1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508005 inlägg · 4189 ämnen
3039553 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Oj, är alla 3 aktuella. Spännande.

Sv: Silly Season
Willow: Ja till viss del liknar truppen mer den vi gick upp med men tycker backsidan är svagare. Vi har ingen poänggörare och saknar ett par fler defensiva grovjobbare som Folin och Ingman.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Elton är en kul spelare att ha i vårt annars trubbiga lag idag. Hoppas det kommer in ett par tunga poängspelare nu i slutet. Blir intressant att följa Falkenhäll också som öste på bra då han fick chansen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Påminner om att runda 2-7 börjar 17. Där finns chans för Malcom Gästrin, Knights och Hägglöf att gå.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Har ju inte undgått någon i år att han fuskat defensivt och är en individualistisk spelare. Han hade gått topp 10 om han hade en bättre allaround-förmåga. Krävs ingen Einstein för att förstå det.

Förhoppningsvis får vi ha kvar honom denna säsongen. Det är en boost bara att han fått erfarenhet från en seniorsäsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Det verkar ha framkommit kritik för att han inte är lika påslagen varje match och ibland försvinner ur matchen eller fuskar lite i sitt ansvar. Det jag läste var att det var en anledning till att han inte gick ännu tidigare. Han har definitivt talangen för att bli riktigt djävla bra.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Uffe Bodin snackar lite Elton och MoDo.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Övriga ord som sades om Elton av experten i studion inatt:
Hermanssons a quality entry player, attacks the middle of the ice with speed, agile footwork, creative skills with stickhandling so youre thinking of a Swedish attack-elusive skater where that speed really matters going into those dangerous areas with compure - thats the player youre getting.

Känns bra också att det blev LA. De verkar vilja bygga långsiktigt med sin prospect-pool så förhoppningsvis är de inte lika aktiva som Anaheim och Capitals var med Lucas och Milton.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: Tycker OP blivit lite för kaxig igen. Som att han tycker sig vara bättre och mer cool än han är. Han ska tillbaka till att bara jobba väldigt hårt och agera som den fjärdekedjespelare han är. Spela Allan genom att stanna kvar när is maskinen ska åka ut och sådant passar inte. Han är inte Schremp...

Ödmjukhet OP!!! Laget är större än jaget.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Kan se det framför mig. Stanley Cup-final och OP sitter i omklädningsrummet med krigsmålning och käkar surströmming!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
När ska dom välja O.P då ?
Jag sitter uppe och väntar än?

Tampa behöver honom i 4; e linan!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Ja, Bra. MoDo är ju bäst.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: TV-experterna på ESPN kan också hockey. Uppmärksammade MoDo som en legendarisk talangfabrik direkt när Elton valdes.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: LA trodde verkligen på Adrian hela vägen och de kan alltså hockey.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Senast vi hade en spelare gå i förstarundan så var det just Adrian Kempe. Full circle!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Skönt för killen. Bra klubb och skön stad. Får hänga med Kempe. Nu slipper man lyssna på papegojorna i TV därborta. Drygt..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vargen: Nu kan man gå lägga sig äntligen! Go natt alla tappra uppesittare!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Stort grattis till Elton som just valdes av Los Angeles Kings som nummer 19 totalt!

3039553 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB