Historik
Föregående · 2 · NästaOch ändå hade vi domarna emot oss. Men Rahimi med oss. ;-)
Starkbaum stabil idag. Synd att han inte fick hålla nollan.
"Medan Ville Lajunen och Chris Lee är handplockade för sina offensiva kvaliteter är Modos förre lagkapten Ole-Kristian Tollefsen i första hand värvad för sina defensiva egenskaper.
Han är imponerad över Färjestads sätt att bygga försvarsspelet.
- Jag fick direkt höra hur vi ska spela och det är väldigt klara regler på det mesta när det gäller försvarsspelet. Det finns en tydlighet och en struktur som kanske inte var riktigt lika påtaglig i Modo. Sedan blir givetvis det arbetet enklare eftersom kontinuiteten är en annan. Här byter de bara ut några spelare medan det i Modo handlade om tio–tolv spelare varje säsong, säger Tollefsen."
Citat från OKT ur Sportblaskan. Intressant det han säger. Det är väl Uffe som coachar backarna?
Nikki Nine: Citat Dick Axelsson:
"-Frölunda känns väldigt rätt just nu. Jag har haft flera snack med Kenta och det känns verkligen bra, lite som en nystart för mig."
Pratade han inte om en nystart förra året också? Tycker det låter som samma melodi som han drog då han presenterades av Modo.
Redigerad kommentar
Men ett eller två år i Elitserien i Sveriges viktigaste lag hade nog gjort honom gott. :-)
Poffa: Jag tycker Pikken var en av Skellefteås absolut svagaste backar den här säsongen. Har sett en del matcher, och det var inte samma Pikk som öste in 43 pinnar i Modo för nåt år sedan, som spelade för SAIK den här säsongen.
Nja, borde finnas bättre att hitta där ute, är min slutsats.
Poffa: En snabb Google Translate ger följande (vilket du säkert redan kollat):
"Bernhard Starkbaum lämnar EG VSV RECORD fönstret och spela de kommande två säsonger i ligan den första svenska klubben Modo tradition. För EG VSV RECORD fönstret är naturligtvis mycket tråkigt, men man vill Starkbaum, så spelaren är som en hemmagjord, lycka till i norr."
Intressant snack.
http://t.co/ogXtTf3A
Men jag tyckte Modo såg trötta ut. Återigen går man runt på fem backar nästan hela matchen. Känns lite onödigt att slita så hårt på våra viktiga backar. Kanske det som visade sig idag? Tolle var en av alla spelare som var helt under isen under matchen. Ryckte upp sig i tredje och fick avgöra med en riktigt läcker straff!
Även kul att se lättade spelare från båda lagen stå och snacka efter matchen. A Forsberg och Bäckman, Axelsson och Ahnelöv och Holmqvist bland annat.
Finns det någon som tror att vi kan tappa det på två matcher??
Näe, fullt fukos på Brynäs-matchen och se till att ta tre poäng!
Redigerad kommentar
Blir tufft att sära på dem när Hari/Axelsson blir spelklara.
Är jag blind eller var hittar jag en länk till MODO-TV på MODO:s hemsida? Jag vet hur jag kan hitta åt det, men konstigt att det inte finns en länk på hemsidan. Men som sagt så kanske jag har missat den?
Källa: Åficijella.
Ännu ett nyförvärv av Modo | Modo | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Håller med dig. En matchs avstängning räcker, men just att det är Joel som gör detta gör att situationen blir väldigt sur.
Btw, så är jag ganska säker på att det var Tömmernes, och inte Joel, som svingade klubban i ansiktet på Fredric Andersson vid MoDos kvittering. Båda kör ju med moppehjälm.
Redigerad kommentar
Tollefsen - Pöck
Meyer - Ahnelöv
Hershley - Lehtivuori
Westin - Larsson/Bohman/Byström
En forward på det här skulle sitta fint!
Mycket bra värvning. Gillar att vi satsar på yngre killar som fortfarande siktar mot NHL.
Tycker det här känns som en riktigt vettig lösning på tränarsidan. Han lär väl ha lärt sig ett och annat som assisterande coach i 5 år i NHL.
Bra jobbat, Mackan!
Värt att påpeka att ett samtal från Markus Näslund väger lite högre än Fredrik Andersson. Gött!
I dagens VF (Västerbottens Folkblad) står det att Fredrik Styrman valde mellan SAIK och MoDo. Just FYI.
Synd på Martin J också. Hade gärna sett honom i MoDo.
Oväntat? Nja. Tappade ruggigt mycket under säsongen, kändes det som. Var nog inte så tränad som han kanske borde ha varit när han kom till MoDo.
"Challe -Jag är jättestolt. Det är nästan så att jag känner att vi kan vara i SM-final med den typen av kamparinsats vi gör idag"
Först och främst måste jag säga att jag är otroligt glad och lättad över att MoDo vann igår och spelar i Elitserien även nästa år.
Men väl där tycker jag Challe är fel man att leda det här laget. Han säger mer eller mindre upp sig själv med citatet ovan.
Det är ju trots allt Challes uppgift att motivera spelarna till att göra sitt bästa varje match, och det har han ju misslyckats med. För om MoDo nu kunde ha spelat SM-final med den typen av kampinsats spelarna gjorde igår, varför spelar dom då i kvalserien?
Men väl mött säsongen 2011/12! Nu börjar silly season! :-)
Sitter på en Mac-dator f ö.
"Vilket lag han vill spela med vid en comeback råder det heller ingen tvekan om.
- Jag måste säga att jag älskar den här staden och människorna här. Det var jättekul att komma tillbaka och jag hoppas att jag kan spela och bidra med något till laget."
JUST NU: Här tränar Foppa med Colorado | NHL | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Dessutom riktigt skoj att MoDo leder PP-ligan med gjorda mål i 22,3% av alla PP. Och vi (generell MoDo-supporter) som gnällt på att PP varit så uselt under flera år. Vad har hänt där?
Vi hade iofs ett rätt bra år PP-wise, om jag inte missminner mig, 2007/08 då Wernblom kom tillbaka och öste in mål i PP.
Föregående · 2 · Nästa
Salle: Är Alsenfelt rent av bänkad? På väg bort månne?
Stehlik verkar också fast i frysboxen.