Försäsong 14/15
Jag vet. Man ska inte döma för mycket efter försäsongen, men...
Mano:
Nja skulle väl inte säga det, minst 1 mål var ju på ensam med målvakten och 1 straff och tror säkert att Ullmark tagit minst 1 av dom om det nu varit "riktigt" match.
ULTIMAVICI:
Hängde inte riktigt med men tror det var Lehtivuori på assist från Possler.
Redigerad kommentar
18 Mattias Ritola - 17 Kyle Flanagan - 31 Gustav Possler
Denna kedja skulle kunna vara så himla bra om allt faller på plats.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
En sak som "kan ställla till det" för SHL lagen i den matchserien,
är att den spelas: borta, hemma, hemma, borta, borta, hemma, hemma.
Det var ju det som de klagades på, när det var så i slutspelet tidigare.
När det lägre rankade laget fick börja hemma.
Sedan påpekar du precis som jag att vi kommer med ett bredare mer balanserat lag i år och jag menar även att de som på förhand var våra stora värvningar inte nådde upp tillnärmelsevis till förväntningarna, det gör att mina förhoppningar är än mer stora i år.
Går man igenom laget så ser det inte svagare ut än ifjol, mer än meriter på papperet. Det ser bättre balanserat ut och med mer möjlighet för juniorer att kunna kliva fram.
ULTIMAVICI: "Vi tippas av många att sluta på placering 10-12, vi kan alltså enbart lyckas i år!"
Eller så slutar Modo 11-12 som alla tror, kvalar och åker ur. Inte så lyckat.
Redigerad kommentar
BGJ: Vi har varit skadekänsliga i flera år nu så det är inget nytt. Vi är van. =)
Som tur är verkar Jocke B ha ett bra upplägg då vi vare nästintill fri från förslitningsskador senaste åren. Till skillnad från t.ex. Brynäs (Som ändrat upplägg i år). Dock är det ju omöjligt att träna sig från vridningar av knän och brytna ben tyvärr.
ULTIMAVICI:
visst. försäsong är försäsong. men kan int kännas bra att ert lag är så pass skadekänsligt.
Lycka till me säsongen iaf :) hoppas att de ska gå bra för er. förutom då ni möter mitt lag :P
ULTIMAVICI:
går de verkligen att skylla på att de där 3 var borta? Skellefteå hade borta Svensson , Lindgren , M Lundberg , Sörensen , M Pettersson , Holmström , A Karlsson , Lehtonen
även om holmström och A karlsson kanske inte bör räknas in då dom va med J20 laget istället. men skellefteå hade bort 5 ordnarie utespelare. och den troliga förstamålvakten.
ULTIMAVICI:
Och en liten summa till över för om det behövs göras nån krisvärvning senare under säsongen.
spud:
Allt som inte innebär risk för nedflyttning är en mycket lyckad säsong.

Betalat 300 riksdaler nu för medlemskap + 300 till csports
Finns det streaming gratis numera?
Trodde det var stört omöjligt med canal+