Historik
1 · NästaDen här norsken kan jag dock för lite om.
Tror också det är viktigt att vi får hit spelare som verkligen vill o tror på att de kan spela i SHL. Så de inte är för bekväma och tänker att de tappar jobbet om man skulle gå upp. (Harald hade en teori om detta i ett Hockeypuls-avsnitt nyligen)
Ludvig Byström hintade i en intervju från i somras (?) om att han var sugen på en flytt hem, men var bunden till kontrakt över denna säsong. Spelat med Rundblad i Finland. Dock oklart vad han håller för nivå nu. Nån som har bättre koll?
Så jäkla gött!!
Lika många matcher i slutspelet hittills som MoDo. Kommer bli ruskigt spännande. Vette tusan om jag vågar titta…
Vid hemmamålen så sprakade det nästan i mickarna från allt samlat publikjubel. Upplevt samma i Östersunds arena bl a.
Men kan såklart bero på nåt annat också.
Normalt brukar ljudet i Hägglunds vara bedrövligt, om man jämför med SHL-sändningarna.
Jag hoppas att Modo kan använda den här artikeln som bränsle för den kommande säsongen istället.
Grattis Modo på 100-årsdagen!! Swishat en liten gåva. :-)
Nooky skrev tidigt ett inlägg igårkväll att det fanns något/några namn aktuella för SC eller åtminstone något intressant att berätta kring ämnet, så som jag tolkade det.
Om nu Modo har en person klar som SC redan så tror jag ändå inte att de ville gå ut med det på dagens PK. Hade känts märkligt mot Glader om det redan fanns nån klar, när beslutet förmodligen är väldigt dagsfärskt.
Lördag: Glader säger upp sig.
Lätt att dra slutsatser utifrån detta, tillsammans med ryktet som gick om att Sunken blivit erbjuden 2-årskontrakt. Förmodligen Gladers förslag då?
TIK får gå upp i år och så går Modo upp nästa år, så att vi får fortsätta njuta av surströmmingsderbyn. :-)
Kör hårt!
J F K: Läste i någon intervju som gjordes med ordförande Pär Nordlund i SAIK att Hans Wallner kommer att ha sista ordet i coachningen.
Wallner är dessutom ansvarig för spelet med puck.
Robertsson är ansvarig för spelet utan puck.
Klockare är ansvarig för individen.
Känns då som att Forsberg varit den taktiska av de tre vad gäller själva spelet, och som nu ersätts av Wallner.
Bad Brett: Din 7-punktshypotes lät inte så otrolig ändå. Kan mycket väl vara så det ligger till. Spelarna ville ha koll på var Forsberg skulle nästa år, för att kunna ta ett beslut själva.
Att sen Skellefteå inte väljer att berätta det som ett skäl är väl ganska logiskt.
Nicky D flyttar.
Till Prag.
Synd. Det hade vart en go julklapp från Mackes sida!
Skulle Steen skrivit kontrakt över hela säsongen skulle han va välkommen.
Dock förstår jag inte poängen med det som HL anser är negativt med kontrakt med NHL-spelare. Är väl snarare sämre för den klubb som tar in en sådan, ur den synpunkt (ej sportslig) att man kan tappa spelaren när som helst.
Skulle Modo enligt din logik kickat Steen då första bästa skadade spelare återkom?
Näslund har väl poängterat rätt starkt i nån intervju att Steen skulle ersätta Påhlsson. (Kan ha fel, kan ha varit någon annan som sagt det också.)
Vore intressant att se liknande stats på Starkbaum. Han inledde ju säsongen bra, men dippade då hela laget gjorde detsamma.
Efter det har han ju ryckt upp sig igen. Låg väl etta bland keepers ett tag?
1 · Nästa