Historik
Föregående · 244 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Hoppas uppgifterna om att vi hugger på ALLT stämmer.
Hoppas uppgifterna om att vi hugger på ALLT stämmer.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Visst svag trupp initialt men
Rockwood 11 m 11p
Harju 14 m 14 p
Karlkvist 21 m 25P
Boivin bra förstamatch.
Där kan man verkligen inte klaga.
Visst svag trupp initialt men
Rockwood 11 m 11p
Harju 14 m 14 p
Karlkvist 21 m 25P
Boivin bra förstamatch.
Där kan man verkligen inte klaga.
+ 12
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Just det det betyder att det är 3 som skall KÖPAS in på ge sidan.
Just det det betyder att det är 3 som skall KÖPAS in på ge sidan.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Majbrasan:
En back med förmåga att transportera puck från def zon till anfallszon. Två forward som kan bidra offensivt gärna på Karlkvistnivå, en av det skall vara en klok spelare och en skall vara en ”hård” spelare.
En back med förmåga att transportera puck från def zon till anfallszon. Två forward som kan bidra offensivt gärna på Karlkvistnivå, en av det skall vara en klok spelare och en skall vara en ”hård” spelare.
+ 3
Leksands IF > Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Kanske dyker upp härinne när det går kasst och frågar hur det känns och ber om analyser av läget, för det är den standarden som är satt.
Kanske dyker upp härinne när det går kasst och frågar hur det känns och ber om analyser av läget, för det är den standarden som är satt.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno:
Fast kan garantera att MoDo inte var glada. Sen valde Björn att göra sig omöjlig, han blev rädd och vågade tyvärr inte ta ansvar för sina handlingar. Visade dessutom upp en extremt osympatisk sida i det sammanhanget. Om det nu var så farligt i Övik så var otroligt korkat att skriva på för 3 år några månader innan. I intervjuer är det också rätt tydligt att BH är väl medveten om hur illa han betett sig.
Fast kan garantera att MoDo inte var glada. Sen valde Björn att göra sig omöjlig, han blev rädd och vågade tyvärr inte ta ansvar för sina handlingar. Visade dessutom upp en extremt osympatisk sida i det sammanhanget. Om det nu var så farligt i Övik så var otroligt korkat att skriva på för 3 år några månader innan. I intervjuer är det också rätt tydligt att BH är väl medveten om hur illa han betett sig.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
{6870}:
Funderar på att lägga till
”förbjudet att prata om slutspel” till reglerna här men skippar det.
Funderar på att lägga till
”förbjudet att prata om slutspel” till reglerna här men skippar det.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno:
Allsvenska spelare ligger mellan 20-40 månad, sen skulle jag gissa att toppspelare i vissa fall kan gå mot det dubbla.
I SHL skall man ha ett gäng kring 50 månad ett gäng kring 100-120 och sen några kring 200 +, gissar jag.
Allsvenska spelare ligger mellan 20-40 månad, sen skulle jag gissa att toppspelare i vissa fall kan gå mot det dubbla.
I SHL skall man ha ett gäng kring 50 månad ett gäng kring 100-120 och sen några kring 200 +, gissar jag.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales:
Grattis Gaudreau du får äntra Tyrs Hov en klassisk arena. Det borde vara mumma att scouta div 1 nu.
Grattis Gaudreau du får äntra Tyrs Hov en klassisk arena. Det borde vara mumma att scouta div 1 nu.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Charliejfz:
Här är det undvika 13-14 som gäller och då är man på Festhumör efter 3 blytunga poäng.
Här är det undvika 13-14 som gäller och då är man på Festhumör efter 3 blytunga poäng.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
{9108}:
Det kommer såklart nackdelar med den typen av back, men jag tycker fördelarna uppväger. Vi får ”vila” lite med puck och får in en kreativ kraft, det behöver vi.
Det kommer såklart nackdelar med den typen av back, men jag tycker fördelarna uppväger. Vi får ”vila” lite med puck och får in en kreativ kraft, det behöver vi.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Gusse:
Det är därför man skall KÖPA!!!!
Det är därför man skall KÖPA!!!!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
modomille:
Off topic men Hästen verkar ha tappat det helt.
Off topic men Hästen verkar ha tappat det helt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
JoseGonzales:
Uterink resten av året...
Uterink resten av året...
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{9108}:
Med tanke på det täta matchandet och vårt läge så vill jag se en hel kedja till, såklart vill man att det skall bli en förta kedja med det kanske inte är så rimligt. Men iaf minst andrakedja.
Med tanke på det täta matchandet och vårt läge så vill jag se en hel kedja till, såklart vill man att det skall bli en förta kedja med det kanske inte är så rimligt. Men iaf minst andrakedja.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{9315}:
Ja ryms det inom budget och vi går plus så känner jag att det är ett måste. Sen vore det bra om klubben ströp läckan till Adam på en gång.
Ja ryms det inom budget och vi går plus så känner jag att det är ett måste. Sen vore det bra om klubben ströp läckan till Adam på en gång.
+ 3
Brynäs IF > Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
{8399}:
Av det jag sett av Ölund finns det potential att ”explodera” så småningom.
Av det jag sett av Ölund finns det potential att ”explodera” så småningom.
+ 10
MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
{8384}:
Är tråkigt nog inställd på två förluster, hoppas att derby är derby.
Är tråkigt nog inställd på två förluster, hoppas att derby är derby.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Blake:
Om vi inte gör något så är risken rätt stor att vi blir indragna i bottenstriden på ett sätt som vi inte alls vill.
Om vi inte gör något så är risken rätt stor att vi blir indragna i bottenstriden på ett sätt som vi inte alls vill.
+ 7
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
KB:
Bra kille men vi kan försöka värva honom till nästa säs. Bra av Glader, jag gissar att vi då söker en toppcemter och en breddcenter hoppas vi kan landa 2.
Bra kille men vi kan försöka värva honom till nästa säs. Bra av Glader, jag gissar att vi då söker en toppcemter och en breddcenter hoppas vi kan landa 2.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{9315}:
Jag tycker det är bra, särskilt ur perspektivet att jag inte vill ha ett kval neråt. Lyckas man sätta två -tre forwards och nåt topp 10 blir jag väldigt glad.
Jag tycker det är bra, särskilt ur perspektivet att jag inte vill ha ett kval neråt. Lyckas man sätta två -tre forwards och nåt topp 10 blir jag väldigt glad.
IF Björklöven > Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Jag är mer Perrontypen, skall bli mkt intressant att se vad han producerar.
Jag är mer Perrontypen, skall bli mkt intressant att se vad han producerar.
+ 1
IF Björklöven > Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Beroende på produktions kapaciteten hos Brown på allsvensk nivå så kan man fundera på ett platsbyte Liss/Brown. Skall bli kul att se Frank Päron i allsvenskan.
Beroende på produktions kapaciteten hos Brown på allsvensk nivå så kan man fundera på ett platsbyte Liss/Brown. Skall bli kul att se Frank Päron i allsvenskan.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8179}:
Jag tycker det låter bra vi behöver lite tyngd och bredd.
Jag tycker det låter bra vi behöver lite tyngd och bredd.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Han viker inte undan i det fysiska spelet, gillas!!!!!
Han viker inte undan i det fysiska spelet, gillas!!!!!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:
Finns lite intressanta namn.
Finns lite intressanta namn.
Länkar:
Braden Christoffer - Elite ProspectsDeven Sideroff - Elite ProspectsConnor Brickley - Elite Prospects
Braden Christoffer - Elite ProspectsDeven Sideroff - Elite ProspectsConnor Brickley - Elite Prospects
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}:
Vi håller alla tummar då, men kan se HV där. Om nu inte Corrado/Timashov övertalat herrn
Vi håller alla tummar då, men kan se HV där. Om nu inte Corrado/Timashov övertalat herrn
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Jag ser en potentiell busterstory i Lundin. Får säkert göra sin första match snart, håller säsongens första nolla sen rullar det bara på. Samtidigt som Öhman kommer börja ösa in poäng i PP
Jag ser en potentiell busterstory i Lundin. Får säkert göra sin första match snart, håller säsongens första nolla sen rullar det bara på. Samtidigt som Öhman kommer börja ösa in poäng i PP
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Steken84:
Vi skall också komma ihåg att vi är i botten i allsvenskan så det underlättar inte precis.
Vi skall också komma ihåg att vi är i botten i allsvenskan så det underlättar inte precis.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB:
Oskarshamn tar in en forward till, kanske de vill bli av med någon som vi han ta in.
Modigs - tänker jag att vi inte kommer ta då det säkert anses vara bredd
Ordos - Galen tjeck...
Oskarshamn tar in en forward till, kanske de vill bli av med någon som vi han ta in.
Modigs - tänker jag att vi inte kommer ta då det säkert anses vara bredd
Ordos - Galen tjeck...
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno:
Den kan vara att man tänker Karla/Harju klarar att fixa sina poäng själv, och Niederback kan hänga på utan att sänka den, medan Rockwood kan höja Aagaard/Sveningsson med sitt passningsspel. Kan se logiken i det.
Den kan vara att man tänker Karla/Harju klarar att fixa sina poäng själv, och Niederback kan hänga på utan att sänka den, medan Rockwood kan höja Aagaard/Sveningsson med sitt passningsspel. Kan se logiken i det.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Jag hoppas att Boivin är på den nivån att bara kan ta pucken och åka in off zon, vi skulle verkligen behöva någon kan kontrollera pucken så laget får andas.
Jag hoppas att Boivin är på den nivån att bara kan ta pucken och åka in off zon, vi skulle verkligen behöva någon kan kontrollera pucken så laget får andas.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Jag tycker inte Max/Lindewall/Strömgren skall vara bland 12 forwards som spelar, möjligtvis en av dem men inte 3 samtidigt särskilt i det läge vi är i. Sen vet vi inte om vi får behålla Niederbach hela säsongen. Vi kan kolla in Max om det är nåt för framtiden också. Utöver det så verkar Hägga/Åhs vara indisponibla ett tag och jag vill inte ta några risker utan en vuxen trupp, inte för att nå topp-6 utan för att undvika 13/14.
Nuläget
Karla-Rockwood-Harju
Sveningsson - Niderbach-Aagaard
Sylwander - Jellvert- Lindewall
Tjernström- Nordin - Strömgren
Tunt, dessutom kan Niederbach lämna närsomhelst. Hoppas Boivin är en Karlkvist på denna nivå.
Jag tycker inte Max/Lindewall/Strömgren skall vara bland 12 forwards som spelar, möjligtvis en av dem men inte 3 samtidigt särskilt i det läge vi är i. Sen vet vi inte om vi får behålla Niederbach hela säsongen. Vi kan kolla in Max om det är nåt för framtiden också. Utöver det så verkar Hägga/Åhs vara indisponibla ett tag och jag vill inte ta några risker utan en vuxen trupp, inte för att nå topp-6 utan för att undvika 13/14.
Nuläget
Karla-Rockwood-Harju
Sveningsson - Niderbach-Aagaard
Sylwander - Jellvert- Lindewall
Tjernström- Nordin - Strömgren
Tunt, dessutom kan Niederbach lämna närsomhelst. Hoppas Boivin är en Karlkvist på denna nivå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Gör det, kolla hur det går för Tobias Aronsson lite nyfiken, tyckte han var bra med pucken men tunn.
Gör det, kolla hur det går för Tobias Aronsson lite nyfiken, tyckte han var bra med pucken men tunn.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Ja faktiskt, men antar att det blir Karlskoga och de är ju inget SHL - lag. Dålig juniorverksamhet också
Ja faktiskt, men antar att det blir Karlskoga och de är ju inget SHL - lag. Dålig juniorverksamhet också
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Min HV kompis tipsade om Max Wennlund föresten.
Min HV kompis tipsade om Max Wennlund föresten.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Ztorken L:
Tar de 20 raka tänker du😅😅. Förresten visst hade vi haft nytta av olhaver nu va?
Tar de 20 raka tänker du😅😅. Förresten visst hade vi haft nytta av olhaver nu va?
+ 1
Föregående · 244 · Nästa



Spekuleras om Europa.