Föregående · 235 · Nästa
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: 3 från Pandemilaget inblandade i Oskarshamns första mål.
#jagäintebitter
#jagäintebitter
+ 8
Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
{8879}: Givet usel rådgivning från hans närmsta omkrets, men man får sätta det i kontext till hur kaotiskt det var i föreningen förra säsongen också.
Att vi tappat en talang i förtid ser jag som priset vi fått betala på grund av hur misskött det har varit runtomkring, speciellt ifjol.
Men det var då, nu är det bara att blicka framåt och glädjas åt spelare som Theo, Jeremias, Helmer, Kalle och många, många fler.
Att vi tappat en talang i förtid ser jag som priset vi fått betala på grund av hur misskött det har varit runtomkring, speciellt ifjol.
Men det var då, nu är det bara att blicka framåt och glädjas åt spelare som Theo, Jeremias, Helmer, Kalle och många, många fler.
+ 8
Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
jonsson: Tänk vad mycket lättare det går när spelarna faktiskt tävlar i varje byte.
Folk har kallat mig medgångssupporter, men det är ju egentligen helt sjukt hur sällan vi har gjort jobbet de senaste 14 säsongerna. Det här ska ju vara normaltillståndet i ishockey.
Fan... 2-3 stjärnvärvningar och detta kan bli spännande...
Folk har kallat mig medgångssupporter, men det är ju egentligen helt sjukt hur sällan vi har gjort jobbet de senaste 14 säsongerna. Det här ska ju vara normaltillståndet i ishockey.
Fan... 2-3 stjärnvärvningar och detta kan bli spännande...
+ 8
Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Bössa 68: Är minst sagt negativ nu, men tänkte gå in på Timrås forum för att känns mig lite bättre Sedan Brynäs för att bli på bra humör igen.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Är trög i huvudet dessa dagar, men jag har tidigare tyckt att MoDo borde bjuda upp tidigare kultspelare som t.ex Krizan och ha en Krizankväll där han får släppa pucken och sen vara bartender som exempel. MoDo utnyttjar typ 10% av sin kapacitet vad gäller detta. De borde mjölka ur varumärket än mer...
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu lyfter jag fram något helt annat !
Shit vad kul å se när spelarna bjuder på sig själva när dom blir hyllad av oss supportrar efter en seger.
Något man aldrig såg förr i tiden.
Kunde vinna en slutspelsmatch med typ 6-0 och knappt att dom då höjde händerna å klubborna mot publiken / klacken , fanns då aldrig på världs kartan att dom kom ut på isen igen.
Å då backar jag tiden tillbaka till början på 2000 -talet
Man bara älskar klippen som ligger ute på MoDo channel nu efter dom segrar vi har tagit !!
Var bara tvungen att lyfta fram detta !
Shit vad kul å se när spelarna bjuder på sig själva när dom blir hyllad av oss supportrar efter en seger.
Något man aldrig såg förr i tiden.
Kunde vinna en slutspelsmatch med typ 6-0 och knappt att dom då höjde händerna å klubborna mot publiken / klacken , fanns då aldrig på världs kartan att dom kom ut på isen igen.
Å då backar jag tiden tillbaka till början på 2000 -talet
Man bara älskar klippen som ligger ute på MoDo channel nu efter dom segrar vi har tagit !!
Var bara tvungen att lyfta fram detta !
+ 8
Sv: MoDo - Hv71 2021-10-13
{8399}:
Men det är ju samma visa från dig varje år, du ska in varje år och kommentera värvningar och vill så gärna att det ska bli floppar, är det inte Kangasniemi eller MacMaster så är de någon annan.
Tycker du ska hålla dig i din bok och diskutera moralen hos era spelare, är det en tillfällighet eller helt enkelt en rutten kvinnosyn som genomsyrar föreningen. Nästan så det lutar åt det sistnämnda när man låter Berglund gå in och spela under ett kval när han är misstänkt för diverse brott.
Vill du ha en diskussion så försök iallafall motivera och skriva mer än en onliner, annars ser du bara ut som en idiot som vill provocera. Men det kanske är det du vill.
Men det är ju samma visa från dig varje år, du ska in varje år och kommentera värvningar och vill så gärna att det ska bli floppar, är det inte Kangasniemi eller MacMaster så är de någon annan.
Tycker du ska hålla dig i din bok och diskutera moralen hos era spelare, är det en tillfällighet eller helt enkelt en rutten kvinnosyn som genomsyrar föreningen. Nästan så det lutar åt det sistnämnda när man låter Berglund gå in och spela under ett kval när han är misstänkt för diverse brott.
Vill du ha en diskussion så försök iallafall motivera och skriva mer än en onliner, annars ser du bara ut som en idiot som vill provocera. Men det kanske är det du vill.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KarateKing700: Tveksamt om han är ens i närheten. Det skulle kunna skicka väldigt märkliga signaler om han inte tillhör de som presterar bäst i J20. Det verkar nog med tjafs där då det snackas om att man ska ha rätt föräldrar för att få chansen osv.
+ 8
Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Heyerdal: Positivt med första:
1. Vi leder
2. Tikkanen ser lugn och stabil ut
3. Vårt borta-support är fan magiskt! Spelar ingen roll om vi är 150 mil från Ö-vik. Inte många klubbar i Sverige som slår oss där, inte ens "folkets lag" Leksand
1. Vi leder
2. Tikkanen ser lugn och stabil ut
3. Vårt borta-support är fan magiskt! Spelar ingen roll om vi är 150 mil från Ö-vik. Inte många klubbar i Sverige som slår oss där, inte ens "folkets lag" Leksand
+ 8
Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Läs till 10:00
Blir runt 100 modoiter i Kristianstad.
Stor tumme upp på den.
Blir runt 100 modoiter i Kristianstad.
Stor tumme upp på den.
+ 8
Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
Gavelo: Men vad ska Wallin göra?
Han har på riktigt inget val i princip.
Ska han tvär vägra stå och tvinga Modo ta upp en junior för att han inte känner sig redo? Rätt säker på att det är kontraktsbrott.
Det är tränaren som tar ut målvakten. Wallin kan säga hur mycket han vill att han inte är redo (men det ser väl alla att han är långt ifrån som när han slog igenom) men säger tränaren åt honom att han ska stå i kassen så är det bara för honomatt göra så gott han kan. Vilket jag är säker på att han försöker.
Om din chef ber dig utföra ett jobb, men du säger att du nog inte har kompetensen till det, men chefen säger att du likafullt ska utföra jobbet. Tänker du att du bara kan ge fan i att göra det då utan konsekvenser?
Och om du då gör jobbet än fast du sagt att du inte har kompetensen, och det blir skitdåligt. Är det ditt eller chefens fel?
Han har på riktigt inget val i princip.
Ska han tvär vägra stå och tvinga Modo ta upp en junior för att han inte känner sig redo? Rätt säker på att det är kontraktsbrott.
Det är tränaren som tar ut målvakten. Wallin kan säga hur mycket han vill att han inte är redo (men det ser väl alla att han är långt ifrån som när han slog igenom) men säger tränaren åt honom att han ska stå i kassen så är det bara för honomatt göra så gott han kan. Vilket jag är säker på att han försöker.
Om din chef ber dig utföra ett jobb, men du säger att du nog inte har kompetensen till det, men chefen säger att du likafullt ska utföra jobbet. Tänker du att du bara kan ge fan i att göra det då utan konsekvenser?
Och om du då gör jobbet än fast du sagt att du inte har kompetensen, och det blir skitdåligt. Är det ditt eller chefens fel?
+ 8
Sv: Tingsryd - MoDo 2021-10-06
MorganaLefaey: Karlin sa att man kommer förlora matcher men att man alltid kommer ge 100%
Detta är 65% ungefär.
Sen är Wallin verkligen riktigt värdelös, en målvakt som släpper returer på allt och sprider enorm osäkerhet kring sig.
Detta är 65% ungefär.
Sen är Wallin verkligen riktigt värdelös, en målvakt som släpper returer på allt och sprider enorm osäkerhet kring sig.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Jag också efter ett par år med njurproblem, knäproblemm.m.
Så fick jag vila upp mig under pandemin. Jobbade bara några timmar iveckan under en del av året och sedan lite mer i arbetstid men med full lön hela tiden.nu går jag på 100% i arbetstid igen.
Men jag fick vila och återhämta mig, Och idag är helfrisk! Förutom lite hjärtmedecin 😉
Så fick jag vila upp mig under pandemin. Jobbade bara några timmar iveckan under en del av året och sedan lite mer i arbetstid men med full lön hela tiden.nu går jag på 100% i arbetstid igen.
Men jag fick vila och återhämta mig, Och idag är helfrisk! Förutom lite hjärtmedecin 😉
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Redan nu slutsålt i loger och restaurangen inför Modo-löven 29/10😀
+ 8
Sv: Silly season
KB: Dessutom är jag tveksam till om vi ska bränna en massa krut på ännu en liten kreativ spelare.
+ 8
Sv: Västervik - MoDo 2021-09-24
Rytter: Sicket jävla tjöt, vi har 51 matcher kvar att bevisa att vi ska gå upp.
+ 8
Sv: Västervik - MoDo 2021-09-24
Försökte kolla på er match, men gav upp efter 5 minuter. Vem kom på idén att köra samma bildfilter som på Glamour?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Oerhört märkligt. Kanske mest från Kenttä kan jag tycka. Även om spelaren sägs vara tillgänglig innebär det att han skiter fullständigt gällande moralen i det hela. Det får mig nästan att likställa honom med Tjommen.
Själv hoppas jag att MoDo själva fortsätter att inte skämma ut sig.
Själv hoppas jag att MoDo själva fortsätter att inte skämma ut sig.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Lyssnade på intervjun med Sylwander. Han säger att MoDo ska spela en offensiv ishockey, men med koll bakåt.
Det som många pratat om innan gällande defensivt och igetkottsförsvar är ingenting som man alls planerat. Det ska vara så offensivt som vi försökt spela under försäsongen där jag tycker att vi stundtals varit spelförande under alla matcher (dock endast en period mot Luleå där vi sedan rasade ihop).
som någon skrev. Det är sällan man längtat så till en premiär.
Det som många pratat om innan gällande defensivt och igetkottsförsvar är ingenting som man alls planerat. Det ska vara så offensivt som vi försökt spela under försäsongen där jag tycker att vi stundtals varit spelförande under alla matcher (dock endast en period mot Luleå där vi sedan rasade ihop).
som någon skrev. Det är sällan man längtat så till en premiär.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Ser att vi skjuter 35 skott igår, de tidigare matcherna mot HA-motstånd har jag för mig vi vunnit skotten i varje match.
Farhågan som några hade om ett defensivt Modo under Karlin verkar komma på skam. Nu är det visserligen bara försäsong, men jag tycker man spelar en frejdig och underhållande hockey, ENORM skillnad mot ifjol.
Kan inte heller låta bli att imponeras av Karlin i intervjuer, märks väl vad ruggigt noggrann han är med att alla följer gameplan, hur han bryter ner varje period och har full koll på varje minut. Väldigt stor skillnad mot tidigare år.
Tror det är precis där hans storhet ligger. Märk också att han igår sa att man kikat en hel del på hur Löven spelar inför gårdagens match, han går in för att vinna matchen m.a.o.
Tidigare coacher har det alltid handlat om att "vi ska spela vårt spel"no matter what, allrahelst under en sketen träningsmatch.
Karlin är nog inte och petar så mycket i andra områden såsom barmarksträning, kost osv som t.ex åsnebrottaren, men sin del (taktik och coachning är han överjävlig på och tar alltid på blodigt allvar.
Farhågan som några hade om ett defensivt Modo under Karlin verkar komma på skam. Nu är det visserligen bara försäsong, men jag tycker man spelar en frejdig och underhållande hockey, ENORM skillnad mot ifjol.
Kan inte heller låta bli att imponeras av Karlin i intervjuer, märks väl vad ruggigt noggrann han är med att alla följer gameplan, hur han bryter ner varje period och har full koll på varje minut. Väldigt stor skillnad mot tidigare år.
Tror det är precis där hans storhet ligger. Märk också att han igår sa att man kikat en hel del på hur Löven spelar inför gårdagens match, han går in för att vinna matchen m.a.o.
Tidigare coacher har det alltid handlat om att "vi ska spela vårt spel"no matter what, allrahelst under en sketen träningsmatch.
Karlin är nog inte och petar så mycket i andra områden såsom barmarksträning, kost osv som t.ex åsnebrottaren, men sin del (taktik och coachning är han överjävlig på och tar alltid på blodigt allvar.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Och åsnebrottaren mockar avföring, det njuter vi gemensamt åt
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius:
Troligtvis samma gäng som spelade in Lövens fans video som cirkulerade här förra säsongen. Samma nivå :)
Troligtvis samma gäng som spelade in Lövens fans video som cirkulerade här förra säsongen. Samma nivå :)
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Förstår inte förvåningen över Bernhardt. Han har vid 23 års ålder spelat fyra säsonger i SHL, två säsonger i Liiga och ett juniorvärldsmästerskap. På pappret var han det överlägset bästa nyförvärvet bland backarna.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal:
Alltså det här gjorde min dag, stort Grattis till Patrik Karlqvist som fick göra sitt första shl mål mot just Timrå🎉🎉
Alltså det här gjorde min dag, stort Grattis till Patrik Karlqvist som fick göra sitt första shl mål mot just Timrå🎉🎉
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Själv känner jag bara så här : STORT TACK ICA för att ni sponsrar och slänger in en massa pengar till MoDo , sen bryr jag mig inte om hur loggan ser ut på tröjan som !!!
Sen att jag tycker tröjan är snygg som den är kanske en är annan sak ! 🤔🙄
Sen att jag tycker tröjan är snygg som den är kanske en är annan sak ! 🤔🙄
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}:
Sylvander fortsätter som Kapten
www.allehanda.se/artikel/avslojar-de-har-blir-modo-hockeys-kaptener-tittade-mycket-pa-karaktar
Sylvander fortsätter som Kapten
www.allehanda.se/artikel/avslojar-de-har-blir-modo-hockeys-kaptener-tittade-mycket-pa-karaktar
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Saleva: Har lyssnat på uppsnacket nu också.
Gillar Ante Erikssons kommentar till Mattias Persson, ”Ni kommer ha fel om Tex”.
Gillar Ante Erikssons kommentar till Mattias Persson, ”Ni kommer ha fel om Tex”.
+ 8
Sv: Försäsongsmatcher 2021
Tom Topp: ja Modo har verkligen förändrats sedan förra året! Mkt stabila hemåt. Ok framåt. Karlin är verkligen en garant för ett gediget och kompakt spel utan större brister. Jag tror att Modo definitivt klarar topp 5 denna säsong. Jag har sett tre matcher med Timrå och de skapade väldigt få klara målchanser i 5mot 5. Som någon Timråit skrev så känns de mycket uddlösa än så länge. Det kanske släpper men jag hade varit orolig om jag var TIKare.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jo såg inte matchen igår dock, tänker snarare mer på att jag tror HV kommer få det tuffare än många tror. finns en fara för HV att de tror att det blir en walk in the park i HA. Grejen är bara att alla kommer vilja slå dem, lägg därtill att de i princip byggt 4 förstakedjor. Det gör att jag tror det kan knaka i fogarna om det går lite emot och det är oklart med rollfördelning etc.
Nu kommer man spela i mindre glamourösa hallar och mot lag som kommer spela igelkottsförsvar utan att skämmas.
HV är givetvis favoriter men tror att det finns ett litet gäng lag som absolut kommer vara med i leken på allvar.
BIK är ett typiskt slutspelslag med både hockeygrisar och skills som jag tror kan störa HV en del om de möts i ett slutspel tex.
Nu kommer man spela i mindre glamourösa hallar och mot lag som kommer spela igelkottsförsvar utan att skämmas.
HV är givetvis favoriter men tror att det finns ett litet gäng lag som absolut kommer vara med i leken på allvar.
BIK är ett typiskt slutspelslag med både hockeygrisar och skills som jag tror kan störa HV en del om de möts i ett slutspel tex.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: intressant att Dahloth bänkats pga att han varit för dåligt tränad. Bra signaler från ledarstaben!
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Tex har alltså 92,1% på 114 Hockeyallsvenska matcher, vilket är riktigt bra. Han bör vara en toppmålvakt på den här nivån.
Hans svaga siffror för MoDo i slutet på förra säsongen ska vi nog ta med en nypa salt. Killen hade stått typ 8-9 matcher den säsongen, måste ju ha tappat all timing och matchvana.
Hans svaga siffror för MoDo i slutet på förra säsongen ska vi nog ta med en nypa salt. Killen hade stått typ 8-9 matcher den säsongen, måste ju ha tappat all timing och matchvana.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ja, jag får inte riktigt ihop det han skriver. Dels att tippa honom på en 16:e plats i mv-ligan och dels att han behöver göra sitt "livs säsong" med tanke på att hans tidigare siffror i ligan talar för att han ska vara en toppmålvakt.
Lägg därtill att han tror att vi kommer ha en av seriens bästa backuppsättningar i år. Jag har extremt svårt att få ihop den matematiken.
Lägg därtill att han tror att vi kommer ha en av seriens bästa backuppsättningar i år. Jag har extremt svårt att få ihop den matematiken.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Är dum i hela huvudet, men här är mitt tips. Fight me.
1. MoDo
2. HV71
3. Västerås
4. Björklöven
5. AIK
6. BIK Karlskoga
7. Södertälje
8. Mora
9. Kristianstad
10. Tingsryd
11. Västervik
12. Troja-Ljungby
13. Almtuna
14. Vita Hästen
1. MoDo
2. HV71
3. Västerås
4. Björklöven
5. AIK
6. BIK Karlskoga
7. Södertälje
8. Mora
9. Kristianstad
10. Tingsryd
11. Västervik
12. Troja-Ljungby
13. Almtuna
14. Vita Hästen
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: kom just på en tshirt idé.
På storlekar xxl och större så borde man köra tryck:
Jag är MoDo's största supporter.
Men kanske så att de skulle ta illa upp.
Tyckte det va lite skoj dubbel mening jag.
På storlekar xxl och större så borde man köra tryck:
Jag är MoDo's största supporter.
Men kanske så att de skulle ta illa upp.
Tyckte det va lite skoj dubbel mening jag.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Victor Berglund Bruins #64 är det ju. Det är alldeles för många NHLers från Ö-vik, man blir förvirrad.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8839}: Lyx. Låter som att du till slut sålt din inramade Timrå-aktie.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rip Kirby: Nej, var läktarna inte lika branta och av plywood?
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: Arne har väl kört MoDo-lag i snart 100 år. Väldigt trevlig karl som är så mycket MoDo-It att inga pengar kunnat kittla ens om Tjomme lockat med gratis spritnotor hela vintern.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
M Horava: Rögle hade ett bättre erbjudande, men nu tror man att han enbart får köra runt J20 i en begagnad minibuss därnere.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ingenting biter på de som har "vaknat". De är helt övertygade om att folk dör _med_ covid, inte _av_ covid, att överdödligheten i själva verket beror på morfininjektioner och vaccinen, samt att post-covid är det nya namnet för utmattningssyndrom. PCR-testerna är fejk och visar positivt svar på allt och alla, vilket innebär att många av de som blir sjuka egentligen har åkt på influensan.
Eliten har lyckats lura hela världen att denna lilla "förkylning" är livsfarlig i syfte att separera folket via lockdowns för att mer eller mindre tvångsvaccinera folk, för att på så sätt kunna använda vaccinpassen som ett globalt ID- och betalningssystem. Potentiellt kommer eliten även kunna fjärrstyra folk genom 5G, eller åtminstone kontrollera individernas produktion av hormoner och signalsubstanser.
Den här galenskapen fascinerar mig något oerhört, och jag ägnar mycket tid åt att fundera över vad som föder den. Vissa menar att det är en coping-mekanism - att det blir för jobbigt att ta in att vi har ett dödligt virus i hela världen som förmodligen kommer påverka vardagen en lång tid framöver, och då känns det lättare att intala sig att allt är en komplott och att viruset kommer försvinna om vi slutar prata om det ungefär.
Eliten har lyckats lura hela världen att denna lilla "förkylning" är livsfarlig i syfte att separera folket via lockdowns för att mer eller mindre tvångsvaccinera folk, för att på så sätt kunna använda vaccinpassen som ett globalt ID- och betalningssystem. Potentiellt kommer eliten även kunna fjärrstyra folk genom 5G, eller åtminstone kontrollera individernas produktion av hormoner och signalsubstanser.
Den här galenskapen fascinerar mig något oerhört, och jag ägnar mycket tid åt att fundera över vad som föder den. Vissa menar att det är en coping-mekanism - att det blir för jobbigt att ta in att vi har ett dödligt virus i hela världen som förmodligen kommer påverka vardagen en lång tid framöver, och då känns det lättare att intala sig att allt är en komplott och att viruset kommer försvinna om vi slutar prata om det ungefär.
+ 8
Sv: Silly season
Tarasov: drog in 7 rätt på v75 en sådan här trevlig dubbeljackpot-dag. Tyvärr gjorde nästan halva sverige det så blir ingen miljongåva till modo i dag som kan stå för en dyröres värvning.
Men ska ändå inte klaga 1400pix är mer 0.
Men ska ändå inte klaga 1400pix är mer 0.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mikenomad: Erkänn att giganten MoDo har en magisk och tidlös dragningskraft.
+ 8
Föregående · 235 · Nästa
Gillar Leksand jag! Dock ej vad Hellkvist gjorde men nu har vi demontränaren Karlin som med 95% säkerhet för upp oss iår.