Djurgården - MoDo 110917
Hitta syndabockar? Ge dig. Jag har skrivit ett långt inlägg där jag tokhyllar hela laget. Sedan måste jag få tycka att Hannula såg blek ut och att Samuelsson Jr. får på tok för mycket istid kontra vad han uträttar på isen. Sawchuk tycker annorlunda. Det är därför man har ett diskussionsforum, just för att kunna diskutera såväl individuella insatser som laginsatsen.
Sawchuk: Det är tråkigt att en del bara försöker hitta enskilda spelare som "syndabockar". Men det har ju varit så här inne i flera år. Jag har aldrig förstått vitsen med det.
Petey21: När de lagade koftan kunde de väl gjort det med lappar i passande färg.
Hannula tappade väldigt få puckar på offensiva blå, Han vann väl dessutom 6-7 närkamper i rad i bytena då Modo avgjorde matchen.
Han vann tillbaka pucken från DIF två gånger i offensiva zonen då Andersson gjorde 2-1 målet.
Sitter här och njuter efter vinsten mot DIF. Jag hade inga förhoppningar alls och magkänslan i morse sa 7-0 till DIF. Jag är glad att jag hade så fel.
De flesta har kommenterat det mesta redan, men jag vill delta i hyllningskören för Erik Nyström. Vilken match han gör. Bland de absolut bästa bland forwards och klart bästa junior. Hans passning till Anderssons 2-1 och arbetet innan det målet är det högsta klass på.
Hannula tappade flera puckar på offensiva blå, någonting jag är allergisk mot. Han, Schemp och Samuelsson var värst på den fronten. Schremp jobbade dock oftast ikapp och redde ut situationerna.
Dessutom förlorade Hannula en rad närkamper och närkampsspelet ska väl ändå vara hans starka sida?
" Det mesta är positivt, men det är trist att Hannula spelar så dåligt. Jag är väldigt glad att kontraktet bara är på 12 matcher."
Vi kan inte ha sett samma match. Hannula löste massa saker på ett smart sätt både med och utan puck. Han tog ett stort defensivt ansvar utan puck och var med och dödade matchen i tredje perioden då han Nyström och Andersson rullade upp DIF ordentligt flera gånger.
Jag skriver under på det.
Fan va kul att Modo spelade så bra, spec borta mot Djurkyrkogården.
Summa summarum: Skitsamma, vi vann? :)
Jaha, då får jag äta upp min hatt. Eller kanske tjugo. Dumstruten är på sedan en halvtimme tillbaka.
MoDo gör en helt strålande match. Det var högt tempo hela matchen, massvis av chanser och konstant kämpaglöd.
Tellqvist ger svar på tal och ser helt plötsligt väldigt stabil ut. Skönt att se.
Tollefsen, Meyer och Pöck är giganter i försvaret. Lehtivouri gör en grym insats både offensivt och defensivt. Hersley lär inte få många minuter om Westin fortsätter såhär bra. Till och med Ahnelöv stod för en stabil insats.
Forwards då? Sundström ser ut att vara pånyttfödd. Hela förstakedjan ser ut att ha en enerig som inte har funnits där på flera år.
Schremp visar återigen goda intentioner och jobbade bra i försvaret. Madsens styrning var en riktig läckerbit. Samuelsson får alldeles för mycket speltid, även om han såg bättre ut idag.
Hedman, K-Fop, Andersson och Westin gör stabila insatser. Det stora utropstecknet är emellertid Erik Nyström, som återigen stod för en strålande insats.
Det mesta är positivt, men det är trist att Hannula spelar så dåligt. Jag är väldigt glad att kontraktet bara är på 12 matcher.
Du skämtar nu va? Annars så är det århundradets självmål.
Det är ju precis så det brukar se ut här inne så du gör nog bäst i att dra igen käften din lallare.
Som ni går an, avskeda, sparka, slå osv. Finns ingen supporterskara som är mer negg och våldsbenägen än eran!!
Ständigt regnigt i eran bok.
Skärp dig för fan
Ja, det är pinsamt att det om än bara för en match ska behöva låta i Timråboken som Modoboken låter säsong in och säsong ut.
Redigerad kommentar
Och i den här boken så skyller man en 5-0 förlust på jetlaggade domare.
Modo vinner och TIK viker ner sig. Det känns igen.
Skellefteå gjorde just 2-2. Gissa vem som är syndabock? En ledtråd: AVGÅ!!
Idé, raka linjer, krokiga linjer, kamp, effektivitet, smartness, tätt.
Ett fuskbygge helt enkelt.
Redigerad kommentar
Någon mer än jag som längtar efter Gustavssons youtubeklipp på Ölvestad när han flyger högre än Karlsson på taket? Förhoppnings får han även med Hardy när står och fiskar efter en interference. :-)
Jag behåller gärna Hannula hela säsongen, han kommer bara bli bättre.
Nyström, Andersson och Hannula punkterade den här matchen med några grymma byten i tredje. Samtidigt gör hela laget en kanonmatch!
Tellqvist spelar väldigt lugnt.
Det är vansinnigt bra att vi knäcker DIF borta en lördag.
Kan det vara så att DIF får smaka på samma sak som vi ofta fått av TIK. Nämligen ett helt lag som helst skulle vilja spela hos motståndarna, och därför försöker visa upp sig från sin bästa sida?
Vi hade ett par riktigt fina matcher ifjol också, där vi spelade helt fantastiskt. Men det är ju inte de matcherna som tar oss till slutspel. Utan det är den höga lägstanivån som gör det. Hoppas att om inte detta blir en norm, så åtminstone en fingervisning om att första matchen var en engångsföreteelse.
Det Modo vi ser IDAG är ett lag för slutspel. Nu gäller det bara att vi kan fortsätta hålla samma höga nivå omgång efter omgång.
Det kanske måste till tolv nya spelare för att vinna borta mot Djurgården? Som inte vet historien. :)
Och jag som tyckte all många överreagerade efter premiärförlusten. :)
HAHA, absolut. Hockey är himmel eller helvete, inget mitt emellan!
I dag ser nästan tröjorna okey ut till och med :D
Redigerad kommentar
Fan vad kul hockey är ibland!!!!!
Många som är värda beröm idag.
Vi får inte glömma bort Tuffa Uffe som rättat till många taktiska detaljer inför dagens match!

Dracula?