Historik
Föregående · 13 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Rätt ålder, uppväxt i staden och laget. Platsar inte riktigt i NHL men nästan. Precis vad man skulle kunna ha som stommespelare flera år framåt.
Vi brukar ju vara avundsjuka på andra lag som får hem den typen av spelare. Man gör plats.
Vi brukar ju vara avundsjuka på andra lag som får hem den typen av spelare. Man gör plats.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jocke7: Bäckis har väl både spelat med Michael Nylander och om jag inte missminner mig, bott hemma hos familjen Nylander - inkl Alexander - när han var ny i NHL. Så dom känner nog varandra väldigt bra.
Sedan om det spelar roll för detta återstår ju att se.
Sedan om det spelar roll för detta återstår ju att se.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Känns som att t ex Greg Scott har större klubbhjärta.
Nu vet vi ju ingenting om hur det gått till - kan ju varit Brynäs ”fel” så jag borde väl försöka hålla inne med kritik av LC. Alcen kanske vet nåt om skador t ex.
Nu vet vi ju ingenting om hur det gått till - kan ju varit Brynäs ”fel” så jag borde väl försöka hålla inne med kritik av LC. Alcen kanske vet nåt om skador t ex.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Om Carlsson är av Söderströmklass är det helt klart värt 350 för att få ett lyft spelmässigt m h a en spelskicklig toppback (som de flesta härinne efterfrågat)
Vad f-n ska vi göra med pengarna vi sparar in?
Vi har mycket bra ställt ekonomiskt redan och denna säsong kommer att ge ytterligare 15+ miljoner i vinst gissar jag.
Vad f-n ska vi göra med pengarna vi sparar in?
Vi har mycket bra ställt ekonomiskt redan och denna säsong kommer att ge ytterligare 15+ miljoner i vinst gissar jag.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Om Carlsson är ute efter pengar borde väl Schweiz vara ett bättre alternativ.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ic4ru5: Har inte Brynäs mer pengar än DIF?
Dock har Brynäs en lång tradition av att dumsnåla sig nedåt i näringskedjan så fort man haft chsnsen att bygga något
Dock har Brynäs en lång tradition av att dumsnåla sig nedåt i näringskedjan så fort man haft chsnsen att bygga något
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Påverkar lagens ekonomi. Ytterligare minst 2 fullsatta arenor står på spel.
Vore intressant om Malmö i fullsatt hemmaarena systematiskt började placera spelare inne i DIFs målgård.
Vore intressant om Malmö i fullsatt hemmaarena systematiskt började placera spelare inne i DIFs målgård.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
fryppe: ” 2 fel blir inte till 1 rätt,”
Dock gäller: Minus minus blir ju plus
Dock gäller: Minus minus blir ju plus
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kul att läsa i forum reaktionerna på domarskandalen på Hovet..
Sammanfattningsvis var det endera:
*Shinnimins fel
eller
*Kanadensiska curlinglandslaget som nog petade in DIF-spelaren i målgården
😅
Sammanfattningsvis var det endera:
*Shinnimins fel
eller
*Kanadensiska curlinglandslaget som nog petade in DIF-spelaren i målgården
😅
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Dom hade väl inget val än att pudla. Annars hade det varit fritt fram för alla lag i kval och slutspel fr o m nu att sätta detta i system.
För övrigt, enda anledningen till att anfallare frivillgt befinner sig i målgården är för att störa målvakten.
Men man får inte störa målvakten därifrån.
Tycker man borde döma bort alla mål som görs när anfallare är i målgården (utom om försvarare tacklat denne där - då får man direkt blåsa av och ge försvararen 2 min interference)
För övrigt, enda anledningen till att anfallare frivillgt befinner sig i målgården är för att störa målvakten.
Men man får inte störa målvakten därifrån.
Tycker man borde döma bort alla mål som görs när anfallare är i målgården (utom om försvarare tacklat denne där - då får man direkt blåsa av och ge försvararen 2 min interference)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
atilla: Hur funkar offside i målgården? Får spelaren åka in i målgården före pucken?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vill en spelare uppvuxen med Brynäs som är fd NHL-spelare och fortfarande av hög SHL-klass hem. Då löser man det.
Motsatsen skulle motverka hela flödet av att utbilda spelare och skicka dom till NHL och sedan förvänta sig ett återflöde. Gör plats. Pengar har vi.
Motsatsen skulle motverka hela flödet av att utbilda spelare och skicka dom till NHL och sedan förvänta sig ett återflöde. Gör plats. Pengar har vi.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Kan ju hoppas på det.
Ska mycket till innan man tackar nej till en hemvändare som LC
Ska mycket till innan man tackar nej till en hemvändare som LC
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kanske Alcen hittat på ett rykte för att störa gruppen i DIF i slutspelet 😀👍
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Sasse skrev nyss angående Söderström och Boqvist:
” – Det är klart att vi hoppas på någon av de spelarna, sa Brynäs sportchef Johan Alcén under tisdagen till Sporten.”
Det skulle ju kunna vara förklaringen. Att en av dom är ”klara” plus att Djoos kvicknar till.
” – Det är klart att vi hoppas på någon av de spelarna, sa Brynäs sportchef Johan Alcén under tisdagen till Sporten.”
Det skulle ju kunna vara förklaringen. Att en av dom är ”klara” plus att Djoos kvicknar till.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Någon skämta aprillo med Madhök?
Gedigen bakgrund/hockeyutbildning i Brynäs.
Sagt att Brynäs är alternativet som gäller i Sverige
Nyligen köpt hus i Gävle
Verkar konstigt.
Gedigen bakgrund/hockeyutbildning i Brynäs.
Sagt att Brynäs är alternativet som gäller i Sverige
Nyligen köpt hus i Gävle
Verkar konstigt.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Tror DIF inte ångrar att de köpte Hellberg dyrt.
Om vi hade gjort det istället, tror du det hade varit bra för lagets prestation? Tror du det hade förstört vår ekonomi?
Mina svar är Ja resp Nej.
Dumsnålhet är vad som skiljer dåliga organisationer/företag från lyckade. Pratar bara om högkvalitetsinvesteringar.
Om vi hade gjort det istället, tror du det hade varit bra för lagets prestation? Tror du det hade förstört vår ekonomi?
Mina svar är Ja resp Nej.
Dumsnålhet är vad som skiljer dåliga organisationer/företag från lyckade. Pratar bara om högkvalitetsinvesteringar.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja ingen önskar väl nån skada - efter dom lugnat sig. Men detta är så uppseendeväckande att man undrar vad som hänt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Vi har väl tillräckligt för att konkurrera pengamässigt med DIF som är nykomlingar.
Med råge.
Kille som fått sin utbildning av Brynäs. DIF har inte betalat ett öre till hans karriär.
Med råge.
Kille som fått sin utbildning av Brynäs. DIF har inte betalat ett öre till hans karriär.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Född i Gävle. Spelat i Brynäs J16-18-20 och Brynäs. Fans i Gävle hejat på honom och önskat att det ska gå bra i NHL/SHL.
Hur är det tänkt?
Tack Brynäs, tack fans men det var ju då. Snopet för er att ni stött mig.
Hur är det tänkt?
Tack Brynäs, tack fans men det var ju då. Snopet för er att ni stött mig.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Kanske spelsinne inte var din stora grej? Var brunkare kanske?
Ursäkta skojade ovan. 🙂
Verkligen inte illa menat. Ha det bra Brynäskompis. Lägger ned för idag.
Ursäkta skojade ovan. 🙂
Verkligen inte illa menat. Ha det bra Brynäskompis. Lägger ned för idag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Tror det är mest bland folk som inte har kunskaper i hockey frågan reses. Titta inte på antalet mål. Titta på hur han agerar med och utan puck och vad han gör för sina medspelare.
Blir ju nästan löjligt för oss med nån som helst hockeybakgrund att läsa oron.
Blir ju nästan löjligt för oss med nån som helst hockeybakgrund att läsa oron.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Horace76c: Sen är man ju också nyfiken på hur juniorlagen spelar.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nån skrev i GD att alla Brynäs juniorlag vann sina grundserier (J16, J18, J20 och dam J19).
Fantastiskt bra 👍
Fantastiskt bra 👍
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Han testade några matcher i San Diego Seagulls förra säsongen. Släppte in 3,15 mål per match och 0,898 i räddningsprocent. Men det var ju bara några enstaka matcher.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Hmm… förvirrande när det slängs fram fakta på det där sättet 🙂
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Det är aldrig slutspelskaraktär så länge man har en livlina. Räcker med tappa 2% inställning så är det kört. Tror laget är grymt revanschsugna sedan finalförlusten och är dessutom uppgraderat fysiskt sedan förra året.
Målvaktssidan återstår att se. Tror Källgren klarar ett slutspel bra men vi får se.
Sett till trenden i grundserien i inbördes möten tycker jag inte Växjö är stora favoriter.
Målvaktssidan återstår att se. Tror Källgren klarar ett slutspel bra men vi får se.
Sett till trenden i grundserien i inbördes möten tycker jag inte Växjö är stora favoriter.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Brynäs ”höstlag” är sämre än Brynäs ”vårlag”.
Det är som tur är Brynäs ”vårlag” som ska ta sig an slutspelet. Stor skillnad. Strunta i vad som hände i september, oktober.
För övrigt citerar jag Bjurman: ”Slutspelet är grundseriens elaka storebror som precis kommit ut ur fängelset”.
Så får se vilka lag som är grundspelsartister och vilka lag som passar bättre att spela mer fysisk slutspelshockey.
Det är som tur är Brynäs ”vårlag” som ska ta sig an slutspelet. Stor skillnad. Strunta i vad som hände i september, oktober.
För övrigt citerar jag Bjurman: ”Slutspelet är grundseriens elaka storebror som precis kommit ut ur fängelset”.
Så får se vilka lag som är grundspelsartister och vilka lag som passar bättre att spela mer fysisk slutspelshockey.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
*Senaste matchen mot Frölunda vann vi välförtjänt.
*Senaste matchen mot Rögle vann vi lite oförtjänt.
*Senaste matchen mot Skellefteå borde vi faktiskt ha vunnit, har en bortaseger där tidigare också.
*Senaste två matcherna hemma/borta mot Växjö vann vi klart (även bättre xG i samtliga matcher mot dem.
Ser ingen anledning att buga och bocka djupt så kepsen ramlar i golvet för något av dessa lag. Sluta mumla saker som ”tack goa herrn för hockeylektionen”. Ta av knäskyddet som används när man går ner på ett knä för överheten.
Räta på ryggen - nu är det äntligen slutspel. Äntligen chans till revansch för fjolårets finalförlust. Nu tar vi dom jä-larna rätt upp och ned bara!
*Senaste matchen mot Rögle vann vi lite oförtjänt.
*Senaste matchen mot Skellefteå borde vi faktiskt ha vunnit, har en bortaseger där tidigare också.
*Senaste två matcherna hemma/borta mot Växjö vann vi klart (även bättre xG i samtliga matcher mot dem.
Ser ingen anledning att buga och bocka djupt så kepsen ramlar i golvet för något av dessa lag. Sluta mumla saker som ”tack goa herrn för hockeylektionen”. Ta av knäskyddet som används när man går ner på ett knä för överheten.
Räta på ryggen - nu är det äntligen slutspel. Äntligen chans till revansch för fjolårets finalförlust. Nu tar vi dom jä-larna rätt upp och ned bara!
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Trottoaren utanför Tingsrätten 🙂
Godnatt - hittar ut själv
Godnatt - hittar ut själv
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skellefteå, Frölunda, Växjö eller Rögle.
Tror Växjö är den vi helst vill möta i en kvart.
Tror Växjö är den vi helst vill möta i en kvart.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vuzkx: Räta på ryggen människa.
Vi har väl vunnit dom två senaste matcherna mot Växjö.
Vi har väl vunnit dom två senaste matcherna mot Växjö.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lirarn77: Tror Huge bara riktade detta mot dom som kan hockey. 🙂
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bra av Brynästjejerna att vinna semi 1 borta mot Luleå ikväll. 👍
+ 21
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Verkar som att vi tillhör helt olika läger.
Jag stöder och försvarar mitt lag och dess spelare även i dåliga tider - speciellt då faktiskt.
Konstruktiv kritik med RESPEkT är självklart alltid OK.
Skulle aldrig skriva ett inlägg där jag hånar/skrattar åt Brynäs när dom klantar in ett baklängesmål.
Skulle aldrig hänge mig åt flockbeteendet där man mobbar en Brynässpelare även om denne är skitdålig.
(hur f-n ”tänker” man då)
Fokuserar på 80/20 i att berömma vs ge kritik. Vem f-n bryr sig om kritik om det är 80% av det man gör ifrån sig.
Agree to disagree med dig.
Jag stöder och försvarar mitt lag och dess spelare även i dåliga tider - speciellt då faktiskt.
Konstruktiv kritik med RESPEkT är självklart alltid OK.
Skulle aldrig skriva ett inlägg där jag hånar/skrattar åt Brynäs när dom klantar in ett baklängesmål.
Skulle aldrig hänge mig åt flockbeteendet där man mobbar en Brynässpelare även om denne är skitdålig.
(hur f-n ”tänker” man då)
Fokuserar på 80/20 i att berömma vs ge kritik. Vem f-n bryr sig om kritik om det är 80% av det man gör ifrån sig.
Agree to disagree med dig.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Verkar ha träffat mitt i prick med min kommentar. 🙂 Exakt detta var det som drog igång Djoosaversionen. Och nu följs det av ”first impressions last”.
Skilj på konsumenter - har inget med biljettköp att göra - och vi som är hard core supportrar och stöder laget även när de inte förtjänar det
Skillnad.
Skilj på konsumenter - har inget med biljettköp att göra - och vi som är hard core supportrar och stöder laget även när de inte förtjänar det
Skillnad.
+ 4
Föregående · 13 · Nästa
Fullt i truppen just nu - OK - då kör vi med en extra spelare tillfälligt ett år - sedan löser det sig kommande år. Dessutom kommer det alltid skador.
Pengar finns. Det är ju precis sådana här spelare i ung ålder alla lag önskar att de fick hem.