1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507856 inlägg · 4189 ämnen
3038775 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season
Willow: Jag gjorde ingen jämförelse mellan deras kvalitéer utan deras potentiella resa.

Övrigt tror jag inte Oskars siffror dopades nämnvärt eftersom Komarek hade en spelmässigt och poängmässigt rätt blek säsong. Jag tror Oskar kan nå samma poäng även denna säsong.

Sv: Silly Season
Willow: Jo, men det är ju det som är min poäng. Nu jämför jag såklart inte Véronneau med Forsberg, men likväl kan det finnas en viss korrelation med avseende på poängproduktion när Karlberg fick lira med Véronneau kontra ...Jon Knuts.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Nu är ju Karlberg en spelare som har lite mer talang än Häggström..

Sv: Silly Season
Willow: Dock satte han avgörande pucken i första finalmatchen mot löven, covid säsongen. Han jobbade alltid hårt. Jag hade utan att tveka bytt OP mot Häggström.

Minns hur kul det var att se Häggström i sin första säsong i A-laget, behövde bara hålla klubban i isen och slå in passningarna han fick av Foppa.

Sv: Silly Season
Chamez:
Tumme upp!

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Beror ju en del på rollen också. Hade Lawner satts I fjärdekedjan skulle han aldrig gjort 34 poäng, men nu gick han från fjärde i SHL till första i HA med Komarek samt speltid I första pp.

Häggström sattes (med all rätt) I fjärde his oss utan spel I pp. Oavsett om han varit ett offensivt hit skulle han inte gjort mycket poäng.

Sv: Silly Season
Willow: Häggström gjorde 18 poäng i SHL, direkt efter att han värvats från KB65. Hans bästa säsong någonsin i HA var 26 på poäng.

Man blir inte en poängspruta bara för att man går ner en serie.

Sv: Silly Season
Silly: Ah tänkte att milan redan va inräknad.

Sv: Silly Season
Gavelo: Karlberg var väl ändå mer etablerad med en 24-poängssäsong. Annars är de rätt lika spelartyper, även om jag personligen tycker Karlberg är bättre.

Jag tror Lawners siffror ifjol är dopade av att spela med Komarek och att han får svårt att hålla den nivån på poäng.

Sv: Silly Season
Chamez:
Ja.. Milan Sundström och 2 nya forwards

Sv: Silly Season
Chamez: 11+Milan, så 12

Sv: Silly Season
Vargen: EJK kan slajda in på hans plats när det behövs.

Sv: Silly Season
modomille: Vi har i dagsläget 11 fw. I en intervju med Hinken pratade han om att vi ska ha 14 fw. Så tre till ska in? Menar han då en Junior och två amerikaner?

Sv: Silly Season
Framnäs: Jag hoppas att Karlberg blir en Oskar Lawner kopia.
En spelare med flera säsonger i SHL men som aldrig riktigt fick det att lossna, man har sett uppsidor i lawner genom åren och gett honom förtroende utan att det ändå har lossnat.

Lawner lämnar Shl och går ner i ett av ligans sämsta och mest turbulenta HA lag och skjuter 17+17 på 47 matcher och bidrar med hårt jobb och mycket skridskoåkning

Sv: Silly Season
Framnäs: Han kommer spela i en offensiv kedja ja, men han kommer inte vara vår stora stjärna.

Sv: Silly Season
Uppladdat:

500x0-photo-1583440194369-ac78b451536a_Qbh50T2v2gAPLiP.jpeg


Sv: Silly Season
Vargen:

Såg det

Sv: Silly Season
mattias - 74: Det är åtminstone någonting då vi tappar Gästrin.

Sv: Silly Season
Framnäs:

Grattis till Karlberg, han kommer vara nyttig hos er

Han ger alltid 100 % i varje byte

Sv: Silly Season
Framnäs: Trodde aldrig jag skulle behöva säga detta men Hinken kan ju inte bygga laget utifrån att Sundström faktiskt ska vara bärande hela säsongen. För att nu ser laget ut så pass att han kommer att behöva vara det.

Sv: Silly Season
modomille: Uppenbart att han tas in som just spjutspets? Kommer no doubt vara den vi förlitar oss på i PP och hoppas på "leder laget till SHL".

Men jo, tjena. Dröm vidare!

Sv: Silly Season
Framnäs: Vad dillar du om?

Sv: Silly Season
Gavelo: Man tar sig för pannan.

"Det är en spelare vars offensiva verktyg kommer bli oerhört värdefulla för oss" menar Hinken.

"Under mina år i SHL har jag blivit bättre i defensiva spelet och utan puck, men offensivt är nu där jag ska bidra mest med spetsen och farten jag har" skvallrar Karlberg själv om att det är överenskommelsen oss emellan.

Alla ni som sa att han hamnar längre ner i laget - nå, låt höra era åsikter nu!

3038775 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB