1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508094 inlägg · 4189 ämnen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Har redan köpt säsongskort och är så less på han så tänker köra på att så länge han är kvar så kommer kompisar få använda dom och jag swishar Modo för en korv och dricka varje hemma match istället för att gå på matchen.
På det sättet blir inte Modos ekonomi negativt påverkad och jag slipper se han stå i båset.

Om det nu ens blir en säsong.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Jag förstår inte att du ens försöker ge dig in i strid med JFK. Han är Modos svar på Bagdad Bob och han försvarar Modo oavsett odds.
Det fanns inte ett fel på den intervjun och ingen kan klandra Hägglund egentligen. Men JFK kan såklart, eftersom den blev negativ för Modo.
Lite Trump varning på JFK..
Om ngn kritiserar Modo så skyller vi på ngn annan. Även om det är sant.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Du är säkert en sådan som tycker att Lasse Anrell gjorde rätt som fotade och rapporterade om någon segerfest som tre kronor hade också. Eller han som skrev om att tre kronor åt på en strippklubb i Moskva när de i realiteten bara var på restautangen våningen ovanför och de enda som besökte strippklubben var journalisterna själva, men det blev "fina rubriker" i tidningen.

Bara för att man vet någonting, så måste man inte avslöja det. I fallen ovan har det lett till att journalister inte längre har samma dialog med spelare och ledare, för man vet inte om saker som yppas i förtroende verkligen stannar där. Man har praktiserat den kända lösningen att kissa på sig när man fryser.

Har det blivit mindre spekulationer nu? NEJ.
Har Modo, Hellkvist eller någon annan "tjänat" på utspelet i tidningen? NEJ.
Vad har egentligen blivit så förbaskat mycket bättre av att samma budskap upprepats? INGENTING.
Tror du att Modos sökning efter spelare och sponsorer förbättrats av att återigen ta upp det här? NEJ, FÖRMODLIGEN FÖRSTÖR DET EN DEL.

Jag tycker att det vore MYCKET bättre för Modo att få jobba ostört och slippa sådant här. Hägglund vars lön till en del beror på intresset för Modo borde vara smidigare än så.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9105}: undrar varför Hägglund i ÖA var tvungen att dra igång snacket igen, varför inte låta det vara då Modo dels lagt locket på för att få arbetsro och meddelat Lif att BH blir kvar, känns helt onödigt, blir provocerande mot båda parter

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Björn framstår i sammanhanget som en barnrumpa som surar ihop för att han inte får exakt som han föreställer sig saket. Gläder sköter det här snyggt, vilket man inte kan säga om motparten.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Så är det. Som jag skrev till dig så misstänkte jag att han var försatt med munkavle för att inte förstöra förhandlingsläget. Jag tror inte direkt mindre på det nu. Däremot trodde jag att Björn skulle respektera detta.

"Bristfällig kommunikation", "jag är belagd med munkavle", "jag vet inte om jag får svara på om jag fortf. pratar med Leksand".

"Har jag pissat på Modo?"

Ja, Björn, du pissar på Modo när du flörtar med andra klubbar i media samtidigt som du har kontrakt med Modo, som du precis har förlängt.

Vad är det som är så svårt att förstå?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Tycker i ärlighetens namn att det bara är Björn som ska ha skit. Även om Leksand gått fel väg så hans uttalanden i media så korkade och osmakliga att klockorna stannar.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Är inte det där samma människor som trodde på Timrå-aktien?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe:

TJ säger på sporten att ”Leksand VILLE spela kval”😂

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: MoDoiter, och för all del Timråiter, måste få njuta lite av livet. Jag har sett detta flera gånger, utan att försöka le, men trots corona o SHL, ler jag varje gång

Glad Påsk, mitt i allt elände!!

Sv: Silly season - 2020
{5647}: Som SHL-supporter och kanske lite objektiv i "MODO vs Löven" kan jag säga direkt att ni har/hade många fler intressanta spealre än dem. Löven framstår som en grym lagmaskin snarare än massa individuellt skickliga spelare. Ni hade många spelare som var grymma på allsvensk nivå, många som jag gärna hade sett i Brynäs., ärligt talat betydligt fler än i Leksands och Oskarshamns så kallade "SHL-lag". Sen delar jag dock Sundlövs syn, dvs om han fick välja mellan att MODO går upp i SHL och att värva någon därifrån, så valde han att MODO gick upp. Som Sundlöv sa, finns det alltid andra spelare att värva.

Tror du är inne på helt rätt spår om Rahimi. Självklart en tillgång för vilket svenskt lag som helst men för pengarna som han förmodligen kostar är det nog bättre att investera i en annan backtyp, någon som driver spelet på ett annat sätt.

Sv: Silly season - 2020
atomragnar: Känner att damlaget kämpat på med små medel i flera år, de behöver en andretränare som kan bättra på offensiven.

fundersam
vet inte vad man ska säga om svensk ishockey just nu.. man blir bara besviken ju mer man tänker på det.

och att folk drar upp om situation om Glader, det är rätt olika situationer än vad folk tror. Glader hade ett utgående kontrakt. Björn har precis skrivit på ett 3 års kontrakt med just Modo.

Sv: Silly season - 2020
puffe:
I inlägget före klagar du på att du blir förminskad. I nästa inlägg frågar du en skribent om han är över 10 år. Ok att förminska andra?

Sv: Silly season - 2020
{8384}:

Det är klart att Björn inte kommer träna oss nästa år, han har gjort sig helt omöjlig.

Det är bara att ta rejält betalt så Leksand får offra mer än oss. 6M tycker jag är ok, pengar dom inte hade i år så det belastar inte deras budget.

Sedan är det äckligt att se journalisterna frossas i detta. Mrmadhawk tycker jag är riktigt vidrig, har inte förstått hans storhet. Hockeykunskaperna är begränsade och han har byggt sin karriär på att vara nyfiken och en glappkäft.

Han verkar ha höga tankar om sig själv och är ofta dryg i sina svar till andra på twitter, när någon kommenterar att värvningar redan varit kända eller liknande. Klart han också ska ge sig in i detta nu och leta klick.

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Hoppas man säljer Hellkvist dyrt inom kort. Kommer fan inte kunna se eller lyssna på karln i höst. Att i detta läge som MoDo är i, pissa på arbetsgivaren och sina supportrar i skräpmedia. Han vet att han kommer att skapa en situation som han tror sig kunna krångla sig ur. Noll förtroende...

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Det verkar finnas en gemensam nämnare i vilka som lämnar MODO. De flesta kan inte säga R. Ha det i åtanke inför de nya inköpen!

Sv: Silly season - 2020
Alltså lämnar Hellqvist nu så har jag tappat all tro om hockeyn. MAN SKRIVER INTE PÅ NYTT KONTRAKT OCH SEDAN SÅ LÄMNAR MAN!!

Sv: Silly season - 2020
KB: Måste ändå säga att det är förvånande hur själlösa spelarna är nuförtiden. Ok, jag hajar att situationen är speciell för idrottsmän som har så pass korta karriärer, men att varenda kotte tycks agera legokneckt är ändå svårt att begripa. Känslan är ju ändå att spelarna har trivts väldigt bra i MoDo, att knappt en enda känner "jävlar vad orättvist behandlade vi blev, jag vägrar ge mig" känns ändå märkligt. Jag har tackat nej till flera jobb med bättre betalt och mer förtroende pga geografiskt läge, det sociala, hur det passar med vardagen. Finns det inga Wernbloms, Jönsson, Davidssons etc. kvar?

Jonathan Dahlén kanske.

Sv: Silly season - 2020
Dundee:

Du blir besviken för mycket kring modos sätt att kommunicerar. För ett tag sedan ville du ha regelbundna uppdateringar om läget, nu ska man klumpa ihop spelarna och presentera de i klump.

Du tycker själv inte att detta är lite av en motsägelse?
Ganska svårt att vänta in alla spelare och presentera de i klump eftersom de kan bli klar med några dagars mellanrum.

Tycker själv att upplägget nu funkar bra, man gör en sändning för varje spelare och har tid att utveckla tankarna kring värvningen, sedan brukar dessa sändningar också innehålla lite övrig status som frågor kring förlängningar eller jakt efter vissa nyckelspelare som första center, ledande back mm. Sedan har man ju sina veckovisa uppdateringar kring läget i stort, budget årskortsförsäljning, frågor mm.

Ser inte någon anledning att ändra om man hittat ett upplägg som funkar och vd, sportchef känner att de har tid att närvara utan att det tar fokus från dagliga uppgifter.

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Norlinder är en utdöende sort av ishockeyspelare från Ångermanland som till temperament och personlighet påminner mer om bröderna Sedin och Victor Hedman än de andra i hans generation. Tyvärr finns det så många andra faktorer än hans egna åsikter som påverkar vart han ska ta vägen. Det är inte helt säkert att han lämnar men realistiskt så ja, man får nog inte hoppas på för mycket.

Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Vi kan betrakta det som klart nu va?

Det blir fest på månadag
Barto
Belov
Aagaard

Sv: Silly season - 2020
Snipan: Jon på ÖA läser flitigt här, nu nyhet på allehanda...

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Tyvärr vanliga floskler i en själlös hockeyvärld. Klubbhjärta är en önskedröm nuförtiden. Det handlar bara om ekonomisk vinning för klubbar och spelare idag. Vi fans som är själva grunden för idrotten och att klubbar och spelare ens får in lön. Ändå är vi bara en bricka i spelet, som bonden i schack, som man kan offra utan att sörja.

Sen har vi NHL och KHL som äger alla när de viftar med sina sedlar. Snälla låt denna pandemi krascha allt vad ekonomi heter inom idrotten. Fram med skäliga löner och den sanna glädjen till själva sporten. Låt hockey och fotboll bli folkets sport igen. 🙂

Sv: Silly season - 2020
goleafs: Weigel o deilert ryktas ju till råttorna med... Vad händer om Oskarshamn konkar, går AIK upp då?

Sv: Silly season - 2020
jonsson:
Där sjönk FO i mina ögon, onödigt att signa nytt. Rosdahl kan jag köpa det låg i sakens natur.

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales:

Är väl inga problem att dölja 6 miljoner, ha bara någon annan att betala ut dom,


Sv: Silly season - 2020
Från Hörnefors: Frölunda är ett skämt. När jag vill skratta lite tar jag fram gamla tidningsartiklar med Mats Ahdrian om hur MoDo "lurade" Alexander Steen ;-)

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Jag tycker att en Hagelin som är skadefri är en väldigt bra spelare. Kanske något svag skridskoåkning, men i övrigt en väldigt kompetent allsvensk spelare. Han gjorde trots allt mest poäng av alla forwards efter nyår ifjol och att komma före Karla och Johnsson tyder på skicklighet.

Att kalla honom flopp känns verklighetsfrämmande.

Sedan har skadan förstört hela säsongen, för han kunde nog inte göra sig rättvisa alls.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu vill Sanny att Nubben ska lämna igen sin nya dator.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo:

"Nästa år skall vi inte räkna med topp 5, det vore övermod. Slutspel och sen arbeta med en utvecklingsplan 2-4 år för att sedan försöka igen."

Vilka lag i ligan har bättre förutsättningar för att bygga ett topp 5 lag? Jag vill att du räknar upp de 5 klubbar som garanterat kommer vara för oss eftersom vi inte ska räkna med en topp 5 placering enligt dig.

Alla klubbar kommer att tappa spelare, alla klubbar har utmaningar. Men jag tycker inte vi måste se det så negativt, jag tycker vi har alla förutsättningar att bli ett lag som utmanar om topp 2 i serien och sedan om avancemang uppåt om vi värvar rätt och smart. Vi har ekonomin, publik underlaget, vi har viktiga spelare på kontrakt, vi har spännande juniorer som kommer underifrån.

Vi kommer ha ett slagkraftigt lag för HA även nästa år tror jag. Lyckas t.ex BIK bygga ett lag för toppen varje år med små medel ser jag ingen anledning att vi inte ska klara det.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SKiLMY: Ge Bartosak vad han vill ha och fungerar inte det så hoppas jag verkligen Glader hittar en annan klassmålvakt. Jag vill inte se Lundin och Dackell som vårat målvaktspar när säsongen drar igång tyvärr.

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Hoppas Höken har rätt.

Sv: Silly season - 2020
Modano: Välkommen till forumet! Du verkar kunna hockey.

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Undra när Joe Sakic ska komma och använda klubborna han sände i förväg?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hassan: Vad jag vet så har inte Nubben tagit ståndpunkt öht annat än att han minsann inte vill att Modo skall flyttas upp.
Jag säger inte att han har fel men visst är det väl ändå lite märkligt att han först tyckte att Timrå hade foten i shl lika mycket som modo och Löven men ansåg heller inte att det andra lagen i kvalserien hade någon chans på shl utan att han la ribban bakom sig fast med hans eget resonemang uppåt så bör samtliga 6 lag ha en lika god chans på shl lika mycket som Timrå, men njaaaaääää det ansåg han tydligen inte!

Sen när han ändå tycker att Timrå var lika nära som lagen ovanför (?) så vill han ändå inte stå gemensamt med de 2 bästa klubbarna i sak utan han ansåg nog att OM dessa 2 lag som med all rätt driver frågan hårdast får genom något av vad dom kräver så kommer Timrå hamna i skymundan och det vill inte Norberg och därför väljer han en sida där han nog vill spela Shl men han gör samtidigt allt för att inte löven och i synnerhet Modo skall få chansen till det.

”Om inte jag får skall ingen annan heller ha”

Ge Modo och Löven halva shl extrapengen som leksand och Oskarshamn får kommande säsongen!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9028}: Exakt. Ditt grinande är skrattretande och börjar bli galet jävla tjatigt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Detta speglar verkligheten i svensk hockey, Wennerholm resonerar klokt.

Sv: Silly season - 2020
Costanza: jamen det är ju helt sjuùuukt att man betalar för nåt som motverkar sina egna intressen! Nån driftig själ borde sätta igång en rejäl bojkott mot Cmore. Få med ALLA Ha supportrar med namn underskrifter.! Åt helvete med Cmore. Helst vill dom ha lag från Södra Sverige!
Kapitalistas!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9028}: Apropå att spexa med siffror så är det mer förknippat med er. Hur gick det i ärendet med er sparkade klubbchef och vad var det som hände egentligen?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Matsg:

Du glömde att aktieförsäljning var ett fiasko, ni fick väl ihop 1/4 av det ni behövde och avbröt väl dessutom.

Jag tänker inte på er aktieförsäljning som en framgångssaga utan snarare ett fiasko, så lustigt att du valde detta som exempel.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bamse: Nubben den lille tjockisen ger jag inte mycket för! Höjde lövens insats (med all rätt) men hånskrattade när reportern frågade om vad han tyckte om MoDos eventuella överklagan under en intervju idag på p4!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: Nej det har väl TIK inte alls.
Om de två sämsta klubbarna i SHL åker ut är väl det rimligaste att de två bästa klubbarna i HA går upp? 1an och 2an.
Att ni hade bättre form på slutet eller plusstatistik är ju verkligen att leta ursäkter.
Skyll er själv som inte kom 2a.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Charliejfz: Jag köpte mig i alla fall VIP-biljett för måndagen. Det känns i alla fall riktigt bra.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag är inte förvånad över att man beslutar som man gör, att ingen flyttas upp.

Men om Leksand och IKO får behålla hela fallskärmen är det helt åt helvete.
Hälften av pengarna från cmore ska fördelas över HA-lagen där Löven får mest osv.
Nu åker framför allt Modo och Löven på en ruggigt tuff ekonomisk smäll, och får inget tillbaka.
Dessutom förstärks IKO och Leksand, och de kommer vara starkare 21/22 när nästa års lag går upp och ska slåss med dessa i botten året efter.

HELT ÅT HELVETE.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Hej då

Victor Berglund - Luleå?
Mattias Norlinder - Frölunda?
Adam Tamberllini - Rögle?
Jonathan Johnson - Shl
Patrik Bartosak - För dyr
Tobias Enström - Slutar
Patrik Karlkvist - Finland?
Tom Hedberg - SHL
Henrik Björklund - Söderut?
Erik Hanses - ?

Tack för allt grabbar..

Och Lycka till Glader med att ersätta detta.

Känner mig riktigt jävla less nu. Men kommer vara heltaggad ändå när nästa säsong startar.

Ingen kan slita ut det här Modohjärtat!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Bara för att ställa det ytterligare på sin spets, så kan man säga att Modo och lövens prestationer den här säsongen var exakt lika mycket värda som Kristianstad och AIK. Skitsamma att det skiljer typ 70-80 poäng och att vi ligger i två motsatta änder av tabellen, det har exakt samma utkomst. Ännu ett år i HA.

Att inte ens ha fått chansen att göra något av vår position är det som smärtar mest. Att få chansen till att behålla våra talanger. Fy fan.

Fel i huvudet?
Patrik Östlund: Slutar aldrig förvånas. Jag lider med alla som insjuknat i Corona-viruset som har en sjukdom eller bara är gammal. MEN, modo och björklöven har bevisat att de är bättre prestationsmässigt än ohamn och leksand. Att inte ens ge dem chansen att gå upp eller kvala innan säsongen 20/21 är ett hån. vi vet inte heller hur länge detta virus kommer fortgå. den kanske dör ut i början av april? maj? juni? Jag tycker att beslutet gick ALLDELES för snabbt och att björklöven och modo ska gå upp.
peace.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: Kentää var ute och sprang nyss här utanför lägenheten. Efter sprang Leif Danielsson och Krister Olsson. Jesus står i 5 ggr insatsen. Andra spår invändigt. Spännande lopp....

· 247 ·

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB