Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Och du säger: Passa dig, jag har svart bälte i pingis!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Äh, det var lite som att gå till ett kebabhak 02:15 och en trevlig storvuxen Domsjö-tuffing säger "Men hej där, George!" innan han sopar på och sänker två snubbar utanför kebabhaket.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource:
Ja, hela scenariot hade verkligen varit helt tvärtom. Men jag har aldrig någonsin haft en rasistisk känsla i mitt liv så det var inte det som bubblade upp. Jag blev förvånad själv. Jag hade tur att det var en riktigt vit en.
Men just det du säger har jag reflekterat över flera gånger.
Ja, hela scenariot hade verkligen varit helt tvärtom. Men jag har aldrig någonsin haft en rasistisk känsla i mitt liv så det var inte det som bubblade upp. Jag blev förvånad själv. Jag hade tur att det var en riktigt vit en.
Men just det du säger har jag reflekterat över flera gånger.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Tänk om det varit tvärtom, och du hade sagt: DIN SVARTA JÄVLA BABIAN!!!
Då hade det varit tvärtom, och vi hade aldrig pratat om det här
Då hade det varit tvärtom, och vi hade aldrig pratat om det här
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Det är riktigt skönt med idrott där det är full kraft i det fysiska spelet, Älskade det när jag spelade själv.
Och släppte på regält när jag var domare..
Spela på.. fanns ofta i min kommunikation.
Mycket enkkare att bedömma när spelarna går över gränsen då...
Det är riktigt skönt med idrott där det är full kraft i det fysiska spelet, Älskade det när jag spelade själv.
Och släppte på regält när jag var domare..
Spela på.. fanns ofta i min kommunikation.
Mycket enkkare att bedömma när spelarna går över gränsen då...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Herregud ja.
Hjärnan och det har nog fungerat, men den samlade fysiken har för mig saknats
Köttad har man blivit massor av gånger av vissa.
Har berättat det förut. På en träning "lekte" jag med en känd (mellankänd) hockeyspelare i en övning. Täckte bollen, han var helt enkelt chanslös. men det sket han i . Han sparkade slutligen bara rakt igenom mina ben för att komma åt bollen och jag gjorde mer eller mindre en volt. Mina mjuka linser flög all världens väg. Mjuka linser brukar sitta kvar. Men antagligen så åkte ögonloberna ut så mycket att linserna flög iväg.
Sen ägnade vi tjugo minuter i hela laget att hitta mina linser.
Hockeyspelar är av ett annat virke. Kanske de inte läser då mycket precis som myten säger. Men de har kraft och målmedvetenhet. .
Herregud ja.
Hjärnan och det har nog fungerat, men den samlade fysiken har för mig saknats
Köttad har man blivit massor av gånger av vissa.
Har berättat det förut. På en träning "lekte" jag med en känd (mellankänd) hockeyspelare i en övning. Täckte bollen, han var helt enkelt chanslös. men det sket han i . Han sparkade slutligen bara rakt igenom mina ben för att komma åt bollen och jag gjorde mer eller mindre en volt. Mina mjuka linser flög all världens väg. Mjuka linser brukar sitta kvar. Men antagligen så åkte ögonloberna ut så mycket att linserna flög iväg.
Sen ägnade vi tjugo minuter i hela laget att hitta mina linser.
Hockeyspelar är av ett annat virke. Kanske de inte läser då mycket precis som myten säger. Men de har kraft och målmedvetenhet. .
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Önskar att jag hade skalle då som jag har idag. ;-) Seriöst, jag hade köttat och inte varit en fjant.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Vi som aldrig blev nånting har ändå köttat mot många av dem som var större och starkare.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Låter fotboll således.
Mötte själv något Härnösandslag där de hade en stor stjärna på mittfältet. Kommer inte ihåg namnet på honom. Men även om jag var ganska bra så hade jag ingen chans mot honom i närkamperna. I en luftduell där jag gick upp med all kraft, mitt på plan, så verkade han gå in dubbelt så hårt och satte åt så hårt att jag bara föll ner platt som en tom ballong. Jag hade inte en gnutta luft kvar i lungorna.
Han var otroligt blek i hyn och hade blont hår vita ögonbryn och ögonfransar, Nästan himmelsljusblå ögon.
Nu sade jag något som jag aldrig hade uttryckt förr. jag sade högt. Jävla viting!
Han blev jättearg. Det var ungefär som jag hade sagt något rasistiskt.
Låter fotboll således.
Mötte själv något Härnösandslag där de hade en stor stjärna på mittfältet. Kommer inte ihåg namnet på honom. Men även om jag var ganska bra så hade jag ingen chans mot honom i närkamperna. I en luftduell där jag gick upp med all kraft, mitt på plan, så verkade han gå in dubbelt så hårt och satte åt så hårt att jag bara föll ner platt som en tom ballong. Jag hade inte en gnutta luft kvar i lungorna.
Han var otroligt blek i hyn och hade blont hår vita ögonbryn och ögonfransar, Nästan himmelsljusblå ögon.
Nu sade jag något som jag aldrig hade uttryckt förr. jag sade högt. Jävla viting!
Han blev jättearg. Det var ungefär som jag hade sagt något rasistiskt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Önskar att jag varit smartare då och inte varit så trevlig utan varit skogstokig. Fysiken hade jag. Kunde nog sparka av några smalben och stämpla som Powell. Där gick alla benen av direkt då han tryckte till.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Mötte Arnäs med Marcus Näslund och Husum med Powell. Tränarn ville att jag som var tunn då skulle jaga på dessa och safta på. Slutade med alla ben brutna mot Powell i luftduell.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Att du inte själv var en gris är ju det som är skillnaden. Grisen bökar sig framåt.
Men från att de kom till A-laget var de dock en fröjd att åskåda. gallerkedjan gav motståndarstjärnorna blåmärken och djupa funderingar om vilka de själva var.
Att du inte själv var en gris är ju det som är skillnaden. Grisen bökar sig framåt.
Men från att de kom till A-laget var de dock en fröjd att åskåda. gallerkedjan gav motståndarstjärnorna blåmärken och djupa funderingar om vilka de själva var.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Foppa var en vidrig junior. Samma med Werner. Jag var ett år yngre på läktaren och bara gapade då de grisade på isen. Fick möta möta dem på i innebandy som sagt på PIF Cupen. Jag grisade allt jag hade, blev ändå 3-11. Jag köttade hårt, men deras tunga hårda arslen var överlägsna mot George.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Värdelös om man jämför med då vi hade riktiga juniorer i form av Forsberg, Näslund, Salomonsson, Hans Jonsson och Magnus Wernblom.
Bysse kunde få sju öppet mål lägen av Foppa inna han slutligen satte den. Bysse glömmer jag inte för han satte den tillslut.
Men egentligen kommer jag ihåg Bysse från TV-pucklaget då han ett år yngre än alla andra var överlägsen i Ångermanland, men laget räckte inte till.
Nä, Modo är inte var de har varit.
Värdelös om man jämför med då vi hade riktiga juniorer i form av Forsberg, Näslund, Salomonsson, Hans Jonsson och Magnus Wernblom.
Bysse kunde få sju öppet mål lägen av Foppa inna han slutligen satte den. Bysse glömmer jag inte för han satte den tillslut.
Men egentligen kommer jag ihåg Bysse från TV-pucklaget då han ett år yngre än alla andra var överlägsen i Ångermanland, men laget räckte inte till.
Nä, Modo är inte var de har varit.
+ 1
Sv: Silly Season
Vikingmodo : Jag tycker att den röda tråden är att värva likt vi gjorde de två första åren som slutade med avancemang. En stark backsida med konstruktivitet. Hårt jobbande forwards där alla kedjor chippar in, men förstakedjan står ut.
Vi gick upp med en andrakedja I Mannberg, Södergran och AP I början av serien, för Vela, Halloran och Niederbach anslöt alla senare...
Vi gick upp med en andrakedja I Mannberg, Södergran och AP I början av serien, för Vela, Halloran och Niederbach anslöt alla senare...
Sv: Silly Season
Chamez: jag tror inte heller det behöver vara fel att bygga ett mer homogent brunkarlag utan stjärnor. Men det folk måste förstå är att dessa tvära kast från ena hållet till det andra som visar en klubb i mer eller mindre sportslig kaos. Det måste finnas en tydlig röd tråd i föreningen vilken typ av hockeyvdom ska spelas.
Jag tror det är få värvningar i Modo som följer nån typ av röd tråd.
Jag tror det är få värvningar i Modo som följer nån typ av röd tråd.
Sv: Silly Season
Costanza:
Jag tror så här nu.. svaren på våra spetsvärvningar får vi vänta ett tag på. Och det ger positiva vibbar....
Finalen är spelad i ECHL och direkt efter den presenterades det värvningar typ Fizer
AHL finalen är också färdigspelad och ganska snabbt efter den presenterades Gunler och Fhiilips för SHL lag.
Jag tror att Hinkens 2 sista värvningar kommer presenteras om max 2 veckor.
För nu 31 Juni får AHL spelarna besked från NHL hur deras kommande säsong kommer att se ut..
Jag tror att Hinken har klart med 2 starka namn som bara vill vänta på ert besked om dom kommer få någon chans att spela till sig ett kontrakt i NHL.
Om det inte blir ett positivt besked där så kommer dom direkt.
Typ som Woods och Dickinson.
Vid det här läget är nog SHL lagen klara med sina trupper också
Jag tror så här nu.. svaren på våra spetsvärvningar får vi vänta ett tag på. Och det ger positiva vibbar....
Finalen är spelad i ECHL och direkt efter den presenterades det värvningar typ Fizer
AHL finalen är också färdigspelad och ganska snabbt efter den presenterades Gunler och Fhiilips för SHL lag.
Jag tror att Hinkens 2 sista värvningar kommer presenteras om max 2 veckor.
För nu 31 Juni får AHL spelarna besked från NHL hur deras kommande säsong kommer att se ut..
Jag tror att Hinken har klart med 2 starka namn som bara vill vänta på ert besked om dom kommer få någon chans att spela till sig ett kontrakt i NHL.
Om det inte blir ett positivt besked där så kommer dom direkt.
Typ som Woods och Dickinson.
Vid det här läget är nog SHL lagen klara med sina trupper också
+ 1
Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Hade en lyckosäsong förra säsongen och lyckades levererade mycket poäng.
Har väl inte gjort större väsen av sig tidigare säsongee
Hade Hinken valt honom hade han fått mycket skit här inne.
Många här inne har mycket större förväntningar på soetsen som skall in...?
Hade en lyckosäsong förra säsongen och lyckades levererade mycket poäng.
Har väl inte gjort större väsen av sig tidigare säsongee
Hade Hinken valt honom hade han fått mycket skit här inne.
Många här inne har mycket större förväntningar på soetsen som skall in...?
Sv: Silly Season
Willow: Jo men vi har tillräckligt med tanks. Vi behöver någon som kan bryta mönster.
+ 1
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Diaco var grym. I alla fall tills de mötte SSK då han var en no show ungefär som Kelleher mot BIK.
Trot vi kommer satsa mycket mer på spelvändningar nu när vi har backar med spelsinne och rappare skridskoåkning så en sådan där hade kunnat vara intressant.
Trot vi kommer satsa mycket mer på spelvändningar nu när vi har backar med spelsinne och rappare skridskoåkning så en sådan där hade kunnat vara intressant.
+ 1
Sv: Silly Season
NuMo: Förstår inte varför inte Hinken värvade Dzhaniyev. Förutspår att han kommer ha lekstuga på samma sätt Diaco. Tror det hade kunnat bli en ny Riley Woods.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen:
Fan... Det händer grejor nu i SHL..
Brynäs Gällstedt vill utomlands och bryter k8ntraktet efter den här säsongen...
Nubben ser slutet på sin tid i Timrå.
Nu skall han leta en ny sportchef..
Jag tror att det blir Z: a?
Fan... Det händer grejor nu i SHL..
Brynäs Gällstedt vill utomlands och bryter k8ntraktet efter den här säsongen...
Nubben ser slutet på sin tid i Timrå.
Nu skall han leta en ny sportchef..
Jag tror att det blir Z: a?
Sv: Silly Season
jonteboy:
Absolut. Det var som sagt nära att han kom hit med familjen när han var yngre.
Jag har själv träffat hans far Robert ett par gånger på seminarium där vi ätit middag med varandra och pratat om Roberts tid i Sollefteå, där jag följde varenda match eftersom jag bor där.
Otroligt ödmjuk och trevlig man. Tiden i Sollefteå beskrev han som en av hans roligaste.
Nu har ju Mattias för länge sen passerat zenit för flera år sedan och är inte intressant för oss. Men släkten i Ö-vik är ändå anmärkningsvärd med deras idrottsliga gen.
Jag tror han lägger ner sin karriär nu och ägnar sig åt familjen och pingstvänneri.
Absolut. Det var som sagt nära att han kom hit med familjen när han var yngre.
Jag har själv träffat hans far Robert ett par gånger på seminarium där vi ätit middag med varandra och pratat om Roberts tid i Sollefteå, där jag följde varenda match eftersom jag bor där.
Otroligt ödmjuk och trevlig man. Tiden i Sollefteå beskrev han som en av hans roligaste.
Nu har ju Mattias för länge sen passerat zenit för flera år sedan och är inte intressant för oss. Men släkten i Ö-vik är ändå anmärkningsvärd med deras idrottsliga gen.
Jag tror han lägger ner sin karriär nu och ägnar sig åt familjen och pingstvänneri.
+ 1
Sv: Silly Season
NuMo: Bara en VM-kommentar här, men det blir ju 16-del mot Norge. Förlängning och Crazy Eyes Ayari lägger bollen till Gyökeres som sätter den ribba in. Stället går Bananaaass!
+ 2
Sv: Silly Season
jonteboy: Pekka Jormakka erbjuds nu till svenska klubbar både i SHL och hockeyallsvenskan, forward med fina meriter dock ingen ungdom.