Föregående · 188 · Nästa
Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Vi ska dock inte slå ut nåt SHL-lag, 'bara' vara bäst i allsvenskan. Hur många allsvenska klubbat har ett lag i höst som är samspelat sedan flera säsonger? Modo dominerar och alla gråter av lycka när vi återtar vår plats. Om det sedan fanns en Gud skulle Leksand råka ramla ur SHL dessutom. Men man kan inte få allt
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Snipan: Widebro och Glader är The Two Amigos jag är tacksam för att vi har kvar. Vi letar efter The Third Amigo, som vill vinna och fortsätta coacha vårt lag med offensiv hockey.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
{5647}:
Är väldigt kluven till vad jag vill se. En del av mig säger skada leksand maximalt, låt de leta tränare, dom behöver göra klart med någon snart. Vi letar reda på en tränare vi vill ha och låter Björn göra nått annat.
En del av mig vill att modo är tuffa och att Björn kommer tillbaka och tar revansch till hösten.
En del av mig vill att vi förhandlar en skyhög summa och går ut med det i media, vi har gett Leksand ett erbjudande för att lösa Björn, vi behöver inte nämna summan. Då får Leksand en tuff boll tillbaka, ska dom säga att dom inte har råd och backar och tappar ansiktet, då var inte Björn så intressant för dem. Eller ifall dom går vidare och löser björn tappar dom en stor del av de pengar dom kunnat använt till sin budget och riskerar att hamna i botten och åka ur SHL. Summan ska vara hög sett till skadan det orsakar vår klubb, vi behöver sent hitta en tränare för en position vi trodde var löst för 3 år framåt. Tycker nog själv att fallskärmspengarna är en rimlig utgångspunkt, vi börjar förhandla på 6M, 2M för varje år, så får vi se hur sugna Leksand är.
TJ måste ju vara dum i huvudet på riktigt ifall han tror att bollen är hos oss och att vi gladeligen ska släppa honom gratis. Han verkar ju inte ens ha tänkt på att det kan kosta att värva honom:
Det enda jag tycker är positivt är hur Widebro och Glader uttalar sig i media. Speciellt denna intervju med Widebro tycker jag är värd att läsa:
www.allehanda.se/artikel/widebro-om-att-slappa-ivag-hellkvist-den-dorren-ar-stangd
-Leksand har kontaktat oss och vi har fått en förfrågan som vi sagt nej till. Men vi har stängt den dörren och Leksand har accepterat vårt nej.
Efter detta går alltså TJ och Björn i synkad attack, så tydligt att de snackat ihop sig och detta tycker jag är ovärdigt av TJ.
Innebär det att ni kommer titta på andra alternativ och lämna Hellkvist?
– Vi har andra alternativ som vi jobbar parallellt med, men eftersom Björn sagt som han sagt har situationen förändrats.
På vilket sätt?
– Du har nog läst hans uttalande, det sätter situationen i ett annat dagsljus.
Sedan kommenterar TJ vidare:
Den bollen ligger hos dem och Modo får hantera det här utifrån vad de tycker och känner. Jag kan inte säga "så här ska det vara". Bollen är i Modos ringhörna. De äger den processen och vill de ta en dialog med oss får vi se var vi landar. Om de nu vill det. Vi får se.
Är han dum på riktigt, vi har sagt nej, det är upp till dem att komma med ett bud som vi ens ska överväga att acceptera. Sedan är det en situation han varit med och skapat och att bara lägga över detta på Modo nu är fegt.
Sedan har TJ ingen koll på vad det kan tänkas kosta, någon summa måste han ju ha tänkt på när han tog kontakt:
Har ni ekonomiska medel till att lösa en huvudtränare under ett treårskontrakt?
– Oj. Det har jag ingen kommentar till.
Det sista är att jag inte fattar vad som kan locka Björn till Leksand förutom en jävla massa pengar. Han säger att han måste börja bygga upp nått nytt i modo och saknar energi. Men det är väl precis det jobbet i Leksand också handlar om att bygga något nytt. Att gå till en klubb som HV, SAIK, FBK, VF hade varit mer logiskt. Känns som Leksand inte har rensat rent i sin ledning än, och går Björn dit kan han nog få en hel del konflikter att hantera. Nyss var det väl infekterat mellan sportchef och ledning som ville ha olika lösningar på tränare.
Är väldigt kluven till vad jag vill se. En del av mig säger skada leksand maximalt, låt de leta tränare, dom behöver göra klart med någon snart. Vi letar reda på en tränare vi vill ha och låter Björn göra nått annat.
En del av mig vill att modo är tuffa och att Björn kommer tillbaka och tar revansch till hösten.
En del av mig vill att vi förhandlar en skyhög summa och går ut med det i media, vi har gett Leksand ett erbjudande för att lösa Björn, vi behöver inte nämna summan. Då får Leksand en tuff boll tillbaka, ska dom säga att dom inte har råd och backar och tappar ansiktet, då var inte Björn så intressant för dem. Eller ifall dom går vidare och löser björn tappar dom en stor del av de pengar dom kunnat använt till sin budget och riskerar att hamna i botten och åka ur SHL. Summan ska vara hög sett till skadan det orsakar vår klubb, vi behöver sent hitta en tränare för en position vi trodde var löst för 3 år framåt. Tycker nog själv att fallskärmspengarna är en rimlig utgångspunkt, vi börjar förhandla på 6M, 2M för varje år, så får vi se hur sugna Leksand är.
TJ måste ju vara dum i huvudet på riktigt ifall han tror att bollen är hos oss och att vi gladeligen ska släppa honom gratis. Han verkar ju inte ens ha tänkt på att det kan kosta att värva honom:
Det enda jag tycker är positivt är hur Widebro och Glader uttalar sig i media. Speciellt denna intervju med Widebro tycker jag är värd att läsa:
www.allehanda.se/artikel/widebro-om-att-slappa-ivag-hellkvist-den-dorren-ar-stangd
-Leksand har kontaktat oss och vi har fått en förfrågan som vi sagt nej till. Men vi har stängt den dörren och Leksand har accepterat vårt nej.
Efter detta går alltså TJ och Björn i synkad attack, så tydligt att de snackat ihop sig och detta tycker jag är ovärdigt av TJ.
Innebär det att ni kommer titta på andra alternativ och lämna Hellkvist?
– Vi har andra alternativ som vi jobbar parallellt med, men eftersom Björn sagt som han sagt har situationen förändrats.
På vilket sätt?
– Du har nog läst hans uttalande, det sätter situationen i ett annat dagsljus.
Sedan kommenterar TJ vidare:
Den bollen ligger hos dem och Modo får hantera det här utifrån vad de tycker och känner. Jag kan inte säga "så här ska det vara". Bollen är i Modos ringhörna. De äger den processen och vill de ta en dialog med oss får vi se var vi landar. Om de nu vill det. Vi får se.
Är han dum på riktigt, vi har sagt nej, det är upp till dem att komma med ett bud som vi ens ska överväga att acceptera. Sedan är det en situation han varit med och skapat och att bara lägga över detta på Modo nu är fegt.
Sedan har TJ ingen koll på vad det kan tänkas kosta, någon summa måste han ju ha tänkt på när han tog kontakt:
Har ni ekonomiska medel till att lösa en huvudtränare under ett treårskontrakt?
– Oj. Det har jag ingen kommentar till.
Det sista är att jag inte fattar vad som kan locka Björn till Leksand förutom en jävla massa pengar. Han säger att han måste börja bygga upp nått nytt i modo och saknar energi. Men det är väl precis det jobbet i Leksand också handlar om att bygga något nytt. Att gå till en klubb som HV, SAIK, FBK, VF hade varit mer logiskt. Känns som Leksand inte har rensat rent i sin ledning än, och går Björn dit kan han nog få en hel del konflikter att hantera. Nyss var det väl infekterat mellan sportchef och ledning som ville ha olika lösningar på tränare.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Nej så är det ju. Men samtidigt så anser jag iaf att kontrakt ska respekteras, nu är man ju i sverige oftast tillsvidareanställd som vanlig arbetare så man hamnar inte i detta problem då man har en uppsägningstid. Men skulle jag skriva på för 5år med mitt företag där jag binder mig och jobba för dom, så skulle jag hedra det företaget och respektera deras förtroenden, lika som jag räknat med att dom gör rätt för sig och betalar min lön om dom vill bli av med mig. Jag skulle inte försöka bråka mig iväg bara för att något mer intressant dyker upp utan jag får stå för mitt egna val att skriva på, livet består fullt av val och man måste respektera de val man gör. Är företaget villiga att släppa mig mot en ersättning till ett annat förtag kan jag börja fundera på det då, lika mycket som jag har rätten att säga nej då.
Det jag tycker TJ gör fel är att han går via Björn och inte via modo som äger hans kontrakt, sedan detta med att bollen ligger hos oss är ju bara löjligt, den är hos Leksand, vi har sagt nej så det är upp till dem att börja förhandla och erbjuda något. Att sedan TJ försöker måla upp hur synd det är om Björn och hur tömd han är efter säsongen mm är så genomskinligt, han har inget med detta att göra utan det är en dialog mellan modo och Björn om han har orken att fortsätta. Hade han haft lite ryggrad skulle han bara ha varit tyst och sagt inga kommentarer, jag kan inte kommentera innan någon tränare är klar.
Nej så är det ju. Men samtidigt så anser jag iaf att kontrakt ska respekteras, nu är man ju i sverige oftast tillsvidareanställd som vanlig arbetare så man hamnar inte i detta problem då man har en uppsägningstid. Men skulle jag skriva på för 5år med mitt företag där jag binder mig och jobba för dom, så skulle jag hedra det företaget och respektera deras förtroenden, lika som jag räknat med att dom gör rätt för sig och betalar min lön om dom vill bli av med mig. Jag skulle inte försöka bråka mig iväg bara för att något mer intressant dyker upp utan jag får stå för mitt egna val att skriva på, livet består fullt av val och man måste respektera de val man gör. Är företaget villiga att släppa mig mot en ersättning till ett annat förtag kan jag börja fundera på det då, lika mycket som jag har rätten att säga nej då.
Det jag tycker TJ gör fel är att han går via Björn och inte via modo som äger hans kontrakt, sedan detta med att bollen ligger hos oss är ju bara löjligt, den är hos Leksand, vi har sagt nej så det är upp till dem att börja förhandla och erbjuda något. Att sedan TJ försöker måla upp hur synd det är om Björn och hur tömd han är efter säsongen mm är så genomskinligt, han har inget med detta att göra utan det är en dialog mellan modo och Björn om han har orken att fortsätta. Hade han haft lite ryggrad skulle han bara ha varit tyst och sagt inga kommentarer, jag kan inte kommentera innan någon tränare är klar.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Om Björn ”tömt sig” och inte har någon energi kvar, varför skulle ha få det i Leksand? Lär vara ännu mer press och stress i (botten av) SHL...
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Costanza: Lite rolig är han Tjomme. "Modo sa nej. Så nu är bollen hos Modo"
Nja? Modo har uppenbarligen tydligt sagt nej. Då är väl bollen hos Leksand om man vill lägga ett bud för att köpa ut honom?
Det är en hel del tjuv å rackarspel i detta.
Nja? Modo har uppenbarligen tydligt sagt nej. Då är väl bollen hos Leksand om man vill lägga ett bud för att köpa ut honom?
Det är en hel del tjuv å rackarspel i detta.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Tja, Leksand värvar ju minst en målvakt varje silly season, men kan samtidigt tänka mig att de planerar att damma av Ed Belfour igen. En rutinerad pjäs som är en stor tillgång i skogen vid jaktsäsong. Eventuellt kan en sponsor gå in med hela lönen mot att de får hyra 10 cm trottoarkant av Leksand till det rabatterade priset 4000 kronor i timmen.
Lider verkligen med MODO och förstår att det känns extra tungt att förlora spelare/ledare till "de moraliskt allsvenska lagen" IKO och Leksand.
Lider verkligen med MODO och förstår att det känns extra tungt att förlora spelare/ledare till "de moraliskt allsvenska lagen" IKO och Leksand.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Är själv mycket nöjd att vi lyckades landa Mikkel. Tror att han kommer bli riktigt viktig för vårat lag. Lär kunna axla rollen som förste center.
Några kommentarer om Mikkel från hans förra tränare.
“Mikkel happens to be one of those complete-package players,” Camp says about giving Aagaard the “C.” “He’s not afraid to speak up when the time is right. He picks his spots well. He leads by example and because he’s one of the hardest workers, he’s very respected on the team. Guys will follow his lead. “It was an easy decision.”
"Mikkel draws people to him because of his character. He’s just a fun person to see at the rink every day and he works incredibly hard. He’s not just a skilled player. He really pushes the pace in practice and games.”
Har nästan läst allt som går att hitta om Mikkel Aagaard, och måste säga att jag bara får positiva vibbar :)
Några kommentarer om Mikkel från hans förra tränare.
“Mikkel happens to be one of those complete-package players,” Camp says about giving Aagaard the “C.” “He’s not afraid to speak up when the time is right. He picks his spots well. He leads by example and because he’s one of the hardest workers, he’s very respected on the team. Guys will follow his lead. “It was an easy decision.”
"Mikkel draws people to him because of his character. He’s just a fun person to see at the rink every day and he works incredibly hard. He’s not just a skilled player. He really pushes the pace in practice and games.”
Har nästan läst allt som går att hitta om Mikkel Aagaard, och måste säga att jag bara får positiva vibbar :)
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Gillar Widebro så engagerad och så inger han förhoppning, drog några svordomar men det understryker att han vill så mycket med denna klubb.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Jag tror nog att Jellvert måste upp i andrakedjan. Har svårt att se att han skulle stanna om han inte får lite större roll nästa åpr och det tycker jag att han är mogen för.
Generellt så tycker jag att vi är lite naiva här på forumet. När allt är värvat klart så kommer majoriteten att tycka att förstakedjan är vår andra. Vår andrakedja är en tredje och resten borde vi inte ha kvar, typ. Minns förra året då Johnsson inte presterat mycket bättre än Olofsson och Jellvert i vinter.
Och Dundee. Man hade planerat pressträffen innan dansken läckte ut. Jag tycker att dina förväntningar är fullständigt orimliga.
Generellt så tycker jag att vi är lite naiva här på forumet. När allt är värvat klart så kommer majoriteten att tycka att förstakedjan är vår andra. Vår andrakedja är en tredje och resten borde vi inte ha kvar, typ. Minns förra året då Johnsson inte presterat mycket bättre än Olofsson och Jellvert i vinter.
Och Dundee. Man hade planerat pressträffen innan dansken läckte ut. Jag tycker att dina förväntningar är fullständigt orimliga.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Snipan: Tar även för givet att Cumiskey avslutar karriären i Ö-vik. Fiskekort på köpet.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9076}: Jag är inte speciellt upprörd över att vi tappar spelare, utan sättet det sker på.
Modo har byggt upp denna trupp i 3-4 år, för att sedan falla på mållinjen INNAN det ska avgöras, och vi får inte ens en ärlig chans att göra upp om det.
Nog så.
Med ett sådant slut på säsongen och den bakgrunden är det vansinne att låta exempelvis er slakta vår trupp.
Nej, finns såklart ingen garanti på att ni torskat i kvalet men ni hade fått erfara en helt annan press denna gång..
Till syvende och sist är det inte ni som ska ha skit, det är SHL och det mesiga ryggradslösa hockeyförbundet men tills den värsta ilskan lagt sig får ni nog finna er i att stå i skottgluggen för ni har haft sån jävla bonntur så det finns inte.
Det är inte rättvist på något sätt.
Modo har byggt upp denna trupp i 3-4 år, för att sedan falla på mållinjen INNAN det ska avgöras, och vi får inte ens en ärlig chans att göra upp om det.
Nog så.
Med ett sådant slut på säsongen och den bakgrunden är det vansinne att låta exempelvis er slakta vår trupp.
Nej, finns såklart ingen garanti på att ni torskat i kvalet men ni hade fått erfara en helt annan press denna gång..
Till syvende och sist är det inte ni som ska ha skit, det är SHL och det mesiga ryggradslösa hockeyförbundet men tills den värsta ilskan lagt sig får ni nog finna er i att stå i skottgluggen för ni har haft sån jävla bonntur så det finns inte.
Det är inte rättvist på något sätt.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Nucky: Ändå skönt att vi skulle ha kvar Sylwander. Han är smått ovärderlig. Visst tycker vi alla de?
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Hedberg valde alltså brynäs. Ett bra val måste jag säga ändå. Hade han valt oskarshamn som tydligen erbjudit honom ett riktigt bra kontrakt hade jag kräkts... Mitt nya hatlag.. vidriga jävlar
+ 9
Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Nej, fakta finns inte presenterade. Jag håller med. Kentää har presenterat en glädjekalkyl.
Förutom de dyraste spelarna i Cooper osv. Så hade ni många fler i truppen än oss. Vi hade sju backar på kontrakt och 13 forwards förutom spelare i juniorlaget. Vad hade ni. 16 eller 17 forwards? Nio eller tio backar?
Trump och Kentää. Vem hade trott det?
Förutom de dyraste spelarna i Cooper osv. Så hade ni många fler i truppen än oss. Vi hade sju backar på kontrakt och 13 forwards förutom spelare i juniorlaget. Vad hade ni. 16 eller 17 forwards? Nio eller tio backar?
Trump och Kentää. Vem hade trott det?
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Nucky: Man spyr på själva tanken 🤮.
Sen nu detta upplägg när det är ett nålsöga att ta sig upp.
Hoppas ni sagt upp Cmore och mailar anledning. Skulle gärna se att nån driftig själ kanske startar upp ett upprop med påskrift om att gå emot den skeva kvalmekanismen som blir. Nu får det vara nog med de översittande stofilföreningarna i SHL. Dags för förändring och förnyelse!
Sen nu detta upplägg när det är ett nålsöga att ta sig upp.
Hoppas ni sagt upp Cmore och mailar anledning. Skulle gärna se att nån driftig själ kanske startar upp ett upprop med påskrift om att gå emot den skeva kvalmekanismen som blir. Nu får det vara nog med de översittande stofilföreningarna i SHL. Dags för förändring och förnyelse!
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Rytter:
En sak som talar för Norlinder är att han endast samlat på sig ca 50 seniormatcher. Det finns utrymme för att stanna en säsong till och bygga upp sig. Lär kunna få obegränsat med speltid också.
En sak som talar för Norlinder är att han endast samlat på sig ca 50 seniormatcher. Det finns utrymme för att stanna en säsong till och bygga upp sig. Lär kunna få obegränsat med speltid också.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ärligt, käre länskollega, finns det ngn Modomatch, där Modo förlorat, där du inte skyllt förlusten på domarna eller att Modo egentligen varit det bättre laget enligt dig, men haft ngn osynlig eller synlig kraft som motarbetat Guds gåva till världshockeyn(Modo)
Scripta den...
Scripta den...
+ 9
Sv: Silly season - 2020
Nucky: Haha vi kan gliras natten lång. Tror inte vi blir klokare ändå.😂
Nä men allvarligt så tror jag Oskarshamn kanske kan vara ett alternativ för Johnsson, hur mycket det än smakar skit i munnen att säga det. Han var ju en sväng dit på utlåning denna säsong...
Förövrigt så får Vi lag i HA ställa oss in i SHL sektens led. Vi är ingenting värd för dem. Hoppas verkligen vi alla oavsett lagtillhörighet slutar med att köpa Cmore abbonemang och kasta pengar i sjön. Varför skall vi göda SHL lagen? Lagen i HA får endast en mikroskopisk del av tv pengen ändå. Dags vi bojkottar som sagt och mailar varför till Cmore så kan de få förmedla till översittarna i SHL, vi är nog ganska många i hockeysverige som håller på ett lag i Allsvenskan och har ett abbonemang, tror det skulle svida en del för Cmore om vi alla sa upp det.
Nä men allvarligt så tror jag Oskarshamn kanske kan vara ett alternativ för Johnsson, hur mycket det än smakar skit i munnen att säga det. Han var ju en sväng dit på utlåning denna säsong...
Förövrigt så får Vi lag i HA ställa oss in i SHL sektens led. Vi är ingenting värd för dem. Hoppas verkligen vi alla oavsett lagtillhörighet slutar med att köpa Cmore abbonemang och kasta pengar i sjön. Varför skall vi göda SHL lagen? Lagen i HA får endast en mikroskopisk del av tv pengen ändå. Dags vi bojkottar som sagt och mailar varför till Cmore så kan de få förmedla till översittarna i SHL, vi är nog ganska många i hockeysverige som håller på ett lag i Allsvenskan och har ett abbonemang, tror det skulle svida en del för Cmore om vi alla sa upp det.
+ 9
Sv: Silly season - 2020
jonsson: Källa? Till Oskars dessutom.. fyfan.
Det lag som med största sannolikhet lever på lånad tid i SHL, och som ej förtjänat sin plats nästa år.
Jävla pajasklubb.
Det lag som med största sannolikhet lever på lånad tid i SHL, och som ej förtjänat sin plats nästa år.
Jävla pajasklubb.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Badsalt: Jösses. Även om det inte handlar om några stora pengar blir man förbannad. Vilka skulle ens klaga om pengarna hade gått 50/50 till Modo och Löven? Någon av de två lagen hade ju ändå vunnit hela kakan om man spelat om det?!
Fast jag förstår ändå HA. De vill väl behålla Löven/Modo i ligan så pass mycket att de inte vill ge oss ett öre mer än nödvändigt. Tänk så ointressant HA skulle bli om Löven och Modo hade gått upp...
Fast jag förstår ändå HA. De vill väl behålla Löven/Modo i ligan så pass mycket att de inte vill ge oss ett öre mer än nödvändigt. Tänk så ointressant HA skulle bli om Löven och Modo hade gått upp...
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9028}: har inget med serieupplägg att göra i detta fall då flera andra som exempelvis ssl och handbollen flyttade upp lag då detta är en extraordinär situation. Att inte ishockeyförbundet gör det är en gåta men visar bara på hur korrupta de är och det handlar bara om att de stackars shl-klubbarna då måste dela med sig av sina cmore-miljoner till två klubbar till. Detta förbund just nu utreds för matchfixning är bara en fingervisning vilka drägg som styr svensk hockey.... Jag förstår att Timrå vill säga att de minsann är bättre än modo men faktum kvarstår att löven och modo har fler poäng och blev etta och tvåa i serien.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9028}: Har du inte kört samma argument väldigt länge här och inte övertygat någon. Vad får dig att tro att vi kommer att byta åsikt nu?
Att du sedan kallar andra för sjuka. Hur var det nu med fakta och konstruktiv kritik?
Du är som norrmannen som kör bil och lyssnar på radion. "Varning, det är ett fordon som framförs på fel sida vägen på E4an".
Då tänker norrmannen. "En? Alla kör ju för fasen på fel sida. Alla är okunniga".
Att du sedan kallar andra för sjuka. Hur var det nu med fakta och konstruktiv kritik?
Du är som norrmannen som kör bil och lyssnar på radion. "Varning, det är ett fordon som framförs på fel sida vägen på E4an".
Då tänker norrmannen. "En? Alla kör ju för fasen på fel sida. Alla är okunniga".
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Matsg: Lokala företagare och andra profiler drog igång "MODO till SHL"-fonden som samlade ihop ca 2.3 miljoner kronor på ganska kort tid (målsättningen var dock 7.5 miljoner). Den är nu förbrukad i och med denna säsong.
Från vad jag har hört så tycker de själva att den marknadsfördes ganska dåligt förutom i början och det var aldrig Modo som hade ansvar för den heller.
Nu har den hamnat i föreningens händer och har använts för soffbiljetten nu senast (4378 biljetter första matchen och andra matchen 3299 biljetter).
Från vad jag har hört så tycker de själva att den marknadsfördes ganska dåligt förutom i början och det var aldrig Modo som hade ansvar för den heller.
Nu har den hamnat i föreningens händer och har använts för soffbiljetten nu senast (4378 biljetter första matchen och andra matchen 3299 biljetter).
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9028}:
Se så dra nu och tjata på dina polare i Timrå istället så att dom swishar en 20 till er insamling så ni når 100 kSEK gränsen. Det är ju skamligt hur löven och modo fans ställer upp för sina klubbar i jämförelse.
Se så dra nu och tjata på dina polare i Timrå istället så att dom swishar en 20 till er insamling så ni når 100 kSEK gränsen. Det är ju skamligt hur löven och modo fans ställer upp för sina klubbar i jämförelse.
+ 9
Silly season - 2020
Är det okej att starta upp en ny tråd? Lika bra att börja tänka i dessa banor istället, nu när det blev som det blev.
I nuläget så är det många positioner som behöver fyllas ut, men vi sitter ändå med en okej stomme.
Forwards
X - X - X
Rosdahl - Olofsson - X
X - Jellvert - X
Sylwander - Häggström - X
Förhoppningsvis så ser vi en utveckling på Olofsson som vi hade med JJ, då skulle han kunna leda en förstalina. I övrigt så kan vi kanske komplettera med LP, Åhström, Karlström, Wahlgren och Wahlgren. Skulle vara härligt om Forsberg skulle kunna tänka sig ett år till nu när han ändå pluggar i Umeå och inte är särskilt dyr heller.
Backar
X - Norlinder (räknar dock bort honom)
X - Öhman
X - X
Wallinder och Styf kan säkert ta ganska mycket istid nästa säsong, men här behöver det annars komma in mycket nytt. Ska man försöka behålla Hedman och/eller Tommy? Vad är oddsen att en som Belov skulle kunna stanna?
Målvakter
Lundin - Dackell
Drömmen är ju om man kunde punga ut för Bartosak här (inte troligt), annars så får vi chansa på någon lite mer okänd kille tycker jag.
I nuläget så är det många positioner som behöver fyllas ut, men vi sitter ändå med en okej stomme.
Forwards
X - X - X
Rosdahl - Olofsson - X
X - Jellvert - X
Sylwander - Häggström - X
Förhoppningsvis så ser vi en utveckling på Olofsson som vi hade med JJ, då skulle han kunna leda en förstalina. I övrigt så kan vi kanske komplettera med LP, Åhström, Karlström, Wahlgren och Wahlgren. Skulle vara härligt om Forsberg skulle kunna tänka sig ett år till nu när han ändå pluggar i Umeå och inte är särskilt dyr heller.
Backar
X - Norlinder (räknar dock bort honom)
X - Öhman
X - X
Wallinder och Styf kan säkert ta ganska mycket istid nästa säsong, men här behöver det annars komma in mycket nytt. Ska man försöka behålla Hedman och/eller Tommy? Vad är oddsen att en som Belov skulle kunna stanna?
Målvakter
Lundin - Dackell
Drömmen är ju om man kunde punga ut för Bartosak här (inte troligt), annars så får vi chansa på någon lite mer okänd kille tycker jag.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kenttäcam: Vi borde anordna en Norrlandscup där vi kan dra in extra stålar med fullsatta läktare. Löven-MoDo-Timrå-Skellefteå-Icebreakers-Luleå
Leksand vill ingen vettig människa gå och se......
Leksand vill ingen vettig människa gå och se......
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: nä de tror jag inte hehe, oavsett så avskyr jag den föreningen dom är självgoda och snackar om sm guld innan dom ens har en plats i shl helt sinnesförvirrade är många av dom. Och dagens läge skiter jag i utfallet modo - löven är säker på att vi båda tagit plats i shl, hur mycket vi än må avsky varandra så beundrar vi ändå varandra lika mycket 🤪
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Storsveden: nu kommer trollen in i vanlig ordning. Nyreggade leklandare som inte ens kan hålla uppe sin forumdel men gillar att gotta sig här nu
Gå och sälj eran gatusten i erat eget forum
Gå och sälj eran gatusten i erat eget forum
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Varför denna extrema aversion mot att utöka serien? När MoDo värvade Bartosak, Kangasniemi och Belov visste man att man skulle få publikintäkter, antingen i HA-finalen eller i playoff-serien, samt hade en god chans att avancera till SHL. I Bartosaks fall har man tecknat SHL-option och det finns säkerligen fler spelare som har samma upplägg.
Självklart kan man inte bara göra en reset och låtsas som att säsongen aldrig ägt rum, fattar i ärlighetens namn inte vad du tänker med. Utan frågan måste snarare bli på vilken form det ska se. Utöka till 16 lag och låta två lag åka ur direkt? Utöka till 20 lag och köra divisioner med 10 lag i varje? Går att lösa på massa sätt, men att köra en reset är inget alternativ.
Självklart kan man inte bara göra en reset och låtsas som att säsongen aldrig ägt rum, fattar i ärlighetens namn inte vad du tänker med. Utan frågan måste snarare bli på vilken form det ska se. Utöka till 16 lag och låta två lag åka ur direkt? Utöka till 20 lag och köra divisioner med 10 lag i varje? Går att lösa på massa sätt, men att köra en reset är inget alternativ.
+ 9
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Dundee: Absolut är det så, men man kan inte bara radera ut en pågående säsong på det här sättet. Vi Lövenfans har väntat 20 år på denna möjlighet.
Jag tycker Löven, Modo och Timrå borde bilda enad front och sätta hårt mot hårt.
Jag tycker Löven, Modo och Timrå borde bilda enad front och sätta hårt mot hårt.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Lider med er, våra länskombatanter! Ni har kämpat på några år nu för att få spela de här finalmatcherna och verkligen ha chansen att kliva upp. Också får ni inte ens vara på plats i morgon.
Jag räknar med att jag sett min sista match i Timrå på plats denna säsong och det suger stenhårt. Sökt ledigt för eventuella kvalmatcher hemma osv.
Men, vi får ha respekt för det som händer i världen och även i vårat eget land. Corona kryper allt närmare och det är som det är. Det är ändå ”bara” sport, även om jag trodde att jag aldrig skulle säga de orden. Har offrat en hel del för att vara på plats på viktiga Timråmatcher genom åren. Men nu är det på riktigt.
Jag skulle dock önska att man skjuter upp kvalspelet precis som man verkar göra med SM-slutspelet. Våra allsvenska lag är väl också värda publik och föreningarna är väl värda intäkter precis som slutspelslagen i SHL?
Jag räknar med att jag sett min sista match i Timrå på plats denna säsong och det suger stenhårt. Sökt ledigt för eventuella kvalmatcher hemma osv.
Men, vi får ha respekt för det som händer i världen och även i vårat eget land. Corona kryper allt närmare och det är som det är. Det är ändå ”bara” sport, även om jag trodde att jag aldrig skulle säga de orden. Har offrat en hel del för att vara på plats på viktiga Timråmatcher genom åren. Men nu är det på riktigt.
Jag skulle dock önska att man skjuter upp kvalspelet precis som man verkar göra med SM-slutspelet. Våra allsvenska lag är väl också värda publik och föreningarna är väl värda intäkter precis som slutspelslagen i SHL?
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Sätter gärna in 500 kr eller köper souvenirer. MoDo kommer att få rejält med stålars från företag och supportrar när man gjort en sån grym resa hit. 450 pers på stå skriker "Oh! Ah! Bartosak!" hela matchen....
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel:
Problemet är att folk är idioter. Man kunde inte ta beslutet att boka av den där planerade resan till Italien för att åka skidor och dricka vin. Man hade ju så förtjänat lite härlig semester efter allt hårt jobb. Man kanske inte själv är i en riskgrupp och tycker att det är väl inte så farligt med en liten förkylning, men där slutar tyvärr tankeverksamheten.
Problemet är att man bidrar till att föra smittan vidare och kan sätta andra som tillhör riskgrupper i en potentiellt livsfarlig situation.
Hade man haft ansvarsfulla medborgare som kan tänka själva så hade dessa bokat av sina resor, tagit smällen och hjälpt till att bekämpa viruset. Var man redan ute och reste så skulle samtliga som varit ute satt sig själva i karantän i hemmet i 2v tills man vet om man blivit smittad eller ej.
Det är väl en anledning varför diktaturer har lättare att få bukt med denna typ av scenarion, där tvingar man folk att följa regler och bestämmer hur det ska vara, sedan skickar man ut militär och polis och ser till att det efterlevs. Om någon bryter mot detta så väntar en tid i något mindre lyxigt fängelse.
Inte för att jag är någon fan av diktaturer men det har sina fördelar i vissa fall när folk inte kan tänka själva.
Problemet är att folk är idioter. Man kunde inte ta beslutet att boka av den där planerade resan till Italien för att åka skidor och dricka vin. Man hade ju så förtjänat lite härlig semester efter allt hårt jobb. Man kanske inte själv är i en riskgrupp och tycker att det är väl inte så farligt med en liten förkylning, men där slutar tyvärr tankeverksamheten.
Problemet är att man bidrar till att föra smittan vidare och kan sätta andra som tillhör riskgrupper i en potentiellt livsfarlig situation.
Hade man haft ansvarsfulla medborgare som kan tänka själva så hade dessa bokat av sina resor, tagit smällen och hjälpt till att bekämpa viruset. Var man redan ute och reste så skulle samtliga som varit ute satt sig själva i karantän i hemmet i 2v tills man vet om man blivit smittad eller ej.
Det är väl en anledning varför diktaturer har lättare att få bukt med denna typ av scenarion, där tvingar man folk att följa regler och bestämmer hur det ska vara, sedan skickar man ut militär och polis och ser till att det efterlevs. Om någon bryter mot detta så väntar en tid i något mindre lyxigt fängelse.
Inte för att jag är någon fan av diktaturer men det har sina fördelar i vissa fall när folk inte kan tänka själva.
+ 9
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Heyerdal: Grattis till segern!
Oerhört viktig seger ur ett mentalt perspektiv. Hoppas att ni får lite momentum som ni kan spinna vidare på i nästa match!
Oerhört viktig seger ur ett mentalt perspektiv. Hoppas att ni får lite momentum som ni kan spinna vidare på i nästa match!
+ 9
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Monno: Bartosak är ju glad att få spela för världens bästa klubb. Vi Modoiter ställer ju alltid upp för världens bästa målvakt. Kung Barto....
+ 9
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Tarasov:
3 Dragostjärnor Barto
2 Dragostjärnor Olofsson
1 Dragostjärna Nässen
Hedersomnämnande
Norlinder/Jellvert/From
3 Dragostjärnor Barto
2 Dragostjärnor Olofsson
1 Dragostjärna Nässen
Hedersomnämnande
Norlinder/Jellvert/From
+ 9
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Älskar alla MoDoiter som knäckte Löven här i Umeå ikväll. Känns så jävla skönt att veta att vi kommer att vinna en Grisperiod 3 och 4. och säkert 5. Kom ihåg att allt sitter i skallen. VooDooVinst! Skål!
+ 9
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Tarasov: Nu undrar man lite får vi lite stöttning av er i morgon kanske?????
+ 9
Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Tycker vi gör en riktigt bra match. Det vi måste bli bättre på är ju att inte dra på oss så onödiga utvisningar samt bli mer noggranna i passningsspelet. Och så drar vi på oss en utvisning till iof kunde han kanske plockat båda?
Sedan situationen med Rosdahl otroligt korkat men har svårt att se han ska skada han med flit? Frustrerad är han ju för han blir fastlåst men att han ska stämpla han med flit har jag svårt att tro. Han är väl upp i varv och vill komma lös och sätter ned foten i alla hast. Men skulle det varit så han gör det med flit så ska han ej spela en minut till.
Sedan situationen med Rosdahl otroligt korkat men har svårt att se han ska skada han med flit? Frustrerad är han ju för han blir fastlåst men att han ska stämpla han med flit har jag svårt att tro. Han är väl upp i varv och vill komma lös och sätter ned foten i alla hast. Men skulle det varit så han gör det med flit så ska han ej spela en minut till.
+ 9
Sv: Grishockey 2020
KB:
Det är helt rätt, någon fördel ska de som är medlemmar i klubben eller de som köpt säsongskort få.
Gillar verkligen att man har detta upplägg.
Det är helt rätt, någon fördel ska de som är medlemmar i klubben eller de som köpt säsongskort få.
Gillar verkligen att man har detta upplägg.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Får passa på att gratulera till platsen i HA-finalen. Det var en rafflande avslutning av serien, skönt att slippa "serielunken".
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:
Så glad idag, det roligaste som hänt på 10 år, nu väntar minst 5 spännande matcher förhoppningsvis fler.
Så glad idag, det roligaste som hänt på 10 år, nu väntar minst 5 spännande matcher förhoppningsvis fler.
+ 9
Föregående · 188 · Nästa
"Jag tänker inte tjura utan stötta !!"
Bra tänkt - och sagt AddMan.
Jag är inne på att Hellkvist tappade luften när laget efter en kanon säsong. Vår bästa på läääänge, kom ihåg det kamrater..
Jo, efter säsongen, slå Löven på deras hemmaplan, i en monstermatch! för att sedan spela i Fjällräven inför tomma läktare, spelarna åkte runt som vilsna & håglösa (förståeligt) sedan stängs ALLT, sämsta i SHL vinner, bästa i AS förlorar. Modo våldtas av SHL.
Menar, vem fan här inne kan säga att: Jag hade bara knutit näven & startat om för mina batterier tar aldrig slut. Den personen ljuger inför sig själv, eller har inte gett det där sista för att verkligen fullfölja in i kaklet. Tänk efter nu ni som ändå vill säga att: Jag hade då...
Så Hellkvist är helt tömd (mänskligt) på energi, ser laget förintas, inser att planeringen inför nästa säsong måste brytas upp & göras annorlunda. Jag hade fan gråtit där & då. Så kommer ful-Leksand & viskar i örat "Hej kompis, vi tror på dej, vill komma & leka SHL med oss?"
Var inte så dömande, vi är alla människor.
Så, ni som blir arga på mig & mina tankar, kör på. Kräks då.
Ni andra, som tänker mera som jag, Heja Modo!
Mvh/RedNek