Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Finns det nån anledning till att vi möter Frölunda varenda premiär? Eller är det bara ett sjukt sammanträffande?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sebastian Collberg är ledig, hans tyska klubb förlänger inte kontraktet. Kan det vara nåt för Brynäs? En rightare med mycket fart, komplement till Rödin och Scott? Vad tycker ni?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mikenomad: Man kan inte stänga av folk enbart på grund av polisanmälningar. Just på grund av att vem som helst kan polisanmäla vem som helst för nästan vad som helst.
När Berglund spelade sin sista match för oss låg det fortfarande bara som en polisanmälan, hade han blivit HÄKTAD innan kvalet hade han inte fått spela. Brynäs har agerat helt rätt i frågan och Brynäs ska inte ha någon som helst association med det påstådda brottet. Vet inte vad som är otydligt för dig..
När Berglund spelade sin sista match för oss låg det fortfarande bara som en polisanmälan, hade han blivit HÄKTAD innan kvalet hade han inte fått spela. Brynäs har agerat helt rätt i frågan och Brynäs ska inte ha någon som helst association med det påstådda brottet. Vet inte vad som är otydligt för dig..
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: Det lär vi aldrig få veta. Sådana fall är det nästan alltid ord mot ord om det inte finns riktigt konkreta bevis som t.ex filmklipp/ljudklipp eller vittnesbevis.
Känns i ärlighetens namn inte så bra att PB spelar i Brynäs i ovisshet.
Känns i ärlighetens namn inte så bra att PB spelar i Brynäs i ovisshet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dallemas: Finns kanske inte exakta siffror på alla spelare, man kan nog bara ha en aning. Men på några spelare finns det uppgifter om.
Anton Rödin - 250k eller högre
Greg Scott - 205k eller högre
Niclas Andersén - 200k eller högre
Nicklas Danielsson - Låg på samma som Andersén innan han gick ner i lön inför säsongen, men räkna med att han ligger på 130k eller högre
Johan Alcén och Daniel Mannberg - Mellan 90 - 120k
Jaedon Descheneau - 160k eller högre
Tomi Sallinen - Låg på 180 innan hans splitternya kontrakt, måste ha gått ner i lön så tippa på runt 120 åtminstone.
Hittar inga uppgifter om dom andra, vissa är kraftigt överbetalda, ännu en bristpunkt i Brynäs idag.
Anton Rödin - 250k eller högre
Greg Scott - 205k eller högre
Niclas Andersén - 200k eller högre
Nicklas Danielsson - Låg på samma som Andersén innan han gick ner i lön inför säsongen, men räkna med att han ligger på 130k eller högre
Johan Alcén och Daniel Mannberg - Mellan 90 - 120k
Jaedon Descheneau - 160k eller högre
Tomi Sallinen - Låg på 180 innan hans splitternya kontrakt, måste ha gått ner i lön så tippa på runt 120 åtminstone.
Hittar inga uppgifter om dom andra, vissa är kraftigt överbetalda, ännu en bristpunkt i Brynäs idag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bifbiffen: Att ha Rögle, Växjö, Frölunda, Skellefteå, Luleå, Örebro eller Färjestad bakom sig nästa eller nästkommande säsong är inte heller en omöjlighet. Extremt långsökt men inte omöjligt. Inget är skrivet i sten inom hockeyn.
"Sen fasa ut de äldre som huserar i tredje och fjärde."
Jo du.. Kollar vi på kontraktsläget när nästa säsong är slut så ser truppen ut såhär:
(Med förmodan att ingen förlänger under säsongen, inräknade eventuellt Nick Olesen och Oscar Ekllind )
x
x
Simon Bertilsson - x
x - x
x - x
x
Anton Rödin - x - x
x - x -x
x - Linus Ölund - x
x - x - x
Om dom inte anlitar en idiot som sportchef eller någon annan i styrelsen kan vi från och med säsongen 22/23 ha väldigt stora förväntningar.
Men först måste vi genomlida helvetet 21/22..
"Sen fasa ut de äldre som huserar i tredje och fjärde."
Jo du.. Kollar vi på kontraktsläget när nästa säsong är slut så ser truppen ut såhär:
(Med förmodan att ingen förlänger under säsongen, inräknade eventuellt Nick Olesen och Oscar Ekllind )
x
x
Simon Bertilsson - x
x - x
x - x
x
Anton Rödin - x - x
x - x -x
x - Linus Ölund - x
x - x - x
Om dom inte anlitar en idiot som sportchef eller någon annan i styrelsen kan vi från och med säsongen 22/23 ha väldigt stora förväntningar.
Men först måste vi genomlida helvetet 21/22..
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Yes, truppen du visar upp är sämre än förra säsongens.
Jag vet inte om Brynäs har råd riktigt, men vore jag den nya tillträdande sportchefen skulle jag bryta ett gäng kontrakt, så man visar att det som hände föregående säsong inte är okej och att man givetvis förbättrar truppen om det finns ekonomiska muskler.
Jag vet inte om Brynäs har råd riktigt, men vore jag den nya tillträdande sportchefen skulle jag bryta ett gäng kontrakt, så man visar att det som hände föregående säsong inte är okej och att man givetvis förbättrar truppen om det finns ekonomiska muskler.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Sallinen är en bra förlängning, kan knappast hitta bättre för fjärde, gick förmodligen ner i lön kan jag tänka mig, killen älskar Brynäs
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Enligt spelare runt om Sverige och Europa som har spelat i Brynäs har alla varit nöjda med Ågren och att fysträningen är av högsta nivå i Sverige, jämfört med många andra klubbar. Tror inte problemet är på fysen.
Få hela ledningen att gå samma håll och ha Brynäs IF som högsta prioritet. En bra start och annan skit får komma sen, prestationen på isen är det som lyfter Brynäs.
Sen har jag ( med största skepticism ) hört att Adam Reideborn är i kontakt med Brynäs. Nån som vet nåt om det?
Få hela ledningen att gå samma håll och ha Brynäs IF som högsta prioritet. En bra start och annan skit får komma sen, prestationen på isen är det som lyfter Brynäs.
Sen har jag ( med största skepticism ) hört att Adam Reideborn är i kontakt med Brynäs. Nån som vet nåt om det?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Honken72: Måste det vara så förbannat svårt att spela hockey?
Täck skott, Kollapsa mot kassen och stå högt mot backarna.
Dumpa puck djupt och jobba sönder deras backar. Vinn pucken och slå den mot backen som lägger ner på kassen, skym målvakten och slå på returer. Spela disciplinerat och kallt, tackla hårt.
Hockey är inte atomforskning.
Täck skott, Kollapsa mot kassen och stå högt mot backarna.
Dumpa puck djupt och jobba sönder deras backar. Vinn pucken och slå den mot backen som lägger ner på kassen, skym målvakten och slå på returer. Spela disciplinerat och kallt, tackla hårt.
Hockey är inte atomforskning.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Har man ens en aning om vem som blir vår nye huvudtränare? Eller snarare om man har nåt överhuvudtaget att komma med?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8518}: Det går inte att fejka ett coronautbrott i SHL/HA även om du vill tro det.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: En annan grej som jag har tänkt på, appropå ingenting, är statusen på både Jonathan Granström och Lukas Kilström. Karriären för båda ikonerna är väl antagligen över tyvärr.. Men när all skit har lagt sig med styrelsen och annat att man borde ta och hylla dom för sin tid i Brynäs. Två publikfavoriter minst sagt.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silly: Blir väldigt svårt att få in honom i ett ganska tätt lag redan, men hade varit otroligt intressant att se Alexander Ljungkrantz / Oscar Birgersson / Oskar Kvist få förtroende och växa till spetsspelare, potentialen finns åtminstone.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Intressanta idéer. Dock lite väl mycket fantasi, tror inte man bryter jättemånga kontrakt däremot. Om jag får föreslå lite av mina idéer här bara.
Om vi kollar på vilka som har utgående kontrakt i Brynäs:
Samuel Ersson
Niclas Andersén
Chad Billins
Josef Ingman
Oscar Birgersson
Jaedon Descheneau
Shane Harper
John Persson
Tomi Sallinen
Oula Palve ( Lån )
Om Ersson inte blir kallad över pölen till Philly blir jag otroligt besviken om han inte erbjuds nytt kontrakt, nu har han ändå fått stå i en fruktansvärd kvalserie som han förmodligen kommer få sjukt mycket rutin och erfarenhet ifrån. Tror det är väldigt dumt att gå en annan väg. Förutsätter att han blir kvar.
Oula Palve borde se till att köpa loss från LHC typ igår, har en väldig stor uppsida och är en idealisk center med sin kreativitet. Lite för små marginaler ibland men väldig stor uppsida offensivt.
Och så vill jag att man förlänger med Tomi Sallinen om han går ned i lön. Var kraftigt kritisk till honom i början av säsongen men steppade upp rejält i andra halvan och var en utav dom bästa i kvalet. Verkar ha tränat hårt som satan och krigar stenhårt defensivt. Blir besviken om han inte får vara kvar.
Laguppställningen:
Samuel Ersson
Viktor Andrén
Simon Bertilsson - Christian Djoos
Elmeri Eronen - Marcus Björk
Kristofer Berglund - John Nyberg
Tom Hedberg
Anton Rödin - Greg Scott - Emil Molin
Patrik Berglund - Oula Palve - Nick Olesen
Noel Gunler - Linus Ölund - Nicklas Danielsson
Adam Pettersson - Tomi Sallinen - Oscar Eklind
Daniel Mannberg
Johan Alcén
Finns ju inte jättemycket att röra sig med om man inte bryter vissa kontrakt med tanke på att Nick Olesen och Oscar Eklind redan är klara (?). Med facit i hand skulle inte värvningarna ha gjorts och man borde pangat in 2 klasspelare istället.
Nu står vi där på ruta ett igen med två chansvärvningar.
Christian Djoos är väl kanske ett orealistiskt namn inför nästa säsong och nån skrev att han redan var påväg till Zug, vore dumt att inte komma med ett erbjudande eller iaf visa intresse, har trots allt fått rutin och skulle vara en riktigt bra värvning.
Elmeri Eronen är en annan spelare jag har fastnat för i Liiga. Bra förstapass, lugn i stressade moment och bra skott, dessutom hyfsat ung, utgående kontrakt hos HPK.
Ska bli sjukt intressant att följa sillyn!
Om vi kollar på vilka som har utgående kontrakt i Brynäs:
Samuel Ersson
Niclas Andersén
Chad Billins
Josef Ingman
Oscar Birgersson
Jaedon Descheneau
Shane Harper
John Persson
Tomi Sallinen
Oula Palve ( Lån )
Om Ersson inte blir kallad över pölen till Philly blir jag otroligt besviken om han inte erbjuds nytt kontrakt, nu har han ändå fått stå i en fruktansvärd kvalserie som han förmodligen kommer få sjukt mycket rutin och erfarenhet ifrån. Tror det är väldigt dumt att gå en annan väg. Förutsätter att han blir kvar.
Oula Palve borde se till att köpa loss från LHC typ igår, har en väldig stor uppsida och är en idealisk center med sin kreativitet. Lite för små marginaler ibland men väldig stor uppsida offensivt.
Och så vill jag att man förlänger med Tomi Sallinen om han går ned i lön. Var kraftigt kritisk till honom i början av säsongen men steppade upp rejält i andra halvan och var en utav dom bästa i kvalet. Verkar ha tränat hårt som satan och krigar stenhårt defensivt. Blir besviken om han inte får vara kvar.
Laguppställningen:
Samuel Ersson
Viktor Andrén
Simon Bertilsson - Christian Djoos
Elmeri Eronen - Marcus Björk
Kristofer Berglund - John Nyberg
Tom Hedberg
Anton Rödin - Greg Scott - Emil Molin
Patrik Berglund - Oula Palve - Nick Olesen
Noel Gunler - Linus Ölund - Nicklas Danielsson
Adam Pettersson - Tomi Sallinen - Oscar Eklind
Daniel Mannberg
Johan Alcén
Finns ju inte jättemycket att röra sig med om man inte bryter vissa kontrakt med tanke på att Nick Olesen och Oscar Eklind redan är klara (?). Med facit i hand skulle inte värvningarna ha gjorts och man borde pangat in 2 klasspelare istället.
Nu står vi där på ruta ett igen med två chansvärvningar.
Christian Djoos är väl kanske ett orealistiskt namn inför nästa säsong och nån skrev att han redan var påväg till Zug, vore dumt att inte komma med ett erbjudande eller iaf visa intresse, har trots allt fått rutin och skulle vara en riktigt bra värvning.
Elmeri Eronen är en annan spelare jag har fastnat för i Liiga. Bra förstapass, lugn i stressade moment och bra skott, dessutom hyfsat ung, utgående kontrakt hos HPK.
Ska bli sjukt intressant att följa sillyn!
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Det kanske är det spåret som man borde gå in på? Ett mer spelarstyrt spelsystem. Låt grabbarna snacka ihop sig och låt dom spelarna ha ett finger i lagbygget. Kanske är väldigt bra att jag inte är sportchef i Brynäs men spåret man har följt i 4 års tid har ju inte fungerat.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxxx BIF xxxx: Håller med dig! Sundlövs sista värvningar dessutom.
Finns väl inte en enda spelare som vi värvat från HA dom senaste 10 åren, men som andra klubbar lyckas förvalta på ett exceptionellt sätt. Michael Lindqvist t.ex.
Nick Olesen tycker jag är en bra värvning men är mer osäker på Oscar Eklind.
Finns väl inte en enda spelare som vi värvat från HA dom senaste 10 åren, men som andra klubbar lyckas förvalta på ett exceptionellt sätt. Michael Lindqvist t.ex.
Nick Olesen tycker jag är en bra värvning men är mer osäker på Oscar Eklind.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: På expressen står det att "Allsvenska poängsprutan och forwardsbjässe klara"
Nån som vet vem den såkallade bjässen är?
Nån som vet vem den såkallade bjässen är?
Brynäs IF > Sv: Silly season säsongen 21-22
Peja: "Harper (en besvikelse med obekväm social situation)"
Vill gärna veta vad du menar med den beskrivningen.
Håller inte riktigt med dig på alla punkter, Billins tycker jag kan vara lite duttig och nonchalant i spelet, måste finnas bättre alternativ om man vill ha en offensiv back. Christian Djoos? Johannes Kinnvall?
Kristofer Berglund visade i delar av grundserien och även i kvalet att han kan vara riktigt bra vid visat förtroende, vid Berras skada så var han bäst på backpositionen.
Adam Pettersson var, förutom Patrik Berglund och Simon Bertilsson, den bästa värvningen inför säsongen. Jobbar stenhårt i varje situation, nyttig i många spelmoment.
Annars delar jag dina tankar.
Vill gärna veta vad du menar med den beskrivningen.
Håller inte riktigt med dig på alla punkter, Billins tycker jag kan vara lite duttig och nonchalant i spelet, måste finnas bättre alternativ om man vill ha en offensiv back. Christian Djoos? Johannes Kinnvall?
Kristofer Berglund visade i delar av grundserien och även i kvalet att han kan vara riktigt bra vid visat förtroende, vid Berras skada så var han bäst på backpositionen.
Adam Pettersson var, förutom Patrik Berglund och Simon Bertilsson, den bästa värvningen inför säsongen. Jobbar stenhårt i varje situation, nyttig i många spelmoment.
Annars delar jag dina tankar.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu är det bara att glömma denna säsong, Palves mål kommer man komma ihåg för alltid framåt!
Jag har alltid hatat Hv, ett riktigt pissgäng om du frågar mig men jag kan inte undvika att känna en väldig massa empati för spelarna som igår antagligen hade sin värsta kväll i sina karriärer. Stor eloge också till er supportrar som är vettiga och sportsliga i forumet. Jag lider nåt fruktansvärt med er samtidigt som jag är otroligt lättad att mitt älskade Brynäs klarar upp detta!
Jag har alltid hatat Hv, ett riktigt pissgäng om du frågar mig men jag kan inte undvika att känna en väldig massa empati för spelarna som igår antagligen hade sin värsta kväll i sina karriärer. Stor eloge också till er supportrar som är vettiga och sportsliga i forumet. Jag lider nåt fruktansvärt med er samtidigt som jag är otroligt lättad att mitt älskade Brynäs klarar upp detta!
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Brynäsforumet är väl inte alltför olikt flashback? Bara det att vi enbart diskuterar Brynäs och hockey? Eller har flashback nån bakväg dom använder?
En genuin fråga jag undrar uppriktigt var inte menat som en dryg kommentar
En genuin fråga jag undrar uppriktigt var inte menat som en dryg kommentar
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8487}: För Berglund har ju varit såååå viktig för oss på slutet..
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Att räkna poäng kollar man ju enbart hårda värden, vi vet det, det är fakta. Toppspelarna i Hv har, individuellt, gjort fler poäng än toppspelarna i Brynäs.
Sen får man inte glömma att vi tog mer poäng än dom och har hemmaplansfördel, som man tenderar att underskatta from time to time.
Sen får man inte glömma att vi tog mer poäng än dom och har hemmaplansfördel, som man tenderar att underskatta from time to time.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8846}: Ja precis, håller med om vartenda ord karln skriver. Kunde nästan inte skrivit det bättre själv:
"Oavsett utgång på matchserien tar jag för givet att Michael Campese och styrelsen sätter sina platser till förfogande så fort den här säsongen är över.
För de senaste dygnet, i samband med att Peter Andersson och Viktor Stråhle, fått sparken har, en gång för alla, visat vart Brynäs största problem sitter."
Snacka om att styrelsen sätter föreningen Brynäs i skiten. För föreningen som vi älskar står aldrig bakom detta.
"Oavsett utgång på matchserien tar jag för givet att Michael Campese och styrelsen sätter sina platser till förfogande så fort den här säsongen är över.
För de senaste dygnet, i samband med att Peter Andersson och Viktor Stråhle, fått sparken har, en gång för alla, visat vart Brynäs största problem sitter."
Snacka om att styrelsen sätter föreningen Brynäs i skiten. För föreningen som vi älskar står aldrig bakom detta.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TobbeJ: Jag undrar hur det blir med Campese/Lorentz oavsett kvalresultat. Finns det mage i Brynäs att ens försvara deras ord och verksamhet efter fiaskot? Finns det någon möjlighet för dom och många andra i ledningen att ens vara kvar? Och tränarkonstellationen? Hur kommer fansens samt toppspelarnas ( Rödin, Berra, Scott m.m ) tålamod och tillit vara till dom efter alla lovord innan säsongen?
Många frågetecken..
Många frågetecken..
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
{8399}: Tror fan inte han skulle göra en besviken, dvärgen har målsinne så det är smått fantastiskt!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9232}: Givetvis håller jag med dig om det. Men har inte sett många jiddrande leksingar i vårt forum på väääldigt många år och precis nu när Leksand för första gången på 30 år ligger före Brynäs så ska det hållas på. Finns ett eget forum där ni kan diskutera om hur mycket bättre Leksand är än Brynäs.
Ni har varit förvånansvärt bra denna säsong och det ska ni vara glada över.
Vill ni diskutera statistik, spelare och ha ett vanligt hockeysnack i vårt forum som många av er gör, är ni hjärtligt välkomna. Men skippa skitsnacket om att "Leksand är ett etablerat topplag i SHL".
Ni har varit förvånansvärt bra denna säsong och det ska ni vara glada över.
Vill ni diskutera statistik, spelare och ha ett vanligt hockeysnack i vårt forum som många av er gör, är ni hjärtligt välkomna. Men skippa skitsnacket om att "Leksand är ett etablerat topplag i SHL".
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kotten81: Ni är fan ett speciellt folk ni leksingar..
Att räkna formen på 35(!) matcher är helt omöjligt. Finns hur mycket som helst att vrida på men man kan konstatera att Leksand ligger i den absoluta mitten av SHL.
Att ni spelar bra ser alla som gillar hockey. Men att få hybris efter att ha fått en gratisbiljett in i ligan efter en katastrofsäsong som vi var bättre än er i och hålla på och jiddra i vårt forum är så "Leksand" det bara kan bli.
Leksand har aldrig varit, är, och kommer aldrig vara bättre än Brynäs i helhet.
Att räkna formen på 35(!) matcher är helt omöjligt. Finns hur mycket som helst att vrida på men man kan konstatera att Leksand ligger i den absoluta mitten av SHL.
Att ni spelar bra ser alla som gillar hockey. Men att få hybris efter att ha fått en gratisbiljett in i ligan efter en katastrofsäsong som vi var bättre än er i och hålla på och jiddra i vårt forum är så "Leksand" det bara kan bli.
Leksand har aldrig varit, är, och kommer aldrig vara bättre än Brynäs i helhet.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Tror inte Brynäs är sämre tränade än vad Örebro är, som nån annan sa så har han en enorm uppsida men är en klar risk också, värt? Inte just nu enligt mig.
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
{8399}: Ja och nej, det blir en signal, tacklar du Rödin får du stryk. Rejält.. Blir det värt det då?
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
{2064}: Jaa det säger väl sig självt. Ger du en ledande spelare en ful smäll eller en propp så är det självklart att du ska åka på stryk flera ggr om. Då tänker man innan man gör nåt fult eller liknande, mindre fulspel. Enkelt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
{8399}: Njaa tänk också på att man knappast värvar en spelare på långtidskontrakt nu på slutet, och med fansens värvning snart upp mot 800 lakan så kan man nog få en grym spelare som gör skillnad på dom 16 nånting matcherna som är kvar. Vad som är bäst att värva i nuläget är svårt att säga, skönt att nån annan tar det ansvaret :D
+ 1
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
{8399}: Rödin är ju ett stort frågetecken, 3 veckor sen han skadade sig, är väl 5-6 veckor kvar av serien iaf? En handled tar väl inte 10 veckor nånting att läka eller?
+ 1
1 · Nästa