Historik
Föregående · 14 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Han har tydligen som mål att besöka samtliga SHL- och HA-arenor
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Butter: Var det inte nån härinne som skrev att han nu ligger tvåa i backarnas målliga i AHL. Indikerar att han är bra.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Så flyg Los Angeles-Helsingfors-Göteborg plus tåg/buss Göteborg-Övik-Sundsvall-Gävle-Södertälje-Gävle-Linköping-Gävle-Uppsala-Gävle hittills
Allt på 8 dagar med 9 timmars jetlag 😅
Supporter
Allt på 8 dagar med 9 timmars jetlag 😅
Supporter
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
pjåtor: Visst ja!
Blir ju 7 olika arenor/matcher väldigt utspridda på tisd-tisd med 9 timmars jet-lag. Svårslaget.
Gbrg-Övik-Sundsvall-Gävle-Södertälje-Gävle-Linköping-Gävle-Uppsala-Gävle hittills på en vecka
Blir ju 7 olika arenor/matcher väldigt utspridda på tisd-tisd med 9 timmars jet-lag. Svårslaget.
Gbrg-Övik-Sundsvall-Gävle-Södertälje-Gävle-Linköping-Gävle-Uppsala-Gävle hittills på en vecka
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindstein nära NHL- dubut enl GD 👍 Enormt kul!
Han är bara 21 år. Känns som han måste vara äldre med tanke på tiden i Brynäs. Vilken känsla det måste vara för honom. Och för hans familj - snacka om att man skulle vara stolt.
Han är bara 21 år. Känns som han måste vara äldre med tanke på tiden i Brynäs. Vilken känsla det måste vara för honom. Och för hans familj - snacka om att man skulle vara stolt.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Såg att emoosteve är på hockey i Almtuna just nu.
Verkar ha grym energi: flyger från USA via Finland till Göteborg. Går på CHL-finalen. Går dan efter upp 04.00 och tar tåget till Sundsvall. Sen Timrå-Brynäs. Dan efter ned till Södertälje och ser SSK-match, tåg tillbaka samma kväll - i Gävle efter midnatt. Dan efter upp och hoppar på supporterbussen 07.00 med en Norrlands i handen. Buss till Linköping och match - sen upp till Gävle igen. Sen ned nu till Uppsala för Almtunasmatch ikväll. Pust…!!!!! Samt besökt Staffans kyrkan och Uppsala domkyrka och hållit igång med hejarramsor med fansen.
Antar att han ska på matchen i Gävle imorgon.
Verkar ha grym energi: flyger från USA via Finland till Göteborg. Går på CHL-finalen. Går dan efter upp 04.00 och tar tåget till Sundsvall. Sen Timrå-Brynäs. Dan efter ned till Södertälje och ser SSK-match, tåg tillbaka samma kväll - i Gävle efter midnatt. Dan efter upp och hoppar på supporterbussen 07.00 med en Norrlands i handen. Buss till Linköping och match - sen upp till Gävle igen. Sen ned nu till Uppsala för Almtunasmatch ikväll. Pust…!!!!! Samt besökt Staffans kyrkan och Uppsala domkyrka och hållit igång med hejarramsor med fansen.
Antar att han ska på matchen i Gävle imorgon.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Ha ha trodde du menade mig 🙂
Kommer ihåg för länge sedan när det allra största huset på den gatan gick för 5 miljoner. Senare med vana från Stockholmspriser tänkte man ju att det var väldigt billigt.
Kommer ihåg för länge sedan när det allra största huset på den gatan gick för 5 miljoner. Senare med vana från Stockholmspriser tänkte man ju att det var väldigt billigt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: ” Bäckis med ett stort leende på läpparna nu.” (Sasse)
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Kanske byta plats på Vesel och Witkowski så vi får in lite power i kedjan.
Hägg täcker ju massor av skott så kanske byta plats med Källgren så kan Källgren hjälpa att täcka bakåt fast en bit framåt.
Hägg täcker ju massor av skott så kanske byta plats med Källgren så kan Källgren hjälpa att täcka bakåt fast en bit framåt.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{11102}: Klämde inte Källgren handen senast, kanske påverkat? Några dagar extra vila.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Danne66: Har för mig vi vunnit dom 2 senaste mot dom?
(kan ha fel)
(kan ha fel)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Brynäs har tagit poäng i 12 raka matcher och varit ett av dom hetaste lagen inkl klättrat i tabellen!!
Nämen se vem som då vaknat . DETTA EVIGA GNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLL.
Kollade tillbaka dina senaste 20-30 kommentarer. Tror du har en enda (!) kommentar sedan januari som inte var gnäll eller ironisk mot vårat lag. Vårat lag. Brynäs. Är ju som ett skämt.
Vad f-n begär du? (se första meningen ovan om prestation).
Gnäller du så här på jobbet också? Är hela världen allrid emot dig?
Nämen se vem som då vaknat . DETTA EVIGA GNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLL.
Kollade tillbaka dina senaste 20-30 kommentarer. Tror du har en enda (!) kommentar sedan januari som inte var gnäll eller ironisk mot vårat lag. Vårat lag. Brynäs. Är ju som ett skämt.
Vad f-n begär du? (se första meningen ovan om prestation).
Gnäller du så här på jobbet också? Är hela världen allrid emot dig?
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Men kan inte förnybara åsikter tillåtas så riskerar vi att detta blir ett ultraprocessat hockeyforum där klimatsmarta debattörer möts av verklighetsförnekande personer på ytterkanten som kränker utsatta debattörers fragila möjligheter att framföra sanningar som dom identifierar dem. Bortvalsmöjligheten måste begränsas. Agera.
Sammanfattning 🙂
Sammanfattning 🙂
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
IronKrook: Verkar som att Brynäs Supporters So Cal är på plats så blir lite extra stöd 🙂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Erik i mål. Ves i andra. AA och Hill som 7-13. I övrigt som vanligt. (Bäckis ej med)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{11102}: Knepigt läge.
Å ena sidan går Brynäs väldigt bra - synd att röra om i laget. ”if it aint broken - dont fix it”
Dessutom har OL gjort näst mest mål i laget och är grymt stark längs sarger och framför mål.
Å andra sidan visar verkligen LP att han förtjänar massor av istid.
Sedan tillkommer att OL är här långsiktigt flera år framåt men tyvärr inte LP (kan ju hoppas).
Vore dock kul att se LP i andra.
Vet inte hur jag skulle ha gjort som coach.
Å ena sidan går Brynäs väldigt bra - synd att röra om i laget. ”if it aint broken - dont fix it”
Dessutom har OL gjort näst mest mål i laget och är grymt stark längs sarger och framför mål.
Å andra sidan visar verkligen LP att han förtjänar massor av istid.
Sedan tillkommer att OL är här långsiktigt flera år framåt men tyvärr inte LP (kan ju hoppas).
Vore dock kul att se LP i andra.
Vet inte hur jag skulle ha gjort som coach.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kepsen: Jag brukade faktiskt försvara Pettis då och då men till slut blev det ohållbart. Han sköt ut sig tyvärr.
Hade inget emot alla dessa laguppställningar och gissningar - men han var ju väldigt labil och fick utbrott som han valde att dela här - skämde ut sig, bad om ursäkt till forumet, skämde ut sig, bad om ursäkt till forumet gång på gång.
Där tappade han tyvärr mig till sist (och majoriteten av forumet gissar jag).
Men hoppas han har det bra. Verkar vara en fin människa innerst inne. (om han bara tänker 10 s innan han postar)
Hade inget emot alla dessa laguppställningar och gissningar - men han var ju väldigt labil och fick utbrott som han valde att dela här - skämde ut sig, bad om ursäkt till forumet, skämde ut sig, bad om ursäkt till forumet gång på gång.
Där tappade han tyvärr mig till sist (och majoriteten av forumet gissar jag).
Men hoppas han har det bra. Verkar vara en fin människa innerst inne. (om han bara tänker 10 s innan han postar)
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Aachener Hockey-Club 1906 e.V. lär komma dock alltid komma först
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Appropå att nuvarande system är lite lotteribetonat:
Tycker man istället kan överväga att använda alfabetisk ordning av lagens namn för att dela ut bonuspoängen om det blir oavgjort efter full tid.
Lag med namn tidigt i alfabetet går före lag längre ned i alfabetet alltså. 🙂
Tycker man istället kan överväga att använda alfabetisk ordning av lagens namn för att dela ut bonuspoängen om det blir oavgjort efter full tid.
Lag med namn tidigt i alfabetet går före lag längre ned i alfabetet alltså. 🙂
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
På senaste AWn efter några bira hade vi en diskussion om SHLs poängsystem. Vad tycker ni om följande?
Vinnare full tid 2 p, förlorare 0 p (som det var förr)
Oavgjort full tid bägge lagen 1 p vardera säkrade men sedan tillkommer 10 min sudden i 5 mot 5.
Eventuella vinnaren får en bonuspoäng. Om ingen vinner är matchen slut - ingen gjorde mål på övertid och det blev alltså oavgjort och inget lag fick bonuspoängen.
(alltså inget 3 v 3 och ingen straffläggning)
Vinnare full tid 2 p, förlorare 0 p (som det var förr)
Oavgjort full tid bägge lagen 1 p vardera säkrade men sedan tillkommer 10 min sudden i 5 mot 5.
Eventuella vinnaren får en bonuspoäng. Om ingen vinner är matchen slut - ingen gjorde mål på övertid och det blev alltså oavgjort och inget lag fick bonuspoängen.
(alltså inget 3 v 3 och ingen straffläggning)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Älskar att Gälla ryter i på träningen idag. (GD)
”Bryter nu. Kom tillbaka imorgon” typ.
Innan träningen var klar.
” – Ja, vad ska man säga? Han var väl inte riktigt nöjd med oss, tror jag, sa Simon Bertilsson efteråt.”
Säger ifrån när det blir lite för skönt på träningen efter att spelarna svävar iväg efter några segrar.
Mycket bra.
”Bryter nu. Kom tillbaka imorgon” typ.
Innan träningen var klar.
” – Ja, vad ska man säga? Han var väl inte riktigt nöjd med oss, tror jag, sa Simon Bertilsson efteråt.”
Säger ifrån när det blir lite för skönt på träningen efter att spelarna svävar iväg efter några segrar.
Mycket bra.
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: ” Weissbachs kontrakt går ut”.
Men Wiessbach är inte sugen på promenad - stannar han kvar inne?
🤪
Hittar ut själv, kanske hejar på kontraktet om vi stöter på varandra där ute
Men Wiessbach är inte sugen på promenad - stannar han kvar inne?
🤪
Hittar ut själv, kanske hejar på kontraktet om vi stöter på varandra där ute
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Håller helt med. Kör på med dessa tycker jag är grundtipset framåt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Kempny kanske lämnar, Kempny kanske stannar.
Han har ingen som helst aning. Skriver ändå som om han vet. Killgissar. Ibland går det hem. Ofta inte.
Han har ingen som helst aning. Skriver ändå som om han vet. Killgissar. Ibland går det hem. Ofta inte.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: Disciplinnämnen i korta:
”Vilka trauman måste inte Mr Shinnimin ha varit med om under sin uppväxt som format hans olyckliga beteenden på isen. För att pusha honom i en bättre riktning finner vi att belöning istället för straff kan bättre hjälpa honom att finna tilltro och respekt för sina motståndare. Därför dömer vi honom till att erhålla en skattefri månadslön i belöning, syftande att ge honom ett ljus av hopp gällande omvärlden och därmed guida honom i en positiv riktning.”
”Vilka trauman måste inte Mr Shinnimin ha varit med om under sin uppväxt som format hans olyckliga beteenden på isen. För att pusha honom i en bättre riktning finner vi att belöning istället för straff kan bättre hjälpa honom att finna tilltro och respekt för sina motståndare. Därför dömer vi honom till att erhålla en skattefri månadslön i belöning, syftande att ge honom ett ljus av hopp gällande omvärlden och därmed guida honom i en positiv riktning.”
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Har sett om matchen nu.
Tycker att vi har väldigt många som spelade hårt fysiskt. Larsson var ju ett prima exempel som flera gånger tacklade motståndaren och bara tog pucken av dom.
Gillade också när Berra fullständigt struntade i en lös puck och bara gick på kropp - stenhårt.
Och Wita och Hägg och Kempny och Ölund och dom ”gubbstarka” Rödda och Silfver och t o m lilla Trivigno.
Kul när Vesel blev fastlåst på knä i offensiv zon i andra. Fick upp pucken i trängt läge på horisontellt klubblad och liggande/sittande zorrokastade pucken till en medspelare.
Källgren ser mycket trygg ut - så kul att han höll nollan.
AJF - kul med mål
Måste vara tufft att möta Silfver-Larsson-Bellows
Tycker att vi har väldigt många som spelade hårt fysiskt. Larsson var ju ett prima exempel som flera gånger tacklade motståndaren och bara tog pucken av dom.
Gillade också när Berra fullständigt struntade i en lös puck och bara gick på kropp - stenhårt.
Och Wita och Hägg och Kempny och Ölund och dom ”gubbstarka” Rödda och Silfver och t o m lilla Trivigno.
Kul när Vesel blev fastlåst på knä i offensiv zon i andra. Fick upp pucken i trängt läge på horisontellt klubblad och liggande/sittande zorrokastade pucken till en medspelare.
Källgren ser mycket trygg ut - så kul att han höll nollan.
AJF - kul med mål
Måste vara tufft att möta Silfver-Larsson-Bellows
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Astral : Hatar att ens kommentera troll. Men så här skrev GD efter dagens träning:
” både Nicklas Bäckström och Axel Andersson var tillbaka i träning med laget på fredagen i vita tröjor. Utgångstipset är dock att ingen av dem spelar.”
” både Nicklas Bäckström och Axel Andersson var tillbaka i träning med laget på fredagen i vita tröjor. Utgångstipset är dock att ingen av dem spelar.”
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
IronKrook: Appropå det. Min son är tyvärr intresserad av fotboll - inte hockey.
Han har haft en tillfällig lärare som spelat hockey i ”Lexus”. Sa han.
Va?
Insåg senare att han menade Leksand 🙂
Där har jag lite att ta tag i.
Han har haft en tillfällig lärare som spelat hockey i ”Lexus”. Sa han.
Va?
Insåg senare att han menade Leksand 🙂
Där har jag lite att ta tag i.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Tvek på val av Ny/ och /Ny kontra de listade alternativen.
Blir det en liten finne typ Antti Aarnio kunde vi ju i o f s kalla denne ”Lilla Ny” 🙂
Blir det en liten finne typ Antti Aarnio kunde vi ju i o f s kalla denne ”Lilla Ny” 🙂
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: OK det är noterat. Alla lags fyra kedjor ska tillbringa tiden utanför defensiv zon.
Hmm… målvakterna behöver bra syn när alla bara ska ta långskott från mittzon 🙂
Hmm… målvakterna behöver bra syn när alla bara ska ta långskott från mittzon 🙂
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Platsa på topp 2 linor i botten 7-lagen eller platsa på på topp 3 linor i topp 7-lagen - ungefär - för att få utveckla sin offensiva spets. Annars riskerar dom att få tillbringa sin hockeyutbildningstid i defensiv zon. Är det så du menar?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ska lägga till att LP har redan skills för en andralina i SHL så att han spelar i SHL är inte dumt.
Men då optimalt för honom i en roll som han kan utvecklas i. Vore kul att se honom i andra nu när Bäckis är borta.
Men då optimalt för honom i en roll som han kan utvecklas i. Vore kul att se honom i andra nu när Bäckis är borta.
+ 1
Föregående · 14 · Nästa

Förmodligen var det samma personer som gnällde på Djoos före NHL som gnällde på Markus Björk och på Pudas när dom spelade i Brynäs.