Historik
Föregående · 4 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 08-10-2020
Jonathan Sigalet: Öppnat säsongen väldigt bra i mina ögon. Nån att förlita sig på.
Simon Bertilsson: Bästa backen i laget och tillhör den absoluta toppen i SHL
Marcus Björk: Kan bättre
Tom Hedberg: Grym, kan spela lite rakare ibland istället för att kladda med puck i egen zon
Niclas Andersén: Har ju bara spelat 2 matcher men såg betydligt bättre ut med honom i truppen. Stabil SHL back
Kristoffer Berglund: Är en bra back i normal form men har inte visat att han kan vara en topp 4 back. Klart sämst hittills.
John Nyberg: Har varit bra för oss och är klockren i egen zon.
Josef Ingman: Osynlig mot Frölunda
Simon Bertilsson: Bästa backen i laget och tillhör den absoluta toppen i SHL
Marcus Björk: Kan bättre
Tom Hedberg: Grym, kan spela lite rakare ibland istället för att kladda med puck i egen zon
Niclas Andersén: Har ju bara spelat 2 matcher men såg betydligt bättre ut med honom i truppen. Stabil SHL back
Kristoffer Berglund: Är en bra back i normal form men har inte visat att han kan vara en topp 4 back. Klart sämst hittills.
John Nyberg: Har varit bra för oss och är klockren i egen zon.
Josef Ingman: Osynlig mot Frölunda
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Hade jag ingen aning om. Då är det ju bortkastat. Never the less så behövs truppen uppgraderas ett litet snäpp för att kunna ge sig själv möjligheten att vara kontinuerlig. Sallinen trampar vatten och behöver ersättas med en bättre center
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Steenm: Är ju en av dom bärande backarna i defensiven. Så helt missvisande är det ju inte.
Appropå nåt helt annat så borde man fundera på förstärkningar i framtiden på offensiven. Även i år så är det enbart första femman så lägger grunden för målen.
Låt Sallinen leta ny klubb och ta in Matias Myttinen. Borde ligga ungefär i samma prisklass.
Appropå nåt helt annat så borde man fundera på förstärkningar i framtiden på offensiven. Även i år så är det enbart första femman så lägger grunden för målen.
Låt Sallinen leta ny klubb och ta in Matias Myttinen. Borde ligga ungefär i samma prisklass.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
dAVydov: Såhär i början har jag faktiskt blivit postivit överraskad av ett par spelare och detaljer. Descheneau har varit bäst i hela laget i dom inledande matcherna. Helt annan karaktär och vilja. Patrick Berglund och Tom Hedberg har varit skitbra aswell. Rödin som vanligt i en klass för sig själv. Viktor Andrén tycker jag släpper in rätt billiga mål och är ofta felplacerad i kassen. Ja, vi har ett ganska uselt försvarspel tidsvis men ett par puckar igår ska han ta i min mening.
Nu pumpar vi SAIK på lördag!
Nu pumpar vi SAIK på lördag!
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Håller delvis med. Ersson är grym i målet och ska vi klättra succesivt varje år så krävs en toppmålvakt. Ersson är given för det.
Sen ser jag helst att vi förlänger med Andersén och behåller lite av stommen. Sigalet är inte ens topp 6 back ser det ut som och Hedberg är klasser bättre än Lindelöf och Ingman.
Spelar Descheneau bra denna säsong så förläng med han också. Ser riktigt pigg ut i början och ska bli spännande att följa. I mina ögon god för 45 poäng
Sen ser jag helst att vi förlänger med Andersén och behåller lite av stommen. Sigalet är inte ens topp 6 back ser det ut som och Hedberg är klasser bättre än Lindelöf och Ingman.
Spelar Descheneau bra denna säsong så förläng med han också. Ser riktigt pigg ut i början och ska bli spännande att följa. I mina ögon god för 45 poäng
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Tycker Andersén håller. Står för ledarskap och har blivit en symbol för Brynäs i mina ögon. Likt Jörgen Sundqvist
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Tänker direkt på att Washington Redskins i NFL bytte till Washington Football Team efter all skit som har pågått i väst.
Snackar du med urinvånarna där så känner dom sig hedrade och blir stolta över att dom heter det. Joel sa dessutom att " För mig är indian en krigare, nån som går på jakt. En hårding. Jag tycker att det varit ett passande namn att ha"
Jag tvivlar väldigt hårt på att alla native americans 1289 mil bort bryr sig fan om ett skitlag i Sveriges bakficka som väljer att heta Indians.
Snackar du med urinvånarna där så känner dom sig hedrade och blir stolta över att dom heter det. Joel sa dessutom att " För mig är indian en krigare, nån som går på jakt. En hårding. Jag tycker att det varit ett passande namn att ha"
Jag tvivlar väldigt hårt på att alla native americans 1289 mil bort bryr sig fan om ett skitlag i Sveriges bakficka som väljer att heta Indians.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nån som har koll på vilka som blir assisterande kaptener? Kilas var ju en tex som försvann tyvärr.
Rödin: C
Bertil: A
Andersén: A
Greg: A???
Rödin: C
Bertil: A
Andersén: A
Greg: A???
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Dacke kan jag verkligen hålla med om, känns väldigt ströaktigt. Busboy känsla. Sjödda håller jag inte med om
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Då kan vi ju redan nu glömma Bertilsson. Lite orimligt i min bok då vi har en av SHL:s blekaste forwardssida....
Men varmt välkommen John Nyberg!
Men varmt välkommen John Nyberg!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Patrik Östlund: Kul att du hänger på storebrorsans forum :)
Ni, som vanligt, kunde inte säkra kontraktet efter grundserien iår och kommer inte göra det nästa säsong heller :)
Ni, som vanligt, kunde inte säkra kontraktet efter grundserien iår och kommer inte göra det nästa säsong heller :)
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Har så förbannat tråkigt i isolering så gjorde en Brynäs all-stars of all time-uppställning.
Målvakter:
Wille Löfquist
Johan Holmqvist
Backar:
Ryan Gunderson - Per Djoos
Stig Salming - Tommy Sjödin
Lars Ivarsson - Jan Erik Silfverberg
Forwards:
Ove Molin - Jan Larsson - Tom Bissett
Tord Lundström - Lars Göran Nilsson - Börje Salming
Mats Näslund - Lennart Johansson - Andreas Dackell
Anton Rödin - Jonathan Granström - Jakob Silfverberg
Har säkert glömt några, Brynäs är ett extremt legendartätt lag gonom tiderna.
Målvakter:
Wille Löfquist
Johan Holmqvist
Backar:
Ryan Gunderson - Per Djoos
Stig Salming - Tommy Sjödin
Lars Ivarsson - Jan Erik Silfverberg
Forwards:
Ove Molin - Jan Larsson - Tom Bissett
Tord Lundström - Lars Göran Nilsson - Börje Salming
Mats Näslund - Lennart Johansson - Andreas Dackell
Anton Rödin - Jonathan Granström - Jakob Silfverberg
Har säkert glömt några, Brynäs är ett extremt legendartätt lag gonom tiderna.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Tänkte på Micke Holmqvist, känns lite sisådär med honom till nästa säsong. Han var väl den som var primärt ansvarig för backsidan som såg ut som en hönsgård många matcher under säsongen. Att Viktor Stråhle kommer in känns riktigt bra dock.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Tvivlar på att Danielsson går in med makalösa Scott och Rödin. Ska vi lyfta måste ytterliggare spets tillkomma och man borde satsa på att bryta minst ett kontrakt till om vi ska få symmetri i truppen.
Ordinarie borde va:
Samuel Ersson ( Viktor Andrén )
Simon Bertilsson - Josef Ingman
Markus Björk - Kristoffer Berglund
Jonathan Sigalet - Niclas Andersén
Tom Hedberg
Anton Rödin - Greg Scott - NY
NY - Emil Molin - NY
Jaedon Descheneau - Tomi Sallinen - Nicklas Danielsson
Adam Pettersson - Linus Ölund - John Persson
Oscar Birgersson
Daniel Mannberg
Vi behöver en ny andra femma som lyfter laget, annars kan vi inte förvänta oss kvartsfinal nästa sösong heller
Ordinarie borde va:
Samuel Ersson ( Viktor Andrén )
Simon Bertilsson - Josef Ingman
Markus Björk - Kristoffer Berglund
Jonathan Sigalet - Niclas Andersén
Tom Hedberg
Anton Rödin - Greg Scott - NY
NY - Emil Molin - NY
Jaedon Descheneau - Tomi Sallinen - Nicklas Danielsson
Adam Pettersson - Linus Ölund - John Persson
Oscar Birgersson
Daniel Mannberg
Vi behöver en ny andra femma som lyfter laget, annars kan vi inte förvänta oss kvartsfinal nästa sösong heller
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Chanzone: Sundlöv levererar onekligen! En av hockeysveriges absoluta toppelit inom Sportchefsrollen. Hade gärna sett Blomqvist få stanna 1 år till och köra fjärde. Men nu känns det som att ordet nystart får en annan mening.
Bra agerat!
Bra agerat!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Är det någon som vet om det är aktuellt om kontrakt som ska brytas? Vet att att det florerade rykten om Tomi Sallinen och Jaedon Descheneau, tror t.o.m att det var flera som sa att det det var klart att sistnämnde redan var klar för en återkomst till Tyskland. Någon som kan fylla i?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Backsidan just nu.
Jonathan Sigalet
Kristoffer Berglund
Niclas Andersén
Josef Ingman
Alexander Lindelöf
Markus Björk
Tom Hedberg*
Simon Bertilsson*
Vet inte riktigt hur dom har tänkt om jag ska vara riktigt ärlig. Hoppas innerligt att dom släpper Lindelöf
Jonathan Sigalet
Kristoffer Berglund
Niclas Andersén
Josef Ingman
Alexander Lindelöf
Markus Björk
Tom Hedberg*
Simon Bertilsson*
Vet inte riktigt hur dom har tänkt om jag ska vara riktigt ärlig. Hoppas innerligt att dom släpper Lindelöf
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Måste ändå säga att Peters kommentar på frågan om vad han tycker om Brynäs trupp var riktigt bra. Peter och Sundlöv kommer bryta en hel del kontrakt nu under sommarn för att få en så bra trupp som möjligt.
Jag tror på det här
Jag tror på det här
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Om Kristoffer Berglund och Simon Bertilsson ansluter har vi en riktigt bra defensiv backsida, lackar kanske lite i offensiven i och med att Victor Söderström försvinner. Plus att många floppar kommer försvinna och många kommer inte få förlängt. Enbart ( nästan ) bra spelare kommer vara kvar och den truppen vi har nu när allt har lagt sig är bra att bygga på. Lägg därmed till att vi får in en riktigt bra målvakt också ( kanske ).
Finns potential så in i helvete om man förvaltar det på rätt sätt.
Finns potential så in i helvete om man förvaltar det på rätt sätt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Andrén är klockren för Brynäs. Känns som man är inne på nåt bra nu!
Descheneau lämnar och därmed lämnar utrymme för en bättre forward.
Jocke / Rohdin / Norin försvinner.
Aaa, kanske kan bli nåt bra trots allt nästa säsong
Descheneau lämnar och därmed lämnar utrymme för en bättre forward.
Jocke / Rohdin / Norin försvinner.
Aaa, kanske kan bli nåt bra trots allt nästa säsong
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Ser hellre att vi har som mål att landa 7-10 och landa på 7-10 än att landa på 7-10 när målet var kvartsfinal. Självbilden måste bli bättre. Vi har inte vunnit guld på 8 år och vi har inte vunnit serien på över 40 år. Kom igen nu Brynäs!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: Måste säga att förra året var riktigt tufft att bara komma 11a och missa slutspelet. Iår känns det som en frälsning från Tigern Johansson själv. Hoppas verkligen det ansvariga för vår klubb ger oss nåt att tro på, nåt att lita på. Visa att ni menar nåt!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pigalle: Jävligt intressant läsning! Som du nämner så var det inget ryggdunkeri här. Utan en utfrågning som alla fans vill veta. Varför hamnade vi i ingenmansland igen när vi hade så stora visioner om kvartsfinal ( minst ) i år?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Är nog en självförtroendefråga om du frågar mig. Under försäsongen dundrade han in mål ( visserligen mot skitlag som AIK och Södertälje ). Låt honom komma in i svensk hockey lite och ge honom bättre spelare än Mannberg och Persson att lira med så kommer han smälla in 30+ poäng nästa poäng.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dyngklumpen: Descheneau har varit riktigt på hugget på slutet! Att rensa honom finns nog inte ens på kartan uppe hos Sundlöv
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Spelare som Brynäs borde kika på inför kommande säsong ( personlig åsikt ):
Mv:
Tim Juel, BIK Karlskoga
Anser att man kör med Samuel Ersson som given första målis efter jävligt bra prestationer iår. Tim Juel från BIK har imponerat stort på i HA och skulle vara en klockren reserv till Samuel och Brynäs skulle verkligen vara ett alternativ om han vill utvecklas.
Markus Svensson - Färjestad BK
Har utgående kontrakt och FBK verkar ha värvat norske Henrik Haukeland till nästa säsong. Skulle vara en tongivande andre målvakt som tuggar runt 20 matcher och bidra med rutin till Ersson. Skulle inte säga nej till en sån målvakt.
Joe Cannata - IF Björklöven
Även Cannata har utgående kontrakt. Har varit HAs bästa målvakt denna säsong och skulle utan tvekan klara sig finfint i SHL. Ser otroligt lugnt ut och gör dom viktiga räddningarna när laget behöver dom som mest.
-------------------------
Backar:
Simon Bertilsson - Sotji
Hoppas han kommer hem, spelar med hjärta och är 10-talets bästa skottblockare utan konkurrens. En tvåvägsback som kommer vara superviktig om han kommer hem.
Kristoffer Berglund - Riga
Är med här pga av att han tros vara klar nu för Brynäs. Har alltid varit bra och är lik Bertilsson i sitt spelsätt, lite bättre stick handling och har rutin av SHL med 2 sm-guld. Ser ingen nackdel av att han kommer(?) till Brynäs. Enda tvekan är om både Simon och Berglund kommer så har vi ingen "Gunderson" back. Annars en bra spelare i grunden som kan göra det som krävs.
Markus Lauridsen - Hv71
Storväxte dansken har gjort 27 poäng ( 2+25 ) denna säsong och har växt otroligt mycket i sitt spel i SHL. Lär vara många klubbar efter honom, men skulle göra det bra i Brynäs om han fick axla en tvåvägsroll.
Matt Caito - KooKoo
Matt har pangat in 38 poäng denna säsong ( 6+32 ) och skulle tillföra det som Brynäs skriker efter just nu, offensiv spets på backsidan.
Valtteri Kemiläinen - Tappara
Valtteri ligger 2a i backarnas poängligan bakom ovannämnde med sina fina 35 poäng på 42 matcher ( 4+31 ). Fin spelförståelse och ett försklassigt första pass.
------------------------
Shane Prince - Dinamo Minsk
En spelare som säkert kostar men kommer att leverera i Brynäs vid sidan av Rödin och Scott. Förstklassig spets i SHL.
Julius Nättinen - Jyp
Nättinen har talang som satan och skulle må bra av att flytta till sverige och SHL. Grabben är bara 23 år och har gjort 52 poäng i Liiga hittills.
Matias Myttynen - Malmö
Har spelat 37 matcher i år och har gjort 23 poäng. Bra spelsinne bra speed. Skulle passa Brynäs behov
Markus Ljungh - Admiral Vladisvostok
Har gjort det bra vart han än har gått. Perfekt för en 2a kedja med Molin och company.
Marek Hrivik - Leksand
Har gjort en bra säsong trots att laget har spelat väldigt dåligt. Har bra dynamik i sitt spel. En bättre version av John Persson skulle man kunna säga.
Jesper Olofsson - Färjestad BK
Speed, bra skott, spelsinne. #92 i FBK är en riktigt bra spelare som vore hyperintressant att se i Brynäs.
Mv:
Tim Juel, BIK Karlskoga
Anser att man kör med Samuel Ersson som given första målis efter jävligt bra prestationer iår. Tim Juel från BIK har imponerat stort på i HA och skulle vara en klockren reserv till Samuel och Brynäs skulle verkligen vara ett alternativ om han vill utvecklas.
Markus Svensson - Färjestad BK
Har utgående kontrakt och FBK verkar ha värvat norske Henrik Haukeland till nästa säsong. Skulle vara en tongivande andre målvakt som tuggar runt 20 matcher och bidra med rutin till Ersson. Skulle inte säga nej till en sån målvakt.
Joe Cannata - IF Björklöven
Även Cannata har utgående kontrakt. Har varit HAs bästa målvakt denna säsong och skulle utan tvekan klara sig finfint i SHL. Ser otroligt lugnt ut och gör dom viktiga räddningarna när laget behöver dom som mest.
-------------------------
Backar:
Simon Bertilsson - Sotji
Hoppas han kommer hem, spelar med hjärta och är 10-talets bästa skottblockare utan konkurrens. En tvåvägsback som kommer vara superviktig om han kommer hem.
Kristoffer Berglund - Riga
Är med här pga av att han tros vara klar nu för Brynäs. Har alltid varit bra och är lik Bertilsson i sitt spelsätt, lite bättre stick handling och har rutin av SHL med 2 sm-guld. Ser ingen nackdel av att han kommer(?) till Brynäs. Enda tvekan är om både Simon och Berglund kommer så har vi ingen "Gunderson" back. Annars en bra spelare i grunden som kan göra det som krävs.
Markus Lauridsen - Hv71
Storväxte dansken har gjort 27 poäng ( 2+25 ) denna säsong och har växt otroligt mycket i sitt spel i SHL. Lär vara många klubbar efter honom, men skulle göra det bra i Brynäs om han fick axla en tvåvägsroll.
Matt Caito - KooKoo
Matt har pangat in 38 poäng denna säsong ( 6+32 ) och skulle tillföra det som Brynäs skriker efter just nu, offensiv spets på backsidan.
Valtteri Kemiläinen - Tappara
Valtteri ligger 2a i backarnas poängligan bakom ovannämnde med sina fina 35 poäng på 42 matcher ( 4+31 ). Fin spelförståelse och ett försklassigt första pass.
------------------------
Shane Prince - Dinamo Minsk
En spelare som säkert kostar men kommer att leverera i Brynäs vid sidan av Rödin och Scott. Förstklassig spets i SHL.
Julius Nättinen - Jyp
Nättinen har talang som satan och skulle må bra av att flytta till sverige och SHL. Grabben är bara 23 år och har gjort 52 poäng i Liiga hittills.
Matias Myttynen - Malmö
Har spelat 37 matcher i år och har gjort 23 poäng. Bra spelsinne bra speed. Skulle passa Brynäs behov
Markus Ljungh - Admiral Vladisvostok
Har gjort det bra vart han än har gått. Perfekt för en 2a kedja med Molin och company.
Marek Hrivik - Leksand
Har gjort en bra säsong trots att laget har spelat väldigt dåligt. Har bra dynamik i sitt spel. En bättre version av John Persson skulle man kunna säga.
Jesper Olofsson - Färjestad BK
Speed, bra skott, spelsinne. #92 i FBK är en riktigt bra spelare som vore hyperintressant att se i Brynäs.
+ 6
Föregående · 4 · Nästa
Sigalet / Bertilsson / Berglund / Andersén / Nyberg / Björk.
Visst de flesta av dessa besitter ganska bra kvalitéer med puck. Men ingen som kan driva ett offensivt spel på ett effektivt sätt. Hade helst sätt dessa herrar permanenti startuppsättningen.
Ingman - Bertilsson
Nyberg - Sigalet
Hedberg - Berglund.
Björk har varit katastrof än så länge...