Heyerdal: Pratade hockey med farsan under helgen. Han ser varje MoDo-match oavsett trend i sin gamla fåtölj. Han vill se att grabbarna jobbar på varje puck. Nu kanske han får laget och coachen för det i höst.
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Costanza: ser man det från en positiv vinkel så finns det många plus. Svensk bra ålder, spelar inte enbart för plånboken, van vid svenska arenor i både SHL och hockeyallsvenskan, revanschsugen och kommer att bli bättre och bättre med ett större förtroende. Men som för alla gäller det att visa att han vill ha en plats i laget.
+ 1
Sv: Silly Season
Zource: Jo, som sagt, lägger man sig platt och inser att MoDo jagar på mellanhyllor.
Sv: Silly Season
Costanza: Du och jag hade givetvis hoppas på en Ivan Drago. Men det är ju som sagt två till som ska in. Är det spelare som redan nämnts i denna tråd månntro?
+ 1
Sv: Silly Season
Silly: Karlberg har aldrig klarat av en ledande roll på HA-nivå förut. Folk glömmer lätt att han har gjort 80 matcher i serien och ligger på 0.26 i PPG. Det är OK att se sanningen för vad den är: En oerhört svag spetsförstärkning om sant.
Det är ett hån mot alla supportrar och deras förväntningar om man tar in det där till en förstakedja. När det har pratats om att vänta in rätt karaktärer, och då gått in i detalj på vilka olika slags typer det handlar om. Det har hetat att man väntar in perfekta tillskott för de egenskaperna man vill ha.
Karlberg passar inte in på någon av beskrivningarna. Han är ingen vinge som specialiserat sig på målskytte och bombar in direktskott från kanten. Han är inte en stor, bufflig typ som skapar oreda runt målvakten. Han är inte heller tvåvägscentern med spelfördelning som sitt adelsmärke.
Det känns ju uppenbart att man haft andra spelare i åtanke, som i sista stund fått mer lockande bud på annat håll, och så har man gått bet på det man tänkt. Enklaste nödlösning blir pappas pojk. Jag säger då det...
Det är ett hån mot alla supportrar och deras förväntningar om man tar in det där till en förstakedja. När det har pratats om att vänta in rätt karaktärer, och då gått in i detalj på vilka olika slags typer det handlar om. Det har hetat att man väntar in perfekta tillskott för de egenskaperna man vill ha.
Karlberg passar inte in på någon av beskrivningarna. Han är ingen vinge som specialiserat sig på målskytte och bombar in direktskott från kanten. Han är inte en stor, bufflig typ som skapar oreda runt målvakten. Han är inte heller tvåvägscentern med spelfördelning som sitt adelsmärke.
Det känns ju uppenbart att man haft andra spelare i åtanke, som i sista stund fått mer lockande bud på annat håll, och så har man gått bet på det man tänkt. Enklaste nödlösning blir pappas pojk. Jag säger då det...
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Släpper stoltheten här och hör om någon behöver 52-åriga George i något jobb i Västernorrland eller Västerbotten. Jag kan allt.
+ 1
Sv: Silly Season
Zource: Sant, inte varit någon juniorkramare förut, men ser hur bra de är, så blir det direkt roligt. 2 nya seniorer blir ju välkomna till truppen hur som helst
+ 1
Sv: Silly Season
MorganaLefaey: Med tanke på att hinken verkar vänta in free agency där borta så tror jag att man vill slå på stort dom två sista nyförvärven. Det behöver inte betyda att det blir bra, men tror vi kan förvänta oss två riktigt bra forwards.
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza: Om Elton och Hallin tar nästa kliv i år så är det som två riktigt bra nyförvärv. Billiga nyförvärv dessutom. Om även Milan kan ha en riktigt bra säsong, då snackar vi!
+ 1
Sv: Silly Season
Costanza:
Gnugga på, Gnugga på... Gnugga på , Gnugga på..
Vi är från Höga land...
Som kallas Foppa Land
Gnugga på , Gnugga på ...
Gnugga på, Gnugga på... Gnugga på , Gnugga på..
Vi är från Höga land...
Som kallas Foppa Land
Gnugga på , Gnugga på ...
+ 2
Sv: Silly Season
modomille: kan säkert bli ett bra förvärv om det inte var för den totala avsaknaden av sexighet bland förvärven så här långt. Trodde avsolut på mer hype på de 3 sista fwd platserna.
Känns ganska blasé. Men får vi ett fungerande lag o fungerande taktik så kanske mycket är vunnit. Men att bygga hype inför säsongen med de spelare vi har i truppen det blir svårt.
Nu gäller det verkligen att man hittar rätt på de två som är kvar. Men även om så blir fallet, så kanske vi måste räddas av ungdomarna o deras utveckling.
Känns ganska blasé. Men får vi ett fungerande lag o fungerande taktik så kanske mycket är vunnit. Men att bygga hype inför säsongen med de spelare vi har i truppen det blir svårt.
Nu gäller det verkligen att man hittar rätt på de två som är kvar. Men även om så blir fallet, så kanske vi måste räddas av ungdomarna o deras utveckling.
+ 1
Sv: Silly Season
+ 1