Historik
Föregående · 9 · Nästa
Skidsport > Sv: Vasaloppet 2009
ante08: Jag halvlåg hemma i soffan hela loppet förrutom i spurten, då stod jag och skrek på Erik.
Skidsport > Sv: Vasaloppet 2009
Frisco: Jävligt stolt över att min gode vän och granne gick in på en personbästa 4:e plats idag. Grattis Erik!
Mora IK > Sv: Slutspurten
Är det nån som har koll på hur det funkar till play-off? En del säger att det blir 4:an mot 7:an och 5:an mot 6:an medan andra hävdar att 4:an får välja motståndare mellan 6:an och 7:an.
Har någon kollat upp hur det verkligen ligger till?
Har någon kollat upp hur det verkligen ligger till?
Mora IK > Sv: WCS
Efter sista tidens skitmatcher så ligger WCS nu på 86p, vi kan max nå 80p. Något måste skita sig rejält för formstarka Västerås för att vi ska nå tredjeplatsen.
Nu kanske det är mer relevant att börja titta på det andra strecket och där gäller för närvarande att det gäller att säkra en poäng till (75p) för att vara helt säkra. Teoretiskt kan vi fortfarande bomma play-off om alla resultat går emot oss. Men då ska det gå riktigt snett för Troja behöver ta in en jävla massa mål.
Nu kanske det är mer relevant att börja titta på det andra strecket och där gäller för närvarande att det gäller att säkra en poäng till (75p) för att vara helt säkra. Teoretiskt kan vi fortfarande bomma play-off om alla resultat går emot oss. Men då ska det gå riktigt snett för Troja behöver ta in en jävla massa mål.
Leksands IF > Sv: Kvalserien
mattias - 74: Är det inte lite naivt att tro att det officiella pressmeddelande står för hela sanningen. Jag skulle tro att sanningen ligger nån stans mitt mellan aftonbladets sensationsavslöjande och klubbens uttalande.
Mora IK > Sv: Övrigt
Barbapappa: Att det ska bli kval är väl redan klart sedan tidigare. Chanserna att det däremot ska bli en direktplats till kvalserien försämrades betydligt ikväll, det kan jag hålla med dig om även om dom inte är helt borta än. Vi ligger ju ändå kvar på den platsen så hoppet finns.
Mora IK > Sv: Växjö HC - Mora IK
Metal Guru: Tror inte det. Den enda som får ett matchpenalty är ju deras #10, de andra får Game misconduct och bör vara spelklara till nästa match.
Mora IK > Sv: Växjö HC - Mora IK
mattias - 74: Skönt slut på våran match
59.52 2 min 91. HJALMARSSON, Gustav ROUGH
59.52 2 min 91. HJALMARSSON, Gustav ROUGH
59.52 2 min 90. SANDSTRÖM, Lucas ROUGH
60.00 2 min 60. JOSEFSSON, Erik ROUGH
60.00 2 min 44. MACNEVIN, Josh ROUGH
60.00 2 min 5. RANTATALO-THOMAS, Emil ROUGH
60.00 2 min 4. ALÉN, Juha ROUGH
60.00 2 min 60. JOSEFSSON, Erik ROUGH
60.00 5 min 49. ELOMO, Teemu ROUGH
60.00 20 min 49. ELOMO, Teemu GA-MI
60.00 2 min 44. MACNEVIN, Josh ROUGH
60.00 5 min 39. GENOWAY, Colby ROUGH
60.00 20 min 39. GENOWAY, Colby GA-MI
60.00 5 min 23. PERSSON, Christoffer ROUGH
60.00 20 min 23. PERSSON, Christoffer GA-MI
60.00 5 min 10. MAGNUSSON, Sebastian FISTI
60.00 20 min 10. MAGNUSSON, Sebastian MATCH
60.00 2 min 5. RANTATALO-THOMAS, Emil ROUGH
60.00 5 min 5. RANTATALO-THOMAS, Emil SPEAR
60.00 20 min 5. RANTATALO-THOMAS, Emil GA-MI
60.00 2 min 4. ALÉN, Juha ROUGH
59.52 2 min 91. HJALMARSSON, Gustav ROUGH
59.52 2 min 91. HJALMARSSON, Gustav ROUGH
59.52 2 min 90. SANDSTRÖM, Lucas ROUGH
60.00 2 min 60. JOSEFSSON, Erik ROUGH
60.00 2 min 44. MACNEVIN, Josh ROUGH
60.00 2 min 5. RANTATALO-THOMAS, Emil ROUGH
60.00 2 min 4. ALÉN, Juha ROUGH
60.00 2 min 60. JOSEFSSON, Erik ROUGH
60.00 5 min 49. ELOMO, Teemu ROUGH
60.00 20 min 49. ELOMO, Teemu GA-MI
60.00 2 min 44. MACNEVIN, Josh ROUGH
60.00 5 min 39. GENOWAY, Colby ROUGH
60.00 20 min 39. GENOWAY, Colby GA-MI
60.00 5 min 23. PERSSON, Christoffer ROUGH
60.00 20 min 23. PERSSON, Christoffer GA-MI
60.00 5 min 10. MAGNUSSON, Sebastian FISTI
60.00 20 min 10. MAGNUSSON, Sebastian MATCH
60.00 2 min 5. RANTATALO-THOMAS, Emil ROUGH
60.00 5 min 5. RANTATALO-THOMAS, Emil SPEAR
60.00 20 min 5. RANTATALO-THOMAS, Emil GA-MI
60.00 2 min 4. ALÉN, Juha ROUGH
Mora IK > Sv: Växjö HC - Mora IK
Har vi någonsin förlorat mot Växjö? Vi har i alla fall inte förlorat den här säsongen och inte heller senast vi var i samma serie 2003. När gick dom upp i AS första gången?
Mora IK > Sv: Slutspurten
Barbapappa: Det fungerar som så att en klubb kan skriva ett speciellt kontrakt för en juniorspelare där man har rätt att plocka tillbaka honom efter sista övergångsdatum. Om man sedan har plockat hem honom så får man inte låna ut honom en gång till utan det gäller bara för en extra hemflytt av utlånade juniorspelare.
Mora IK > Sv: Slutspurten
Barbapappa: Det handlar om s.k. "namngivna juniorer" som får åka en extrasväng mellan klubbarna.
Mora IK > Sv: WCS
Metal Guru: Trots poängtappet igår så sjönk i alla fall WCS till 87p.
Jag tror dock att det kommer räcka med 80p vilket skulle betyda tre segrar till på de 5 kvarvarande matcherna.
Här är mitt reviderade tips till avslutningen:
3. Mora 81p
-----
4. Västerås 79p
5. Almtuna 79p
6. Växjö 78p
7. Malmö 71p
-----
8. Björklöven 69p
9. Troja 67p
Fortfarande skräckmatchen mot Mariestad i sista omg. som kommer avgöra. *ryser*
Jag tror dock att det kommer räcka med 80p vilket skulle betyda tre segrar till på de 5 kvarvarande matcherna.
Här är mitt reviderade tips till avslutningen:
3. Mora 81p
-----
4. Västerås 79p
5. Almtuna 79p
6. Växjö 78p
7. Malmö 71p
-----
8. Björklöven 69p
9. Troja 67p
Fortfarande skräckmatchen mot Mariestad i sista omg. som kommer avgöra. *ryser*
Mora IK > Sv: Slutspurten
zeb: Allt i egna händer, hur tänker du då? Almtuna är väl fortfarande före och kan spela ut oss oavsett vad vi hittar på.
Leksands IF > Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74: Jag pratar inte om vad du tror om fortsättningen.
För mig är ni helt enkelt för bra för att kunna misslyckas, grattis!
För mig är ni helt enkelt för bra för att kunna misslyckas, grattis!
Leksands IF > Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74: Lika bra att du ansöker redan nu. Det här ser ju så bra ut för er så att vi kan anse att det redan är klart.
Vetgirig.nu > Sv: Vetligan
En uppdatering här vore skoj nu när jag går upp i femman för första gången.
Mora IK > Sv: WCS
Metal Guru: 89p nu, 20 upp för oss och 18 kvar att få. Fortfarande Almtuna som är trea enligt WCS. Hittade en liten tankevurpa i senaste beräkningen därav har det ökat med en poäng.
Ska väl kanske också tillägga att jag tror att 81p kommer räcka. Det skulle betyda 12p till för oss på 6 matcher, måste vinna 4 till.
Ska väl kanske också tillägga att jag tror att 81p kommer räcka. Det skulle betyda 12p till för oss på 6 matcher, måste vinna 4 till.
Vetgirig.nu > Sv: Tråden för dubbelnick, fuskare och annat skumt
Metal Guru: Jag har samma problem och har en del matcher som måste spelas nu ikväll :-(
Mora IK > MIF på hal is
Ny tabell om MIF kursar:
1. Leksand 36 spelade +111 87p
2. AIK 36 +59 79p
3. Almtuna 36 +25 66p
----------
4. Mora 35 +40 64p
5. Växjö 35 +23 61p
6. Västerås 34 +18 57p
7. Troja 35 -20 53p
----------
8. Björklöven 35 -4 51p
9. Bofors 36 -16 51p
10. Sundsvall 35 -43 47p
11. Borås 35 -13 45p
12. Oskarshamn 35 -25 41p
13. Nybro 36 -37 37p
---------
14. Huddinge 36 -53 31p
15. Mariestad 35 -63 25p
----------
16. MIF Redhawks GAME OVER
Almtuna ser ut att vara vinnare i striden om kvalseriestrecket om det skulle gå så illa att MIF går under. Man drar ifrån oss med två poäng. Däremot ökar vi vårat försprång till både Växjö och Västerås.
Intressant också att både Troja och Bofors vinner stort gentemot Björklöven i striden om sista play-off platsen.
Det troliga är väl ändå att man spelar klart serien med ett juniorbetonat lag och då är det Almtuna och Troja i de övre streckstriderna som vinner eftersom man har MIF J kvar att möta.
Å andra sidan kanske MIF J är bättre än MIF A? ;-)
1. Leksand 36 spelade +111 87p
2. AIK 36 +59 79p
3. Almtuna 36 +25 66p
----------
4. Mora 35 +40 64p
5. Växjö 35 +23 61p
6. Västerås 34 +18 57p
7. Troja 35 -20 53p
----------
8. Björklöven 35 -4 51p
9. Bofors 36 -16 51p
10. Sundsvall 35 -43 47p
11. Borås 35 -13 45p
12. Oskarshamn 35 -25 41p
13. Nybro 36 -37 37p
---------
14. Huddinge 36 -53 31p
15. Mariestad 35 -63 25p
----------
16. MIF Redhawks GAME OVER
Almtuna ser ut att vara vinnare i striden om kvalseriestrecket om det skulle gå så illa att MIF går under. Man drar ifrån oss med två poäng. Däremot ökar vi vårat försprång till både Växjö och Västerås.
Intressant också att både Troja och Bofors vinner stort gentemot Björklöven i striden om sista play-off platsen.
Det troliga är väl ändå att man spelar klart serien med ett juniorbetonat lag och då är det Almtuna och Troja i de övre streckstriderna som vinner eftersom man har MIF J kvar att möta.
Å andra sidan kanske MIF J är bättre än MIF A? ;-)
Vetgirig.nu > Sv: Lagtävlingen
Metal Guru: Så det ska bli en "kvalmatch" alltså. Jag tycker att jag har hamnat på kvalplats i andra ligor och kan då inte minnas att jag har fått spela någon extramatch för det.
Därför jag misstänkte att man gick efter inspalde poäng mellan kvallagen eller nåt sånt för att avgöra vem som ska få gå upp.
Som sagt har jag aldrig riktigt fått klart för mig hur det är tänkt att kvalen ska fungera.
Därför jag misstänkte att man gick efter inspalde poäng mellan kvallagen eller nåt sånt för att avgöra vem som ska få gå upp.
Som sagt har jag aldrig riktigt fått klart för mig hur det är tänkt att kvalen ska fungera.
Vetgirig.nu > Sv: Lagtävlingen
Metal Guru: Jag har fortfarande inte lyckats klura ut hur dom där kvalen går till. Är det någon av er andra som har fått grepp på det?
Mora IK > Sv: Övrigt
Metal Guru: Det har nog inte hänt så mycket mer än att eliteprospects inte har uppdaterat sin franska statistik. Slår man upp hela laget Grenoble så ser man att ingen är registrerad för mer än 14 matcher.
Eller också bestämde man sig för att helt enkelt lägga ner hela säsongen i grodätarlandet när fixstjärnan Martin Jansson blev skadad? ;-)
Eller också bestämde man sig för att helt enkelt lägga ner hela säsongen i grodätarlandet när fixstjärnan Martin Jansson blev skadad? ;-)
Mora IK > Sv: Mora IK - IK Oskarshamn
MIK 7-1: Lasse känns lite fladdrig i sitt spel men han tog i alla fall puckarna och det är väl det som räknas.
Leksands IF > Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74: På fredag får ni ju besök av Mariestad. Dom lär väl ha ett drygt 20-tal spelare med sig skulle jag tro.
Mora IK > Sv: Silly Season 08/09
Tubest: Dom kör den nya taktiken med en back som "har nåt där bak" istället.
Mora IK > Sv: Slutspurten
Barbapappa: Inspirerad av dina förutspåelser över avslutningen på serien så ger jag dig och er andra min syn på avslutningen med tanke på vilket motstånd respektive lag har kvar att möta.
Jag förutsätter att Leksand och AIK är klara för KS och att Nybro, Huddinge och Mariestad är avsågade för kval nedåt i seriesystemet. Bland de övriga kan det komma att sluta på följande sätt.
3. Almtuna 83p
----------
4. Mora 82p
5. Växjö 80p
6. Västerås 76p
7. Troja 73p
----------
8. Björklöven 69p
9. Malmö 67p
10. Sundsvall 61p
11. Oskarshamn 61p
12. Bofors 60p
13. Borås 56p
Nyckelmatchen för Mora kan bli "skräckmotståndaren" Mariestad i sista omg. Borås och Sundsvall räknar jag med att vi tar. Sen återstår Västerås, Björklöven, Växjö, Oskarshamn och Troja där vi kommer vinna mer än vi förlorar men räkna ändå med en del poängförluster mot dessa lag. Jag räknar in 9p av 15 möjliga mot de lagen. Som sagt sista omg kommer att avgöra 0/1p mot BoIS så blir vi fyra och 2/3p där så blir vi 3:a så jämnt kommer det att bli till slut.
I P-O sen om mina gissningar blir sanna så slår vi Troja i tre matcher med övertag av att vi får avgörande match hemma samtidigt som VIK tar Växjö då dom har ett övertag i inbördes möten under säsongen mot dessa.
I P-O 2 tar vi sen VIK i två raka (om än jämna) matcher.
Stor varningsflagg hissas fortfarande för Malmö. Kommer dom till slut att vakna? Och om dom gör det och lyckas nå en play-off plats så blir dom ytterst farliga. Då kommer dom att ta sista KS-platsen genom segrar i P-O 1 mot oss och i P-O 2 mot VIK.
Jag förutsätter att Leksand och AIK är klara för KS och att Nybro, Huddinge och Mariestad är avsågade för kval nedåt i seriesystemet. Bland de övriga kan det komma att sluta på följande sätt.
3. Almtuna 83p
----------
4. Mora 82p
5. Växjö 80p
6. Västerås 76p
7. Troja 73p
----------
8. Björklöven 69p
9. Malmö 67p
10. Sundsvall 61p
11. Oskarshamn 61p
12. Bofors 60p
13. Borås 56p
Nyckelmatchen för Mora kan bli "skräckmotståndaren" Mariestad i sista omg. Borås och Sundsvall räknar jag med att vi tar. Sen återstår Västerås, Björklöven, Växjö, Oskarshamn och Troja där vi kommer vinna mer än vi förlorar men räkna ändå med en del poängförluster mot dessa lag. Jag räknar in 9p av 15 möjliga mot de lagen. Som sagt sista omg kommer att avgöra 0/1p mot BoIS så blir vi fyra och 2/3p där så blir vi 3:a så jämnt kommer det att bli till slut.
I P-O sen om mina gissningar blir sanna så slår vi Troja i tre matcher med övertag av att vi får avgörande match hemma samtidigt som VIK tar Växjö då dom har ett övertag i inbördes möten under säsongen mot dessa.
I P-O 2 tar vi sen VIK i två raka (om än jämna) matcher.
Stor varningsflagg hissas fortfarande för Malmö. Kommer dom till slut att vakna? Och om dom gör det och lyckas nå en play-off plats så blir dom ytterst farliga. Då kommer dom att ta sista KS-platsen genom segrar i P-O 1 mot oss och i P-O 2 mot VIK.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Mike Skinner: Oj, den får jag ju till och med in på TVn i sovrummet på dom fria marksända kanalerna.
Mora IK > Sv: Slutspurten
MIK 7-1: Kom ihåg att Troja hemma är en helt annan sak än Troja borta så i det fallet verkar Almtuna dra en nitlott gentemot de andra lagen.
Föregående · 9 · Nästa
