Historik
Föregående · 46 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Hur sätter du upp spelarna i PP1? Danielsson till vänster redo för direktskott, Gunde på blå, Kousal styr till höger, Kristo högt i slottet, Boqvist framför kassen? Eller byter du plats på Boqvist och Kousal kanske?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8482}: Mycket bra och intressanta uppställningar! Du som är en del på kansliet, har du hört/sett något om Granis status?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Skulle nog sätta Kellman och Kousal i de två första kedjorna. Och sedan kan Jensen vara tredjecenter med Blomqvist och Bjurström på kanterna. Fjärdekedjan blir en ren brunkarkedja.
Rohdin-Kellman-Kristo
Danielsson-Kousal-Boqvist
Blomqvist-Jensen-Bjurström
Finns många kombinationer, men ungefär sådär skulle jag formera. Jensen spelade ju tredjecenter ganska stora delar av säsongen 16/17 och var bra då också. Tror det kan vara bra att sätta lite press på honom att leverera också.
Rohdin-Kellman-Kristo
Danielsson-Kousal-Boqvist
Blomqvist-Jensen-Bjurström
Finns många kombinationer, men ungefär sådär skulle jag formera. Jensen spelade ju tredjecenter ganska stora delar av säsongen 16/17 och var bra då också. Tror det kan vara bra att sätta lite press på honom att leverera också.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fattar inte hur vissa folk kan vara negativa till värvningen av Kristo? Tänker på vissa kommentarer på instagram och facebook.
0.5 poäng/match i KHL är riktigt, riktigt bra för en spelare som efter det drar till SHL. Jag var väldigt avundsjuk på Växjö som värvade en tjeck med liknande poängskörd i KHL.
Nej, har man någorlunda koll känns denna värvnig som det absolut bästa vi kunde få. Sedan ska det levereras i praktiken också, men på förhand är jag supernöjd nu när det blev som det blev med Palushaj.
0.5 poäng/match i KHL är riktigt, riktigt bra för en spelare som efter det drar till SHL. Jag var väldigt avundsjuk på Växjö som värvade en tjeck med liknande poängskörd i KHL.
Nej, har man någorlunda koll känns denna värvnig som det absolut bästa vi kunde få. Sedan ska det levereras i praktiken också, men på förhand är jag supernöjd nu när det blev som det blev med Palushaj.
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Vet inte om man kan säga att detta beror på hans skrala speltid förra säsongen. Man kan ändå inte bortse från att han inte tog chansen dom gånger han fick möjligheten, både i Almtuna och Brynäs. Men den största faktorn är ändå att han blev vald så pass tidigt som han blev. Det hör snarare till vanligheterna att spelare som går topp 10 tas över till Nordamerika direkt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7800}: Säger NHL-klubben att han ska spela i OHL så kommer han spela i OHL. Så ser verkligheten ut tyvärr. Han vill knappast bli osams med ledningen i Chicago när han precis kommit dit. Men jävligt tråkigt så klart!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Inkazar: Riktigt spännande spelare! Vore kul om han är med på internmatchen, men förmodligen är han borta med juniorlandslaget då. Tittar man på rankingarna inför draften 2019 ligger han som bäste svensk som 22:a (en något svagare svensk kull verkar det som). Men mycket kommer hända med rankingarna den kommande säsongen.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles: "Enligt uppgifter ska föreningens säljare vara bland de som säljer mest i SHL." 👍
+ 16
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
CMore sänder Brynäs ALLA försäsongsmatcher! Ser förresten att ytterligare en match är inlagd som man inte meddelat tidigare. Vi möter AIK i Norrtälje den 18:e Augusti.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita: En sak jag lärt mig är att det aldrig blir som man tänkte sig inför säsongen. För ett år sedan var vi fans och media i stort sett helt eniga om att Brynäs som sämst skulle bli topp 6. Det fanns inte på världskartan för någon att det skulle bli tal om en kvalstrid, men så blev det (även om vi till slut löste den situationen runt jul).
Jag tycker det finns flera saker som talar för att det blir en roligare säsong i år:
1) Med Sjödda vid rodret denna säsong kommer vi inte få den katastrofstart som det blev förra säsongen. Där har vi många poäng att tjäna in.
2) Målvaktssidan har uppgraderats rejält. Kurhonen ser riktigt bra ut på papperet, men även om han inte blir en succé kommer han ändå vara klasser bättre än Fernström.
3) Starkare backsida. Här behövs det inte tilläggas så mycket egentligen.
Självklart finns det saker i lagbygget som ser sämre ut på förhand, t.ex. hur vi gör om Palushajs ersättare blir en flopp. Men det känns väldigt negativt att säga att ”det inte finns så mycket som tyder på en bättre tabellplacering”. Hur stor svartmålare man än må vara så borde det ändå vara omöjligt att lyckas snacka bort de 3 punkterna ovan.
Jag tycker det finns flera saker som talar för att det blir en roligare säsong i år:
1) Med Sjödda vid rodret denna säsong kommer vi inte få den katastrofstart som det blev förra säsongen. Där har vi många poäng att tjäna in.
2) Målvaktssidan har uppgraderats rejält. Kurhonen ser riktigt bra ut på papperet, men även om han inte blir en succé kommer han ändå vara klasser bättre än Fernström.
3) Starkare backsida. Här behövs det inte tilläggas så mycket egentligen.
Självklart finns det saker i lagbygget som ser sämre ut på förhand, t.ex. hur vi gör om Palushajs ersättare blir en flopp. Men det känns väldigt negativt att säga att ”det inte finns så mycket som tyder på en bättre tabellplacering”. Hur stor svartmålare man än må vara så borde det ändå vara omöjligt att lyckas snacka bort de 3 punkterna ovan.
+ 20
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Sallinen gjorde 23 poäng på 50 matcher i SHL. Därav min jämförelse med Rohdin.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Sallinen kan jämföras med typ Rohdin och Wandell har ett poängsnitt på 0.375 de två senaste säsongerna.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Han hade satt ihop Palushaj med Wandell och Sallinen. Två spelare som är medelmåttor i SHL. Visst att Palushaj är jäkligt bra, men med tanke på vilka spelare han får släpa runt med i den kedjan är jag tveksam till om den ska in på topp 10.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: När man läser dina inlägg börjar man fundera på om hela ditt konto är något slags skämtkonto. Du har alltså aldrig hört talas om att man kan göra värvningar i juli/augusti? Det är helt otänkbart i din värld? I sådana fall har du sovit under en sten de senaste åren.
Då kan jag påminna dig om att kolla upp vilken tid på året som Sweatt och Salmela värvades till oss. Massor av saker händer på transfermarknaden vid denna tiden på året. Många lag i SHL är inte klara med sina trupper.
Då kan jag påminna dig om att kolla upp vilken tid på året som Sweatt och Salmela värvades till oss. Massor av saker händer på transfermarknaden vid denna tiden på året. Många lag i SHL är inte klara med sina trupper.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skulle inte förvåna mig om Granis missar starten på säsongen. Bengtzén sa på årsmötet att ”en spelare dras fortfarande med problem”, utan att säga vem det var. Men kollar man t.ex. på detta instagram-inlägg är det solklart att det är Granis som är frågetecknet. Alla andra med skador i slutspelet (Kilström, Nilsson, Mannberg) är med och fystränar här. Granis har man inte sett ett smack av på försäsongen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Örebro på plats 5-6? Visst är Palushaj ruskigt bra, men deras övriga forwardsbesättning är bland dom sämre i serien.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Sjögren, Liss och Bengtsson i Rögle rankar han som femma. Känns okunnigt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skellefteå värvar Juhamatti Aaltonen som en spetsvärvning och Djurgården ersätter Högström med Bobbo Pettersson. Vågar inte ens tänka tanken hur det hade låtit här om Bengtzén gjort samma sak 😁
+ 18
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
Westfält draftad alldeles precis innan slutet. Lite gambling av honom att åka över till USA 😬
Philadelphia Flyers blev det 👍
Philadelphia Flyers blev det 👍
+ 7
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
Glad midsommar på er! Här finns en video att njuta av vid tillfälle.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
KalleTeodor: Någon som vet varför Westfält ska åka till draften under helgen? Vad jag sett på rankinglistorna ligger han väldigt långt ner. Finns en risk att han till och med inte blir tagen. Vad jag vet från tidigare år brukar spelare bara åka över som nästintill är garanterade att bli tagna i topprundorna.
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
Intressant när Bengtzén pratade på slutet av årsmötet. Han sa bland annat att han hade räknat bort Bertilsson helt och hållet, det är därför som backsidan nu ser väldigt stark ut. Men nackdelen blir givetvis att forwardssidan blir tunnare.
En ytterligare intressant grej var att han sa att han tror stenhårt på Bjurström nästa säsong (med tanke på hur bra han var i slutspelet). Jag tror vi kan räkna med att han får börja säsongen i en tredjekedja.
En ytterligare intressant grej var att han sa att han tror stenhårt på Bjurström nästa säsong (med tanke på hur bra han var i slutspelet). Jag tror vi kan räkna med att han får börja säsongen i en tredjekedja.
+ 17
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Tog du bara med forwardsuppsättningarna i bedömningen? T.ex. skulle jag dra ner Djurgården ganska rejält med tanke på deras svaga backsida. Högström är ett riktigt stort tapp för dom. Sen vet jag inte riktigt vad du ser i Rögle? Jag tycker inte deras lag ser bättre ut på pappret än vårt.
Med tanke på att vi har SHL:s bästa backsida (säger detta helt objektiv, där varenda expert jag sett har samma ståndpunkt) så känns det lite väl magstarkt att så pass många lag skulle se bättre ut än oss.
Med tanke på att vi har SHL:s bästa backsida (säger detta helt objektiv, där varenda expert jag sett har samma ståndpunkt) så känns det lite väl magstarkt att så pass många lag skulle se bättre ut än oss.
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
Mattson: Det blir ju inte seriöst när man läser argumentet varför Brynäs kommer gå dåligt. Enligt honom är orsaken att man värvade Forslund när fansen förväntade sig Palushaj. Totalt ologiskt, då ersättaren för Palushaj inte är värvad än. Och samtidigt överskattar han Örebro något enormt enbart pga värvningen av Palushaj. Deras övriga forwardsbesättning är i klass med typ Moras.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
{8399}: Brynäs vill inte säga när han beräknas vara tillbaka. Men man kan nog räkna med att han missar hela hösten med tanke på att dom tänker ersätta honom.
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
{8482}: Kanonvärvning enligt mig om det blir klart! Han har väldigt bra underliggande siffror i ett KHK som släpper till väldigt många skott.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
bradberry: Nu svär jag i kyrkan, men jag tror inte att Honken är en bra värvning för att ersätta Jocke. Han var bra ett par matcher i KHK, men blev egentligen sämre desto fler matcher han stod. Till slut blev han ersatt av Jönsson. Ett ålderstecken? Dessutom är han skadebenägen. Hux flux kan vi sitta med två skadade målvakter (Rautio är också han skadebenägen). Ett bra alternativ tycker jag vore Jonas Johansson. Visserligen har han kontrakt, men det borde han vilja bryta. ECHL kontra SHL borde det inte vara något snack om.
+ 11
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
MrCarla: Har ingen aning om hur en läkarundersökning går till. Men baserat på pressmeddelandet upptäckte man skadan ”först när försäsongen drog igång på allvar”. Bevisligen var läkarundersökningen som gjordes inte tillräcklig i alla fall. Men det är ju helt absurt att påstå att Bengtzén visste om detta ”för att det stod på sociala medier”. Okej, det låter ju som trovärdiga källor...
+ 4
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
{2064}: Frågan är hur mycket växjömatcherna drog in? Man får inte glömma att vi chartrade plan 3 gånger till Växjö. Inräknat resekostnaderna blev det nog nästintill +/- 0 med kvartsfinalspel.
Brynäs IF > Sv: Silly season 18/19
{8356}: Inför säsongerna 13/14 och 14/15 såg det också riktigt kasst ut. Men 13/14 tog vissa spelare väldigt stora kliv som man inte kunde förutse innan säsongen. Vi får hoppas på något liknande den kommande säsongen. Bjurström är en spelare jag tror stenhårt på.
+ 3
Föregående · 46 · Nästa