Salle

14252 inlägg · 75280 besäkare

Historik

· 250 ·
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Såg senaste matchen när Jets mötte Rams och tyvärr så måste jag säga att Jets får respass redan i helgen av Chargers.
 
Men jag hoppas att det kan räcka till en ny stadion iallafall.

Support > Sv: Ny (temporär) gästbok för NFL
Marcus: Bockar som tackor!
 
Säger som betjänten "Ill try my very best!"

Övrig sport > Are you ready for some football!!!
Nu är det en månad kvar till Superbowl XXXIX som i år spelas i Jacksonville Florida. Fast redan i helgen börjar festen för oss som älskar den amerikanska varianten av fotboll med Wild Card Weekend.
 
Viasat Sport skall sända ALLA matcher direkt (eller lite fördröjt om kollisioner uppkommer) hela vägen fram till Superbowl.
Här är helgens matcher.
8/1 kl 22.30: Seattle Seahawks-St Louis Rams (direkt)
8/1 kl 02.00: San Diego Chargers-NY Jets (direkt)
9/1 kl 19.00: Indianapolis Colts-Denver Broncos (direkt)
9/1 kl 22.30: Green Bay Packers-Minnesota Vikings (direkt)
 
Jag är förberedd på några långa kvällar/nätter av hög underhållning. Så nu ställer jag frågan till er:
[url=www.superbowl.com/]Are you ready for some football!!![/url]
 
 

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
lindberg: Kupan och Johansson var änglar idag om man jämför med Casselståhl och Wahlberg som tolkade runt mer än vad dom själva skrinnade på isen... :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
MoDo-PATTE: Nej Salo var inte bra (och det kan jag nog säga att AM tyckte också). Det AM undrade och påpekade var hur du kunnat se matchen och hunnit till Sundsvall för att skriva detta. Såg du matchen?
 
Sen att Salo slarvade in det andra målet och troligen ev det tredje (kan ha styrt på nån) kan du ha rätt i.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
lindberg: Du missade den sista meningen i Friscos inlägg så jag klistrar in den igen...
 
 
Eller hur var det nu?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
AM: Har du verkligen hunnit med till Bjästa själv då? Eller smet du iväg före slutsignalen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
Huge: Tyvärr har Westerlind en poäng. Som MoDo spelade i 1:a & 2:a så förtjänade dom inte nån. Att dom sedan lyckas kämpa till sig 2 mål i 3:e var väl bara på tiden.
 
Brynäs skall dock tacka sin lyckliga stjärna att Winnerborg visade sin bedrövliga klass. Har inte sett så mycket hakningar sen Brynäs var här senast tror jag. ;-)
 
 

MoDo Hockey > Sv: Alltid denne Wennerholm.
 
Varför använda svåra ord om man har ett adekvat vokabulär disponibelt, menar du. Gunnar Sträng citat för den delen.
 
 

MoDo Hockey > Sv: Alltid denne Wennerholm.
Även en blind höna hittar korn heter det ju och det korn hittade nog Aftonbladet igår via Patrik Thornéus krönika. Idag pickar dom dock i gruset igen efter nåt med konsistens.
 

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Vivix: Detta har du som luling bra mycket bättre koll på än jag då du sett ett stort antal mer matcher med just Per Ledin och jag kan erkänna att han utvecklats till det bättre. Konstigt vore annat då ju mer hockey man spelar så lär man sig mer och mer. Dessutom brukar man väl träna mer på sånt man är sämst på.
Och visst har man lättare att hålla fast vid en "dålig" motståndares dåliga sidor än att se hur "bra" han blivit. Det hör liksom till. Speciellt tydligt blir det i matcher som i tisdags när hans "dåliga" sida till viss del påverkade matchbilden och slutresultat.
 
Dock har jag inte sett Per Ledin i så mycket annan roll än tidigare år i de 2 (?) matcher Luleå besökt Kempis och det jag sett via TV. Och i blågult så kikar man inte lika mycket efter "felen" hos sina vardagliga motståndare utan ser ofta såna grejer som nåt bra.
 
 
 
 

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
mok: Men ni i VF och FBK verkar ju trivas med att byta spelare med varandra. Och dessutom fort anamma dom till er.  Eller var det bara nåt ni hade för er för några år sedan. ;-)

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Dragan 2k: Jag förstår vart du kommer ifrån... Jag skulle hata den dan då man skulle se sitt lag signa en av dessa två. Men jag kan erkänna att jag nog skulle tycka det var skönt när dom satte dit en motståndare ordentligt.
 

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Vivix:
 
Det som krönikan handlade om och det jag hade åsikt om var att hur kan, i många ögon, världens bästa hockeyspelare gå i denna fälla gång på gång. Sen om antagonisten heter Per Ledin, Yared Hagos, Emil Kåberg eller Darrien Hatcher spelar ingen roll. Om Foppa skall kunna visa sin storhet och vinnarinstinkt MÅSTE han behärska sig från dylikt och inte ta dumma snackutvisningar eller låta motståndarna "ta med honom" ut i utvisningsbåset gång på gång under match.
 
Det var lite samma sak mellan Wernblom och Myllys och då var oftast Werner & MoDo de som gick "vinnade" ut ur de situationerna (åtminstone i Kempis).
 
 
Till sist så anser jag (och säkert många med mig) att Per Ledin, Emil Kåberg och Andreas Jämtin mfl INTE är så speciellt bra hockeyspelare utanför sin specika roll. Det är såna man älskar i sitt lag men hatar i motståndarlagen. Men dessa grovjobbare är många gånger (bevisligen) också målskyttar då dom vågar ta lite stryk för att få hänga dit den och det kan man ju komma långt på då (åtminstone) 2 av ovan nämnda pfått dra på sig den blågula tröjan.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Vivix: Beskrivningen är inte min utan Patrik Thornéus Aftonbladet. Fråga honom om du inte förstår.
Här är hans e-post: <5>[email protected]

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
NuMo: Jo, Hinote är nog den bästa fightern i truppen men samtidigt en spelartyp som vi behöver. Min tanke var nog mer att taffliga backar som inte varken kan passa eller tacklas har vi gott om och kan avvaras utan problem.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Det är inte ofta det sker men idag har Patrik Thornéus Aftonbladet slagit huvudet på spiken. Detta var exakt de tankar jag hade i slutet av gårdagsmatchen.
 
"Luleås Per Ledin, som är en ytterst begränsad spelare, åker omkring och plockar ner världens bäste enbart genom att provocera honom och han är naturligtvis värd all respekt."
 
 
Kanske dags för nån att göra som Andreas Lilja emot Kåberg. En gång för alla markera för dessa "ytterst begränsade spelare" (jag småler över denna klockrena formulering) att det inte är lönt att retas och tjafsa. Skicka in en polis som visar att dom skall ge fan i Foppa annars gör det ont. Muir eller Timander i utvisningsbåset och kanske borta nån match gör väl inget och Foppa kan säkert betala böterna som ev blir utdömda.

Support > Ny (temporär) gästbok för NFL
Nu vankas det långa TV-stunder på helgkvällar och -nätter ett tag framöver. Nu är nämligen NFL-slutspelet igång med WildCard-weekend denna helg. Och Viasat Sport sänder alla matcher live om jag fatta t rätt.
Skulle vara kul och få snacka med likasinnade i en egen GB. Jag vet att "Övrig Sport" finns men den kunde vara (årligt) temporär som ett försök.
Kanske nåt för andra stora sportevenemang kan bli aktuellt andra gånger.
 

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Lumber Jack: Hinote smittade nog av sig sin Jet Lag på stackars Gästrin. Den drabbade även Tobias Enström såg det ut som.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Paddan & Albert Hall: Jag var positivt överraskad att nån av MoDospelarna vågade stå kvar där när Holma fickparkerade in sig framför Salo. När dom sedan dessutom försökte få bort honom därifrån med hjälp av klubba och muskelkraft blev jag ändå överraskadare. Och att Rådbjer inte tog ut nån för crosschecking eller dyl för detta så vart jag överraskadast. 
 
Undantaget till allt detta var ju förstås Timmander vid 1-0.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005

Salle: Då är detta bara påhittat. Jag visste det.

Busligan grundserien 2004-2005
RkNoName                Team          Pos.GPPIM251020Avg
12
21
Forsberg, Peter
MODO Hockey
CE
30
78
29
0
2
0
2,60

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Paddan: Var det inte nån som drog likheten mellan Rådbjer och fotbolls-Frisk. Den är inte helt osann tyvärr.
 
Avpensionera och värva in ungt... Huvudsaken är att det blir FLER (dvs 2) huvuddomare på isen. Dagens snabba ishockey kräver detta.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Paddan: MoDo och inställning... Skulle man inte kunna forska på det snart. Att det kan skilja så från en match till en annan är ett mysterium.
 
Hinote var minst sagt klart OK. Damgaard såg lite matchotränad ut i början men blev bättre och bättre. Jag trodde att Viklund visat att han skall peta åtminstone en av Muir/Enström men nån i MoDobåset måste troligen till optikern.
 

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Paddan: Ja antingen är det Lex Väsby eller brist på eller fel attityd till matchen.

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Paddan: Apropå 4-2 målet. Varför la inte bara Svarten ut pucken ur zon istället för att försöka dra en luling ca en meter in i egen zon? I numerärt underläge dessutom!!!
Mycket slarv och misstag idag överhuvudtaget och framförallt i egen zon.
 
Hoppas att spelarnas revansch, mot Brynäs på torsdag, blir gruvlig...

MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
NuMo: Inte gör MoDo och Rådbjer nån lysande insats som sagt men det gör Luleå. Från taktikgenomgång inför match till slutsignal.
 
Om dom gjort en lista på matchen viktiga "punkter" så är det bara för Micke Anderson att checka av dom allihopa. Medan Forsberg/Melinder nog borde sätta sig ner och fundera lite på sin lista.
 
Hur väntat var inte Ledin vs Forsberg innan match. Men jag kan inte förstå att Peter går i den fällan varje gång... Han måste göra som i NHL och knipa käft när det gäller domare och utvisningar. OK att han har ett A på bröstet men ändå. Han är ingen bra hockeyspelare om han sitter i utv-båset.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Paddan:  
 
Jag tycker knappt det går att ha högre lägstanivå än vad Janne Ö har... Samtidigt så är hans högstanivå lägre än de flestas.
 
Vi fyllosofierade lite på nyår och kom bla fram till detta...
Om man skulle klona ett helt lag med Snygg-Jannar (eller är det Jannisar) så skulle man få ett lag som alltiid skulle prestera till slutspel men aldrig vinna SM-guld.
 
 

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Paddan: Håller med om att Warg har mer skicklighet och framförallt potential men som Janne har spelat hitintills så ser jag hellre honom spela än Warg. Han är nyttigare när vi ändå har så konstruktiva spelare som vi har. Sen skulle Warg kunna dominera och utvecklas i en AS-klubb på ett sätt som inte Janne skulle.
 

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Paddan: Kändes som jag missat nån när jag gjorde min laguppställning och det var ju rätt. Måste lida av Imperiet-virus eller nåt då jag totalt glömt bort Warg. Han och J. Öberg får slåss om 4: centerpositionen.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Foldron: Det blir det säkert inte men jag ser ingen ide med att ha kvar en spelare i truppen om inte tillför nånting. När Damgaard, Hedman och Aucoin finns att tillgå så är han 9:e back precis före Jansson. Skicka han till AS om han vill och möjliheten finns.
 
Hinote och Muir tävlar ju inte precis om samma plats i laget men om inte Hinote platsar så skall han självklart inte vara kvar. Men den risken är liten i mina ögon.
 
Salle, Macke och Hinote... 3 typiskt offensiva forwards tillsammans. Där tycker jag du är ute och velocipedar.
Steen tillbaka till Twinsen... Dom presterade inget då och kommer nog inte att göra det heller. Då skall Gästrin in där istället då det funkade bra innan Salle tog den platsen.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Foldron: Jo men det är ju inte så stor mening på att ha 3 (ordinarie) eller mer i truppen OM man bara kan spela med 2, eller hur.
 
Så det var nog så modoante menade och de flesta uppfattade det som.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Foldron: I truppen ja, men visst är det ett maxantal (2) i laguppställning till match?

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
 
Så här skulle mitt MoDo se ut om jag fick bestämma. Näslund i en 4:e kedja är snett, jag vet. Men jag reserverar mig för hans och Hinotes form. Gästrin, Viklund och Enström backupar.
 
Forwardsuppsättningar:
1: Forsberg - Svartvadet - Weinhandl 
2: D. Sedin - H. Sedin - Salomonson
3: Lindström - Steen - Hinote
4: Wennerberg - J. Öberg - Näslund
 
Backpar:
1: Aucoin  - Damgaard
2: Hedman - Jonsson
3: Timander - Hedin
 
Powerplay:
1: Weinhandl - Steen - Hinote
          Aucoin - Forsberg
2: D. Sedin - H. Sedin - Salomonsson
          Damgaard - Jonsson
 
Boxplay:
1: Salomonsson - Svartvadet
    Aucoin - Damgaard
2: J. Öberg - Hinote
    Timander - Jonsson

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Frisco: Han får väl göra Jansson sällskap på dynamocyklarna.
 
Jag skulle gärna se att han åker hem utifrån hans spel fram till idag men jag tror han blir kvar pga hans (hitintills eventuella) kapacitet skall blomma ut. Kanske Aucoin kan locka fram nåt.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Paddan: Ja Morten gjorde ju bra ifrån sig på "hemmaplan" i Rögle så det håller jag med om. Behåll Wennerberg och låt P. Öberg (tyvärr) åka denna gången (hade inte han en flickvän i södern nånstans som säkert skulle bli glad att se honom lite mer om det fanns ett AS-lag i närheten.)
 
Jag skulle vilja skicka iväg Muir och behålla Hedman & Viklund i truppen hemma men det tror jag inte kommer att ske i den verkligheten.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Paddan: Det skulle bli en grym checking line men lite synd på så rara ärtor som Hinote att bara spela sporadiskt som en 4:e kedja som 2*Ö- och ett Wenner-berg gör idag.
Jag tror stenhårt på Hinote med Jocke och Steen. Det stora problemet är vart Näslund skall in och vilka som skall till AS?

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Modoante: Du vill verkligen vaska om i kedjorna du... :-)
 
Då han är speedig och stark på samma sätt som Salomonsson så skulle det nog funka det också.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Modoante: Tanken är god men då skall inte Hinote in mellan #21 & #13. Då skall då sätta in en rent defensiv center , Janne Öberg, där.
 
Sen skulle nog inte Svarten få ha så mycket puck emellan två puckskickliga spelare som Jocke & Steen för den delen heller.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Modoante: Ja vilken bra ide... Vi bryter upp vår och kanske Elitseriens bästa kedja. Dessutom så flyttar vi en defensiv och "spelklok" center till en kedja som behöver en "tanks". Det blir nog bra det.
 
Du borde kanske söka Kents jobb till nästa säsong. :-)

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Frisco: Jag sa tidigare nån gång att jag gärna skulle se Hinote mellan Steen och Jocke så jag är fullständigt nöjd med din rapport.

Timrå IK > Sv: Bortastå i SA
Lumber Jack: Det fanns en till polisrelaterad plump för bortasupportrarna...
Den matchvärd, som mötte upp bussen, hade nog velat bli polis men inte ens klarat första testerna. Han gjorde en enkel sak så krånglig så att patentverket skulle blivit lurad.
 
 

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Jag vet vem som var snabbast ut från MoDos omklädningsrum idag iallafall...
 
Vi går efter matchen ut till bilen långköar ut på E4:n och sätter GPS:en på Älandsbro och ett besök på Matvraket. Dom kommer troligen införa dubbelbemanning till nästa TIK-MoDo-match. Efter att ha fyllt upp bensin så går vi in för att beställa (läs ny långkö). Då tittar jag ut genom dörrfönstret och ser en ombytt Salo med blont sällskap stå utanför. Dom ides dock inte stå i kö utan for vidare efter ett tag.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
scim: Det var väl Andersson som "tog matchens mest idiotiska utvisning". Ni som såg närbilder. Var hakbandet oknäppt eller vad var det. En j-a KalleAnka-regel hur som helst. Speciellt när TIK försöker med flit dra av motståndarna hjälmarna och dessutom INTE åker ut för det fast Andersson ser det på nära håll (Svarten bakom tik-målet i 3:e).
Andersson var ett skämt förresten.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-30
friskan: Apropå rättvisa så måste Andersson slagit rekord i kvittningar.
 
Synd att han blåste sönder 1:a perioden för att sedan inte ta på nånting. Förutom KalleAnka-utvisningen på Sedin för hjälmen.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Från landskapet där hockey är kultur, för byte av likvida medel och vidare mot brantbänkarnas förlorande hemland.
 
Krystat?
 
Mot Sydkraft Arena på rena svenska...

Café > Jordbävningen
Här finns en hemvideo av en tsunamivåg som sköljer in över Patong Beach, Thailand.
 

Café > Sv: Tidernas Bästa rocklåt?

The Top Ten Greatest Rock Songs of all time are:

1. LED ZEPPELIN - STAIRWAY TO HEAVEN

2. LYNYRD SKYNYRD - FREE BIRD

3. QUEEN - BOHEMIAN RHAPSODY

4. DEEP PURPLE - SMOKE ON THE WATER

5. BLACK SABBATH - PARANOID

6. LED ZEPPELIN - WHOLE LOTTA LOVE

7. THE EAGLES - HOTEL CALIFORNIA

8. LED ZEPPELIN - ROCK AND ROLL

9. AC/DC - HIGHWAY TO HELL

10. THE JIMI HENDRIX EXPERIENCE - ALL ALONG THE WATCHTOWER.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Frisco: Såg en lustiger dekal på undersidan av ett dasslock på Hackes Krog (fd Hagsta Krog). Den visade en person som stod nerhukad på toalettringen och en som satt ner på densamme på olika bilder bredvid varann ovanför varje bild stod det nånting på arabiska (el dyl). En bild var överkryssad. Gissa vilken?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Paddan:
Körde inte MoDo Wings "Sassa Brassa MoDo-massa" en gång i historien. Apropå gamla ramsor. Visst är "Röda Lampan den skall lysa" mycket bättre än den nya "Gör Mål Gör Mål Gör Mååååål"?

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Frisco: Nog för att Paddan är en smyg-luling men SSA(B) sponsring är väl att gå lite väl långt...

· 250 ·
Om Salle
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Örnsköldsvik