Adios Hellqvist
Historik
Föregående · 245 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nisse på Mon or:
Läget är prekärt och vi tackar för hjälpen🙏
Läget är prekärt och vi tackar för hjälpen🙏
+ 8
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky:
Bäst skottkarta visar att du är på rätt väg
Bäst skottkarta visar att du är på rätt väg
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp:
Jag håller med, men tycker ändå att han lyckats med Västervik så många år att han förtjänar en chans. Även om jag primärt skulle föredra Horsky, rädd att det blir för saft och bulle annars.
Jag håller med, men tycker ändå att han lyckats med Västervik så många år att han förtjänar en chans. Även om jag primärt skulle föredra Horsky, rädd att det blir för saft och bulle annars.
Timrå IK > Sv: Kristianstads IK - Timrå IK back-to-back
EXPLORERSMÅLAND:
Kom igen nu du får 10 liter hembränt om ni fixar detta!!!! Genom aktivt kol 3 ggr prima kvalite.
Kom igen nu du får 10 liter hembränt om ni fixar detta!!!! Genom aktivt kol 3 ggr prima kvalite.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Ja och hela 11 stycket är från vår egen J-verksamhet.
Ja och hela 11 stycket är från vår egen J-verksamhet.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tom Topp:
Kan bli svårt då han inte kommer från orten🤪🤪
Kan bli svårt då han inte kommer från orten🤪🤪
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mightyquinn:
Jag kan iaf få i god för en på mitt jobb, riktigt trevlig!
Jag kan iaf få i god för en på mitt jobb, riktigt trevlig!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal:
Härligt då är det bara att ösa på med fler juniorer.
Härligt då är det bara att ösa på med fler juniorer.
IF Björklöven > Sv: Apropå nånting...
JoseGonzales:
Perron har jag tjatat om länge, väldigt spännande och bra stats. Hög skottprocent och verkar skapa sina mål själv.
Perron har jag tjatat om länge, väldigt spännande och bra stats. Hög skottprocent och verkar skapa sina mål själv.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
”Vi har pratat med spelare som mött och ni kom ut aggressivt och var skickliga” jag får hoppas att analysen var djupare än så.
”Vi har pratat med spelare som mött och ni kom ut aggressivt och var skickliga” jag får hoppas att analysen var djupare än så.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen:
Ja när det gäller ekonomi mm.
Men jag tycker att man fastnat i saker som är oviktiga kring a-laget och snackar nyckeltal. Den här analysen av varför man var i 5 sm-finaler är jag tveksam till.
Ja när det gäller ekonomi mm.
Men jag tycker att man fastnat i saker som är oviktiga kring a-laget och snackar nyckeltal. Den här analysen av varför man var i 5 sm-finaler är jag tveksam till.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8384}:
Ja bara man inte sparar sig ur serien....
Ja bara man inte sparar sig ur serien....
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L:
Rockwood har gjort poäng i 6 raka matcher, delvis en produkt av Karlkvists nivå men vi bör försöka behålla honom. Karlkvist har 16 p på 10 matcher sedan Rockwood anslöt.
Rockwood har gjort poäng i 6 raka matcher, delvis en produkt av Karlkvists nivå men vi bör försöka behålla honom. Karlkvist har 16 p på 10 matcher sedan Rockwood anslöt.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Robin Ztorken L:
Tar hänsyn till om han blir utbytt om jag inte minns fel
Tar hänsyn till om han blir utbytt om jag inte minns fel
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{9108}:
Apropå nästa säsong som förhoppningsvis är allsvensk så hoppas jag man kollar på intressanta div 1 spelare.
Thilander har allsvensk erfarenhet och gjort det bra.
Kontos och Oliver siffror är anmärkningsvärda. Kanske kan man låna in Oliver.
Apropå nästa säsong som förhoppningsvis är allsvensk så hoppas jag man kollar på intressanta div 1 spelare.
Thilander har allsvensk erfarenhet och gjort det bra.
Kontos och Oliver siffror är anmärkningsvärda. Kanske kan man låna in Oliver.
Länkar:
Adam Thilander - Elite ProspectsOliver Arle Östergren - Elite ProspectsKristoff Kontos - Elite Prospects
Adam Thilander - Elite ProspectsOliver Arle Östergren - Elite ProspectsKristoff Kontos - Elite Prospects
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
Jag är enig med att det är helt ok allsvensk målvakt 😀, jag skulle vilja att han låg kring 92+ för att hålla honom högre.
Jag är enig med att det är helt ok allsvensk målvakt 😀, jag skulle vilja att han låg kring 92+ för att hålla honom högre.
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
Jag tycker av nämna anledningar att man får väga in annat men du får gärna tycka att det är bra mått.
Jag tycker av nämna anledningar att man får väga in annat men du får gärna tycka att det är bra mått.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
Har faktiskt inte hört att GAA nämns som främsta måttstock, tycker själv det säger väldigt lite. I det extrema faller så blir en målvakt som släpper 1 mål på 2 skott Per bättre än en målvakt som släpper in 4 mål på 100 per match.
Dimitri Filipovic i PDO-cast har däremot nämnt att man inte hittat nåt bra sätt att utvärdera målvakter och att deras prestation ofta varierar mellan säsonger. Det flesta brukar tjata om räddningsprocent, själv tycker att man skall väga in var skott kommer ifrån i kombination med räddningsprocent. Är nöjd då Peters ger oss möjlighet att vinna lite matcher då och då, när det kan mixas med Karlas fina produktion så kan de bli poäng. 20 matcher kvar förhoppningsvis kan vi skrapa ihop 20 poäng på dem bör räcka
Har faktiskt inte hört att GAA nämns som främsta måttstock, tycker själv det säger väldigt lite. I det extrema faller så blir en målvakt som släpper 1 mål på 2 skott Per bättre än en målvakt som släpper in 4 mål på 100 per match.
Dimitri Filipovic i PDO-cast har däremot nämnt att man inte hittat nåt bra sätt att utvärdera målvakter och att deras prestation ofta varierar mellan säsonger. Det flesta brukar tjata om räddningsprocent, själv tycker att man skall väga in var skott kommer ifrån i kombination med räddningsprocent. Är nöjd då Peters ger oss möjlighet att vinna lite matcher då och då, när det kan mixas med Karlas fina produktion så kan de bli poäng. 20 matcher kvar förhoppningsvis kan vi skrapa ihop 20 poäng på dem bör räcka
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Jåkkinen:
Nej jag tar med min SJÖBO-piké ”Ett gott liv varje dag”
Nej jag tar med min SJÖBO-piké ”Ett gott liv varje dag”
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
puffe:
Kommer inte närvara på forumet imorrn skall storma Kapitolium.
Kommer inte närvara på forumet imorrn skall storma Kapitolium.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Monno:
Karlkvist är rätt bra på att ta pucken ur egen zon med kontroll, så det kan vara tanken.
Karlkvist är rätt bra på att ta pucken ur egen zon med kontroll, så det kan vara tanken.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Jalapeno:
Speluppfattning/Spelförståelse är utmärkta egenskaper även i boxplay
Speluppfattning/Spelförståelse är utmärkta egenskaper även i boxplay
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Gavelo:
Jag tycker inte det är fel att stoppa in en spelskicklighet och kreativitet i 4, hellre det än någon som helt saknar speluppfattning och bara kan ”jobba hårt”. Jag tycker Niederbach dessutom tänker på hockey på ett sätt att han nog skulle klara det. Men får jag välja så kör med Rockwood Karlkvist Harju det är det bästa vi har för tillfället. Vi känns rätt nakna på centersidan för tillfället. 2 tredjecentrar en reserv, nu hamna Rockwood på en kant men kan leva med Rockwood vi får iaf poäng från honom. Niederbach har många bra verktyg men tung med produktionen än så länge.
Jag tycker inte det är fel att stoppa in en spelskicklighet och kreativitet i 4, hellre det än någon som helt saknar speluppfattning och bara kan ”jobba hårt”. Jag tycker Niederbach dessutom tänker på hockey på ett sätt att han nog skulle klara det. Men får jag välja så kör med Rockwood Karlkvist Harju det är det bästa vi har för tillfället. Vi känns rätt nakna på centersidan för tillfället. 2 tredjecentrar en reserv, nu hamna Rockwood på en kant men kan leva med Rockwood vi får iaf poäng från honom. Niederbach har många bra verktyg men tung med produktionen än så länge.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Modano:
Har stängt av nu blir det en liter glass. GB krossad chocklad. Tål inte starkare grejor, men du kan ta några extra för mig.
Har stängt av nu blir det en liter glass. GB krossad chocklad. Tål inte starkare grejor, men du kan ta några extra för mig.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
{9028}:
Jag vill påstå att lagets kvalitet är av betydelsen och det helt enkelt är klasskillnad mellan lagen, det är rätt många matcher det ser ut så här mer eller mindre hela säsongen.
Jag vill påstå att lagets kvalitet är av betydelsen och det helt enkelt är klasskillnad mellan lagen, det är rätt många matcher det ser ut så här mer eller mindre hela säsongen.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
Bor motståndarna i vår zon så kommer det enkla misstag till slut. 45-22 i skott!
Bor motståndarna i vår zon så kommer det enkla misstag till slut. 45-22 i skott!
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
sargad:
Han kan ju inte spela hockey då får man ägna sig åt annat.
Han kan ju inte spela hockey då får man ägna sig åt annat.
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
modomille:
Jag visst blir livet lite roligare när man tänker så
Jag visst blir livet lite roligare när man tänker så
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Bad_Brett:
En bra 3 i pp men Karlkvist - Öhman - Rockwood pucksäkra och rullar runt
En bra 3 i pp men Karlkvist - Öhman - Rockwood pucksäkra och rullar runt
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe:
Ner med Jellvert i 4 och han kör i 3. Ut med Max ut ordinarie uppställning, skulle föredra Filip Karlsson i Rögle men han är uppbunden iaf en vecka till.
Ner med Jellvert i 4 och han kör i 3. Ut med Max ut ordinarie uppställning, skulle föredra Filip Karlsson i Rögle men han är uppbunden iaf en vecka till.
MoDo Hockey > Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
Nucky:
Jag där finns det anledning att fundera över vilka kedjekamrater som kan tänkas passa honom, inför nästa säsong. Dock inte för stor roll i alla fall initialt.
Jag där finns det anledning att fundera över vilka kedjekamrater som kan tänkas passa honom, inför nästa säsong. Dock inte för stor roll i alla fall initialt.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Monno:
Han och Rockwood sätter tempot bra, kanske man hittat nåt där.
Han och Rockwood sätter tempot bra, kanske man hittat nåt där.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Steken84:
Apropå väster och värvningar, skönt att de blev Rockwood.
Apropå väster och värvningar, skönt att de blev Rockwood.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
{5647}:
Jag får känslan av de får sin inspiration härifrån men kan ju ha fel.
Jag får känslan av de får sin inspiration härifrån men kan ju ha fel.
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nucky:
Det verkar finnas
1: Förmåga att kontrollera pucken och skydda den
2: hårdhet och bra närkampsspel
3: dessutom kommer han ofta till avslut, jag tycker mig även se en viss speluppfattning.
Han har en otroligt låg skottprocent det kan mkt väl lossna snart.
Det verkar finnas
1: Förmåga att kontrollera pucken och skydda den
2: hårdhet och bra närkampsspel
3: dessutom kommer han ofta till avslut, jag tycker mig även se en viss speluppfattning.
Han har en otroligt låg skottprocent det kan mkt väl lossna snart.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Modano:
Lite besviken över att du inte delar min åsikt om att vi har en trupp som inte är så stark. Men vi gillar varann du och jag, har ett öppet samtalsklimat så det är lugnt. Skönt att Hartmann klarade sig fick lite Tobias Forsberg vibbar där.
Lite besviken över att du inte delar min åsikt om att vi har en trupp som inte är så stark. Men vi gillar varann du och jag, har ett öppet samtalsklimat så det är lugnt. Skönt att Hartmann klarade sig fick lite Tobias Forsberg vibbar där.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tyler Durden:
Jag hoppas vi behåller Svenningsson, tycker det finns saker att utveckla och vara rädd om.
Jag hoppas vi behåller Svenningsson, tycker det finns saker att utveckla och vara rädd om.
+ 6
Föregående · 245 · Nästa



Jag går mest på Sanny här, samt att jag får respekt för någon som flyttar till ett annat land lär sig språket och jobbar sig uppåt i hockeyhierarkin. Örebro J20 och nu Vimmerby. På något sätt vittnar det om karaktär. Mer kött än så har jag inte på benen.