1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507712 inlägg · 4189 ämnen
3038385 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
Costanza: ser man det från en positiv vinkel så finns det många plus. Svensk bra ålder, spelar inte enbart för plånboken, van vid svenska arenor i både SHL och hockeyallsvenskan, revanschsugen och kommer att bli bättre och bättre med ett större förtroende. Men som för alla gäller det att visa att han vill ha en plats i laget.

Sv: Silly Season
Zource: Känner ändå att vi är bättre än Timrå, haha!

Sv: Silly Season
Zource: Jo, som sagt, lägger man sig platt och inser att MoDo jagar på mellanhyllor.

Sv: Silly Season
Costanza: Du och jag hade givetvis hoppas på en Ivan Drago. Men det är ju som sagt två till som ska in. Är det spelare som redan nämnts i denna tråd månntro?

Sv: Silly Season
Silly: Karlberg har aldrig klarat av en ledande roll på HA-nivå förut. Folk glömmer lätt att han har gjort 80 matcher i serien och ligger på 0.26 i PPG. Det är OK att se sanningen för vad den är: En oerhört svag spetsförstärkning om sant.

Det är ett hån mot alla supportrar och deras förväntningar om man tar in det där till en förstakedja. När det har pratats om att vänta in rätt karaktärer, och då gått in i detalj på vilka olika slags typer det handlar om. Det har hetat att man väntar in perfekta tillskott för de egenskaperna man vill ha.

Karlberg passar inte in på någon av beskrivningarna. Han är ingen vinge som specialiserat sig på målskytte och bombar in direktskott från kanten. Han är inte en stor, bufflig typ som skapar oreda runt målvakten. Han är inte heller tvåvägscentern med spelfördelning som sitt adelsmärke.

Det känns ju uppenbart att man haft andra spelare i åtanke, som i sista stund fått mer lockande bud på annat håll, och så har man gått bet på det man tänkt. Enklaste nödlösning blir pappas pojk. Jag säger då det...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Släpper stoltheten här och hör om någon behöver 52-åriga George i något jobb i Västernorrland eller Västerbotten. Jag kan allt.

Sv: Silly Season
Zource: Sant, inte varit någon juniorkramare förut, men ser hur bra de är, så blir det direkt roligt. 2 nya seniorer blir ju välkomna till truppen hur som helst

3038385 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB