Historik
Föregående · 10 · Nästa
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Mike Skinner: Är det någon vanlig kanal som sänder eller måste man köpa nån specialkanal från viasat för många pengar för att få tillgång till Superbowl i år?
Vetgirig.nu > Sv: Lagtävlingen
Metal Guru: Förlåt, jag var riktigt dålig i lagcupen nu när jag blev uttagen. Ett X och en torsk. :-(
Hoppas du räddar mig nu Gurun.
Hoppas du räddar mig nu Gurun.
Vetgirig.nu > Sv: Lagtävlingen
mattias - 74: Grupetto, i cykeltermer är ju det den grupp som bildas av dom som inte riktigt hänger med bland dom bättre. :-)
Mora IK > Sv: Övrigt
Hakan Olsen: Förlåt mitt kraftfulla utfall men jag har genom åren blivit så less på sådana som sågar eller hyllar ett lag endast med utgångspunkt av vad som står på tröjan. Vi har själva kännt detta då vi spelade i ES med båda fans och journalister som bestämt hävdade att vi inget hade där att göra bara på grund av att vi var vi. Likväl skulle jag tänka mig att om ett lag som under lång tid varit topplag i ES (ex Färjestad) om dom nu t ex skulle få en tuff period och kanske bli ett mittenlag i AS så skulle man ändå hävda att man "borde" slå (ex. Almtuna) oavsett om Almtuna för stunden har ett bättre lag.
Ett av idrottens grundtänk som vi ALDRIG från frångå i Sverige är att det lag oavsett var man kommer ifrån, hur rik man är eller hur stor publik man har förtjänar sin plats om man under en lång säsong spelar in fler poäng än ett annat lag med bättre grundförutsättningar. Sen om Almtuna kommer räcka fram i år eller inte låter jag vara osagt och det får väl den närmast månaden utvisa.
Ett av idrottens grundtänk som vi ALDRIG från frångå i Sverige är att det lag oavsett var man kommer ifrån, hur rik man är eller hur stor publik man har förtjänar sin plats om man under en lång säsong spelar in fler poäng än ett annat lag med bättre grundförutsättningar. Sen om Almtuna kommer räcka fram i år eller inte låter jag vara osagt och det får väl den närmast månaden utvisa.
Vetgirig.nu > Sv: Lagtävlingen
Gidde: Vi tävlar i ett lag som till 50% består av leksingar och dom har inte en aning om vad ödmjukhet betyder så vi andra måste försöka anpassa oss till deras stil.
Leksands IF > Sv: Denna säsong så jävlar går vi opp !
mattias - 74: Nej, Växjö har alldeles för dålig form för tillfället. Näst sämst i januari med bara fyra inspelade poäng räcker inte, där är nog bensinen slut nu. Den platsen står mellan Almtuna och Västerås, jag sätter en peng på att VIKs rutin avgör den fighten på slutet trots Almtunas fina hemmafacit. Annars är jag beredd att hålla med dig.
Leksands IF > Sv: Denna säsong så jävlar går vi opp !
mattias - 74: Rögle dalar väl sakta men säkert så det är väl inte en allt för dum gissning att det blir SSK och RBK till slut.
Vetgirig.nu > Sv: Ilska när man svarat (nästan) rätt men likförbannat får fel
Metal Guru: Lite ilsk är jag för tillfället när mitt svar på Titanics systerfartyg Brittanica inte godkändes när det korrekta skulle vara Brittanic. Iofs är jag inte ilsk på vetgirig utan mer på mig själv. Tur att inte frågan var matchavgörande då jag ändå fick stordäng av dig.
Skidsport > Sv: Längd VC 08/09
Sannes: För-OS sprint ikväll på SVT1 22.00
Alla svenskar/or vidare från kvalet. Britta Norgren (5), Anna Olsson (10), Lina Andersson (13) och Ida Ingemarsdotter (20) enkelt vidare i damkvalet.
Emil Jönsson (1), Björn Lind (2), Jesper Modin (7) och Robin Bryntesson (17) på herrsidan lika enkelt vidare. Jönsson överlägsen etta i kvalet, norske favoriten Hattestad bara fyra så långt.
Alla svenskar/or vidare från kvalet. Britta Norgren (5), Anna Olsson (10), Lina Andersson (13) och Ida Ingemarsdotter (20) enkelt vidare i damkvalet.
Emil Jönsson (1), Björn Lind (2), Jesper Modin (7) och Robin Bryntesson (17) på herrsidan lika enkelt vidare. Jönsson överlägsen etta i kvalet, norske favoriten Hattestad bara fyra så långt.
Svenska Hockeyligan > Sv: Ska ES och Allsvenskan spelas på små rinkar?
87bth01: Troligtvis frågan i rubriken på ämnet. Det är i alla fall min tolkning av JAAandet
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Hannu Neimi: Drivkraften kommer väl ifrån att här inne finns det någon som svarar trollet hela tiden.
Vetgirig.nu > Sv: Andra vetgirig-tävlingar
Paddan: Samma här fast i 6:19 då. Jag slog till med en förkrossande 1-0 seger i första matchen :-)
Vetgirig.nu > Sv: Andra vetgirig-tävlingar
Paddan: Jag gör också ett nytt försök i div 6 nu. Har varit upp där tidigare en gång men rasade genast ur till div 7 igen.
Mora IK > Sv: AIK IF - Mora IK
zeb: Nej jag tycker inte Mora gör en bra match. AIK får matchen dit dom vill, stänger den effektivt och vinner rättvist när dom väl har fått en ledning.
Jag trodde att du var kapabel att diskutera matchen utan att bli oförskämd, jag misstog mig tydligen.
Jag trodde att du var kapabel att diskutera matchen utan att bli oförskämd, jag misstog mig tydligen.
Mora IK > Sv: AIK IF - Mora IK
zeb: "Det som retar mej mest var att AIK inte heller var bra"
Vi kan inte ha sett samma match du och jag för anledningen att vi ser loja och tafatta ut är just på grund av att vi mötte ett bra AIK. Ett AIK som framför allt spelar ett tryggt, säkert och effektivt försvarsspel som neutraliserar motståndarna och inte släpper till mycket. Rättvis seger tycker jag, även om vi med lite mer tur och skicklighet skulle kunnat ha chansen att lura dom på en poäng men det lyckades inte.
Vi kan inte ha sett samma match du och jag för anledningen att vi ser loja och tafatta ut är just på grund av att vi mötte ett bra AIK. Ett AIK som framför allt spelar ett tryggt, säkert och effektivt försvarsspel som neutraliserar motståndarna och inte släpper till mycket. Rättvis seger tycker jag, även om vi med lite mer tur och skicklighet skulle kunnat ha chansen att lura dom på en poäng men det lyckades inte.
Mora IK > Patrik Eklund
Den unge överraskningen från Vikarbyn har skrivit ett nytt kontrakt med Mora IK som sträcker sig till och med säsongen 10/11.
Mora IK > Sv: FMM Cup
Grupp A:
Modo-Södertälje 4-5, Färjestad-Rögle 4-1, Mora-Rögle 2-0, Södertälje-Färjestad 8-3, Rögle-Modo 2-3, Mora-Södertälje 3-3, Färjestad-Modo 2-2, Mora-Modo 2-1, Södertälje-Rögle 2-4, Mora-Färjestad 5-2
1. Mora 4 +6 7p
2. Södertälje 4 +4 5p
----------------
3. Modo 4 -1 3p
4. Färjestad 4 -5 3p
5. Rögle 4 -4 2p
Grupp B:
HV71-Timrå 5-1, Brynäs-AIK 1-2, Leksand-Timrå 0-3, Leksand-HV71 0-5, Timrå-AIK 3-2, Brynäs-Leksand 5-0, HV71-Brynäs 4-2, AIK-Leksand 2-1, HV71-AIK 3-2, Brynäs-Timrå 3-0
1. HV71 4 +12 8p
2. Brynäs 4 +5 4p
-----------------
3. AIK 4 0 4p
4. Timrå 4 -3 4p
5. Leksand 4 -14 0p
Modo-Södertälje 4-5, Färjestad-Rögle 4-1, Mora-Rögle 2-0, Södertälje-Färjestad 8-3, Rögle-Modo 2-3, Mora-Södertälje 3-3, Färjestad-Modo 2-2, Mora-Modo 2-1, Södertälje-Rögle 2-4, Mora-Färjestad 5-2
1. Mora 4 +6 7p
2. Södertälje 4 +4 5p
----------------
3. Modo 4 -1 3p
4. Färjestad 4 -5 3p
5. Rögle 4 -4 2p
Grupp B:
HV71-Timrå 5-1, Brynäs-AIK 1-2, Leksand-Timrå 0-3, Leksand-HV71 0-5, Timrå-AIK 3-2, Brynäs-Leksand 5-0, HV71-Brynäs 4-2, AIK-Leksand 2-1, HV71-AIK 3-2, Brynäs-Timrå 3-0
1. HV71 4 +12 8p
2. Brynäs 4 +5 4p
-----------------
3. AIK 4 0 4p
4. Timrå 4 -3 4p
5. Leksand 4 -14 0p
Övrig hockey > Tre snabba mål
Visst brukar man vara med om lite tid mellan mål ibland men då brukar det oftast handla om två sådana. Idag mot Huddinge gjorde Mora tre mål på 36 sekunder, är det någon som vet om det finns något gällande rekord för detta som är snabbare än så?
54.58 0 - 3 EQ Mora 9. MANN, Stefan (14. EKHOLM, Mattias)
55.17 0 - 4 EQ Mora 39. GENOWAY, Colby (4. ALÉN, Juha 13. VIKSTEN, Daniel)
55.34 0 - 5 EQ Mora 78. SIMONS, Mikael (90. SANDSTRÖM, Lucas)
54.58 0 - 3 EQ Mora 9. MANN, Stefan (14. EKHOLM, Mattias)
55.17 0 - 4 EQ Mora 39. GENOWAY, Colby (4. ALÉN, Juha 13. VIKSTEN, Daniel)
55.34 0 - 5 EQ Mora 78. SIMONS, Mikael (90. SANDSTRÖM, Lucas)
Mora IK > Sv: FMM Cup
Grupp A:
Modo-Södertälje 4-5, Färjestad-Rögle 4-1, Mora-Rögle 2-0, Södertälje-Färjestad 8-3, Rögle-Modo 2-3, Mora-Södertälje 3-3, Färjestad-Modo 2-2
1. Södertälje 3 +6 5p
2. Mora 2 +2 3p
----------------
3. Modo 3 0 3p
4. Färjestad 3 -2 3p
5. Rögle 3 -6 0p
Söndag: Mora-Modo, Södertälje-Rögle, Mora-Färjestad
Grupp B:
HV71-Timrå 5-1, Brynäs-AIK 1-2, Leksand-Timrå 0-3, Leksand-HV71 0-5, Timrå-AIK 3-2, Brynäs-Leksand 5-0
1. HV71 2 +9 4p
2. Timrå 3 0 4p
-----------------
3. Brynäs 2 +4 2p
4. AIK 2 0 2p
5. Leksand 3 -13 0p
Söndag: HV71-Brynäs, AIK-Leksand, HV71-AIK, Brynäs-Timrå
Modo-Södertälje 4-5, Färjestad-Rögle 4-1, Mora-Rögle 2-0, Södertälje-Färjestad 8-3, Rögle-Modo 2-3, Mora-Södertälje 3-3, Färjestad-Modo 2-2
1. Södertälje 3 +6 5p
2. Mora 2 +2 3p
----------------
3. Modo 3 0 3p
4. Färjestad 3 -2 3p
5. Rögle 3 -6 0p
Söndag: Mora-Modo, Södertälje-Rögle, Mora-Färjestad
Grupp B:
HV71-Timrå 5-1, Brynäs-AIK 1-2, Leksand-Timrå 0-3, Leksand-HV71 0-5, Timrå-AIK 3-2, Brynäs-Leksand 5-0
1. HV71 2 +9 4p
2. Timrå 3 0 4p
-----------------
3. Brynäs 2 +4 2p
4. AIK 2 0 2p
5. Leksand 3 -13 0p
Söndag: HV71-Brynäs, AIK-Leksand, HV71-AIK, Brynäs-Timrå
Juniorhockey > Sv: Junior VM
Bissett19: Spelet jämnades ut lite när slovakerna fick PP men jänkarna trycker på även då :-)
Mora IK > Sv: FMM Cup
Grupp A:
Modo-Södertälje 4-5
Färjestad-Rögle 4-1
Mora-Rögle 2-0
1. Färjestad 1 +3 2p
2. Mora 1 +2 2p
----------------
3. Södertälje 1 +1 2p
4. Modo 1 -1 0p
5. Rögle 2 -5 0p
Lördag: Södertälje-Färjestad, Rögle-Modo, Mora-Södertälje, Färjestad-Modo
Söndag: Mora-Modo, Södertälje-Rögle, Mora-Färjestad
Grupp B:
HV71-Timrå 5-1
Brynäs-AIK 1-2
Leksand-Timrå 0-3
1. HV71 1 +4 2p
2. AIK 1 +1 2p
-----------------
3. Timrå 2 -1 2p
4. Brynäs 1 -1 0p
5. Leksand 1 -3 0p
Lördag: Leksand-HV71, Timrå-AIK, Brynäs-Leksand
Söndag: HV71-Brynäs, AIK-Leksand, HV71-AIK, Brynäs-Timrå
Modo-Södertälje 4-5
Färjestad-Rögle 4-1
Mora-Rögle 2-0
1. Färjestad 1 +3 2p
2. Mora 1 +2 2p
----------------
3. Södertälje 1 +1 2p
4. Modo 1 -1 0p
5. Rögle 2 -5 0p
Lördag: Södertälje-Färjestad, Rögle-Modo, Mora-Södertälje, Färjestad-Modo
Söndag: Mora-Modo, Södertälje-Rögle, Mora-Färjestad
Grupp B:
HV71-Timrå 5-1
Brynäs-AIK 1-2
Leksand-Timrå 0-3
1. HV71 1 +4 2p
2. AIK 1 +1 2p
-----------------
3. Timrå 2 -1 2p
4. Brynäs 1 -1 0p
5. Leksand 1 -3 0p
Lördag: Leksand-HV71, Timrå-AIK, Brynäs-Leksand
Söndag: HV71-Brynäs, AIK-Leksand, HV71-AIK, Brynäs-Timrå
Juniorhockey > Sv: Junior VM
ante08: Ser man på statsen så har USA bränt en straff i första perioden också.
Vetgirig.nu > Sv: Andra vetgirig-tävlingar
Gidde: Jag återkommer till mitt tidigare förslag att det är dom där animerade reklamerna som orsakar besvären.
Tidigare var den en Amelia-reklam tror jag som rullade när problemen fanns, när den försvann så försvann också problemen och nu såg jag att någon misstänkte korsordsreklamen som bov i dramat med fördröjda frågor.
Tidigare var den en Amelia-reklam tror jag som rullade när problemen fanns, när den försvann så försvann också problemen och nu såg jag att någon misstänkte korsordsreklamen som bov i dramat med fördröjda frågor.
Café > Sv: Spelbekymmer. Hjäääälp!!
Metal Guru: Jo jag är inne på det spåret.
Sen gillar jag ju idén med Wii också när ungarna får röra sig lite medans dom spelar.
F*n va svårt det här blev, jag som trodde att det skulle bli ett lätt beslut men ju mer jag försöker lära mig så......
Sen gillar jag ju idén med Wii också när ungarna får röra sig lite medans dom spelar.
F*n va svårt det här blev, jag som trodde att det skulle bli ett lätt beslut men ju mer jag försöker lära mig så......
Café > Sv: Spelbekymmer. Hjäääälp!!
Metal Guru: PS3 har jag redan uteslutit. Den är dubbelt så dyr som dom andra och vi (familjen som fortfarande har tjock-TV) har inget behov av Blue-Ray spelare.
Café > Spelbekymmer. Hjäääälp!!
Jag är på gång att köpa en spelkonsol åt mina två döttrar till julen men har inte en aning om vilken av alla jag ska välja.
Det vi vill spela är "tjej-spel" typ barbie, hästhoppning, djur, "springa runt i en värd och lösa lätta uppgifter hitta saker-spel". Vem har mest sådana spel och vilken plattform ska jag välja? Det känns som om hela spelvärlden bara är fokuserad på skjuta, krig, åka bil men det intresserar oss inte alls.
Wii verkar ju bra när man får röra sig när man spelar men är det bara sånna spel eller kan man sitta still med en enkel handkontroll där också?
Hjälp mig i en djungel där jag själv är helt novis.
Flickorna mina är 8 och 5 år gamla så det får inte vara för svåra och komplicerade spel heller.
Det vi vill spela är "tjej-spel" typ barbie, hästhoppning, djur, "springa runt i en värd och lösa lätta uppgifter hitta saker-spel". Vem har mest sådana spel och vilken plattform ska jag välja? Det känns som om hela spelvärlden bara är fokuserad på skjuta, krig, åka bil men det intresserar oss inte alls.
Wii verkar ju bra när man får röra sig när man spelar men är det bara sånna spel eller kan man sitta still med en enkel handkontroll där också?
Hjälp mig i en djungel där jag själv är helt novis.
Flickorna mina är 8 och 5 år gamla så det får inte vara för svåra och komplicerade spel heller.
Föregående · 10 · Nästa
