Försäsong 14/15
Arlansk:Vi kan trösta oss med att Dennis Persson återigen visar att han e bäst i SHL och att det endast finns positiva saker med denna match,resten är försäsong och spelar ingen roll
Nåja, Modo bättre första halvan och sedan tog Leksand över. Vi saknar våra två på papperet bästa centrar, den bästa ytterforwarden, den bästa målvakten och efter DP den bästa backen. Trots det hade vi mycket väl kunnat vinna matchen.
Amitiel: Inte mycket att minnas detta, men eftersom försäsong i sitt DNA bär överpepp på juniorblocket så får vi ta de här veckorna i anspråk till att älska kylan och puckbehandlingen hos Jesper Lindgren. Vilken unge!
Även Roche var en fröjd med pucken, men han är ju hundrafemtio bast så det får vi ta senare i höst.
Nog har man rätt att klaga på spelare m.m. men att kalla Modo för NI. Då är man ingen Modoit.
Arlansk:
NI vann inte matchen och NI spelade ganska dåligt. Haha..ingen Modoit mao..
Eftersom jag inte orkar gå iväg och se matchen hemma i Sollefteå ikväll och jag är för snål för att se den via webben, så tänkte jag följa kommentarerna här. Men det var ju inte så många. Så vad göra. Plötsligt kom jag på att även TIK har en gästbok här, men den var ju heldöd.
Det här är första gången jag helt glömmer att TIK har något att göra med den här communityn.
Nej, Modo kommer inte kunna lira ut motståndare, utan det är hårt jobb, rakt och enkelt spel som gäller.
J F K:
Ingen möjlighet att se idag, är det paus mellan andra och tredje nu eller?
Något av nyförvärven som debuterar? Hur ser Roche ut, spelar han idag?
Första målet var ett uselt pass av Torp och andra var det Roche som gjorde det svårt för sig.
Är väl blandat tränat väldigt hårt, hade även match igår sen försäsongs match mot lag från lägre division så brukar ju alltid Shl lagen ha det lite segare.
arlansk har fått sin sista chans. Då han aldrig skrivit ett vettigt inlägg så kommer jag att helt ignorera honom. Don't feed the troll.
Arlansk: Har du inget eget att komma med eller ska du bara bita på det andra skriver?
Hur kan expressen ranka Tellqvist som seriens näst bästa nyförvärv??? Har man ingen som helst stolthet för sitt jobb? Tellqvist är en ok målvakt, men han är inte i seriens toppskiktet ens. Sedan är tydligen en Frögren som inte var påtänkt för landslaget och en reserv bättre än Ahnelöv som var lysande - och ordinarie - i VM.
Nåja, det passar oss väldigt bra att slippa press...
J F K:
Ja men det är endast i tredje den där beskrivningen från Abrahamsson skulle passa. Men när han skrev det hade den knappt börjat. Kanske är synsk.