2009-02-23, kl 19:00, MoDo-Luleå
spud: 2 saker som fastnar på minnet. Borde inte luleås målvakt blivit utvisat när han på sin räddning slår iväg pucken som en baseballspelare över plexit? Har för mig att detta inte skall räknas som styrning.
Sen missar han en ganska solklar klubba på bollarna. Vilket självklart ska vara utvisning hur oavsiktligt det än är.
Men så länge vi leder så skall man väl inte klaga allt för mycket.
Man tar sig i kragen helt enkelt, kanske för att man inser att man blir förnedrade av Leksand i en ev kvalserie :)
Fast jag tror att Röglespelaren filmade när han fick klubban i ansiktet. Skulle vilja se det från en bättre vinkel.
Rögle missade bonuspoängen i alla fall.
Wayne Gresky: Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur den matchen var. När skedde målet och var det ett kvitterande mål eller avgörande mål?
Man vet ju aldrig hur den matchen skulle ha slutat om det hände i början av matchen osv. Men visst vore det surt att tvingas spela kvalserie pga en måldomare som bevisligen dömde för sitt eget lag.
Luleklacken skrek flera gånger:
Lule ååå
Lule ååå
Lule ååå
Va faan, vet de inte att det heter Lule Älv?
Måste erkänna att jag är lite chockad efter denna match.
Så här var det länge man såg MoDo. ALLA jobbade, slet och framför allt visade man HJÄRTA.
När såg man Susse täcka skott tex?
Stolt och lättad gick man från SA. Nästan så man tycker synd om Bengt Hedin&Co som måste ta hand om all ångest som vi lämnade kvar.
Jo(han) Har(ju) noll poäng ikväll.
Att inte AM har kommit på nåt liknande än är ett mysterium.
3 RD Mattias Timander
10 LW Per-Åge Skröder
24 CE Niklas Sundström
36 RW Mats Zuccarello Aasen
4 LD Mikko Kurvinen
35 RD Pierre Hedin
15 LW Andreas Salomonsson
39 CE Per Svartvadet
22 RW Patrick Yetman
5 LD Hans Jonsson
18 RD Per Hållberg
25 LW Sami Torkki
79 CE Fredrik Warg
19 RW Jeff Ulmer
7 LD Josef Hrabal
29 RD Andreas Molinder
13 LW Marco Tuokko
20 CE Oscar Steen
11 RW Thomas Enström
1 GK Niklas Svedberg
30 GK Mikael Zajkowski