Historik
Föregående · 201 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa:
Tycker det beror på vad man får tillbaka, låt oss säga att Timrå betalar 3 miljoner för att länka Vigge i 2 matcher.... tja då tar man ju den dealen.
Tycker det beror på vad man får tillbaka, låt oss säga att Timrå betalar 3 miljoner för att länka Vigge i 2 matcher.... tja då tar man ju den dealen.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen:
Siktar på Europa enligt Vikfancentral, och Grundberg lär har koll. Sen har han rätt bra siffror så kanske går högre
Siktar på Europa enligt Vikfancentral, och Grundberg lär har koll. Sen har han rätt bra siffror så kanske går högre
Länkar:
Greg Carey - Elite Prospects
Greg Carey - Elite Prospects
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}:
Samma kunskapsnivå som du men träffat folk där korsbandet gått av och vill minnas att de gått normalt. Det är vridningsmoment som blir problem
Samma kunskapsnivå som du men träffat folk där korsbandet gått av och vill minnas att de gått normalt. Det är vridningsmoment som blir problem
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Är uppe här ibland men Brolins begrepp om staketfarsor är bra, dödar sannolikt en del av glädjen för ungdomarna
Är uppe här ibland men Brolins begrepp om staketfarsor är bra, dödar sannolikt en del av glädjen för ungdomarna
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Rent allmänt så kan jag tycka att man kan få validera eventuellt kunskap på annat sätt. För jag gissar att Thern har rätt god kunskap på dessa områden. Onödig tjurighet absolut men den finns på båda håll här
Rent allmänt så kan jag tycka att man kan få validera eventuellt kunskap på annat sätt. För jag gissar att Thern har rätt god kunskap på dessa områden. Onödig tjurighet absolut men den finns på båda håll här
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Du gör visserligen en jämförelse så kan köpa det men tycker inte att jämförelsen mellan Fotbollstränare och läkare är relevant.
Om det nu bara handlar om en veckas kurs så visst Thern skulle kunna ge med sig, men får säga att förbundet isåfall är lika löjliga. Uppenbarligen en kompetent tränare varför inte ge dispens.
Du gör visserligen en jämförelse så kan köpa det men tycker inte att jämförelsen mellan Fotbollstränare och läkare är relevant.
Om det nu bara handlar om en veckas kurs så visst Thern skulle kunna ge med sig, men får säga att förbundet isåfall är lika löjliga. Uppenbarligen en kompetent tränare varför inte ge dispens.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Här kan jag tycka att resultaten till viss del talar för sig själv, en skicklig tränare bör rimligen nå bra resultat särskilt över tid. Thern må vara tjurig och egensinnig men tycker att de bör få ha sin plats också, ibland något som kännetecknar de riktigt kompetenta. Hade inte Olof Mellberg samma problem.
Här kan jag tycka att resultaten till viss del talar för sig själv, en skicklig tränare bör rimligen nå bra resultat särskilt över tid. Thern må vara tjurig och egensinnig men tycker att de bör få ha sin plats också, ibland något som kännetecknar de riktigt kompetenta. Hade inte Olof Mellberg samma problem.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Idbyn:
En kombination av att talanger valt andra klubbar och att vi har en 2-3 i a-laget tror jag
En kombination av att talanger valt andra klubbar och att vi har en 2-3 i a-laget tror jag
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Han är ingen motor på samma sätt som exv Hedberg, med motor menar jag en back som alltid är spelbar och passningsskickling ofta är de bra på att hålla pucken inom laget och hålla igång i spelet. Hasa är också en motor enligt mig iaf. Lindgren har de sidor men lite spetsigare på avgörande passningar, och skjuter lite mer får jag intrycket av.
Han är ingen motor på samma sätt som exv Hedberg, med motor menar jag en back som alltid är spelbar och passningsskickling ofta är de bra på att hålla pucken inom laget och hålla igång i spelet. Hasa är också en motor enligt mig iaf. Lindgren har de sidor men lite spetsigare på avgörande passningar, och skjuter lite mer får jag intrycket av.
+ 1
Frölunda HC > Sv: Ny säsong! andra möjligheter!
Mike.F:
Tycker ni kan värva lite forwards så Niederbach inte platser längre 😂
Tycker ni kan värva lite forwards så Niederbach inte platser längre 😂
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Båda är för bra för allsvenskan. Brukar tittar på AHL forwards som snittar 0.3-0.4
Båda är för bra för allsvenskan. Brukar tittar på AHL forwards som snittar 0.3-0.4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly:
Slatte satte sitt 400 ligamål, tycker det är värt att nämna. Grattis Slatte!
Slatte satte sitt 400 ligamål, tycker det är värt att nämna. Grattis Slatte!
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo:
Håller helt med, samtidigt så kanske man kan skriva lite längre med Söderlund plus att han lirat med Ohlsson
Håller helt med, samtidigt så kanske man kan skriva lite längre med Söderlund plus att han lirat med Ohlsson
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov:
Finns även lite annat kul. Kuffner är gammal radarpartner till Max V i Leksand. Skulle då kunna bli en 3 med
Mannberg - MacM - Kuffe
Finns även lite annat kul. Kuffner är gammal radarpartner till Max V i Leksand. Skulle då kunna bli en 3 med
Mannberg - MacM - Kuffe
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
{8384}:
Som vi brukar resonera när domarna gör misstag... dömt är dömt, dömt är glömt 😂
Som vi brukar resonera när domarna gör misstag... dömt är dömt, dömt är glömt 😂
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Kenttäcam:
Jo minns något liknande, förstår inte vad man får ut av det.
Jo minns något liknande, förstår inte vad man får ut av det.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:
Ja vi har en övervikt av matcher mot topp 6 lag.
Vvik 3 ggr
Löven 2 ggr
Hv 71 1 g
Västerås 1 g
7 av 11 matcher mot topp-6
Utöver det har vi 2 matcher mot Kik som ligger på 8 plats
Så du har en poäng men det talar för ossSå 9 av 11 matcher mot lag som ligger topp.
Utöver det har vi en PDO på 101 medan Björklöven har en 107, i regel ligger man mellan 98-102 vid en säsongsslut. Antyder att Björklöven fått lite bättre betalt hittills.
Ja vi har en övervikt av matcher mot topp 6 lag.
Vvik 3 ggr
Löven 2 ggr
Hv 71 1 g
Västerås 1 g
7 av 11 matcher mot topp-6
Utöver det har vi 2 matcher mot Kik som ligger på 8 plats
Så du har en poäng men det talar för ossSå 9 av 11 matcher mot lag som ligger topp.
Utöver det har vi en PDO på 101 medan Björklöven har en 107, i regel ligger man mellan 98-102 vid en säsongsslut. Antyder att Björklöven fått lite bättre betalt hittills.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:
Ja mot den typen av argument är jag svarslös måste jag erkänna. Kan iofs tycka att hur det ser ut idag spelar roll just idag.
Ja mot den typen av argument är jag svarslös måste jag erkänna. Kan iofs tycka att hur det ser ut idag spelar roll just idag.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
mightyquinn:
Ja och det bör vi vara nöjda med med tanke på målfördelning, skott. Tror ni kommer utmana framåt vårkanten
Ja och det bör vi vara nöjda med med tanke på målfördelning, skott. Tror ni kommer utmana framåt vårkanten
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:
Då har vi förhoppningsvis förstärker med 2 forwards till så vi slipper gå så hårt på 9.
Då har vi förhoppningsvis förstärker med 2 forwards till så vi slipper gå så hårt på 9.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Tarasov:
90- 50 i skott på två matcher, det har fallit väl ut med 3p för oss tycker jag. 9-6 i mål. Vi bör fråga oss varför de tillåts skjuta så mkt, turligt nog har de inte en Cannata.
90- 50 i skott på två matcher, det har fallit väl ut med 3p för oss tycker jag. 9-6 i mål. Vi bör fråga oss varför de tillåts skjuta så mkt, turligt nog har de inte en Cannata.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
NuMo:
Risken känns större att löven får fler mål än att vi gör ett är känslan.
Risken känns större att löven får fler mål än att vi gör ett är känslan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Gavelo:
Jag kan gilla det när det är så här korta resor emellan, och vi har valt att han en tunnare trupp. Säkert omvänd ordning nästa gång.
Jag kan gilla det när det är så här korta resor emellan, och vi har valt att han en tunnare trupp. Säkert omvänd ordning nästa gång.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
NuMo:
Tror de är mentalt slutkörda, löven är breddare och plus att att allt gick vår väg igår. Välbehövligt med uppehåll.
Tror de är mentalt slutkörda, löven är breddare och plus att att allt gick vår väg igår. Välbehövligt med uppehåll.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
KRB:
Nej inte direkt mer än att han jobbar på och gör sina grejor
Nej inte direkt mer än att han jobbar på och gör sina grejor
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
{8384}:
Tror inte orken finns vi går i princip på 3 kedjor
Tror inte orken finns vi går i princip på 3 kedjor
+ 2
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz:
Bra match, lite slarv men ni kändes starkare. Men Djurgården gjorde rätt som bytte tränare
Bra match, lite slarv men ni kändes starkare. Men Djurgården gjorde rätt som bytte tränare
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
TIKTok:
Det är väl snarare typiskt kanadensare att köra fula överfall när matchen är körd. Något de sällan vågar sig på därborta men gärna sysslar med här.
Det är väl snarare typiskt kanadensare att köra fula överfall när matchen är körd. Något de sällan vågar sig på därborta men gärna sysslar med här.
+ 15
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
JoseGonzales: tror ni har rätt god chans ikväll. Av vikt att ni får första målet misstänker jag
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Silly:
Ingman får numer speltid i djurgården, däremot får inte Ivarsson så mkt speltid i Finland. Men nog klar med allsvenskan.
Ingman får numer speltid i djurgården, däremot får inte Ivarsson så mkt speltid i Finland. Men nog klar med allsvenskan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Soulless:
Är det inte kul att hänga här när man ligger under utgår vi ifrån att man avstår när man leder också.
Är det inte kul att hänga här när man ligger under utgår vi ifrån att man avstår när man leder också.
+ 12
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Soulless:
Synd du skulle hängt med hela kvällen du började så lovande
Synd du skulle hängt med hela kvällen du började så lovande
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Monno:
Var tog den genuint hockeyintresserade lövensupportern som snacka nåt om inavel och jublade vid 0-1 vägen?
Var tog den genuint hockeyintresserade lövensupportern som snacka nåt om inavel och jublade vid 0-1 vägen?
+ 15
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Rytter:
Lindewall/Jacobsson gör det riktigt bra men de får ytterst lite speltid typ kring 5-6 min, det blir då rätt slitsamt för de andra kan snabbt bli en ond spiral men Timrå kanske dumpar Jacob Olofsson snart
Lindewall/Jacobsson gör det riktigt bra men de får ytterst lite speltid typ kring 5-6 min, det blir då rätt slitsamt för de andra kan snabbt bli en ond spiral men Timrå kanske dumpar Jacob Olofsson snart
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Nucky:
Ja de gör ett häst jobb. Skall bli intressant att se hur
Hinken resonerar vid nästa nyförvärv.
Ja de gör ett häst jobb. Skall bli intressant att se hur
Hinken resonerar vid nästa nyförvärv.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Smurfen:
Frontis har varit här och hyllat Tex,
Frontis har varit här och hyllat Tex,
+ 3
Föregående · 201 · Nästa



Kanon! Fortsättningsvis så använd befintliga trådar istället för att starta en ny