Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Om Brynäs ”klickat” med tränarna och fått spelet att stämma, hade forwards som Scott, Björninen, Timashov, Larsson, Rödin, Palve, Olesén, Eklind etc gjort betydligt bättre ifrån sig framförallt sista halvan av serien då självförtroendet började dyka rejält i truppen.
Det är små marginaler, några studsar rätt hade givit flera 3 poängare och självförtroendeboost till samtliga spelare.
Det är små marginaler, några studsar rätt hade givit flera 3 poängare och självförtroendeboost till samtliga spelare.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
HitTheLights: Självklart, det är vad han skulle sagt till Sundlöf om så var fallet.
Tränaren har helhetssynen vad han behöver, Sportchefen har uppdraget att fixa fram spelare med sina kontakter med agenter, omvärldsbevakning och dessutom de ekonomiska kontakterna med styrelsen och sponsorerna.
Tränaren har helhetssynen vad han behöver, Sportchefen har uppdraget att fixa fram spelare med sina kontakter med agenter, omvärldsbevakning och dessutom de ekonomiska kontakterna med styrelsen och sponsorerna.
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: Håller med dig på en punkt, målvaktshanteringen och målvaktstränarna är ett stort frågetecken varför man gjorde som man gjorde.
I övrigt har Alcén gjort det han ska och tränarna borde fått ur mer ur denna trupp.
Hur laget hjälpt varandra i försvarszon under 80% av säsongen har ju varit under all kritik, sen om det är en inställningsfråga eller tränarfråga får vi kanske aldrig reda på.
För de flesta backarna har varit framgångsrika i andra omgivningar, landslag etc
I övrigt har Alcén gjort det han ska och tränarna borde fått ur mer ur denna trupp.
Hur laget hjälpt varandra i försvarszon under 80% av säsongen har ju varit under all kritik, sen om det är en inställningsfråga eller tränarfråga får vi kanske aldrig reda på.
För de flesta backarna har varit framgångsrika i andra omgivningar, landslag etc
+ 2
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
HitTheLights: Peter Andersson var väldigt exalterad och ville gärna ha Patrik Berglund till truppen när det blev aktuellt att det kunde bli en möjlighet, svårt för en sportchef att säga nej då.
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
SuneMangs: Är så fruktansvärt trött på tjat om att sparka sportchefer, allt handlar om hur en tränare tar sig an truppen, anpassar, balanserar personkemi och spelartyper.
Alcén gjorde väl helt ok jobb
Dmytro Timashov 33 poäng
Samuel Johannesson 32
Johan Larsson 31
David Sklenicka 31
Hannes Björninen 25
Johannes Kinnvall 19
Förresten ingen som klagade på Sundlöv när han spetsade till en redan bra trupp med Patrik Berglund och Bertilsson inför Peter Andersson säsongen.
En sportchef ska främst jaga önskade spelartyper som tränaren vill ha och sedan få godkänt för det han presenterar.
Sen gäller det att sportchef och tränare har samsyn i vad som krävs och hur man formar en lyckad spelartrupp.
Alcén gjorde väl helt ok jobb
Dmytro Timashov 33 poäng
Samuel Johannesson 32
Johan Larsson 31
David Sklenicka 31
Hannes Björninen 25
Johannes Kinnvall 19
Förresten ingen som klagade på Sundlöv när han spetsade till en redan bra trupp med Patrik Berglund och Bertilsson inför Peter Andersson säsongen.
En sportchef ska främst jaga önskade spelartyper som tränaren vill ha och sedan få godkänt för det han presenterar.
Sen gäller det att sportchef och tränare har samsyn i vad som krävs och hur man formar en lyckad spelartrupp.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hela "Särbarns"-storyn är löjlig:
För det första Linus är 20 år, myndig och har gett sig in i a-lags hockeyns värld fullt medveten om att motståndarna i framförallt ett finalspel kommer trycka på alla hans svaga punkter.
Han är mentalt förberedd liksom alla andra professionella ishockeyspelare.
Det språkbruk och mentala spel som försiggår är inget gemeneman vill eller bör ta del av.
Att Linus delger sig av detta till media är att brista i sitt ansvar mot andra ungdomar, han borde förskona dem från detta istället passar han på att måla upp en dålig bild av hockeyn där detta från början är ett spel att krypa under skinnet på motståndaren och absolut ingen mobbing!!!!
Tack för ordet.
För det första Linus är 20 år, myndig och har gett sig in i a-lags hockeyns värld fullt medveten om att motståndarna i framförallt ett finalspel kommer trycka på alla hans svaga punkter.
Han är mentalt förberedd liksom alla andra professionella ishockeyspelare.
Det språkbruk och mentala spel som försiggår är inget gemeneman vill eller bör ta del av.
Att Linus delger sig av detta till media är att brista i sitt ansvar mot andra ungdomar, han borde förskona dem från detta istället passar han på att måla upp en dålig bild av hockeyn där detta från början är ett spel att krypa under skinnet på motståndaren och absolut ingen mobbing!!!!
Tack för ordet.
+ 5
Brynäs IF > Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Ang Paille och varför Rangers tog in honom nu i januari:
"He is a real good skater, real good on the PK. He plays and competes hard"
"He is a great guy off the ice and great teammate."
www.sny.tv/rangers/news/why-the-rangers-brought-in-daniel-paille/162577456
Tror Paille kommer bli väldigt nyttig för Brynäs denna säsong! :)
"He is a real good skater, real good on the PK. He plays and competes hard"
"He is a great guy off the ice and great teammate."
www.sny.tv/rangers/news/why-the-rangers-brought-in-daniel-paille/162577456
Tror Paille kommer bli väldigt nyttig för Brynäs denna säsong! :)
+ 15
Brynäs IF > Sv: Sv: Silly season 2016-2017
honken21: den uppställningen ser bra ut, Zaborsky och Clarke ska absolut inte spela i samma kedja, bättre att de får en tydlig roll i varsin kedja.
På så sätt minskar "prestera"-pressen och en hälsosam konkurrens-situation infinner sig med poängtävling mellan kedjorna.
Kan bli kanon det här!!
På så sätt minskar "prestera"-pressen och en hälsosam konkurrens-situation infinner sig med poängtävling mellan kedjorna.
Kan bli kanon det här!!
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Duktig Hjalmarsson, men framförallt nr 40, Pär Albrandt gör ju ett fantastiskt förarbete på många av målen och imponerar nästan mer på mig med sin fart och genialitet!
Grym kemi på kedjan och med likadana kamrater i Brynäs kanske det kan upprepas...
Grym kemi på kedjan och med likadana kamrater i Brynäs kanske det kan upprepas...
Brynäs IF > Sv: Sv: Silly season 2016-2017
En grej till är ju att Paille spelade 8 matcher för Ilves i finska ligan lockout-säsongen 2012-13 och gjorde 2mål 4assist (och +7 i +/- och 3st 2 minutare på botbänken)...
Helt ok och ett tecken att han kommer funka riktigt bra i SHL...
Helt ok och ett tecken att han kommer funka riktigt bra i SHL...
+ 8
Brynäs IF > Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Svar från SB igår på fråga om vad mer som händer på forwardssidan:
"Vi ersätter inga spelare specifikt vi bygger ett nytt lag utifrån vårt behov.
Vi ska ha in en ytterligare spetsforward."
Så det kommer bli bra detta!!
"Vi ersätter inga spelare specifikt vi bygger ett nytt lag utifrån vårt behov.
Vi ska ha in en ytterligare spetsforward."
Så det kommer bli bra detta!!
+ 22
Brynäs IF > Sv: Försäsong 2015
På en fråga till Stefan B. ang om det är svårt att få tag på en attraktiv back just nu, så blev svaret "Lugn det kommer".
Så fokus på annat nu, så kommer nya backen så småningom.
Så fokus på annat nu, så kommer nya backen så småningom.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Kräftan: jämföra nivåerna känns inte pålitligt, inte speciellt tilltalande att ta hit en kille vars negativa sidor är att vara ojämn, gör misstag både med och utan puck, tar dåligt tajmade utvisningar....
Nej, hoppas det blir nått bättre än så, helst en kille med väldigt hög lägsta nivå...
Nej, hoppas det blir nått bättre än så, helst en kille med väldigt hög lägsta nivå...
Brynäs IF > Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Kräftan: verkar inte så bra enligt denna sida, onödiga utvisningar, ojämn etc:
forecaster.thehockeynews.com/hockeynews/hockey/player.php?3540
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: sant, Sondre bör ju få en ärlig chans i en andra el. tredje kedja med rejält med speltid.
Framförallt med tanke på vilken talang han är och att han fick förra säsongen spoilerad av skada och lagets dåliga självförtroende...
Framförallt med tanke på vilken talang han är och att han fick förra säsongen spoilerad av skada och lagets dåliga självförtroende...
+ 2
Brynäs IF > Sv: Försäsongsmatcher
Pettisbif: vet i tusan om Lubomir Visnovsky, han har ju haft massor av hjärnskakningar, nu senast i våras.
Men är han i tiptop form så vore han ju en kanonförstärkning förstås...
Men är han i tiptop form så vore han ju en kanonförstärkning förstås...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Johan Norrström: tror Bengtzen vill främst ha ganska rörliga, skridskostarka backar.
Thomas Slovak gjorde ju en stark insats hos Brynäs men ansågs för långsam i relation till vad han kostade.
Thomas Slovak gjorde ju en stark insats hos Brynäs men ansågs för långsam i relation till vad han kostade.
1 · Nästa
Detta måste tränarna lyckas rätta till under en match om inte iallafall till sista halvan av säsongen.
Sen kan man ju även fundera varför laget ibland lyckats spelat med för få spelare i avgörande lägen, det hade inte någon av spelarna lyckats med i ett annat lag, framförallt inte Johan Larsson, nått är väldigt fel då och inte på spelarna.