1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508037 inlägg · 4189 ämnen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ännu ett avsnitt att se fram emot i MoDos serie
"Vad är grejen?" med F warg.
Uppladdat:

500x0-screenshot20210717-181424instagram.jpg


Sv: Silly season
Christensen: Varför ska man räkna bort de 14 matcherna för? han gjorde ju 14 poäng där? Skulle väl vara rätt konstigt att göra en analys utan att räkna med att han gjort 14 pinnar på europeisk rink??

Sv: Silly season
Silly: Grattis en hårding dock fattar inte varför ni inte plocka Kaijser obegripligt. Även Lindholm finns inte många spelare som han som bara kör köper sin roll. Var jävligt viktig för Timrå när vi gick upp

Sv: Silly season
{9315}:
Stabilt och bra, backlinjen fylld med vuxna spelare.

Sv: Silly season
hompa90: Eftersom det sällan är bra att gå runt och ha fiender, inte för nån part alls faktiskt, kanske Hinken är tillräckligt smart att förstå att det är bra för alla parter att släta över saker, gå vidare på ett bra sätt och erkänna det man tyckte var bra med den andre parten.

Har hellre en relation med Björn där Fys-teamet kan ringa och bolla idéer kring VO2 max-träning och där Hinken kan ringa om en spelare som leksand cuttade för en säsong sen, än att vi går runt och snackar skit om varandra.

Sv: Silly season
{5647}: Kul att du nämner Bartosak, imponerande 9 matcher i Modo innan han drog så fort han fick chansen

Sv: Silly season
dempa: Det är nog en liten för svår fråga när hans lag värvat för två tredjekedjor och två fjärdekedjor. Då blir snack om förstakedjan lite abstrakt.

Sv: Silly season
Silly: Mycket snack om Grahm och hennes stora Modo-hjärta. Hon ska ju enligt henne själv ha större Modohjärta än Foppa, men Foppa skulle aldrig oavsett civilstatus gå till en konkurrerande förening och posera med deras kläder och snacka sig varm om den klubben. Finns visserligen en ekonomisk aspekt att ta hänsyn till också, men…

För mig har nästan Olivia passerat henne. Dock kan ju saker hinna ändras även för Olivia såklart.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jessy: Om man räknar som en Lövare så är väl eran Mediakub större än själva A3 arenan till och med 😉😋😉😉

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Laken: Nejdå, men vi har inte så enögda åskådare att de har något problem att se detaljerna i spelet. Snarare uppskattar man hög kvalité framför kvantitét.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hockeyleksing:

Tycker att SHL hockey håller högre nivå, men hockeyn i HA är mer underhållande att se på.

Sv: Silly season
Sputnik: Timrå är väl alltid störst, bäst och vackrast! :-P

Sv: Silly season
Costanza: Japp vår är bara nått år gammal, störst i Sverige dessutom. Så ni behöver inte skämmas i att ni förmodligen "bara" har näst störst. 😉

Sv: Silly season
Costanza: Jokerit var tydligen sugen på grabben också. Känns bra detta.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mattias - 74: Jo, skönt att se att han inte byter favoritlag bara för att något annat kittlar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vi vet alla vad som var saknats alla dessa år. Nu jävlar kör vi!

Sv: MoDo - Damlaget
Marion Allemoz stannar en säsong till. Damlaget ser starka ut nästa säsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno:
Modoiter älskar Modano
Timråiter älskar Costanza

De binder oss samman

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ganska tydligt vad som är rätt och fel i ett ärende som har varit hett samtalsämne här nyligen.

Tittar på EM fotbollen.
Dom pratar om Wales,
Giggs har ju anklagats för våld mot kvinnor.
Hur hanterade förbundet det?
Jo inte vänta på någon rättegång om han är skyldig eller ej.
För att det är viktiga matcher nu.
Utan dom plockar bort honom direkt.

Du skall inte leda det här laget!

Alllt är lungn och ro,
Inget tjafs om han är skyldig eller ej?

Starkt jobbat!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Fick min första vaccindos igår. När jag läste vaccinkortet sen och såg ur vilken Batch dosen kom från så inser jag att nu är man odödlig...:)
Uppladdat:

500x0-batch2.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Timrå väljer alltså att behålla Madsen. Känns som att de verkligen satsar på att hamna på nedre halvan av tabellen. Jag hade varit besviken om vi värvat honom för som tredjecenter, men då gäller det allsvenskan...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu får vi äntligen en MoDo-kontakt i Transsylvanien...

Sv: Silly season
Dundee: Konstigt att det bara är modo som behöver två tre år innan man kan vara med och slåss om en shl plats medan andra lag gör det år efter år.

Sv: Silly season
Med nuvarande system njuter jag verkligen över att Tre Kronor / hockeyförbundet gått och blivit ett u-landslag. I Sverige följer jag enbart Modo. Shl och tre kronor har jag 0 intresse för.

Utvecklingen går åt totalt fel håll med nuvarande värvningsregler och spelsystem.

SHL tappar ledande spelare på rullande band med deras destruktiva hockey. När flertalet spelare går ut i media och totalsågar nivån på Sveriges Högstaliga bör de ledande börja fundera vilken riktning de vill ta Svensk hockey åt.

Tre kronor håller ju för närvarande sämre klass än både Danmark och Belarus..

Sv: Silly season
Christensen:
Är det roligt? :)

Sv: Silly season
DrCox: phillys chefsscout sa att Tanner är en bättre / mer komplett spelare än Gerry Fitzgerald (Västervik). Fitzgerald gjorde 17 poäng på 23 matcher i Vvik.

Sv: Silly season
Bengan nöjd med nyförvärvet.

Sv: Silly season
Costanza: Jag är nu officiellt medlem hos MoDo Hockey. Stolt!

Sv: Silly season
KB: Det känns verkligen som en tjänst klippt och skuren för oss. HV har en riktigt bra juniorverksamhet och kanske vill ha in Horsky, men har de verkligen tappat personer där? Jag tänker att man knappast kommer satsa jättemycket på nya tjänster nu när man ramlat ned. Snarare brukar man försöka minska lönebudgeten för tjänster utanför A-laget.

Jag hoppas och tror att det är oss han ska till. Han och Emil kan bli ett riktigt bra team.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sven Tuta: Modano har kallat mig fyllgubbe två gånger....tur man kan sova på kontoret. Hoppas att Gradin är mer alert och värvar nyktert 😂 Väck mig bara om Frontsy är nöjd med förstafemman...
Uppladdat:

500x0-georgegomma_1.jpg


Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gurkan: Men, om man fantiserar ihop helt befängda saker så finns ingenting att diskutera. Det blir bara en rätt menlös hypotetisk diskussion.

Jag tror också att vi kommer att få en helt annan stabilitet med en riktigt bra tränare.

Sv: Silly season
Tarasov: Vet inte om det tagits upp redan men David Quenneville följer Modo på Instagram.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gurkan: Du måste ju vara helt jävla bränd.

Sv: Silly season
Nucky:
En lite en sillyuppdatering så kan vi kanske inkludera Beodecki

Brodecki - X - Aagaard
X - EK - Modigs
Ohlsson - X - Svenningsson
Sylwander- Tjernström- OP

Ganska bra variations möjligheter här

Sv: Silly season
Costanza: Blir mest provocerad över att HV-fansen har mage att kalla honom Foppa..
Det är direkt hån mot Guden af Ovik

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tänker köpa mitt idag !
Ståplats kort och medlem i Lumberjacks !!

Häng på du också !!!!

Sv: Silly season
Zup: Jag vill ha det så här:

X - X (Poängstark back + 1 defensivt stark backgeneral)

Näsén - Wahlberg (skall vara klar)

PHasa - Dahlroth

Styf/Viklund


X -X - X
Svenningsson - EK - Modigs
Aagaard - X - Ohlsson
Sylwander - Max - O.P

Lindewall
Nordin

Sv: Silly season
Nucky:
Lite lustigt att för nån månad sen stod Jon och Gradin i lyan och tyckte till om Modo i Öa's sändning, nu styr de klubben.. typ. Kanske kan ta in Pelle också.

Sv: Silly season
Sir: Det var väl inte så han sa?
"Vi kommer nog gå bet på någon vi verkligen vill ha"
så är det ju för alla lag varje år

Sv: Silly season
Costanza:
Spontant tror jag också det är en kanonrekrytering. Uppfattar Jon som skärpt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Poulin med 11e plats i målvaktsligan i slutspelet av de som stod mycket. Magiska 88,08 I räddningsprocent. Inte fasen var det tack vare målvaktsspelet som man gick till final, förutom att BIKs Juel gick sönder så man fick sätta i Steen med 86%

Ärligt talat tycker jag att Peters var bättre än Poulin.

Sv: Silly season
{9233}: Han hade väl barn i jönköping som han ville hem till?

Sv: Silly season
Gavelo: Oj Pär Styf till Malmö.

Sv: Silly season
KB: Vi ska inte var tillmötesgående till våra värsta konkurrenter, då kan vi lägga ner.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KulaShaker: Jag har inte uppdaterat mitt inlägg en endaste bit? Isf har någon moderator varit inne och pillat. Jag tycker det är ett totalt haveri från Brynäs sida hur man skött denna fråga. ALLA visste att PB var misstänkt för våld i nära relationer och dom valde ändå att spela honom för att öka chansen att stanna i SHL. Kolla hur era sponsorer som United osv reagerat så inser nog du också hur stort haveri detta är.

Sv: Silly season
Padrone78: Björn Edlund förlänger 1 år

Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Att du delar med dig om att det var totalt ointressant var dock väldigt intressant.
Tack för den uppdateringen. Nu kan jag gå vidare med min måndag. =)

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bifbiffen: Alltså, jag hittade detta supporterforum för ett tag sedan och gillade verkligen att det var bra höjd i surret.

Andra lags supportrar kunde kika in och vi kunde ha en hyfsad vettig nivå och det var balans mellan förbrödring och supporterskap för den egna klubben. Hybris för det egna laget är skrivet med glimten i ögat. (oftast ;) )

Det tillåts också att tycka annorlunda, så att det blir en dynamik i forumet.

Men du är ju bara så sjukt tröttsam, infantil och tillför inte speciellt mycket värde till Hockeysnack. Från mitt perspektiv så får du gärna hänga kvar om du mognar till lite, om inte så får du gärna ta ditt trollande till annat forum...

Sv: Silly season
Bifbiffen: Men då kommer ju Brynäs ner istället...

Sv: Silly season
Bifbiffen: Faaaan vad du tjatar!

· 236 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB