JPN) | Honda | 2:09.807 | ||||||
| 10 | R. De Rosa (ITA) | Aprilia | 2:09.896 | ||||||
| 11 | A. Masbou (FRA) | Honda | 2:09.905 | ||||||
| 12 | M. Ranseder (AUT) | KTM | 2:09.995 | ||||||
| 13 | J. Simon (ESP) | KTM | 2:10.049 | ||||||
| 14 | M. Poggiali (SMR) | Gilera | 2:10.057 | ||||||
| 15 | L. Zanetti (ITA) | Aprilia | 2:10.128 | ||||||
| 16 | H. Faubel (ESP) | Aprilia | 2:10.176 | ||||||
Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Vill ju inte vara den som är den men Paul Allen som är ägare av den yachten är inte Microsofts vice VD. Mig veterligen har han aldrig varit det. Han var däremot en av grundarna till Microsoft men pensionerade sig redan 1983 på sjukdom.
Inte så konstigt att man inte hittade "rätt" båt.
Inte så konstigt att man inte hittade "rätt" båt.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan: Nånstans brukar dom ha "se senaste sändningen" väl.
Dags för Deadwood.
Dags för Deadwood.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan: Du får väl gå in på svt och titta på reportaget dårå. Istället för att sitta här och vara spydig emot stackars lilla mig.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan: Var det Conny som stod bredvid Foppa i line-upen på SVT´s reportage om "sista matchen med gänget"???
Café > Sv: Hitta bilden!
Helg Ernest: Det var inte lätt att hitta Jeff Raikes båt? Jag har hittat hanses (inte ensam ägare men ändå) baseboll-lag om det hjälper.
Motor > Sv: Speedway 2005
Frisco: Det är väl på sin plats med ett grattis till dig och Bajen Speedway.
Café > Sv: Hitta bilden!
Frisco: Det finns säkert nån ring i denna burken.
[bild]www.greatcreativegifts.com/Jars/Photos/J-002.jpg[/bild]
[bild]www.greatcreativegifts.com/Jars/Photos/J-002.jpg[/bild]
Motor > Gauloises Grand Prix Ceske Republiky
[url=www.motogp.com/en/motogp/news_info/news_info_14979_1.htm?menu=home]Ingen V6-sång över Brno tyvärr.[/url]
[url=www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s39/e9328/sport_lng0_spo39_evt9328_sto752956.shtml]Inte heller KTM kommer att höras, i MotoGP-klassen åtminstone[/url] så Team Roberts får gräva fram sin egen V4 ur nåt skåp.
[url=www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s39/e9328/sport_lng0_spo39_evt9328_sto749060.shtml]Rossi fortsätter ännu ett år hos Yamaha[/url] så då kanske allt snack om honom och Ferrari lugnar ner sig ett tag.
Helgens TV-tider (Eurosport)
Fredag
Lördag
Söndag
[url=www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s39/e9328/sport_lng0_spo39_evt9328_sto752956.shtml]Inte heller KTM kommer att höras, i MotoGP-klassen åtminstone[/url] så Team Roberts får gräva fram sin egen V4 ur nåt skåp.
[url=www.eurosport.com/home/pages/v4/l0/s39/e9328/sport_lng0_spo39_evt9328_sto749060.shtml]Rossi fortsätter ännu ett år hos Yamaha[/url] så då kanske allt snack om honom och Ferrari lugnar ner sig ett tag.
Helgens TV-tider (Eurosport)
Fredag
| 14:00 |
|
| 12:45 |
| ||
| 13:15 |
| ||
| 14:00 |
|
| 09:45 |
| ||
| 10:15 |
| ||
| 10:45 |
| ||
| 12:00 |
| ||
| 13:30 |
|
Motor > Sv: Formula 1 Turkish Grand Prix
Paddan: Dom pratade om det på Sportradion vid 16-snåret också men dom sa även att det inte konfirmerats mer än att Ferrari sagt att dom inte har skrivit något nytt kontrakt med MS.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan: Har han inte varit i England och lirat redan?
Kina & Australien... Pallar han inte med riktig öl längre eller vad.
Kina & Australien... Pallar han inte med riktig öl längre eller vad.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Paddan: Kanske nåt för Conny också... [url=sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=2141776]http://sports.espn.go.com/nhl/news/story?id=2141776[/url]
Tänk om Theo trivs bra på den gröna ön så att han vill lira med landslaget mm. Om han skulle byta nationalitet osv menar jag. Blir inte hans irländska namn ett problem med tanke på clownen Ronald och hanses advokater.
[bild]www.balloon.com.sg/images/gab/custom/mcflurry.gif[/bild]
Tänk om Theo trivs bra på den gröna ön så att han vill lira med landslaget mm. Om han skulle byta nationalitet osv menar jag. Blir inte hans irländska namn ett problem med tanke på clownen Ronald och hanses advokater.
[bild]www.balloon.com.sg/images/gab/custom/mcflurry.gif[/bild]
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Nalle Sjuh: Så otroligt vore det ju inte med tanke på hur mycket föredettingar Sather har inhandlat till Rangers utan tanke på deras form eller lönenivå.
Café > Sv: Hitta bilden!
Paddan: Nu flyger du för lågt Paddan.
Blue Angels är US Navy inte US Air Force. Dom är mer kända och flyger större, tyngre F-18 Hornets, istället för Thunderbirds F-16 Fighting Falcons som är mycket mindre och smidigare.
Blue Angels är US Navy inte US Air Force. Dom är mer kända och flyger större, tyngre F-18 Hornets, istället för Thunderbirds F-16 Fighting Falcons som är mycket mindre och smidigare.
Café > Sv: Hitta bilden!
AD: Aerobatics är den tävlingsform som man kan se på flygshower mm. Aero-Acrobatics sammansatt helt enkelt.
Bilden är självklart godkänd och önskningen din.
Kolla in den här länken och läs Remark-texten.
[url=www.airliners.net/open.file/905387/L/]Thunderbirds flyger lite för tajt[/url]
Bilden är självklart godkänd och önskningen din.
Kolla in den här länken och läs Remark-texten.
[url=www.airliners.net/open.file/905387/L/]Thunderbirds flyger lite för tajt[/url]
Föregående · 214 · Nästa