Historik
Föregående · 46 · NästaUSA var bara minuter ifrån att missa slutspelet när man lyckades göra 3-2 i förlängningen mot Sverige och nu är man en halv period ifrån att spela finalen.
Tyskland å andra sidan som hade slutspelsplatsen istället för USA ramlade med det där målet ner i nedflyttningsserien och förlorar idag med 3-1 mot Vitryssland och kan i sista omgånen åka ur hela A gruppen.
Och varför, varför, varför, varför, varför får fortfarnde Jörgen Brink åka i landslaget?
Någon som vet hur det fungerar? Är det en rad olika småfinaler som lagen godtyckligt tas ut till? Leder det fram till någon stor final till slut för de bästa eller varför spelas alla dessa matcher?
Gott nytt år på er era jävlar!!
Kanada-Berlin 5-2
Khimik-Davos 3-2 ot
Tabell:
1 Kanada 4 +2 6p
2 Davos 4 +2 5p
----------
3 Mora 4 +6 5p
4 Khimik 4 -2 4p
5 Berlin 4 -8 2p
Davos före Mora på inbördes möte.
Imorgon spelas finalen mellan Kanada-Davos 12.00
Khimik-Kanada 5-0
Mora-Berlin 6-1
1-0 Bergkvist (Blatak)
2-0 Brendl (Kurvinen) SH1
3-0 Granström (Kapla, Jardine)
4-0 Simons (Brendl, Jansson)
5-0 Kapla (Jardine, Granström)
6-0 Brendl (Elomo) PP2
6-1 Roach (Fairchild, Felski) PP1
Tabell:
1 Mora 4 +6 5p
2 Davos 3 +3 4p
----------
3 Canada 3 -1 4p
4 Khimik 3 -3 2p
5 Berlin 3 -5 2p
Imorgon spelar Kanada-Berlin 15.00 och Khimik-Davos 20.15
*Förutsättningarna är att Kanada och Davos måste vinna sina matcher för att vi ska missa finalen.
*Vinner en av dom sin match så är det vi mot det laget i final.
*Förlorar både Kanada och Davos så blir det fråga om en målskillnadsaffär mellan alla fyra lagen om vem som får möta oss i final.
Forever MIK: HAde en kompis som fick visa leg vid midsommar. Han visste inte om han skulle bli smickrad eller förbannad, 34 år gammal.
Aktuell tabell så vi kan räkna ut vad som gäller.
1 Davos 3 +3 4p
2 Canada 3 -1 4p
----------
3 Mora 3 +1 3p
4 Berlin 2 0 2p
5 Khimik 3 -3 2p
Vid seger ikväll så leder vi alltså tabellen inför sista dagen då vi själva är spellediga. Trots seger så är vi ändå inte klara för finel utan allt avgörs imorgon.
Får vi en poäng ikväll så kommer fyra lag att stå på fyra poäng.
Förlust så är äventyret definitivt över.
Intressant start på första matchen i Schweiz idag. Efter halva matchen står Khimik-Kanada 4-0.
Dom här utmaningarna är faktiskt lite skoj. Killen som drog på sig målvaktsutrustning och stog ivägen för Brendls straffar har nu gett sig in i en brottningsmatch med en tjej.
Föregående · 46 · Nästa
