Historik
1 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
falconuggla: Nubben har hade bäddat sängen åt Linus och inrett lyan och hela den biten.. 😅
+ 18
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bra matchavsnitt! Måste säga att jag gillar Pääjärvi inställning,, han verkar alltid taggad inför match.
+ 13
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2025-01-04
Kattgubben: haha, såg ut som att modoiten masserade låret på Pääjärvi 😁
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ja fy fan vilket antiklimax det blev igår efter en lång väntan på match. Det blev ett lidande i stället för det man hade sett fram emot. Kanske borde införas en obligatorisk träningsmatch mot MoDo i slutet av varje uppehåll =). Aja.. det lär väl bli vinst på annandagen nu efter att laget har rannsakat sig.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9374}: Den går att se på onhockey, dock med tjeckisk kommentator. 1-1 nu, Pesonen målskytt.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
innekillenskomp: Pena: "Everything taste better after a win", yeehaaa 🥳
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tusen tack för klippet Krykov. Aktionen var precis så bra som jag mindes den, ingen landsman dock =)
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Patrick Polly: Någon som har hittat ett klipp på när Eronen vrider omkull sin landsman i luleåmatchen? Såg stabilt ut.. som Alban skulle ha sagt. Aja.. kanske kommer i matchavsnittet.
+ 8
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Läste för övrigt något som jag tyckte var intressant på Viima hockeys hemsida. Även om man lär sig nya saker under träningarna så leder anspänningen under match ofta till att man faller tillbaka i tidigare mönster. Något som kan förklara varför timrås spel ser ut som det gör ibland.
Det tar tid vänja in nya spelsystem och sätt att agera. Olli gör också sitt bästa för att spelarna ska kunna bemästra matchspänningen, så som i timeouten mot brynäs.
Som alltid, tills att motsatsen bevisats, tror jag på vinst idag.
Det tar tid vänja in nya spelsystem och sätt att agera. Olli gör också sitt bästa för att spelarna ska kunna bemästra matchspänningen, så som i timeouten mot brynäs.
Som alltid, tills att motsatsen bevisats, tror jag på vinst idag.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Började fundera på om det hade varit bäst att ta bort mitt inlägg från tidigare idag så att detta inte når en bredare publik. Jag tror det har nått sin målgrupp nu, vilket var oss soffcoacher. Om det är någon moderator som håller med i mitt resonemang är det fritt fram att plocka bort det.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2024-12-05
Såg på X att Timrå har haft en finsk spelarutvecklare från Viima Hockey Concept på besök denna vecka. Han har tidigare jobbat med bl.a. Miro Heiskanen i Dallas.
I uppdateringen skriver han: "Den här veckan har jag jobbat med spelarutveckling i Timrå IK. Det har varit fantastiskt att kunna hjälpa individer, dela kunskap och lära känna en organisation i toppklass."
Enligt hemsidan erbjuder företaget tjänster som skotträning, spelanalys, fysik- och skicklighetsträning. Möjligen syntes en del resultat av detta redan igår. Killen har ett lite jobbigt efternamn ur en svensk synvinkel =).
I uppdateringen skriver han: "Den här veckan har jag jobbat med spelarutveckling i Timrå IK. Det har varit fantastiskt att kunna hjälpa individer, dela kunskap och lära känna en organisation i toppklass."
Enligt hemsidan erbjuder företaget tjänster som skotträning, spelanalys, fysik- och skicklighetsträning. Möjligen syntes en del resultat av detta redan igår. Killen har ett lite jobbigt efternamn ur en svensk synvinkel =).
Länkar:
x.com
x.com
+ 19
Timrå IK > Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2024-11-28
Captain Crash: Det verkar framför allt handla om att få uttrycka sitt hat. Själv får jag inget annat en obehagskänslor av sådant beteende. På en allmän tillställning hör det till att man respekterar sina medmänniskor och uppför sig som folk. Hemma, eller på en tillställning för högerextrema, kan man göra som man vill!
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Vette fan om det inte hade varit bra för hela laget att sätta sig och kolla igenom matchen igen. Men jag antar att det i så fall hade avslöjat en del syndabockar vilket inte gynnar sammanhållningen. Tyckte ändå Olli gjorde sitt bästa i att få spelarna att tagga till. Dom har väl ett visst eget ansvar när det gäller detta också.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-11-26
Karlsson74: Håller med. Måste kännas rätt tungt att ta på sig allt sådär, även om dom är flera i ledarstaben.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-11-26
Bragd-Birger: Jag är rätt säker på att Jokinen vill spela in-your-face hockey. Det känns dock som att det är någon sorts dragkamp bland olika viljor. Jag kan så klart ha fel.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-11-26
Zäta75: Det ser i alla fall ut som att man har blivit för bekväma och fallit tillbaka i gamla mönster. Kanske en svår balans det där, att som tränare driva på med ett nytt spelsystem och samtidigt inte stöta sig med laget.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-11-26
I presskonferense ber Olli om ursäkt till fansen och tar på sig skulden för hur det såg ut ikväll. Han hade kunnat utveckla lite varför.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2024-11-26
Matchen mot Modo ser ut att sändas i Hockeylördag.. gött
+ 4
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
{469}: Tror Kapen junior är sist ut i hockeynews intervjuserie från Timrå. 😊
+ 1
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
{469}: Väldigt bra artikel och sammanfattning av en karriär.
+ 2
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
{469}: Nä jag fattar inte heller så mycket av det där. Kanske någon annan på forumet vet bättre?
+ 1
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
{469}: Jag vet inte. Men det kanske blir svårt att dra några slutsatser när det inte finns något att jämföra med, som t.ex. en tidigare säsong med samma lag. Kanske skulle behövas någon statistikexpert som har följt Shl en längre tid i så fall? Bara en tanke 😊
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
Är det någon som hittar spelarnas tider på is från igår? Det var ju någon som skrev att Jokinen gav bottenkedjorna mer istid igår, kanske speciellt i tredje perioden. Möjligen på grund av att han inte tyckte toppen gjorde jobbet. Hade varit intressant att se hur det såg ut. Någon som har några tankar om detta?
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
Gillar valet av musik i malmö. Först thunderstruck efterföljd av kanske världens bästa låt hells bells. Man får helgfeeling..
+ 6
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
{469}: Det var matchen mot Timrå som inledde den negativa spiralen 😉
+ 3
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2024-11-23
{469}: Kan ju hända det får resten laget mer på tårna också med ett målvaktsbyte. Man kanske har lutat sig lite väl mycket på Juels spel på sistone 🤔
+ 7
1 · Nästa
Olli Jokinen: Jag borde inte ha lyssnat på spelarna
Timrå, tränade av Jokinen, slogs ut i kvartsfinalen i Svenska Hockeyligan.
För många skulle ett tidigt – och långt – sommarlov vara bra, men för Olli Jokinen började sommarlovet alldeles för tidigt.
En besviken Jokinen uttryckte sina känslor inför hela säsongen i en intervju med Expressen .
Han var särskilt besvärad av händelserna i den tredje matchen. Timrå tappade en tvåmålsledning i matchen och förloade. Jokinen medger att händelserna i matchen är smärtsamma.
– Jag borde ha tagit en timeout i tredje perioden. Jag frågade spelarna om det tre gånger, och de sa att det inte behövdes. Jag borde ha följt mina instinkter.
I Timrå vändes många blickar till lagets stjärnspelare Filip Hållander, som efter en lysande grundserie stod utan poäng i Frölundaserien.
Jokinen säger att han sa samma ord till Hållander som han gjorde till hela laget.
– Jag har bara försökt få fram budskapet att ingen ska känna att de bär hela staden på sina axlar. För många spelare betyder klubben så mycket att det nästan blir en belastning för dem. De bryr sig nästan för mycket.
Jokinen bekräftar att han fortsätter med klubben nästa säsong.
– Jag har inte tänkt på något annat alternativ.
Jokinen har varit en av samtalspunkterna i svensk hockey den här säsongen. På hösten skapade hans motiverande tal, färgat av starka svordomar, rubriker och i slutspelet hamnade Jokinen mitt i ett ordkrig.
Bråket började för en dryg vecka sedan i söndags, när Jokinen öppnade upp sig om domarna på en presskonferens. Timrå hade förlorat den andra matchen i kvartsfinalserien mot Frölunda.
Jokinen tycker att domarna respekterade Frölunda för mycket. Han var irriterad över situationerna hans eget lag hade och samtidigt situationerna som motståndarna slapp undan med.
Efter tredje försöket riktade Frölundas huvudtränare Roger Rönnberg stark kritik mot Jokinen. Rönnberg menade att Frölunda inte fick den respekt man förtjänade av matchdomaren efter Jokinens "gråt".
Jokinen följde lugnt sin kollegas kritik.
– Jag sa det som jag såg det efter den andra matchen. Roger ser det som han ser det, men jag håller inte med, svarade Jokinen.
Rönnberg gick till slut vinnande ur tränarbataljen och hans säsong fortsätter i semifinal.