1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 507590 inlägg · 4189 ämnen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Finns det en hockeygud så välkomnar vi er glatt till SHL säsongen 22/23!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Stort skämt.
Daniel Rahimi stängs av i fyra matcher och Alexander Hellström i tre matcher.

Rahimi missar 4 matcher, Hartmann borta minst 3 månader.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:

Vill man se hur sympatisk och ödmjuk Wallson är ska man kolla efter matchen intervjun.

Börjar yra om att Hartman inte är skadad och ifall dom vet det och har fått info, samt att det är svårt för Rahimi när han hoppar undan. Undra vad han säger om Hellströms överfall.

Alltså han är riktigt hemsk som människa.

Detta kan bli en riktigt jävla blodig historia, väntar bara på att dom får tillbaka idioten Wiklund.

Anmälda lär spelarna bli men vågar dom stänga av dem för resten av serien?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9108}: Otroligt vad många Brynäsare blev kaxiga efter dom klarat kontraktet. Nu uppträder man var världsmästare igen. Minnet är kort..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY: Precis och bara därför hoppades man på att Brynäs skulle åkt istället så deras uppnästa fans vaknar någon gång! Satan vad deras fans sjönk i mina ögon efter alla horribla uttalanden om stängd liga och deras förakt mot så kallade "mindre" värda klubbar som de påstår.

Sett till senaste 4 säsongerna har Brynäs slutat 10, 11, 12 och nu kval. Helt plötsligt ska man stänga ligan och börja skylla motgång på corona. Självinsikten i den klubben är ungefär lika stor som deras 13-SM guld dvs på en trettonårings nivå!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Och Björn tränar MoDo även nästa säsong med 100% säkerhet antar jag...?

Skämt åsido, uppenbarligen har du noll koll på vad konfirmeringsbias är. Det är knappast någon konspirationsteori att Kanada tycks ha spelat efter en egen regelbok i många turneringar; det betyder inte nödvändigtvis att domarna har snackat ihop sig innan och sagt "Hörni, kom ihåg att enbart tillåta felaktiga mål och regelvidriga tacklingar ifall Kanada gör dem".

Detta är en extremt djupt rotad biologisk funktion. När det gäller Hellströms tackling finns det mängder av saker att anmärka på: Uppåtgående kraft, höga handskar, huvudet är primär kontaktyta, ej nord-syd-riktning, mer kraft än vad som krävs för att separera puck och spelare etc. Jämför sedan med andra tacklingar som har renderat i avstängningar de senaste fem säsongerna. Att domaren då väljer att fokusera på att BIK-spelaren är framåtböjt etc. är helt bisarrt. Så har inte diskussionerna vid huvudtacklingar låtit sedan efter lockouten 04/05. Till exempel hade Tobys tackling på Johansson gett en lååååång avstängning idag, trots att den utförs i nord-syd-riktning och handskarna är nere.

Ingenting kan få mig att backa i detta, tacklingen är gräsligt ful och att någon kan få för sig att försvara den känns nästan som det där experimentet när folk medvetet hävdar att det kortaste strecket är längst.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
S-vikaren: äntligen åker Ottosson för filmning

Sv: Silly season
Silly: SAIK betalar tillbaka för Werner? Haha
Uppladdat:

500x0-ec846003-73da-4f7c-a1bf-1dfa7fea2096.jpeg


Sv: Silly season
puffe: Besviken att Zykov inte får plats i toppkedjorna. MoDo måste ha nåt stort på gång. Man kunde ju ha varit Lövare ikväll...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Blir ett årskort nästa år också. Kan inte gå på så många matcher men nog fan ska jag stödja MoDo.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Vilka har skapat sådana specialrestauranger och kanske framförallt mitt under den absolut värsta smittspridningen och högsta belastningen på sjukvården i området.

Bara för att det är egoistiskt och vansinnigt på andra ställen - knappast i samma nivå som hos Löven - så ursäktar inte det beslutsfattarna.

Fy fan. Hoppas som sagt att Löven straffas rejält i utdelningen av pengar.

Sv: Silly season
jonsson: Nästa supporterspelare? Kanske läge för en ny kampanj pss som när man plockade hem Karla .... #BartoSkaHem
Jag hade iallafall gärna slantat till ett sånt initiativ

Sv: Silly season
Smurfen: Tex har en riktig hög högstanivå, jag skulle inte bli besviken med honom och en talang från div1 som backup.
Älskar f.ö det Gradin säger i Allehanda om Wallinder och Strömgren: "Vill man inte spela i Modo Hockey ska man inte spela i Modo Hockey, vi vill ha spelare som vill vara här och tävla och vara stolta över att dra på sig Modo-tröjan."

Fuck them.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Gunler bör få 4-5 matchers avstängning.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har en väldigt bra känsla inför nästa säsong. Hade jag inte inför senaste. Allt var bara kaos, från att ingen tränare var tillsatt innan nån månad innan första match typ, till att hela laget var i princip nytt.

Nej nästa säsong kommer bli hästlängder bättre! Heja modo!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wallson spelade denna i paus men det räckte inte hela vägen ikväll..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: MoDo 12 poäng - Löven 0 poäng. MoDoiter tycker att övertid är överskattat.

Sv: Silly season
Alldeles för längesen det skrevs något i denna tråd nu😁 Såg att Filip Hasas bror har börjat följa Modo på Instagram. Bara en lite långsökt detalj för att väcka silly season-tarmen lite

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: För oss i As är det väldigt mycket bättre om Brynäs åker ur, dom har inte alls den ekonomin eller juniorverksamheten som HV71 har så jag tror att Brynäs kommer få det svårare att ställa ett ”topplag” på isen till hösten.
HV71 har en svag säsong bland massa bra säsonger, deras ekonomi är stark och juniorverksamheten känns stark, jag tror dom kommer använda klart störst budget på spelare för att kunna svinga sig upp direkt om dom skulle ramla ned.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Uppladdat:

500x0-screenshot20210328-225032samsung-internet.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Dom borde tänka efter lite en del, med tanke på går inte timrå upp i år så kommer nog en del experter se detta som ett stort fiasko i modern tid

sen tycker jag löven har imponerat mer än Timrå just nu i slutspelet, vilket känns konstigt att säga men.. ja ;d

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Den här bilden går ju inte av för hackor.

Källa:MODOTIFO support.
Uppladdat:

500x0-da7f9a4c-6b04-41f7-9a6e-a2f13b2dfa12.jpeg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno: vilket troll du är. Att du orkar.... låt oss fira våran 100årsdag ifred från ditt trolleri tack..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno: Jag avslutar här. Du lever i din fantasivärld och förlöjligar den där föreningen ännu mer. Många andra lags supportrar har varit här, utan att spela allan och bete sig som en tölp. Leksands visar bara att det inte var en tillfällighet att man skiter fullständigt i etik och moral.

Jag slutar härmed svara dig.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Grattis på födelsedagen alla Modoiter

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Grattis på födelsedagen Modo, 100 år är stort.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: jag nämnde Jonta Lindquist tidigare. Snacka om att göra rätt, inte som sumpråttan Adam..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Klas B: Klubben fyller 100 år. Du menar på fullaste allvar att det inte finns något positivt att uppmärksamma?
Ta och sug på den frågan litegrann.
Journalistik som använder gas lightning för att få fram önskat resultat.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza:
Bästa kommentaren.

Du kunde inte ha väntat tills vi åtminstone fått blåsa ut ljusen innan du kastade tårtan i ansiktet?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sven Tuta: Han har verkligen gjort sitt bästa för att skriva ned Modo.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: Okej, visst. Vi fyller dock år den 27 mars och jag tycker det hade varit fel att inte uppmärksamma det.

Man har minimerat firandet till en mindre skala, vilket jag känner är rimligt nu när folk inte kan vara på plats.

Man kan bryta ner det till:
* 10 inlägg på sociala medier, ett för varje årtionde som leder upp till den faktiska dagen då vi fyller 100 år.
* Ett urplock av souvenirer.
* En digital sändning på årsdagen.
* Fyrverkerier.

Resten av planerna, som egentligen skulle skett denna säsong är uppskjuten till sommaren eller nästa säsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Alfredshem 1921:

Hoppas du inte jobbar dom säljare, för att övertyga någon verkar inte vara din starka sida.

Kan du inte vara mer konkret än så, då finner iaf jag inte någon anledning att tro på det du säger eller att du skulle ha någon speciell insyn, du chansar helt enkelt.

Och jag tror att du är fel ute i dina gissningar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter:
Jag hoppas stenhårt att Mora slår ut Löven.
Det filmas och skriks ifrån båset konstant!

Skicka ut skiten nu!

Sv: Silly season
Majbrasan: Jag misstänker att Alfredshem 1921 är samma person som Pricken och ingram, som med starka lövensympatier har varit här och trollat förut.

Sv: Silly season
Monno: Ska man försvara just Glader lite, så tror inte jag har sett han klaga över avståndet en enda gång. Han har ju tagit med sig familjen hit.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Oavsett om Molin är skadad eller inte, så är han petad.
Peter Andersson satte honom på bänken redan i Malmö, han gillar helt enkelt inte Emil, ska han spela hockey får han byta lag.
Kom tillbaka 😎

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Når Timrå-aktien 1 kr om ni går upp?

Sv: Silly season
{6870}: Jag tycker att vi ska våga ha hög målsättning. Det vore väl fan om vi med en av seriens klart högsta spelarbudgetar ska behöva gömma oss bakom topp 10 eller liknande. Vi ska absolut våga sticka ut hakan både internt och även externt med att målsättningen är att vinna eller åtminstone kommer topp fyra.

Hur gör ni själva? Nöjda med att ta er till frukost och hämta in lön på ett företag som har målsättningen att inte gå i konkurs? Själv vill jag jobba för ett företag med ambitionen att vara marknadens bästa på sitt område. Det låter kaxigt, men det är faktiskt så man presenterade sig för mig när de rekryterade mig och det är så vi faktiskt jobbar. Vi lyckas inte alltid och framförallt inte inom alla specifika områden, men vi har i alla fall huvudet högt och jobbar efter att vara bäst!

Sv: Silly season
Rytter:

Men nog om Wallinder och Strömgren nu, dom har gjort sina val och får tillsammans med sina rådgivare ta ansvar för detta själv.

Just nu ingår dom inte i vår trupp och Modo var tydlig med att man ville ha kvar Strömgren och ge honom ett bra erbjudande och stor roll men det dög inte, och vi kan ju inte tvinga spelare att vara kvar. Så för mig är han från och med nu rätt ointressant.

Tänker hellre på nästa års bygge och får vi in Hasa så ser jag detta som en spännande ersättare till Wallinder som kan lägga till mer offensiv och kanske göra backbesättningen bättre än med Wallinder, sett enbart till nästa år.

Skulle kännas bra ifall vi dessutom kunde hitta en spelare i åldern 19-21 utifrån som kan ta Strömgrens utvecklingsplats, kanske även där hitta en med lite mindre potential än Strömgren men erfarenhet av SHL/HA spel som faktiskt gör laget stabilare, en spelare som inte riktigt kommit igång i SHL och vill ha en nystart i HA och en producerande roll. Lite som Timrå gjorde när dom hittade Lodin t.ex.

Hittar vi detta behöver vi nödvändigtvis inte vara svagare som lag utan Wallinder och Strömgren, dessa borde faktiskt vara rätt enkla att ersätta om man bara ser till nästa års lag.

Sv: Silly season
Heyerdal:
Karlkvist är 28 och bidragit varje år, hoppas han får bra betalt i IKO!

Sv: Silly season
gokar: Kunde inte hålla med mindre. Tycker Corrado är en gigant som gör ytterst få misstag. Han har dock inte riktigt kommit helt till rätta efter skadeperioden.
Att han spelar på gränsen håller jag däremot med om, men det gillar jag.

Sv: Silly season
Costanza:

Visst fan borde dom slanta upp för en stor jävla ryss också.

Gillar Zykov han har potential att vara en riktig överstegris. Han målar, han tackalar och han slåss. Man kan ju inte annat än gilla honom.

Sv: Silly season
Låter bra att Widebro ska öppna Storplånkan på riktigt kommande säsong. Köp kvar Karla, Harju och Aagaard. Corrado vore guld att behålla. Satsa nu! Men ligg lågt i snacket ;-)
Uppladdat:

500x0-storplankan_1.jpg


Sv: Modo - Tingsryd 2021-03-12
Rytter: Så här gör han nere i Leksand nuförtiden. Kolla psykopat-blicken.
Uppladdat:

500x0-264186361612449856888.jpg



Sv: Silly season
puffe: Jag tror det är viktigt att Modo ändå behåller många spelare för att få kontinuitet, jag är övertygad om att i princip alla har underpresterat denna säsong pga all turbulens och avsaknad av spelsystem etc.

Jag vill ha kvar Sveningsson och Harju absolut 👍🏼

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: Tycker tvärtemot dig att han är den som utvecklats mest denna säsong och definitivt är värd att behålla.
Då tycker jag övriga i 3/4 går att diskutera desto mer

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
Costanza: Om ni har lite tråkigt så kan ni besöka Brynäs-boken här på HS. Är ngn Leksing där som påstår att de är topp 3 i SHL, OM man bara räknar de sista 35 omgångarna. De är ett speciellt folk de där dalmasarna... :)

Sv: Timrå - Modo 2021-03-10
hanzon: SM-guld

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Jag kan inte undgå att ifrågasätta vad krävs kompetensmässigt för att vara en sport reporter för Mittendia ?
Läser Jennifer Engströms rader i sundsvall tidning där
hon radar upp säsongen för det 2 länslagen Modo och Timrå.
En del av det hon skriver är ganska riktigt men det finns en del saker jag reagerar på som får mig att undra om hon öht har någon koll på något annat lag än Timrå!?!


Bakom Timrås succésäsong och Modos floppsäsong finns det fler delar att ta hänsyn till.
Timrå har under de senaste åren valt att jobba långsiktigt, med mål att bli en SHL-klubb på sikt.

Hon skriver även att i Timrå har spelarna fått förtroende samt att man haft tålamod med alla och menar på att Modo inte haft samma tålamod!

Vidare skriver hon att det inte är skadefria spelare som bäddat för Timrås framgång men man kan inte heller skylla det omvända på modos nederlag!


Till sist, Timrå har gjort allt rätt under en längre tid och just nu har Modo all anledning att snegla söderut och ta lärdom av rivalen.

-Kära fröken Engström!
Modo har/hade lagt fram en flerårig plan man jobbade mot för att man skulle ta steget upp förra säsongen, ttyvärr fick vi ingen ärlig chans att infria den flerårs planen och sen var det bara Modo av dom 3 topplagen som blev söndervärvade och våran långsiktiga plan togs ifrån oss!

-Modo är väl det lag som haft mest förtroende för spelare och ledare, om fröken Engström hade haft den mista insikt i Modo så är det mig veterligen bara Olhaver som fått lämna under säsongen samt att Modo har spelat in fler juniorer i laget än någon annan förening i Sverige den säsong, detta till en direkt konsekvens av mängder med skador.

-Näst sist skulle jag vilja påstå att en väldans stor anledning till att Modo är där dom är har att göra med att vi haft en enorm otur gällande skador på ledande spelare samt även spelare som slutat.

-sist så undrar jag vad Timrå gjort som varit så mycket mer ”rätt”
För 2 säsonger sedan har jag för mig att Timrå ramlade ur Shl?! Och förra säsongen slutade Modo före Timrå i serien, därtill har Modo skickat En hel hög med egna produkter till Shl men ändå ställt ett slagkraftigt lag på isen året efter, är det så att den självgoda Engström endast bygger sitt väldigt korkade uttalande på denna säsong, för visst är det så att Timrå gjort mer rätt än Modo denna säsong även om det vore mer anmärkningsvärt om dom inte gjort det med direkt tanke på vilka spelare som lämnat och stannat i det båda klubbarna?!

· 181 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB