1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507949 inlägg · 4189 ämnen
3039433 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Vad tycker Kung NuMo om truppen då?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: ÖÖH! ÄH! ÖH!

Sv: Silly Season
Vikingmodo : Jag tycker att den röda tråden är att värva likt vi gjorde de två första åren som slutade med avancemang. En stark backsida med konstruktivitet. Hårt jobbande forwards där alla kedjor chippar in, men förstakedjan står ut.
Vi gick upp med en andrakedja I Mannberg, Södergran och AP I början av serien, för Vela, Halloran och Niederbach anslöt alla senare...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:

Så byter vi tråd. Rensar lite i grumset som skapats i sillytråden.

Sv: Silly Season
Chamez: jag tror inte heller det behöver vara fel att bygga ett mer homogent brunkarlag utan stjärnor. Men det folk måste förstå är att dessa tvära kast från ena hållet till det andra som visar en klubb i mer eller mindre sportslig kaos. Det måste finnas en tydlig röd tråd i föreningen vilken typ av hockeyvdom ska spelas.

Jag tror det är få värvningar i Modo som följer nån typ av röd tråd.

Sv: Silly Season
Costanza:

Jag tror så här nu.. svaren på våra spetsvärvningar får vi vänta ett tag på. Och det ger positiva vibbar....

Finalen är spelad i ECHL och direkt efter den presenterades det värvningar typ Fizer

AHL finalen är också färdigspelad och ganska snabbt efter den presenterades Gunler och Fhiilips för SHL lag.

Jag tror att Hinkens 2 sista värvningar kommer presenteras om max 2 veckor.
För nu 31 Juni får AHL spelarna besked från NHL hur deras kommande säsong kommer att se ut..

Jag tror att Hinken har klart med 2 starka namn som bara vill vänta på ert besked om dom kommer få någon chans att spela till sig ett kontrakt i NHL.

Om det inte blir ett positivt besked där så kommer dom direkt.
Typ som Woods och Dickinson.

Vid det här läget är nog SHL lagen klara med sina trupper också

Sv: Silly Season
Bad_Brett:
Hade en lyckosäsong förra säsongen och lyckades levererade mycket poäng.
Har väl inte gjort större väsen av sig tidigare säsongee

Hade Hinken valt honom hade han fått mycket skit här inne.
Många här inne har mycket större förväntningar på soetsen som skall in...?

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Tur vi har Elton då

Sv: Silly Season
Willow: Jo men vi har tillräckligt med tanks. Vi behöver någon som kan bryta mönster.

Sv: Silly Season
Bad_Brett: Diaco var grym. I alla fall tills de mötte SSK då han var en no show ungefär som Kelleher mot BIK.
Trot vi kommer satsa mycket mer på spelvändningar nu när vi har backar med spelsinne och rappare skridskoåkning så en sådan där hade kunnat vara intressant.

Sv: Silly Season
Costanza: Firar med en bön till Allah våras stora frälsare, Mohammed?

Sv: Silly Season
NuMo: Förstår inte varför inte Hinken värvade Dzhaniyev. Förutspår att han kommer ha lekstuga på samma sätt Diaco. Tror det hade kunnat bli en ny Riley Woods.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen:

Fan... Det händer grejor nu i SHL..

Brynäs Gällstedt vill utomlands och bryter k8ntraktet efter den här säsongen...

Nubben ser slutet på sin tid i Timrå.
Nu skall han leta en ny sportchef..
Jag tror att det blir Z: a?

Sv: Silly Season
jonteboy:

Absolut. Det var som sagt nära att han kom hit med familjen när han var yngre.

Jag har själv träffat hans far Robert ett par gånger på seminarium där vi ätit middag med varandra och pratat om Roberts tid i Sollefteå, där jag följde varenda match eftersom jag bor där.

Otroligt ödmjuk och trevlig man. Tiden i Sollefteå beskrev han som en av hans roligaste.

Nu har ju Mattias för länge sen passerat zenit för flera år sedan och är inte intressant för oss. Men släkten i Ö-vik är ändå anmärkningsvärd med deras idrottsliga gen.

Jag tror han lägger ner sin karriär nu och ägnar sig åt familjen och pingstvänneri.

Sv: Silly Season
NuMo: Bara en VM-kommentar här, men det blir ju 16-del mot Norge. Förlängning och Crazy Eyes Ayari lägger bollen till Gyökeres som sätter den ribba in. Stället går Bananaaass!

Sv: Silly Season
Heyerdal:


Nej tack!

3039433 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB