Tarasov

24165 inlägg · 4299 besäkare

Historik

· 245 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Jag går mest på Sanny här, samt att jag får respekt för någon som flyttar till ett annat land lär sig språket och jobbar sig uppåt i hockeyhierarkin. Örebro J20 och nu Vimmerby. På något sätt vittnar det om karaktär. Mer kött än så har jag inte på benen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nisse på Mon or:
Läget är prekärt och vi tackar för hjälpen🙏

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Bäst skottkarta visar att du är på rätt väg

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Tunnsått.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp:
Jag håller med, men tycker ändå att han lyckats med Västervik så många år att han förtjänar en chans. Även om jag primärt skulle föredra Horsky, rädd att det blir för saft och bulle annars.

Timrå IK > Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
Jåkkinen:
Småland kan men inte ni andra.

Timrå IK > Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
EXPLORERSMÅLAND:
Kom igen nu du får 10 liter hembränt om ni fixar detta!!!! Genom aktivt kol 3 ggr prima kvalite.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Ja och hela 11 stycket är från vår egen J-verksamhet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp:
Kan bli svårt då han inte kommer från orten🤪🤪

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mightyquinn:
Jag kan iaf få i god för en på mitt jobb, riktigt trevlig!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal:
Härligt då är det bara att ösa på med fler juniorer.

IF Björklöven > Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Perron har jag tjatat om länge, väldigt spännande och bra stats. Hög skottprocent och verkar skapa sina mål själv.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
”Vi har pratat med spelare som mött och ni kom ut aggressivt och var skickliga” jag får hoppas att analysen var djupare än så.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Ja när det gäller ekonomi mm.

Men jag tycker att man fastnat i saker som är oviktiga kring a-laget och snackar nyckeltal. Den här analysen av varför man var i 5 sm-finaler är jag tveksam till.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8384}:
Ja bara man inte sparar sig ur serien....

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L:
Rockwood har gjort poäng i 6 raka matcher, delvis en produkt av Karlkvists nivå men vi bör försöka behålla honom. Karlkvist har 16 p på 10 matcher sedan Rockwood anslöt.


MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L:
Tar hänsyn till om han blir utbytt om jag inte minns fel


MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{9108}:
Apropå nästa säsong som förhoppningsvis är allsvensk så hoppas jag man kollar på intressanta div 1 spelare.

Thilander har allsvensk erfarenhet och gjort det bra.
Kontos och Oliver siffror är anmärkningsvärda. Kanske kan man låna in Oliver.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
Jag är enig med att det är helt ok allsvensk målvakt 😀, jag skulle vilja att han låg kring 92+ för att hålla honom högre.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
Jag tycker av nämna anledningar att man får väga in annat men du får gärna tycka att det är bra mått.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
Har faktiskt inte hört att GAA nämns som främsta måttstock, tycker själv det säger väldigt lite. I det extrema faller så blir en målvakt som släpper 1 mål på 2 skott Per bättre än en målvakt som släpper in 4 mål på 100 per match.

Dimitri Filipovic i PDO-cast har däremot nämnt att man inte hittat nåt bra sätt att utvärdera målvakter och att deras prestation ofta varierar mellan säsonger. Det flesta brukar tjata om räddningsprocent, själv tycker att man skall väga in var skott kommer ifrån i kombination med räddningsprocent. Är nöjd då Peters ger oss möjlighet att vinna lite matcher då och då, när det kan mixas med Karlas fina produktion så kan de bli poäng. 20 matcher kvar förhoppningsvis kan vi skrapa ihop 20 poäng på dem bör räcka

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Costanza:
Enkelt du är mellan pucken och målet.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Jåkkinen:
Nej jag tar med min SJÖBO-piké ”Ett gott liv varje dag”

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe:
Kommer inte närvara på forumet imorrn skall storma Kapitolium.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Monno:
Karlkvist är rätt bra på att ta pucken ur egen zon med kontroll, så det kan vara tanken.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Jalapeno:
Speluppfattning/Spelförståelse är utmärkta egenskaper även i boxplay

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo:
Jag tycker inte det är fel att stoppa in en spelskicklighet och kreativitet i 4, hellre det än någon som helt saknar speluppfattning och bara kan ”jobba hårt”. Jag tycker Niederbach dessutom tänker på hockey på ett sätt att han nog skulle klara det. Men får jag välja så kör med Rockwood Karlkvist Harju det är det bästa vi har för tillfället. Vi känns rätt nakna på centersidan för tillfället. 2 tredjecentrar en reserv, nu hamna Rockwood på en kant men kan leva med Rockwood vi får iaf poäng från honom. Niederbach har många bra verktyg men tung med produktionen än så länge.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Modano:
Har stängt av nu blir det en liter glass. GB krossad chocklad. Tål inte starkare grejor, men du kan ta några extra för mig.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
{9028}:
Jag vill påstå att lagets kvalitet är av betydelsen och det helt enkelt är klasskillnad mellan lagen, det är rätt många matcher det ser ut så här mer eller mindre hela säsongen.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
Bor motståndarna i vår zon så kommer det enkla misstag till slut. 45-22 i skott!

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Heyerdal:
Ja man skall ju vara juste 🤪

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
sargad:
Han kan ju inte spela hockey då får man ägna sig åt annat.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
modomille:
Jag visst blir livet lite roligare när man tänker så

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
En bra 3 i pp men Karlkvist - Öhman - Rockwood pucksäkra och rullar runt

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
puffe:
Zdenek Blatny.... borde upp i taket

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{9108}:
Hoppas på Morgan Klimchuk och Francis Perron.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe:
Ner med Jellvert i 4 och han kör i 3. Ut med Max ut ordinarie uppställning, skulle föredra Filip Karlsson i Rögle men han är uppbunden iaf en vecka till.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Kan vara övertalig i Malmö.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky:
Jag där finns det anledning att fundera över vilka kedjekamrater som kan tänkas passa honom, inför nästa säsong. Dock inte för stor roll i alla fall initialt.

MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
hanzon:
Sannolikt mot Björklöven


MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Monno:
Han och Rockwood sätter tempot bra, kanske man hittat nåt där.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Steken84:
Apropå väster och värvningar, skönt att de blev Rockwood.

MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
{5647}:
Jag får känslan av de får sin inspiration härifrån men kan ju ha fel.

MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
KB:
Jag tänker ersättare för Hedberg också

MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nucky:
Det verkar finnas
1: Förmåga att kontrollera pucken och skydda den
2: hårdhet och bra närkampsspel
3: dessutom kommer han ofta till avslut, jag tycker mig även se en viss speluppfattning.
Han har en otroligt låg skottprocent det kan mkt väl lossna snart.

MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Modano:
Lite besviken över att du inte delar min åsikt om att vi har en trupp som inte är så stark. Men vi gillar varann du och jag, har ett öppet samtalsklimat så det är lugnt. Skönt att Hartmann klarade sig fick lite Tobias Forsberg vibbar där.

MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tyler Durden:
Jag hoppas vi behåller Svenningsson, tycker det finns saker att utveckla och vara rädd om.

· 245 ·
Om Tarasov
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE