Historik
Föregående · 249 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Paddan: Du kan fråga Daniel då han upplevde nåt liknande igår. Han sa nåt om mer plats och lugnare iallafall.
Det var nog mer folk än man trodde igår. Ialllafall på ståplats för 15min innan nedsläpp så var guljackor uppe och föste ihop folket. De gjorde ett bra jobb för man hade gött om plats sedan.
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Lumber Jack: Skön kommentar på ÖA-sidan du länkade till...
| Kent | (2005-01-14 13:49) |
| Hoppas han har köpt ToR biljett så kan väl Brian Muir åka hem på den! | |
Café > Sv: Speltråden-Poker-Blackjack-Sportsbet-..
willysson: Jag spelar $5+0.5/1 femsätesturneringar för att få cash. $17.5 för vinst ($7.5 för 2:a). Eller Freerolls, $1-2-multitableturneringar för ära :-).
Försöker hålla mig ifrån rena cashbord då det sitter mycket luriga spelare där som vill sno mina pengar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Så du menar att du smittat ner honom. Sen kan vi väl inte hacka på Poffa när han inte är här... Äh vad är det jag säger. Klart vi kan.
Poffa stay away!!!
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Paddan: Du får glömma Wilde/Lehtinen hemma oftare då det verkar funka.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Popovic måste vara en riktig käring föresten... För inte kunde Muirs slagskott gjort så j-a ont.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco: Det kan ju några i MoDo också men ändå får Muir spela.
Vad tänker Timander på när han i slutet av 3:e, i PP, i egen zon, sträcker upp sin klubba så långt upp han når för att plocka ner pucken. Jag tror han ställde Rönnmark helt eftersom det tog ca 10sek innan han blåste av. Tänk om SSK kvitterat på den tekningen som blev. HUGA!
Café > Sv: Speltråden-Poker-Blackjack-Sportsbet-..
Ladbrokes behöver man bara starta ett "riktigt" konto men inte sätta in några pengar alls. Det ger en förutom gratisborden även tillgång till Freeroll-spelen som är gratis att deltaga i och kan ge pengavinster. Sen kan man sätta in hur lite man vill (tror jag). Har aldrig satt in några pengar där utan bara plockat ut ($30) och behållit resten (ca $40) på kontot.
PotLimit-bord dvs att man kan "raisa" lika mycket som redan finns i potten kan ge ganska höga "bets" och tom all-ins. Dom är ypperliga skolor på HoldEm och även en bra grund för NoLimit.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Tihigare var det i Expressens artikel om SAIK.matchen.
Där Werner säger att han slogs dövörat till vid sista bytet och bara stannade kvar på plan. "tur att man gjorde mål annars hade man väl fått gå ut bakvägen"
Café > Sv: Speltråden-Poker-Blackjack-Sportsbet-..
Freeroll är inte ett bra sätt att lära sig tycker jag. Att spela limit eller potlimit lär en mer då det inte sitter en massa all-in:are som förstör.
Sen losar man inte så mycket (låtsas-)pengar på det sättet heller :-)
När man sedan "kan" spelet så börja köra NoLimit, turnera och freerolla. Multitable-turneringar typ Freeroll är väldigt lärorika då man snabbt måste "läsa" hur olika spelare spelar.
NallePhu: Jag brukar också hänga på Laddys emellanåt. Klart bästa spelkvaliteten och funktionen. Jag heter "Sahlander2" så morsa om du ser mig.
MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Jag mötte Hasse på Konsum Extra idag vid lunch. Han såg glad och nöjd ut och haltade inte ens lite.
MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Zakke var bra, likaså Hedman som spelade sedan Enström utgått i 2:a med feber (enl Kent). Konstigt att Muir fick spela så mycket i egen zon trots att han inte är riktigt lyckad.
Hasse fick ett slagskott på insidan av vänster knä och hade ONT.
Svarten spelade hela perioden (inte konstant paddan) trots att Kent sa att han skulle prova men var skeptisk inför perioden.
MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Svartvadet och en Morare kolliderar (bentackling kanske) och Svarten dimper i isen. Såg INTE bra ut.
I övrigt så jobbar inte MoDo, så nu känner man igen dom, samtidigt som Mora börjar åka skridskor och smälla på.
MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Paddan: Japp, så är det... MoDo spelar snabt och rörlig med backskott i PP trots att det var Sedinarna som var inne. Och i övrigt så kämoar dom och krigar över hela banan. Att receptet var så enkelt som att "låta" Foppa vila och Salo sköta båsdörren.
Vi får återuppfinna iden med att Foppa spelar med annat nummer och namnlöst på tröjan. Värt att prova åtminstone.
Konstigt att Hedman, trots Kents beröm om mycket speltid och stort spel i jvm, inte skulle bänka Murarn eller Enström. Nog för att dom målat och assat ikväll men bakåt så är dom inte bra.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Frisco:
[bild]images.nfl.com/images/afc.gif[/bild]
AFC
AFC
Baltimore Ravens
Buffalo Bills
Cincinnati Bengals
Cleveland Browns
Denver Broncos
Houston Texans
Indianapolis Colts
Jacksonville Jaguars
Kansas City Chiefs
Miami Dolphins
New England Patriots
New York Jets
Oakland Raiders
Pittsburgh Steelers
San Diego Chargers
Tennessee Titans
Buffalo Bills
Cincinnati Bengals
Cleveland Browns
Denver Broncos
Houston Texans
Indianapolis Colts
Jacksonville Jaguars
Kansas City Chiefs
Miami Dolphins
New England Patriots
New York Jets
Oakland Raiders
Pittsburgh Steelers
San Diego Chargers
Tennessee Titans
[bild]images.nfl.com/images/nfc.gif[/bild]
NFC
NFC
Arizona Cardinals
Atlanta Falcons
Carolina Panthers
Chicago Bears
Dallas Cowboys
Detroit Lions
Green Bay Packers
Minnesota Vikings
New Orleans Saints
New York Giants
Philadelphia Eagles
San Francisco 49ers
Seattle Seahawks
St. Louis Rams
Tampa Bay Buccaneers
Washington Redskins
Atlanta Falcons
Carolina Panthers
Chicago Bears
Dallas Cowboys
Detroit Lions
Green Bay Packers
Minnesota Vikings
New Orleans Saints
New York Giants
Philadelphia Eagles
San Francisco 49ers
Seattle Seahawks
St. Louis Rams
Tampa Bay Buccaneers
Washington Redskins
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Målgesten må vara ofarlig men NFL har ju straffat flera spelare kraftigt för rumsrenare grejer och "pranks" i EndZone så Moss kan nog vänta sig ett samtal från HQ inom kort.
Trailern för måndagsmatchen Eagles vs Cowboys, är en av de MNF-intros dom har vevat till leda i Viasats sändningar så fort det blir reklampaus. Den har ju glimten i ögat så det bara stänker om den så jag trodde inte mina ögon när jag såg på www.fark.com att det var sånt liv om den.
Skulle Maine vinna Lombardi Trophy???
Du menar Massachusetts och New England Patriots antar jag. Har du inte lärt dig delstatsförkortningarna än. :-)
Jag kan hålla med, men Patriots måste slå Colts nästa vecka först för att komma till AFC-finalen. Kanske tuffaste matchen överhuvudtaget i hela slutspelet. Steelers som enkelt slår Jets går vidare men sen är det stopp om inte Roethlisberger strorspelar.
Eagles möter troligen Falcons, efter att dessa slagit Viking resp Rams, i NFC-finalen. Där är det hur jämnt som helst om segern.
Colts-Steelers och Eagles-Falcon i resp conferencefinal.
Colts-Falcons i Superbowl där Colts vinner.
Länkar:
http://www.superbowl.com/
http://www.superbowl.com/
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Brett Favre visade sig mänsklig idag med sina 4 interceptions och några snygga spel från Daunte Caulpepper och Randy Moss gör att Green Bay Packers, för 2:a året i rad dessutom, förlorar på hemmaplan i 1:a slutspelsomgången.
Vikings åker nästa vecka till Philadelphia för en trolig hemmaseger för Eagles.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Matchbilden är ju inte precis vad någon förutspådde. Brett Favre kastar bollar omkring sig och är nu uppe i 4st interceptions och som tur är spelar Packers D-# storartat. Kan bara Favre sluta kasta bollen till Vikings hela tiden så kan dom nog greja det men det blir inte lätt.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Det var den 14 augusti 1988 som Minnesota Vikings mötte Chicago Bears på Ullevi inför 33150 åskådare.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: Nä 17-0 efter drygt halva 1:a quartern ser inte bra ut men det är långt kvar innan tjocka damen ens börjar sjunga upp sig.
Go Packers! Go!!!
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Frisco: Snabbt jobbat och helt riktigt. Dock är det lite snöigare idag än en maydag för några år sedan.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
och självklart skall det stå en #4 framför Brett Favre.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Kvällens höglyse kommer upp inom kort. Kommunägda Green Bay Packers tar på anrika Lambeau Field emot Minnesota Vikings.
Om Vikings överhuvudtaget skall ha en chans så måste dom stoppa Greens springspel men det är osannolikt. Dessutom kan ju Brett Favre kasta rätt schyssta passningar om det skulle knipa. Det blir nog inte lika stora siffror som Colts-Broncos men en 10-12 poäng skiljer nog lagen åt när slutsignalen ljuder.
Så ta på er edra Cheeseheads och njut av #6 Brett Favre, #30 Ahman Green och varför inte #94 Kabeer Gbaja-Biamila (aka KGB).
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
För andra året irad så förnedrar Colts Broncos i 1:a playoff-omgången.
Peyton Manning och Reggie Wayne hade lekstuga i 1:a halvlek med 35-3. Jake Plummer har iofs gjort en bra 2:a halvlek men kan raka av sig slutspelsskägget han har och putsa på golfklubborna eller nåt.
Nu åker Colts upp till New England för att möta Patriots på Gillette (fd Foxborough) Stadion. Det blir en match att se fram emot.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Kan inte football-ointresset från äppelborna bero på att Giants och Jets inte varit speciellt framgångsrika under senare tid. Samma sak när det kommer till Hockeyn. En ny stadion skulle nog göra susen nu när dom faktiskt har en ung QB att bygga ett lag runt i Pennington.
Håller självklart med Frisco ang krönikan. Väntade dock att få se en satellitbild över nämnda område och bilder från gamla stadions från hans sida. :-)
MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
scim: Man kan ju förstå MoDo då dom hade Muir och Timmy på väg in i laget för inte trodde nog inte dom heller att dessa kroppsligt stora spelare skulle vara så veka. Nä Mika skulle sitta som en cross-checking i nacken för att reda upp framför egen bur. Sen skulle ju Paddan och Poffa bli så glada så.
NuMo: Det var förrförra säsongen Mika satt så mycket i utv.båset. Ifjol var han ju hur snäll som helst.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Precis! TV3 (PA Gullö) förklarade namnet en gång i historien.
Det är ursprungligen en variant av rugby & soccer där man mestadels passade med fötterna och sprang med bollen i famnen. Sedan (lus)läste nån reglerna och insåg att man fick passa bollen med händerna. Det gav en ny dimension til spelet och skrevs in som tillåtet men bara en framåtpassning per spel (bakåtpassningar är obegränsat). Och på den vägen utvecklades det till dagens spel.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Portello & Paddan: Online Poker och Engelsk Humor i alla ära men det är ju NFL på Viasat.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Lite sent men kroppen krävde lite föda.
Indianapolis Colts tar emot Denver Broncos hemma i RCA Dome. Dom säger att Broncos kan stå upp emot Colts mäktiga anfall anförda av Peyton Manning men jag är skeptisk. Och 1:a quartern tyder inte på nåt annat.
Men detta är bara förmatchen till Packers-Vikings senare iafton.
MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Frisco & claesw: Den frågan är tyvärr befogad inför var och varannan match. Dock så skall man ju inte hoppa i galen tunna innan björnen gått i ide eller nåt.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Dramatiken fortsatte i övertiden. Chargers började med bollen och blev tvingade att punta. Jets samma sak med en "3 and Out".
Nästa drive för Chargers ledde till ett 42yrd fieldgoal-försök av deras rookiekicker som gick en meter till höger. Några konstiga springspel innan placerade bollen på de högra yardmarkeringarna så hade dessa spel gått i mitten istället så vette fan. Jets spelade sedan sig snabbt och smart fram End Zone och ett 28 yards fieldgoal för att vinna matchen.
Chad Pennington och Jets vann på att dom spelade smartare offensivt och samtidigt så var Drew Brees och Chargers rätt bleka i sin offensiv.
God Natt och på återseende imorgon kväll 19.00 för Colts-Broncos och 22.30 helgens höjdpunkt Packers-Vikings
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Sistasekunddrama även i den 2:a matchen. Och mer därtill. 17-17 vid full tid efter en riktigt dum penalty med 11 sek kvar (roughing the passer) av Jets försvar när dom i princip vunnit. Mycket penaltys överhuvudtaget i matchen.
Övertid och Chargers vann slantsinglingen. Chargers såg loja ut under första delen av matchen men har sett hetare ut emot slutet så se upp Jets.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Osså var det dags för match 2. New York Jets mot San Diego Chargers från QualComm Stadium SD, CA. Det som såg ut att bli den sevärdare av kvällens/nattens drabbningar men efter Rams @ Seahawks underhållande spelvändningar och sista sekunden dramatik så blir det tufft.
Här måste Curtis Martin och Santana Moss verkligen hjälpa Chad Pennington mot ett hemmastarkt (7-1) Chargers men det kommer inte att hjälpa. Chargers har en bättre balans i laget som fäller avgörandet
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Nalle Sjuh: 4th & 4 på 5-yardlinjen, 27sek kvar och Engram missar mottagningen och Hasselback kunde ev ha kunnat springa in den själv...
Så nära men ändå så långt borta. Inte en playoff-vinst på 20år för Seattle och nu får dom vänta ytterligare.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Dragan 2k: Helt riktigt. Det är samma Rice som tillsammans med Steve Young hade festival i San Fransisco under många år (16 totalt). Spelade även framgångsrikt i Oakland Raiders (4år) innan han flyttade till Seattle 2004.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Nalle Sjuh: Mycket sevärd och spännande match. Två QB:s som levererar mycket exakta passningar och snygga spel.
Det trodde jag inte om Seahawks och speciellt Hasselbeck men till försvar så var han ju länge 2:a bakom just Favre. Osså Holmgren har ju Packersblod... Noterbart är att 42:åriga Jerry Rice inte fått en enda passning än fast han varit inne på nästan varenda spel.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Nalle Sjuh: Shaun Alexander spelar men kan inte hålla bollen i annat än "högerläge" då vänstern är kraftigt lindad. Så han är lite "öppen" när han springer åt vänster på plan.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Nalle Sjuh: Jag tänkte wrist och skrev vrist. Självklart var det en handledsskada. Han satt ute en drive och provade några spel men gick ut trots "3 and 2". Får se om han kan lira nu i 3rd quarter efter lite behandling. Han var inne på en -3 yard run men han är inte inne på "alla" spel.
YBHT-HAND???
Du kan få in ESPN i svedala också men du måste ha en adress på den nordamerikanska kontinenten för att få tag på ett abbonemang. Samt "rätt" typ av dekoder.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Nalle Sjuh: Med ett sånt 1:a inlägg här på HS så måste jag nog säga Välkommen hit. Keep up teh good work.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Nalle Sjuh: Seattle står emot bra men Alexander verkar ju inte OK efter sin vristskada så jag tror inte att Sjöhökarna klarar det.
Håller med om Packers-matchen imorrn. Skulle jag haft ett Cheesehead skulle jag bära det hela söndagen.
Fast liknelsen mellan Jansson och Favre är inte ens ironiskt. Favre som startat alla matcher i 12 raka säsonger fyllda med skador, smärtstillandemissbruk, dödsfall i familjen mm mot Jansson som knappt kan cykla en motionscykel utan att skada sig och missa spel.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
JD: Nej det är en utdragen sport. Speciellt med så här mycket action.
Men du kan reglerna och så... Fråga annars så kan jag försöka förklara.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
8 timmar underhållning började nyss. Tur att man planerade detta med sovmorgon, Popcorn (inte microtjafs) poppade, dricka kyld och soffkuddarna nyfluffade.
Först Seattle Seahawks vs St Louis Rams från Qwest Field Seattle. Där Rams offensiv med Bulger och Tory "Big Play" Holt och Isaac Bruce avgör till St. Louis fördel.
Synd att det är så j-a mycket reklam bara.
Enjoy!
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
Lövva & MoDo-PATTE: Om ni envisas med att fortsätta detta så kan ni väl göra det i pratbubblor. Ni kommer ju ingenvart längre med detta ämne.
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
MoDo-PATTE: Coola ner dig en grad eller två. Du skämmer ut dig själv med sånt här "tjafs".
Tänk dessutom efter lite innan du skriver...
"så äre nån som inte ska gnälla på fula tacklingar så äre luleå supportrar för ni kan ju inget annat än förstora spelet o göra fega tacklingar" Inte är det supportrarna som är på isen???
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
Lövva: En spelare är puckförande och därmed tacklingsbar fram till att en annan spelare fått kontroll på pucken. Emil slog en crosspassning från defensiva blå och framemot offensiva blå precis innan tacklingen. Möjligen kan puckmottagning precis skett vid tacklingstillfället därav min anmärkning om ev sen tackling.
Om dra inte in nån annan situatiuon för att "släta över" en annan. Då är du inne på kompensationer som du nyss själv kommenterade.
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
Lövva: När Hinote tacklar Emil Lundberg så var han fortfarande puckförare och därmed tacklingsbar. Sen sker den framifrån. Ledins tackling sker på en icke puckförande spelare, i ryggen och på en "oförberedd" spelare då han var i färd med att byta.
Jag kan sträcka mig till att Hinotes tackling är på gränsen till sen men Ledins är bara feg och oschysst.
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
Lövva: Jag tror inte att nån av oss som kritiserat Vinnerborg för gårdagsmatchen eller de övriga domarbeklagnadena som skett under säsongen har sagt att domarna dömer partiskt...
Vad man önskar är en domare så dömer på EN nivå under hela matchen. Om han gör det så vet spelarna vad man får och vad man inte får göra och då kan dom anpassa sig. Först då kan de båda lagen på ett rättvist sätt själva avgöra matchen. Sen är det ännu bättre om alla domare höll samma nivå.
Men dömer han "inte alls" så drabbas ju alltid det spelande laget och det förstörande laget gynnas oavsett tröjfärger.
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
Talade med en matchfunktionär som sitter i sekretariatet idag. Han sa att Vinnerborgs kommentar på de flesta diskussionerna som skedde i domarcirkeln var "Jag såg det inte". En BIF:are som sedan klev in i utvisningsbåset efter just en sån kommentar sa "Tittar man inte så ser man inte nånting" och skakade på huvudet.
OK att saker kan ske "bakom" domarens rygg men är det så att domaren medvetet tittar bort från en situation för att slippa döma så är det rent ut sagt förjävligt.
Tvådomarsystem till nästa säsong...
Föregående · 249 · Nästa