Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Chamez: Jag gillar att det inte år så superflash i alla 3 producerande kedjor, känns inte omöjligt att dem har sparat en större pudget än förra året för påfyllning under säsong. tänk om vi trummar på får ordning på grejerna och tar in en brickly och halloran innan slutspel, eller en niedbach(liknande) typ kommer hem som ham gjorde när vi gick upp, vem vet man kanske kan hyra Wernblom som dem gjorde med backen från Liiga i år. det finns ju potensial så länge alla drar åt samma håll. det är nog viltigare. fungerar laget blir det enklare att komma in å göra skillnad.
+ 1
Sv: Silly Season
Vargen: Jag gillar inte när NHL lagen tradar bort unga spelare som kanske har en förvänting och en mental inställning att spela för det laget. Det känns lite människohandel över det hela och NHL borde förbjuda det. Har de valt en spelare i draften så tycker jag de måste behålla spelaren tills rookiekontraktet går ut.
På tal om Modo så tror jag Modo blir svåra att möta iår. Känns som att alla har en misstro på vårat lag och kanske inte så konstigt med tanke på förra säsongens skit. Men många i Modo är bättre än vad de var, eller åtminstone borde vara.
Elton kommer vara en toppspelare. Sundström som är en större talang tror jag kommer överraska många. EJK känns som han är glad och pigg. Emil Larsson borde vara bättre.
Jag tycker Caderoth känns spännande och Karlberg kommer göra poäng. Lägg till två st från over there så kommer det bli bra. Och Modo lär inte vara sämre än något annat lag.
Skulle Modo ställa upp såhär så skulle inte jag klaga.
Brandon Hawkins - Jutting- Elton
Emil Larsson- Sundström - M. Karlberg
EJK- Caderoth - Måns C
OP - Bjerselius - Ohlsson
Yoon - Elias Rosén
Wahlberg - Berg
Hallin - Berglund
Øversveen - Junior
På tal om Modo så tror jag Modo blir svåra att möta iår. Känns som att alla har en misstro på vårat lag och kanske inte så konstigt med tanke på förra säsongens skit. Men många i Modo är bättre än vad de var, eller åtminstone borde vara.
Elton kommer vara en toppspelare. Sundström som är en större talang tror jag kommer överraska många. EJK känns som han är glad och pigg. Emil Larsson borde vara bättre.
Jag tycker Caderoth känns spännande och Karlberg kommer göra poäng. Lägg till två st från over there så kommer det bli bra. Och Modo lär inte vara sämre än något annat lag.
Skulle Modo ställa upp såhär så skulle inte jag klaga.
Brandon Hawkins - Jutting- Elton
Emil Larsson- Sundström - M. Karlberg
EJK- Caderoth - Måns C
OP - Bjerselius - Ohlsson
Yoon - Elias Rosén
Wahlberg - Berg
Hallin - Berglund
Øversveen - Junior
Sv: Silly Season
Blake: Magkänslan är att Hinken är väldigt dålig på matematik. Ungefär så här:
Tre forwards ska in. Hinken har totalt 150 000 kr i månaden att dela ut - 50 000 kr per spelare. Han skickar ut bud till 10 spelare. Han får svar napp och en spelare kräver bara 45 000 kr! "Wow", tänker Hinken. "Det är ju 10 000 kr mindre än jag hade räknat med!". Sedan hör nästa spelare av sig; Han vil bara ha 40 000 kr. "OMG!!! Jag är bäst!", tänker Hinken. "Nu har jag 65 000 kr kvar i kassan!!!". Sedan får han svar från den tredje spelaren - som råkar vara den överlägset bästa - som kräver 70 000 kr i månaden. "Äsch", tänker Hinken. "Vi har inte de pengarna...".
Detta kan låta ansvarstagande. Men det är just detta mönster som får Hinken att framstå som så inkompetent. Dvs, han agerar som en kommunpolitiker. "Jag har har fått X miljoner, nu ska jag fördela dem på Y antal spelare.
Frågeställningen borde snarare vara: "Vi har Milan Sundström, en av Sveriges största talanger - Vilka spelare behöver han vid sin sida för att kunna få ut maximalt av sin potential?" och sedan låta dessa spelare fylla i ett valfritt belopp på kontraktet.
Det ytterst få tyckt begripa är att hela den här "Han är kostar inte så mycket"-retoriken är åt helvete. Säg att MC, Caderoth och EJK kostar 120 000 kr i månaden tillsammans. Det låter kanske inte mycket. Men å andra sidan, vilken spelare hade vi kunnat få in för 120 000 kr i månaden? Om vi hade kunnat få, säg, Lukas Wernblom + Malcom Gästrin och Falkenhäll istället, hade det inte varit värt det då?
Det är just därför jag alltid trycker på det här med intelligenstester hos sportchefer. Man kan tycka att det är töntigt (jag tar själv fram skämskudden när folk skryter om hur de har gått med i Mensa), men faktum är att om du ska bygga ett lag med sex backar och tolv forwards, så måste du ha tillräcklig kognitiv förmåga för att kunna se samband, konsekvenser, potentiella scenarion etc. Är du en korkskalle, kommer du säkerligen utvärdera spelare för spelare och tänka "Han passar in i mallen".
Tre forwards ska in. Hinken har totalt 150 000 kr i månaden att dela ut - 50 000 kr per spelare. Han skickar ut bud till 10 spelare. Han får svar napp och en spelare kräver bara 45 000 kr! "Wow", tänker Hinken. "Det är ju 10 000 kr mindre än jag hade räknat med!". Sedan hör nästa spelare av sig; Han vil bara ha 40 000 kr. "OMG!!! Jag är bäst!", tänker Hinken. "Nu har jag 65 000 kr kvar i kassan!!!". Sedan får han svar från den tredje spelaren - som råkar vara den överlägset bästa - som kräver 70 000 kr i månaden. "Äsch", tänker Hinken. "Vi har inte de pengarna...".
Detta kan låta ansvarstagande. Men det är just detta mönster som får Hinken att framstå som så inkompetent. Dvs, han agerar som en kommunpolitiker. "Jag har har fått X miljoner, nu ska jag fördela dem på Y antal spelare.
Frågeställningen borde snarare vara: "Vi har Milan Sundström, en av Sveriges största talanger - Vilka spelare behöver han vid sin sida för att kunna få ut maximalt av sin potential?" och sedan låta dessa spelare fylla i ett valfritt belopp på kontraktet.
Det ytterst få tyckt begripa är att hela den här "Han är kostar inte så mycket"-retoriken är åt helvete. Säg att MC, Caderoth och EJK kostar 120 000 kr i månaden tillsammans. Det låter kanske inte mycket. Men å andra sidan, vilken spelare hade vi kunnat få in för 120 000 kr i månaden? Om vi hade kunnat få, säg, Lukas Wernblom + Malcom Gästrin och Falkenhäll istället, hade det inte varit värt det då?
Det är just därför jag alltid trycker på det här med intelligenstester hos sportchefer. Man kan tycka att det är töntigt (jag tar själv fram skämskudden när folk skryter om hur de har gått med i Mensa), men faktum är att om du ska bygga ett lag med sex backar och tolv forwards, så måste du ha tillräcklig kognitiv förmåga för att kunna se samband, konsekvenser, potentiella scenarion etc. Är du en korkskalle, kommer du säkerligen utvärdera spelare för spelare och tänka "Han passar in i mallen".
+ 1
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Att man trejdar honom har ju ingenting att göra med att man plötsligt ser honom som en mindre kvalitativ spelare. De vill ju som Bengt skrev verkligen ha den spelare St Louis erbjöd.
Sv: Silly Season
ÖSK_82: ni slantar alltid mer, ni har ju en hink med guld, det är sedan gammalt
+ 1
Sv: Silly Season
Janne G: Fyra millar lägre budget än förra säsongen, vi har två tredjekedjor och en fjärdekedja. Tre "juniorer". Tränarens grabb lär inte varit så dyr.
Dock har vi Larsson och Berglund som man betalar alldeles för mycket.
Likväl så borde vi väl ändå ha bra med pengar över för de två sista? Eller så sparar Hinken resten av stålarna för att gå all in år tre.
Exploderar Sundström/Hermanson/Hallin i vinter och Berglund hittar krysset igen. Då kanske vi ser en satsning. Serien ser ut att bli svag nästa säsong igen. Men vi får va beredda på att åka ur i semin.
Dock har vi Larsson och Berglund som man betalar alldeles för mycket.
Likväl så borde vi väl ändå ha bra med pengar över för de två sista? Eller så sparar Hinken resten av stålarna för att gå all in år tre.
Exploderar Sundström/Hermanson/Hallin i vinter och Berglund hittar krysset igen. Då kanske vi ser en satsning. Serien ser ut att bli svag nästa säsong igen. Men vi får va beredda på att åka ur i semin.
+ 1
Sv: Silly Season
Gavelo: Han fick ju bara hoppa in i en match för deras farmarlag eftersom Sonny Milano var sjuk. Så borde vara baserat på träningspassen han gjort med AHL-laget då, att man troligen känner att Milton kan ha överskattats en aning.
Går dealen med Brynäs automatiskt över till att vara en deal med St. Louis nu, eller hur funkar det när de skickar iväg spelare så där?
Går dealen med Brynäs automatiskt över till att vara en deal med St. Louis nu, eller hur funkar det när de skickar iväg spelare så där?
Sv: Silly Season
Heyerdal: Gerhard Schröder, Tysklands före detta förbundskansler?
För övrigt extremt oseriöst att gå på ett årsmöte och fråga om man får ta idolbilder. Facepalm på den.
För övrigt extremt oseriöst att gå på ett årsmöte och fråga om man får ta idolbilder. Facepalm på den.
+ 1
Sv: Silly Season
Gavelo: Inte ett dugg oväntat. NHL-lagen tenderar att överskatta tidigt utvecklade spelare något enormt.
Till skillnad från LP och Hermansson har inte Gästrin något som får honom att sticka ut. Han är mer väldigt mogen och har få svagheter. Vilket iofs kan öka hans chanser att ta plats i NHL då han kan användas i många olika situationer.
Jag skulle dock inte bli förvånad ifall han blir en Andreas Falk-typ, dvs en riktigt stabil SHL-center som alla vill ha i ett slutspel, men som saknar sexigheten för att bli en riktig stjärna.
Till skillnad från LP och Hermansson har inte Gästrin något som får honom att sticka ut. Han är mer väldigt mogen och har få svagheter. Vilket iofs kan öka hans chanser att ta plats i NHL då han kan användas i många olika situationer.
Jag skulle dock inte bli förvånad ifall han blir en Andreas Falk-typ, dvs en riktigt stabil SHL-center som alla vill ha i ett slutspel, men som saknar sexigheten för att bli en riktig stjärna.
Sv: Silly Season
Gavelo: Fin artikel i ÖA om rullstolsburna Sandra Tjärnberg som tagit sig från Sollefteå för att vara med på MoDos årsmöte! Hon ville träffa sin idol Schröder och sa också-jag älskar MoDo och skulle göra allt för dem- hon fick förstås prata med Schröder och fotas med honom!
+ 2
Sv: Silly Season
Vargen: Ja det var oväntat , men samtidigt är allt bara en business, om vi tycker att svensk hockey bara är business så är det ingenting mot för vad det är i Nordamerika.
Frågan blir då nu hur blues ser på Miltons fortsatta utveckling?
Intressant intervju med Linus Omark häromdagen där han berättar om sin juniortid där han var den som stannade kvar av sina kamrater för att prioritera mer speltid och bättre roll i en lägre division och att han tjänade på det i jämförelse med sina kamrater.
Dags för Hinken att ringa Alex Steen och be snällt.
Frågan blir då nu hur blues ser på Miltons fortsatta utveckling?
Intressant intervju med Linus Omark häromdagen där han berättar om sin juniortid där han var den som stannade kvar av sina kamrater för att prioritera mer speltid och bättre roll i en lägre division och att han tjänade på det i jämförelse med sina kamrater.
Dags för Hinken att ringa Alex Steen och be snällt.
+ 2

Det är otroligt att du fått schizofreni från en annan persons hjärna.