Historik
Föregående · 249 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Tarasov:
Ser att Masken iaf tagit upp Leksand och Rögle, om än inte etablerat dem i SHL men ändå.
Ser att Masken iaf tagit upp Leksand och Rögle, om än inte etablerat dem i SHL men ändå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
{5647}:
Du kan liksom aldrig låta bli argumentera ohederligt. Du får acceptera att jag tycker att 3/4 kedjan inte riktigt håller klassen att du inte vill byta dem mot någon i ett annat lag får jag leva med.
I somras vill jag minnas att du hånade mig när jag nämnde att inte ansåg att truppen hade jag spelare som kunde skapa sina egna poäng, men antar att du fortfarande tycker att jag hade fel där.
Du kan liksom aldrig låta bli argumentera ohederligt. Du får acceptera att jag tycker att 3/4 kedjan inte riktigt håller klassen att du inte vill byta dem mot någon i ett annat lag får jag leva med.
I somras vill jag minnas att du hånade mig när jag nämnde att inte ansåg att truppen hade jag spelare som kunde skapa sina egna poäng, men antar att du fortfarande tycker att jag hade fel där.
+ 18
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Foppatofflan:
Vad har han lyckats med som ledare om man får fråga.
Vad har han lyckats med som ledare om man får fråga.
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Gavelo:
Fast det stora raset i spelet kom när Kaut/Heppo försvann, efter det har det varit katastrof. Vi fick ett stort lyft när Karla/Kaut anslöt och Ville försvann. Det tycker jag talar för att det till en del handlar om spelarmagerialet. Karlkvist/Heppo/Kaut skapade väldigt mkt i anfallszon och såg till att vi fick mkt tid där.
Fast det stora raset i spelet kom när Kaut/Heppo försvann, efter det har det varit katastrof. Vi fick ett stort lyft när Karla/Kaut anslöt och Ville försvann. Det tycker jag talar för att det till en del handlar om spelarmagerialet. Karlkvist/Heppo/Kaut skapade väldigt mkt i anfallszon och såg till att vi fick mkt tid där.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
{5647}:
Må så vara, jag är tror inte så många lag skulle vilja byta någon av de jag räknade upp mot någon i sitt lag. Men oavsett så måste nåt hända framöver.
Må så vara, jag är tror inte så många lag skulle vilja byta någon av de jag räknade upp mot någon i sitt lag. Men oavsett så måste nåt hända framöver.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Modo-Målet:
Det kan diskuteras, men
Lindewall/Nordin/Tjernström/Tommy E håller inte allsvensk nivå som forwards de är fördelade på två kedjor, det handlar bara om att överleva när dessa är inne. En annan tränare gör det kanske bättre med det räcker inte.
Det kan diskuteras, men
Lindewall/Nordin/Tjernström/Tommy E håller inte allsvensk nivå som forwards de är fördelade på två kedjor, det handlar bara om att överleva när dessa är inne. En annan tränare gör det kanske bättre med det räcker inte.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
{5647}:
Inte spela ut efter noter, men idag tycker jag Väsbys lag på pappret är starkare än Modo. Jag tycker definitivt inte att vi har material för topp 6. Det som räddar oss är
1: Peters
2: Karlkvist
Sen är tränarna ansvariga, en bra tränare hade säkert kunnat klämma in oss på topp 10. En bra tränare förstår också hur laget måste vara byggt för klara allsvenskan, tyvärr verkar inte MoDos sportliga ledning förstå det öht. Alla inblandade i lagbygget bör se sig i spegeln och fråga sig vad de håller på med, både vad det gäller lagbygget och om man är kvalificerad att leda på den här nivån. Tyvärr hårt skrivet men det är katastrof.
Inte spela ut efter noter, men idag tycker jag Väsbys lag på pappret är starkare än Modo. Jag tycker definitivt inte att vi har material för topp 6. Det som räddar oss är
1: Peters
2: Karlkvist
Sen är tränarna ansvariga, en bra tränare hade säkert kunnat klämma in oss på topp 10. En bra tränare förstår också hur laget måste vara byggt för klara allsvenskan, tyvärr verkar inte MoDos sportliga ledning förstå det öht. Alla inblandade i lagbygget bör se sig i spegeln och fråga sig vad de håller på med, både vad det gäller lagbygget och om man är kvalificerad att leda på den här nivån. Tyvärr hårt skrivet men det är katastrof.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
{9108}:
Ja många lag kommer med lätthet upp i 40 skott mot oss
Ja många lag kommer med lätthet upp i 40 skott mot oss
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
{5647}:
Ja vi tycker olika helt enkelt, men det är väldigt sällan de räcker med byta tränare. Jag skall tillägga att jag också är
Tveksam till Styf men samtidigt tycker jag materialet är väldigt svagt sen Kaut/Hepo försvann.
Ja vi tycker olika helt enkelt, men det är väldigt sällan de räcker med byta tränare. Jag skall tillägga att jag också är
Tveksam till Styf men samtidigt tycker jag materialet är väldigt svagt sen Kaut/Hepo försvann.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
{9108}:
Styrelsen får gå in, det är bara att kolla de senaste 8-9 matcherna ä.
Styrelsen får gå in, det är bara att kolla de senaste 8-9 matcherna ä.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Confusius:
Vi ligger riktigt pyrt till...det här expremintet måste upphöra. Vi kan säkert byta tränare men det funkar inte att spela med juniorer mot vuxna spelare.
Vi ligger riktigt pyrt till...det här expremintet måste upphöra. Vi kan säkert byta tränare men det funkar inte att spela med juniorer mot vuxna spelare.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Sputnik:
Synd skall se vem som kan vara på glid från FBK då.
Synd skall se vem som kan vara på glid från FBK då.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
{5647}:
Jag hoppas att jag inte är någon form av ”influenser” till ledningen även om det skulle var smickrande😀😀
Jag hoppas att jag inte är någon form av ”influenser” till ledningen även om det skulle var smickrande😀😀
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Gavelo:
Skottkartan säger inte emot dig, kanske inte 5-6 skott mellan tekningscirklarna då. Men alla våra avslut var från tekningscirklarna och framåt, Väsby äger uppenbart spelet också.
Skottkartan säger inte emot dig, kanske inte 5-6 skott mellan tekningscirklarna då. Men alla våra avslut var från tekningscirklarna och framåt, Väsby äger uppenbart spelet också.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Spock:
Ja han har för snabb i huvudet för att Hedberg/Aagaard skall hänga med.
Ja han har för snabb i huvudet för att Hedberg/Aagaard skall hänga med.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Gavelo:
Jag uppfattar att man iaf jobbar rätt hårt idag, och skottkartan visar på att man lyckas hålla dem borta ifrån slottet och själv tar avslut därifrån så det finns hopp iaf. Som lök på laxen har vi dessutom 2-0😀
Jag uppfattar att man iaf jobbar rätt hårt idag, och skottkartan visar på att man lyckas hålla dem borta ifrån slottet och själv tar avslut därifrån så det finns hopp iaf. Som lök på laxen har vi dessutom 2-0😀
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Väsby - Modo 2021-01-06
Rytter:
Vi upp med Max T/Oscar N/Lindewall + Tommy E på forwadssidan, det blir till att jobba lika hårt som under Timråmatcherna. Jag hoppas de väljer att spela enkelt och hoppas på briljans från Karlkvist/Peters
Vi upp med Max T/Oscar N/Lindewall + Tommy E på forwadssidan, det blir till att jobba lika hårt som under Timråmatcherna. Jag hoppas de väljer att spela enkelt och hoppas på briljans från Karlkvist/Peters
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Du ser man fastnar snabbt när man börjar tänka på hur kul det är att köpa!
Du ser man fastnar snabbt när man börjar tänka på hur kul det är att köpa!
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
jonsson:
Florida verkar vilja låna ut denna back.
Florida verkar vilja låna ut denna back.
Länkar:
Ethan Prow - Elite Prospects
Ethan Prow - Elite Prospects
+ 4
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8384}:
Intervju i allehanda det blir sakta men säkert bättre.
”Jag får se när jag kan gå på is igen. Jag är fortfarande på hallen och gör det jag kan i alla fall. Jag tycker att det känts bättre och bättre för varje dag”
Intervju i allehanda det blir sakta men säkert bättre.
”Jag får se när jag kan gå på is igen. Jag är fortfarande på hallen och gör det jag kan i alla fall. Jag tycker att det känts bättre och bättre för varje dag”
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}:
Tyckte Torp skulle satsat på sin offensiv snarare än att söka tacklingar i tid och otid. Men kanske börjat med det nu.
Tyckte Torp skulle satsat på sin offensiv snarare än att söka tacklingar i tid och otid. Men kanske börjat med det nu.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno:
Man skall inte annat än imponeras av Palmberg, hoppas han kommer tjäna mkt pengar de närmaste åren. Div 1 för fem år sen.
Man skall inte annat än imponeras av Palmberg, hoppas han kommer tjäna mkt pengar de närmaste åren. Div 1 för fem år sen.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
{297}:
Har man ett skottövertag likt ert så kör man fast då och då, det tenderar att överanalyseras. Rätt så typiskt att det sker i ett derby. Det är inte hållbart i längden att förlora skotten som vi gör, vår räddning är att slita match efter match och hoppas att målvakten kan stänga igen samt att Karlkvist kan briljera
Har man ett skottövertag likt ert så kör man fast då och då, det tenderar att överanalyseras. Rätt så typiskt att det sker i ett derby. Det är inte hållbart i längden att förlora skotten som vi gör, vår räddning är att slita match efter match och hoppas att målvakten kan stänga igen samt att Karlkvist kan briljera
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Har man inte använt den borde den räcka till 3-4 toppspelare.
60 tkr månad x 1,5-1,7 för sociala avgifter och annat lullull
Har man inte använt den borde den räcka till 3-4 toppspelare.
60 tkr månad x 1,5-1,7 för sociala avgifter och annat lullull
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Apropå svenska centrar. Marcus Davidsson i Västervik vore något för nästa säsong, hög potential.
Apropå svenska centrar. Marcus Davidsson i Västervik vore något för nästa säsong, hög potential.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Ledig. Näslund köpte bra. Kabanov är nog mitt favoritköp.
Ledig. Näslund köpte bra. Kabanov är nog mitt favoritköp.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Ledig. Näslund köpte bra. Kabanov är nog mitt favoritkök.
Ledig. Näslund köpte bra. Kabanov är nog mitt favoritkök.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Det är rätt tätt med matcher så under om vi inte behöver en back till
Det är rätt tätt med matcher så under om vi inte behöver en back till
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales:
Tack, det får bero på hur resten av backsidan ser ut då. Skulle gärna ha Josef Ingman i första paret.
Tack, det får bero på hur resten av backsidan ser ut då. Skulle gärna ha Josef Ingman i första paret.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Från Hörnefors:
Vi kan nog räkna bort Wallinder på backsidan, Detroit verkar gilla Rögle. Tycker Viklund/Dahlroth är bra allsvenska backar men ser gärna mer spelförståelse/passningskicklighet på backsidan. Kanske Jesper L kan tänka sig en säsong till, i övrigt skulle jag inte ha något emot Nässen/Ingman. Men lär finnas fler namn, sen bör man ta en titt på Asplund i Almtuna för att se om vi kan locka över honom. Kim Johansson i Almtuna ser spännande ut även han.
På forwardssidan skulle jag gärna se
Kabanov
Norbäck
Linus Lindström
Forsbacka-Karlsson
Men kanske inte helt realistisk, kanske kan Tyler Sheehy vara nåt. Vi får nog räkna med att tappa Karlkvist.
Förlängningar på
Sveningsson
Jellvert
Vi kan nog räkna bort Wallinder på backsidan, Detroit verkar gilla Rögle. Tycker Viklund/Dahlroth är bra allsvenska backar men ser gärna mer spelförståelse/passningskicklighet på backsidan. Kanske Jesper L kan tänka sig en säsong till, i övrigt skulle jag inte ha något emot Nässen/Ingman. Men lär finnas fler namn, sen bör man ta en titt på Asplund i Almtuna för att se om vi kan locka över honom. Kim Johansson i Almtuna ser spännande ut även han.
På forwardssidan skulle jag gärna se
Kabanov
Norbäck
Linus Lindström
Forsbacka-Karlsson
Men kanske inte helt realistisk, kanske kan Tyler Sheehy vara nåt. Vi får nog räkna med att tappa Karlkvist.
Förlängningar på
Sveningsson
Jellvert
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
M Horava:
Kan ge lite intressanta namn inför nästa säsong lite forumscouting. Hinner inte kolla upp alla själv men
Kim Johansson Vita Hästen
Jesper Norbäck Almtuna
Jimmy Andersson LHC
Filip Roos BIK
Filip Hasa Almtuna
Josef Ingman Brynäs
Gustav Bouramman Väsby
Vi har såklart inte plats för alla backar
Sen skulle jag gärna se
Linus Lindström
Forsbacka -Karlsson
Om de kan tänka sig allsvenskan.
Kan ge lite intressanta namn inför nästa säsong lite forumscouting. Hinner inte kolla upp alla själv men
Kim Johansson Vita Hästen
Jesper Norbäck Almtuna
Jimmy Andersson LHC
Filip Roos BIK
Filip Hasa Almtuna
Josef Ingman Brynäs
Gustav Bouramman Väsby
Vi har såklart inte plats för alla backar
Sen skulle jag gärna se
Linus Lindström
Forsbacka -Karlsson
Om de kan tänka sig allsvenskan.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Nucky:
Tror det redan är klart att Karlsson skall ta över där, gissningsvis redan när han skrev kontraktet.
Tror det redan är klart att Karlsson skall ta över där, gissningsvis redan när han skrev kontraktet.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
baik:
Om man nu vill ha Horsky tänker jag att det inte borde vara omöjligt att få loss honom från div 1, Vimmerby verkar inte ha nåt med den absoluta toppen att göra. Vi har dessutom gott om pengar så det är väl bara att slanta.
Annars lär väl både Freddan och Karlin ligga bra till.
Om man nu vill ha Horsky tänker jag att det inte borde vara omöjligt att få loss honom från div 1, Vimmerby verkar inte ha nåt med den absoluta toppen att göra. Vi har dessutom gott om pengar så det är väl bara att slanta.
Annars lär väl både Freddan och Karlin ligga bra till.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{5647}:
De får nog värva en ny målvakt om de vill röra sig uppåt.
De får nog värva en ny målvakt om de vill röra sig uppåt.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
{5647}:
Jag gillar Bert, han är fö väldigt uppskattad i Almtuna.
Jag gillar Bert, han är fö väldigt uppskattad i Almtuna.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Jag skulle gärna se att man gick efter Forsbacka-Karlsson, mest för att det är svensk center och något vi kanske skulle kunna bygga vidare på till nästa år. Skulle t.o.m. kunna tänka mig att offra Heponiemi för den sakens skull.
Jag skulle gärna se att man gick efter Forsbacka-Karlsson, mest för att det är svensk center och något vi kanske skulle kunna bygga vidare på till nästa år. Skulle t.o.m. kunna tänka mig att offra Heponiemi för den sakens skull.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
modomille:
En kompis som höll på Rögle tyckte en gång att Sylwander borde ha lite mer produktion insåg på allsvensk nivå. Han har rätt bra puckkontroll.
En kompis som höll på Rögle tyckte en gång att Sylwander borde ha lite mer produktion insåg på allsvensk nivå. Han har rätt bra puckkontroll.
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales:
Gillar mixen, i regel tycker jag jänkare har en dimension framför mål som vi saknar. Tror en grupp mår bra av en 3-4 utländska spelare.
Man får i regel rätt så bra tekare också.
Gillar mixen, i regel tycker jag jänkare har en dimension framför mål som vi saknar. Tror en grupp mår bra av en 3-4 utländska spelare.
Man får i regel rätt så bra tekare också.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Steken84:
Ja skulle pass bra i 4 linan med Sylwander och Hägga!
Ja skulle pass bra i 4 linan med Sylwander och Hägga!
MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Bör finnas någon gris bland dessa, min röst går på Klimchuck. Ingen av dessa har skrivit på nåt nytt för säsongen.
Bör finnas någon gris bland dessa, min röst går på Klimchuck. Ingen av dessa har skrivit på nåt nytt för säsongen.
Länkar:
Matt Puempel - Elite ProspectsGreg Carey - Elite ProspectsMorgan Klimchuk - Elite ProspectsTye McGinn - Elite ProspectsDanick Martel - Elite Prospects
Matt Puempel - Elite ProspectsGreg Carey - Elite ProspectsMorgan Klimchuk - Elite ProspectsTye McGinn - Elite ProspectsDanick Martel - Elite Prospects
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
{5647}:
Jonas Rönnkvist kanske kan tänka sig en utryckning på 4 månader.
Jonas Rönnkvist kanske kan tänka sig en utryckning på 4 månader.
+ 1
Föregående · 249 · Nästa



Jag får helt enkelt leva med att vi till viss del tycker olika i frågan, ett tränarbyte ger såklart ett bättre facit. Vilket jag kan göra utan att behöva dumförklara dig eller din ståndpunkt.