Såg på X att Timrå har haft en finsk spelarutvecklare från Viima Hockey Concept på besök denna vecka. Han har tidigare jobbat med bl.a. Miro Heiskanen i Dallas.
I uppdateringen skriver han: "Den här veckan har jag jobbat med spelarutveckling i Timrå IK. Det har varit fantastiskt att kunna hjälpa individer, dela kunskap och lära känna en organisation i toppklass."
Enligt hemsidan erbjuder företaget tjänster som skotträning, spelanalys, fysik- och skicklighetsträning. Möjligen syntes en del resultat av detta redan igår. Killen har ett lite jobbigt efternamn ur en svensk synvinkel =).
Torparen: Ja, jag tyckte det såg bättre ut igår än senaste matcherna. Bättre skott, pucken mer direkt på mål, bättre passningar etc. Så denna spelarutveckling kan nog ge något 🙂
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
I uppdateringen skriver han: "Den här veckan har jag jobbat med spelarutveckling i Timrå IK. Det har varit fantastiskt att kunna hjälpa individer, dela kunskap och lära känna en organisation i toppklass."
Enligt hemsidan erbjuder företaget tjänster som skotträning, spelanalys, fysik- och skicklighetsträning. Möjligen syntes en del resultat av detta redan igår. Killen har ett lite jobbigt efternamn ur en svensk synvinkel =).