Historik
Föregående · 121 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Kanske en och annan skulle visa mer respekt när de ”bara sträcker sig efter pucken” och därmed undvika farliga huvudtacklingar.
+ 2
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Brooklyn forever: ”bra bit från comeback” gäller bägge
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: 13 lag kanske gemensamt kan hyra en buse som alltid lånas ut till det lag som möter Skellefteå..
+ 5
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
{8399}: Billings kanske med på torsdag enl GD! 🙂
+ 11
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Enaranger: Kan vara nyttigt för Jesper att lära sig hantera pressen i ett bottenlag och vara med att i en ledarroll leda detta lag att lyfta sig - få den erfarenheten. Istället för att lära sig att glida på en räckmacka i ett topplag... NJD är ju inget topplag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Enaranger: Bra ide. MS kan väl ringa GM Tom Fitzgerald och fråga: +1 973 757-6100 (vet dock ej hans fax nr). Kanske rent utav någon här på HS innan dess kan ta en stärkande grogg och sedan ringa ovanstående nummer och sondera med Tom...
🙂
🙂
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Är det någon som kommer ihåg avsnittet i LA Law/Lagens änglar för väldans länge sedan där Mike Ditka - legendarisk coach för Chicago Bears (han spelade sig själv i avsnittet) dömdes av domstolen att sitta en timme och bara lyssna på en sur dysterkvist-läktarcoach som fick spy galla över Bears usla uppträdande? 😀
Fick en ide halvt på allvar, halvt på skoj inspirerad av ovanstående:
Om man skadar någon i SHL - vare sig det är av misstag eller p g a slarv eller p g a avsikt. Då ska man förutom sina 2/5 min utvisning etc tvingas erbjuda sig att ha ett teams-möte med den man skadat och förklara sig. Denna konfrontation läggs sedan ut på SHLs hemsida.
Vid allvarliga skador får man vara beredd på att ta ett face to face möte där även offrets familj är inbjudna och förklara hur man ”tänkt” vid incidenten... Ev be om ursäkt också förstås.
Då skulle man dra sig mer för att skada någon avsiktligt/ovarsamt eftersom dessa möten skulle vara ganska obehagliga när man tvingas stå för vad man gjort inför offret. Är det oavsiktligt så är väl istället mötet en möjlighet att önska gott tillfrisknande...
Fick en ide halvt på allvar, halvt på skoj inspirerad av ovanstående:
Om man skadar någon i SHL - vare sig det är av misstag eller p g a slarv eller p g a avsikt. Då ska man förutom sina 2/5 min utvisning etc tvingas erbjuda sig att ha ett teams-möte med den man skadat och förklara sig. Denna konfrontation läggs sedan ut på SHLs hemsida.
Vid allvarliga skador får man vara beredd på att ta ett face to face möte där även offrets familj är inbjudna och förklara hur man ”tänkt” vid incidenten... Ev be om ursäkt också förstås.
Då skulle man dra sig mer för att skada någon avsiktligt/ovarsamt eftersom dessa möten skulle vara ganska obehagliga när man tvingas stå för vad man gjort inför offret. Är det oavsiktligt så är väl istället mötet en möjlighet att önska gott tillfrisknande...
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vem vet? Kan ju vara så att: ”endera slutför du kontraktstiden med oss i BIF som arbetslös under ett antal år och sedan hoppas på ett nytt jobb (???) - eller så byter du nu till ett jobb i MoDo med lägre lön och en möjlighet att återställa ditt varumärke”
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Återvändare från NHL går väl extremt sällan till HA. Vore tragiskt att se våra återvändare spela i andra lag i SHL medan vi ligger i HA.
Undvik HA till varje pris!!!!!
Undvik HA till varje pris!!!!!
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Säg det till GIF (finns alltid en lägre serie att snegla mot)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Såg en kanadensisk film för c:a 25 år sedan om ett hockeylag som hamnat i en rejäl svacka, självförtroendet var noll, man hamnade i en offerroll. D v s som BIF nu. Då hämtade man in en diehard supporter till omklädningsrummet som satt i rulllstol - ett barn - som fick tala med spelarna.
Där och då försvann offerrollen, man fick ett helt annat perspektiv och började SPELA hockey utan ängslan...
Kanske naivt men ändå något att prova?
Där och då försvann offerrollen, man fick ett helt annat perspektiv och började SPELA hockey utan ängslan...
Kanske naivt men ändå något att prova?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Vi har ju ingen Ejendal, Sereneke eller Porser så man får väl dra ett till varv med swishen... Done! Andra vågen levererad!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Hmm... 🤔
Men det är ju BIF med allt bra och dåligt man får på köpet jag och många älskar... Inte något resettat nytt könlöst plastlag.
Men det är ju BIF med allt bra och dåligt man får på köpet jag och många älskar... Inte något resettat nytt könlöst plastlag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kommentar från Bäckis i dagens AB:
”Givetvis är det bra att vi lyckats vinna så mycket fast vi haft så mycket folk borta. Det kommer förmodligen bli likadant hela säsongen, med mycket folk in och ut i laguppställningen, och då gäller det att vi har ett bra grundsystem alla kan hålla sig till.”
Det är just grundsystemet som vi fortfarande inte verkar ha satt tyvärr...
(för övrigt heter han väl ”Hedbä” - inte ”Hedberg”? 🙂)
”Givetvis är det bra att vi lyckats vinna så mycket fast vi haft så mycket folk borta. Det kommer förmodligen bli likadant hela säsongen, med mycket folk in och ut i laguppställningen, och då gäller det att vi har ett bra grundsystem alla kan hålla sig till.”
Det är just grundsystemet som vi fortfarande inte verkar ha satt tyvärr...
(för övrigt heter han väl ”Hedbä” - inte ”Hedberg”? 🙂)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}.
Armbrotts-erfarenhet: Inlines första gången - ”kul, det här var ju en baggis” - stannade sedan i en uppförsbacke, tog emot mig när jag ramlade bakåt... För mig blev det 4 veckor med gips. Började sedan med styrketräning inkl relstivt tung bänkpress c:a 2 veckor efter gipset togs bort ( kanske hade kunnat börja tidigare?). Kände dock då att det bara var att ösa på. Hade nog tur med mitt armbrott.
Armbrotts-erfarenhet: Inlines första gången - ”kul, det här var ju en baggis” - stannade sedan i en uppförsbacke, tog emot mig när jag ramlade bakåt... För mig blev det 4 veckor med gips. Började sedan med styrketräning inkl relstivt tung bänkpress c:a 2 veckor efter gipset togs bort ( kanske hade kunnat börja tidigare?). Kände dock då att det bara var att ösa på. Hade nog tur med mitt armbrott.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: verkar tack och lov vara en mindre incident som aldrig skulle uppmärksamats av media om det inte stått ”BIF” eller något liknande på bussen. Tror vi kan släppa oron för spelare och medtrafikanter om jag uppfattat saken rätt.
Var väl någon förbipasserande som trodde den skulle få tipspengar på att ”rapportera” bucklor på två fordon varav den ena tillhörde ett elitlag.
Var väl någon förbipasserande som trodde den skulle få tipspengar på att ”rapportera” bucklor på två fordon varav den ena tillhörde ett elitlag.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Kan han bli klar tills nästa Skellefteå match så kör... 🙂
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Och tjejerna tappar också samtidigt spets på löpande band...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: blev kanske otydligt - klagade inte på dig personligen, uttryckte bara att jag är less på dessa ”unika” snöflingor som kräver 100% attention och ständig feedback/pushande, annars kan dessa ”unika” individer inte träna/utvecklas (eget ansvar = 0).
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
magr: hade också hoppats att fenomenet att man är så ömtålig över nyanser i vad andra skriver/tänker skulle gå över
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
PuckkcuP:
Hej gubbar och gummor!
Någon skriver att BIF letar efter någon av RL liknande dignitet och skriver att det jobbas med sponsorer - och indikerar väl TYDLIGT att det inte är klart - dock framgår att det finns en förhoppning med aktionen. Kanske/kanske inte går det i lås? Vi får se.
Har nu lärt mig att känsliga snöflingor tolkar det som att något löfte svikits? Buhu blev inte som jag hoppats...
Tycker det är bra att Samsung m fl delar inside information även innan saker är klara - eller inte faller på plats i slutänden. Gud vad jag är less på känsliga snöflingor som blir så ledsna och upprörda när deras värld konfronteras med verkligheten.
Hej gubbar och gummor!
Någon skriver att BIF letar efter någon av RL liknande dignitet och skriver att det jobbas med sponsorer - och indikerar väl TYDLIGT att det inte är klart - dock framgår att det finns en förhoppning med aktionen. Kanske/kanske inte går det i lås? Vi får se.
Har nu lärt mig att känsliga snöflingor tolkar det som att något löfte svikits? Buhu blev inte som jag hoppats...
Tycker det är bra att Samsung m fl delar inside information även innan saker är klara - eller inte faller på plats i slutänden. Gud vad jag är less på känsliga snöflingor som blir så ledsna och upprörda när deras värld konfronteras med verkligheten.
+ 12
Brynäs IF > Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
Dagens AB: ”Det kommer att vara tuffare än någonsin att åka ur på grund av pandemin”
plus resonemang som att ”gå 10 MSEK minus utan värvningsåtgärd vs att istället försöka i sista stund att panikvärva för återstående månader och ev ta -11 MSEK förlust där man i alla fall försökt med värvningar” spelar ju ekonomiskt ingen större roll vs att åka ur denna speciella säsong. Men då kan man stå för att man försökt (ung så). Upplägget i SHL vs HA just nu är att åker man ur så detroniseras klubben.
Och då att jämföra med GGIKegård som idag förfasas över värvningarna just nu i Expressen.
Jag tycker att ligan ska stängas nedåt i dessa EXTREMA tider. Tror inte BIF riskerar kval längre men tänker nu på HV, Linköping m fl, Stoppade man kvalet förra året är väl situationen 7 gånger värre denna säsong.
plus resonemang som att ”gå 10 MSEK minus utan värvningsåtgärd vs att istället försöka i sista stund att panikvärva för återstående månader och ev ta -11 MSEK förlust där man i alla fall försökt med värvningar” spelar ju ekonomiskt ingen större roll vs att åka ur denna speciella säsong. Men då kan man stå för att man försökt (ung så). Upplägget i SHL vs HA just nu är att åker man ur så detroniseras klubben.
Och då att jämföra med GGIKegård som idag förfasas över värvningarna just nu i Expressen.
Jag tycker att ligan ska stängas nedåt i dessa EXTREMA tider. Tror inte BIF riskerar kval längre men tänker nu på HV, Linköping m fl, Stoppade man kvalet förra året är väl situationen 7 gånger värre denna säsong.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: ”Snöflingorna” har nu spridit sig till domarkåren.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
spolaisen: Kommer nog - fast det lär dröja några år...
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Samsung, har du hört något mer om ev värvningen?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
krobbe: Han utnyttjade att pucken är snabbare än skridskor. Kommer ihåg många slagskott som han avsiktligt riktade på bladet för styrning samt att han alltid var cool i stressade situationer.
Plus att han hade glimten i ögat: mitt i sista supernervösa avgörande SM-finalen i Ö-vik 99 hamnade han i bökig situation i en sarghörna, fick syn på en GD-reporter alldeles utanför plexit och sa ungefär ” tjena är det här du håller hus” 🙂
Plus att han hade glimten i ögat: mitt i sista supernervösa avgörande SM-finalen i Ö-vik 99 hamnade han i bökig situation i en sarghörna, fick syn på en GD-reporter alldeles utanför plexit och sa ungefär ” tjena är det här du håller hus” 🙂
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Samsung: Lite lustigt ändå, en av de absolut mest sevärda spelarna som jag sett i BIF är samtidigt en av de långsammaste...
Djoos
Djoos
+ 4
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Peja: Kanske det också är svårare att växa som ny grön (på SHL-nivå) offensiv back i ett lag som mest får försvara sig.
Däremot en färdigutbildad etablerad offensiv back kan däremot höja ett pressat lag - typ Billings, Gundersen.
Däremot en färdigutbildad etablerad offensiv back kan däremot höja ett pressat lag - typ Billings, Gundersen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Det är alltså inte den här typen av incidenter med resulterande allvarliga skador som är värda att ens granska??? Vad ska de då istället ägna sin tid åt?
Vid allvarliga skador borde DN vara skyldiga att granska situationen per default för att göra rinkarna mer säkra. Vet inte din bakgrund men inom de företag jag arbetat i (amerikanska och svenska) har man de senaste 20 åren varit närmast fanatiska på att söka efter ”lessons learned” för att förbättra säkerheten. Att då inte utreda allvarliga personskador och inte lära sig hur man undviker/stävjer dem framöver finns inte på kartan.
Vilken d...a tur att min 11-åriga son nu börjat satsa mer på fotboll än hockey.
Vid allvarliga skador borde DN vara skyldiga att granska situationen per default för att göra rinkarna mer säkra. Vet inte din bakgrund men inom de företag jag arbetat i (amerikanska och svenska) har man de senaste 20 åren varit närmast fanatiska på att söka efter ”lessons learned” för att förbättra säkerheten. Att då inte utreda allvarliga personskador och inte lära sig hur man undviker/stävjer dem framöver finns inte på kartan.
Vilken d...a tur att min 11-åriga son nu börjat satsa mer på fotboll än hockey.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: I Scotts fall fick ju i o f s Nowick matchstraff så då borde han ju hålla med...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: SHL vill förbättra säkerheten för spelarna. Man har skapat en disciplinnämnd för att hjälps till med att höja säkerheten. Scott har nu ådragit sig allvarliga skador efter en ”kontroversiell” tackling. Något har bevisligen gått fel. Scott är ju allvarligt skadad = verkligheten. Detta ska nu inte ens granskas? Varför inte ens titta på det och motivera ev beslut?
Syftet med DN borde vara att jaga bort allvarliga skador. Blir ju direkt fånigt om man insuerar att Nowick hittade ett kryphål i regelverket som vi inte ens vill ta i. Blir ännu fånigare om man är nervös för att sätta situationsrummet i en dålig dager.
Hur kommer detta att påverka tilltron på deras framtida beslut?
Syftet med DN borde vara att jaga bort allvarliga skador. Blir ju direkt fånigt om man insuerar att Nowick hittade ett kryphål i regelverket som vi inte ens vill ta i. Blir ännu fånigare om man är nervös för att sätta situationsrummet i en dålig dager.
Hur kommer detta att påverka tilltron på deras framtida beslut?
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Enligt AB idag har endast 3% av SHLs spelare BIF som det lag de helst vill spela för (nuvarande lag de spelar i borträknat).
Där har Campese mfl något mycket viktigt att ta till sig, analysera och förbättra. Rörigt på ledarsidan under några år samt dagens utsatta position...??
Fullständig brist på kontinutet?
Detta område måste vi förbättra.
Där har Campese mfl något mycket viktigt att ta till sig, analysera och förbättra. Rörigt på ledarsidan under några år samt dagens utsatta position...??
Fullständig brist på kontinutet?
Detta område måste vi förbättra.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: OM Scott brutit käkbenet (utöver huvudskadan) behövs inga fler bilder än de mest elementära som redan delats i media för att med sannolika skäl påvisa en huvudtackling. Gör om gör rätt helt enkelt utan att det ska gå prestige i det.
Är också bra om disciplinnämnden och situationsrummet nu får en chans att lära sig att farligheter kan initialt missas och att man kanske måste tänka om hur granskningen ska ske - om nu dessa riktigt allvarliga skador missats. Tänk på säkerheten och framtida rekrytering av barn till hockeyn. Markera att detta är ej OK.
Samt bra om disciplinnämnden känner att det är jobbigt att missa saker när BIF är inblandade. Så man drar sig lite för att ta ”enkla” beslut.
Då kanske vi slipper öknamn som Difiplinnämnd o s v.
Är också bra om disciplinnämnden och situationsrummet nu får en chans att lära sig att farligheter kan initialt missas och att man kanske måste tänka om hur granskningen ska ske - om nu dessa riktigt allvarliga skador missats. Tänk på säkerheten och framtida rekrytering av barn till hockeyn. Markera att detta är ej OK.
Samt bra om disciplinnämnden känner att det är jobbigt att missa saker när BIF är inblandade. Så man drar sig lite för att ta ”enkla” beslut.
Då kanske vi slipper öknamn som Difiplinnämnd o s v.
+ 6
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Berge: BIF kanske borde kanske utse A Bäckström och JES mfl BIF/NHL-släktingar som hederssportchefer med uppdrag att rädda föreningen...
Brynäs IF > Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
KulaShaker: Nu är jag med- får hoppas att formen håller i sig!🙂
Föregående · 121 · Nästa